![]() |
||
Citaat:
En mijn spelfout heb ik verbeterd ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Weet jij nog wat voor waarden je ongeveer had bij die longfunctiemeting? Ik ben gewoon benieuwd of 70% nou erg laag is of dat het wel meevalt.
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Neem niet weg dat ik overal op internet lees dat dat wat hij doet sterk afgeraden wordt en de verpleegkundige en de apotheker vonden dat ik wel heel erg veel Ventolin gebruikte en die verpleegkundige heeft nou zelf gezien hoeveel last van bijwerkingen ik had. Ik kon bijna niet meer op mijn benen staan, trilde echt enorm. Ik heb bij dat onderzoek ook Ventolin gehad uit zo'n sprayding met voorzetkamer en voor mijn gevoel werkt dat voor mij beter dan met zo'n diskus en die verpleegkundige wou ook wel kijken voor een andere inhalator dus ik ga wel een beetje uitproberen denk ik. Is er trouwens iemand die een allergietest heeft gehad? Hoe gaat dat in zijn werk? Is dat pijnlijk? Waarschijnlijk moet ik ook nog zo'n test namelijk.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Daantje_0705 heeft het toch helemaal niet over inspanningsastma? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nu we het toch zo over sporten hebben, dat is btw wel een aardige tip (die heeft Outro ook al gegeven). Ga sporten, zorg dat je conditie goed is, dan heb je minder last en ook je longinhoud ed zal ervan toenemen, wat ook een voordeel is. Zoek wel een sport uit waarbij je zo min mogelijk last hebt (sommige mensen hebben minder last bij warme en vochtige lucht, daarvoor is zwemmen bv. handig, anderen reageren juist erg op chloor ed, daarvoor is zwemmen dan juist weer niet handig en zij kunnen dan beter gaan hardlopen ofzo, bij de keuze kan je ook rekening houden met eventuele hooikoorts ed - een individuele sport kan fijn zijn omdat je dan geen rekening met anderen hoeft te houden, maar een teamsport is soms leuker en als de trainer van je astma afweet en er rekening mee wil houden ed, dan gaat het vaak goed).
Ken je btw het astmafonds ? Daar kun je informatie aanvragen en ze hebben ook een telefoonlijn waar je heen kunt bellen voor vragen of om gewoon even te praten ed. Mijn moeder heeft er veel steun aan gehad (zowel voor zichzelf, maar ook als ik weer eens veel last had). |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() oh en al die mensen die zo´n inhaler gebruiken als op het enige plaatje in dit topic:vraag een ander aan je arts. mij is in het astma centrum en door mijn kinderarts, en door mn huisarts verteld dat dat ding niet goed meer werkt en ouderwets is. op het moment dat je benauwd bent, komt dat spul namelijk niet (snel genoeg) je longen in. je kan dus beter zo'n diskhaler (oid) hebben
||
Citaat:
Toen ik die longfunctiemeting had, kreeg ik Ventolin met zo'n inhalator als op het plaatje van Leonoor, met een voorzetkamer en ik had het idee dat dat juist beter werkte dan met mijn Diskus. Met die Diskus houd ik altijd zoveel poeder in mijn mond en dat lijkt me niet de bedoeling. Zeker niet met ontstekingsremmers waarvan je een schimmelinfectie kan krijgen als het achterblijft in je mond of heb ik het nou mis?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik heb nooit zo'n ding gehad, tijdens een spreekbeurt van een vriendin op de basisschool wel eens er op geblazen om de klas te laten zien hoe iemand met astma 'scoorde'. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Ik heb een Diskus om te inhaleren.
||
Citaat:
![]() maar wat leonoor al zei: met zo'n spoed zal het niet lopen, en o'n schimmel is ook niet dodelijk ofzo.. dus gewoon goed gorgelen, en dan komt het wel goed
|
|