Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2006, 22:37
anjali
anjali is offline
wie heeft dit ook en is het schadelijk op den duur?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 22:49
Bloem
Bloem is offline
http://homouniversalis.downfire.com/mouche_volantes.htm

Voor wat uitleg over wat het is, anders snapt niemand het vermoedelijk
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 22:55
anjali
anjali is offline
ik ben als de dood om de waarheid te weten ik heb deze oogziekte al langer dan vijf jaar en ik merk dat jhet erger is geworden..........ik ben bang hoop dat iemand me gerust kan stellen.........
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 22:59
anjali
anjali is offline
Even ter informatie: ik vindt deze ziekte niet erg....ja het is irritant maar ik kan er mee leven ik ben zelfs erg gelukkig dat ik dit heb, want niet kunnen zien is natuurlijk nog miljoen keer erger. En hoe erg het ook wordt ik kan tenminste nog vrolijk tv kijken en computeren zonder het te zien. Maar ik wil niet dat deze ziekte schadelijke gevolgen heeft...........en ik uiteindelijk blind wordt..........
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 01:12
anjali
anjali is offline
heeft iemand trouwens ook echte waterige lichte vlekken?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 04:35
thunder110
thunder110 is offline
ik heb ook een mouches volante, voordat ik het wist dacht ik ook dat ik langzaam blind aan het geraken was
op zichzelf zijn ze heel onschuldig toch?
Oud 12-07-2006, 13:01
anjali
anjali is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 12-07-2006 @ 05:35 :
ik heb ook een mouches volante, voordat ik het wist dacht ik ook dat ik langzaam blind aan het geraken was
op zichzelf zijn ze heel onschuldig toch?
hoe zien ze er bij jouw uit? Ik heb aan mijn ene oog een heel duidelijke draad met bolletjes. En verder heb ik in mijn andere oog een heel erg lichte sliert zonder bolletjes die is heel wat minder duidelijk en kan ik alleen op zonnige dagen goed zien maar hij is vrij groot. En hij is heel errug glibberig. Ik vroeg me af of iemand anders ook zo'n vlek heeft. Want over deze maak ik me bezorgd.........
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 14:15
Verwijderd
Als ik dit zo lees lijkt het vrij veel op wat ik heb. Ik zie als ik goed kijk een soort 'drijvende stofjes' die heen en weer schieten als ik m'n ogen beweeg. Ik merk het eigenlijk nooit, alleen als ik er zoals nu op let of m'n ogen tot spleetjes knijp. Kan het kwaad en is het dus aan te raden om eens naar de huisarts te gaan?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 14:42
anjali
anjali is offline
Citaat:
Laurens schreef op 12-07-2006 @ 15:15 :
Als ik dit zo lees lijkt het vrij veel op wat ik heb. Ik zie als ik goed kijk een soort 'drijvende stofjes' die heen en weer schieten als ik m'n ogen beweeg. Ik merk het eigenlijk nooit, alleen als ik er zoals nu op let of m'n ogen tot spleetjes knijp. Kan het kwaad en is het dus aan te raden om eens naar de huisarts te gaan?
Wat bedoel je met stofjes? Ik zie plastic/waterkleurachtige vlekken en inderdaad als je je ogen samenknijpt of inspant zie je dat er wat voor je ogen is. S'avonds of voor de tv of computer zie je het niet echt. Maar als je bijvoorbeeld uit het raam kijkt op een zonnige dag wel. Het is bij mij heel erg glibberig, maar als je er niet op let en met andere praten vergeet je het gewooon.

Dit is volgens mij niet erruug ik dacht dat er wat met mijn netvlies was gebeurd, want de vlekken zijn nogal wazig en ik las ergens dat dit zou betekenen dat je netvlies op plaatsen zwakker is geworden. Maar nu jij zegt dat je ook zoiets ziet (als het tenminste glibberig is bij jouw) dan ga ik ervan uit dat dit ook gewoon mouches volentes is: en ja dan ben ik blij want dit is niets ernstigs je hoeft dus ook niet naar de huisarts. Ze kunnen namelijk toch niets voor je doen.

Ik heb deze ziekte al meer dan 5 jaar, en de afgelopen maanden zag ik steeds meer van die dingen, maar die vlekken zijn steeds lichter. Alleen als ik mijn ogen samenknijp schrik ik even want het zijn er dan zoveel! Maar goed het kan geen kwaaad

Zijn er nog meer mensen die dit hebben?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 15:04
Sacrilege
Sacrilege is offline
Omg dat heb ik ook, ik dacht altijd dat er krasjes op mijn oog zaten. Tis gewoon een aandoening. Vreemd.
Oud 12-07-2006, 15:09
anjali
anjali is offline
Citaat:
Sacrilege schreef op 12-07-2006 @ 16:04 :
Omg dat heb ik ook, ik dacht altijd dat er krasjes op mijn oog zaten. Tis gewoon een aandoening. Vreemd.
Omg??? Weet je ik vindt dat we blij moeten zijn wij kunnen tenminste nog zien. Er zijn mensen die of kleurenblind zijn of blind.
De reden van deze topic is gewoon dat ik even wou controleren of wat ik zag voor mijn ogen niet iets anders was. En ik wou weten of er ook mensen onder de 25 zijn die het hebben. Zolang er verder niets gebeurd kan je er goed mee leven toch? En de tv is nog steeds harstikke leuk om naar te kijken! en de bios natuurlijk!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 15:12
Sacrilege
Sacrilege is offline
Citaat:
anjali schreef op 12-07-2006 @ 16:09 :
Omg??? Weet je ik vindt dat we blij moeten zijn wij kunnen tenminste nog zien. Er zijn mensen die of kleurenblind zijn of blind.
De reden van deze topic is gewoon dat ik even wou controleren of wat ik zag voor mijn ogen niet iets anders was. En ik wou weten of er ook mensen onder de 25 zijn die het hebben. Zolang er verder niets gebeurd kan je er goed mee leven toch? En de tv is nog steeds harstikke leuk om naar te kijken! en de bios natuurlijk!
Oh mijn god, een openbaring eigenlijk. Ik heb het al lang. Alleen de laatste tijd is er een groter vlekje bij gekomen maar dat zit meer in me ooghoek. Het hindert niet en zoals op die site staat stagneerd het. Ook ga je er niet dood aan dus zo erg is het nou ook weer niet.
Oud 12-07-2006, 15:19
anjali
anjali is offline
Citaat:
Sacrilege schreef op 12-07-2006 @ 16:12 :
Oh mijn god, een openbaring eigenlijk. Ik heb het al lang. Alleen de laatste tijd is er een groter vlekje bij gekomen maar dat zit meer in me ooghoek. Het hindert niet en zoals op die site staat stagneerd het. Ook ga je er niet dood aan dus zo erg is het nou ook weer niet.
Ik heb het al vijf jaar joh en het gaat harstikke goed met me. Ik heb gewoon eindexamen havo gedaan een jaar hbo en nu mijn universiteit propedeuse behaald. En dood gaan? Het is feitelijk gewoon iets dat je altijd zult hebben het kan wel erger worden trouwens dat gebeurde de afgelopen maanden ook met mij. Maar ik hoop dat het zo blijft.

Heb je ook last van lichtflitsen bijvoorbeeld dat als je in de zon buiten loopt en allerlei kleuren ziet?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 15:54
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
anjali schreef op 12-07-2006 @ 16:19 :
Ik heb het al vijf jaar joh en het gaat harstikke goed met me. Ik heb gewoon eindexamen havo gedaan een jaar hbo en nu mijn universiteit propedeuse behaald. En dood gaan? Het is feitelijk gewoon iets dat je altijd zult hebben het kan wel erger worden trouwens dat gebeurde de afgelopen maanden ook met mij. Maar ik hoop dat het zo blijft.

Heb je ook last van lichtflitsen bijvoorbeeld dat als je in de zon buiten loopt en allerlei kleuren ziet?
uhm, lichtflitsen zou misschien kunnen wijzen op netvliesloslating. Als je er zo mee zit, zorg dan voor een verwijsbriefje naar de oogarts.
Oud 12-07-2006, 16:09
anjali
anjali is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 12-07-2006 @ 16:54 :
uhm, lichtflitsen zou misschien kunnen wijzen op netvliesloslating. Als je er zo mee zit, zorg dan voor een verwijsbriefje naar de oogarts.
5 jaar geleden was ik naar de oogarts en toen had die het ook over lichtflitsen. Dat hoort erbij.....ik bedoel niet dat je zwart ziet, maar in de zon allerlei kleurtjes. Bijvoorbeeld als ik een auto zie rondrijden en er schijnt zon op dan zie ik bijvoorbeeld een paar seconden rode of paarse vlekjes voor mijn ogen. Heb ik al vijf jaar en de oogarts zei (5 jaar geleden) dat dit erbij hoort.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 16:10
anjali
anjali is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 12-07-2006 @ 16:54 :
heb jij trouwens ook mouches volantes en zie jij dan geen lichtflitsen?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 16:12
anjali
anjali is offline
http://66.102.9.104/search?q=cache:I...l&ct=clnk&cd=1

Een onschuldige complicatie die optreedt is een mechanische stimulatie van het netvlies, waardoor er naast glasvochttroebelingen ook tijdelijk lichtflitsen waarneembaar zijn
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 16:32
Dith
Dith is offline
Daar is toch helemaal niks raars aan? Ik ken eigenlijk niemand die dat níet heeft.
Oud 12-07-2006, 16:49
anjali
anjali is offline
Citaat:
Dith schreef op 12-07-2006 @ 17:32 :
Daar is toch helemaal niks raars aan? Ik ken eigenlijk niemand die dat níet heeft.
die wat niet heeft?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 16:51
anjali
anjali is offline
die wat niet heeft?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 21:09
Martiño
Martiño is offline
Hmm, als ik sommige posts lees, en de link bekijk, dan denk ik dat ik er misschien ook wel eens "last" van heb: Maffe vlekjes/draadjes in mijn gezichtsveld.
Ik heb er geen hinder van, het voelt niet raar, ziet niet raar, geen migraine, en meestal zijn ze na een tijdje weer weg. Tja, niks speciaals dus. Wel vervelend als je er veel last van hebt denk ik, en als ik het zo hoor heeft volgensmij een heel groot gedeelte van de bevolking hier last van.
Oud 12-07-2006, 23:31
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
anjali schreef op 12-07-2006 @ 17:51 :
die wat niet heeft?
Omg. waar dit topic over gaat.

En idd, iedereen waar ik het wel es mee over gehad heb ziet ook van die vlekjes soms.
Oud 13-07-2006, 02:03
Wammus
Wammus is offline
Jah ik ook. Een soort ronde waterbelletjes die altijd meebewegen. Dat heb ik echt al vet lang. Ik heb er verder geen last van en soms is het wel grappig.
Oud 13-07-2006, 02:19
Luminon
Luminon is offline
Citaat:
Laurens schreef op 12-07-2006 @ 15:15 :
Dat zijn bloedcellen die zich over je netvlies bewegen. Niks aan de hand, dat heeft iedereen.

Regels voor berichten