Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2002, 11:30
ekki
ekki is offline
't Is niet echt een probleem ofzo, maar ik vind het gewoon irritant:

Ik heb een bepaalde pagina en daar staat een teller op (toevallig van nedstat, maar ik heb er nog eentje gehad en die deed precies hetzelfde): ik kan niet zien van welke pagina mensen komen. Je kan namelijk bij nedstat op 'hoe' klikken en dan kan je meestal zien of ze van een zoekmachine ofzo komen, of op een andere site op je url geklikt hebben ofzo. Ik heb de site op scholieren.com staan en de teller zegt steeds dat de bezoekers van index.html ofzo komen (van scholieren.com dus).

Mijn site zit als volgt in elkaar: ik heb 2 frames (in index.html staat dus frameset blabla) en dat is een menuframe en een homeframe. In die homeframe heb ik de teller geplaatst (maar als ik 'm in het menuframe zet gebeurt er hetzelfde).

Op welke plek moet ik de source van de teller plaatsen om die gegevens WEL te krijgen? Dan moet ik denk ik niet met frames werken ofzo?

Ik hoop dat jullie het snappen. Ik ben een beetje vaag, maarja.
Oud 12-03-2002, 14:29
Verwijderd
Hmm ik snap wat je bedoeld. Eigenlijk wil je de source van de teller voor de frames hebben...

Een mogelijk oplossing zou zijn een intropagina, waar de mensen op komen wanneer ze jouw URL intypen. Je kunt ze dan vervolgens laten doorklikken. Tis niet echt een goeie oplossing, maar als je op die intropagina je teller zet moet het wel werken. Waar je het in de bestaande source van jou zou moeten zetten om dat effect te krijgen, zou ik niet weten, sorry.

Suc6!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 20:33
ekki
ekki is offline
Citaat:
henri schreef:
Hmm ik snap wat je bedoeld. Eigenlijk wil je de source van de teller voor de frames hebben...

Een mogelijk oplossing zou zijn een intropagina, waar de mensen op komen wanneer ze jouw URL intypen. Je kunt ze dan vervolgens laten doorklikken. Tis niet echt een goeie oplossing, maar als je op die intropagina je teller zet moet het wel werken. Waar je het in de bestaande source van jou zou moeten zetten om dat effect te krijgen, zou ik niet weten, sorry.

Suc6!

ja, dat zou ik inderdaad kunnen doen. ik heb toch al een soort intropagina (de eerste pagina die ze zien), alleen dan staat het menu er naast. maar dat hoeft natuurlijk niet persé.

misschien wel een goed idee, ja, ff over nadenken (had ik zelf ook wel kunnen bedenken, maarja).

maar is er geen andere mogelijkheid?
Oud 12-03-2002, 20:49
Edwin uit Kaasstad
Edwin uit Kaasstad is offline
je zit nu toch op endoria ?

is misschien iets moeilijker maar anders een teller via php ofzo ?
Oud 13-03-2002, 06:28
ekki
ekki is offline
Citaat:
Edwin uit Kaasstad schreef:

mjah, ik heb een deel op scholieren staan (kan ik ook wel weer veranderen, hoor).

en die php teller: ik weet (nog) niet hoe php werkt, dus ik denk dat dat lastig gaat worden.
Oud 13-03-2002, 10:51
F10®!@n
F10®!@n is offline
Citaat:
Edwin uit Kaasstad schreef:

Met php zou je precies hetzelfde probleem hebben volgens mij...

Je hebt namelijk JavaScript nodig om stats te maken over resolutie en kleurendiepte, dus je kunt het niet in de frameset pagina zetten... en een pagina dieper heb je de refferer niet meer.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 10:55
Verwijderd
Citaat:
F10®!@n schreef:
Met php zou je precies hetzelfde probleem hebben volgens mij...

Je hebt namelijk JavaScript nodig om stats te maken over resolutie en kleurendiepte, dus je kunt het niet in de frameset pagina zetten... en een pagina dieper heb je de refferer niet meer.

Je kan toch je frameset-pagina genereren met PHP?
In dat scripjte sla je je referrer op in een variabele of bestandje.
Klaar!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten