Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En haar vader (de vriend van haar moeder) heeft de verantwoordelijkheid over de opvoeding.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarnaast neem ik aan dat haar moeder ook het beste met dat meisje voor heeft dus ook haar best wil doen om het weer goed te laten komen. En juist als 'buitenstaander' (tja, hoeveel kinderen denken of roepen wel niet 'jij bent mijn moeder (dan wel vader) niet! Jij hebt niets over mij te zeggen!') is het extra lastig, maar daarom denk ik ook dat de moeder van de TS en haar vriend één lijn moeten trekken, want op die manier laat je ook zien naar dat meisje toe dat de moeder van de TS er wel degelijk bij hoort en ook wat te zeggen heeft in huis. Op het moment dat de vader alleen maatregelen neemt etc etc zal het meisje nog minder snel dingen van de moeder van de TS aannemen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Stefanie, je zegt dat ze niet op 1 lijn kunnen komen, omdat ze totaal andere opvattingen hebben. Andere opvattingen hoeven op zich niet heel erg te zijn, als ze er maar goed over praten en elkaars opvattingen en argumenten respecteren en niet te koppig zijn. Ze kunnen dan bijvoorbeeld besluiten om allebei wat water bij de wijn te doen, zoals Loontjuh zei, dus dat haar vader wat strenger wordt en je moeder wat soepeler. Als ze hierover goede afspraken maken en zich daar ook aan houden, dan hoeven er volgens mij geen erge ruzies te zijn. Een andere optie is dat ze afspreken dat haar vader helemaal bepaalt hoe ze met zijn dochter omgaan en dat je moeder het loslaat. Maar dat kan heel erg frustrerend voor je moeder zijn, omdat ze er zelf midden in zit, dus dat lijkt mij geen goede optie. En als die dochter niks van jouw moeder wil aannemen dan lijkt het me beter dat haar vader sowieso degene is die straffen geeft, als dat dan moet gebeuren. Ohja en wat die dochter betreft: als zij spijbelt, dan heeft ze daar een reden voor. Dus ik zou als ouders er niet op zitten hameren van "je mag niet spijbelen, je moet betere cijfers halen", maar op zoek gaan naar de reden. En dan over die reden gaan praten. Misschien is dat meer iets wat haar vader kan doen, omdat hij toch dichter bij haar staat. Het gaat erom dat ze wat opener wordt over haar gedachten en gevoelens tegen haar vader en dat die band weer wat hechter wordt. Dan pas helpt het praten. Laatst gewijzigd op 03-03-2006 om 10:41. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Mag mijn moeder zich wel bemoeien als zij duidelijk ziet dat het lichamelijk/geestelijk slecht met haar gaat (als de vader dus zelf niets kan/weet te doen)? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Verlichting door de voeten van Anja Moscow | 0 | 03-01-2008 19:26 | |
Verhalen & Gedichten |
-Verhaal- Redhair | 430 | 21-09-2005 13:54 | |
Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 06:11 | |
Liefde & Relatie |
dringend Advies gevraagd over gecompliceerde situatie Lady_L | 55 | 29-10-2003 19:08 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
nederlands boekverslag ard16slot | 2 | 22-05-2003 18:51 | |
Verhalen & Gedichten |
mijn verhaal over het korte leven van een jong meisje Verwijderd | 15 | 17-05-2003 22:55 |