Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2006, 23:09
Not for Sale
Not for Sale is offline
Hoi forum, lang niet gezien

Doordat maart mij altijd zo inspireert en zomaar bij wijze van experiment heb ik weer eens een gedicht gemaakt.

Het telt 362880 regels.

Hier kun je het lezen. Ik raad het je af deze pagina te openen als je telefooninternet hebt, want het is wel 22 MB groot. ( Ja, serieus. Het is wél echt een poging tot poëzie, maar ik heb het níet allemaal letter voor letter ingetypt )

Ik ben heel benieuwd wat hier voor meningen over bestaan

edit: Misschien verdwijnt het gedicht over enkele dagen, want honderd hits op een bestand van 22 MB is wel heel funest voor mijn datalimiet

Laatst gewijzigd op 05-03-2006 om 12:25.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-03-2006, 23:37
Sketch
Sketch is offline
Ik deed ctrl + a Geen goed idee.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 23:42
Not for Sale
Not for Sale is offline
Nee, de grootte is wel een beetje problematisch
Ik wou het bestand nog aanpassen om de titel erboven te zetten enzo, maar dat ging ook niet.
Oud 04-03-2006, 23:52
vidaaa
vidaaa is offline
Ik begin nu met lezen, over een week vertel ik wel wat ik er van vind.
Oud 05-03-2006, 09:36
milamber
milamber is offline
hahaha, nou origineel is het in ieder geval wel

alleen ik weet niet of ik het voor mn plezier zou lezen
gezien de lengte.
Oud 05-03-2006, 10:25
flyaway
flyaway is offline
origineel, hoewel ik niet elke regel gelezen heb. Idee is leuk, verder niet echt fijn om te lezen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 11:24
Halogeen
Halogeen is offline
Ik ben heel erg fan van dit soort dingen. Ik zie het ook al zo hangen in een of andere artyfarty galerie. En het is fijn om te weten dat je DoP en het dichten nog niet de rug hebt toegekeerd .
Oud 05-03-2006, 11:30
Verwijderd
Hoe lang zou je bezig zijn als je het wél echt las? *wil uittesten*

Warmonie

Het lijkt me wel leuk om hier een muur mee volgeschreven te hebben, of zoiets.

Verder ben ik het met Halogeen eens. Gelukkig lijkt er in ieder geval elke maart een gedicht van jou te komen
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 12:23
Not for Sale
Not for Sale is offline
Dankjulliewel

Het is natuurlijk niet echt de bedoeling om het helemaal te lezen, maar de vorm draagt wel bij aan de betekenis (zoals wel gebruikelijk bij poëzie, toch?)

Omdat het meer dan acht keer zo groot is als het verzameld werk van Jane Austen, wat ik ook een tekstbestand heb hier, denk ik dat het máánden zou duren om het echt te lezen

@Halo en TF:
Hippe ideeën met muren en galeriën!
Oud 05-03-2006, 12:36
Kaars
Kaars is offline
waah! supergaaf
ik zou het inderdaad op een muur ofzo willen schrijven
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 18:20
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Het duurde 5 minuten om de onderkant te bereiken, ik wilde even kijken of je laatste zin de eerste was maar dan omgekeerd en het was ook nog zo .
Leuk gedaan! Hoe lang deed je hierover?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 19:19
Outro
Outro is offline
En nou nog uitschrijven

vind het een mooi concept maar ja... kan er als lezer verder vrij weinig mee. Al bewonder ik je geduld!
Oud 05-03-2006, 19:23
Sketch
Sketch is offline
Nouja, het zal wel met een script of zo gedaan zijn. Ik kan me niet voorstellen dat hij het allemaal heeft uitgetypt.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 21:53
Verwijderd
Citaat:
Not for Sale schreef op 05-03-2006 @ 13:23 :
Omdat het meer dan acht keer zo groot is als het verzameld werk van Jane Austen, wat ik ook een tekstbestand heb hier, denk ik dat het máánden zou duren om het echt te lezen
Huh, is het echt zó groot?
Waarom heb je het verzameld werk van Jane Austen nu weer op je computer staan? Overigens kun je dat vast wel in een week lezen, als je heel de dag (en nacht) leest, maar dan zou dit dus 8 weken duren. Dat vind ik een raar idee
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 16:35
Kaars
Kaars is offline
Citaat:
vind het een mooi concept maar ja... kan er als lezer verder vrij weinig mee.
het gaat juist om het concept
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 17:28
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Not for Sale schreef op 05-03-2006 @ 00:09 :
edit: Misschien verdwijnt het gedicht over enkele dagen, want honderd hits op een bestand van 22 MB is wel heel funest voor mijn datalimiet
Even uploaden op www.rapidshare.de
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 17:39
Verwijderd
Ik ben erg snel geneigd dit soort po-mo kunst als onzin af te doen. Wat bedoel je er mee?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 18:03
Porcelain
Porcelain is offline
Ja, heb je hier een programmaatje voor gemaakt, not for sale? Oh, dit is echt zoiets dat ik niet zelf kan bedenken, maar wat ik wel wil bedenken voor op mijn muur. Wij hebben op school een wand (ik gok iets van 3 bij 7 meter) met daarop allemaal stukken van Shakespeare in heel miniletters erop geschreven. Dat dus, met zo'n soort tekst, maar dan moet ik eerst een geniale ingeving krijgen.

Hip, dus, maar het zou nog leuker zijn als je het allemaal zelf had getypt: bloed, zweet en tranen.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 15:14
Not for Sale
Not for Sale is offline
@Liefsvanhier:
Het was één à twee uur werk, en toen heeft mijn computer er geloof ik 10 minuten over gedaan om het antwoord te schrijven. Het eerste wat ik deed was ook kijken of de laatste zin achterstevoren was

@Sketch:
Klopt dus. Met dank aan Java.

@Thoughtful:
Nu ga ik het uitrekenen ook
*zoekt het uit*
Het verzameld werk van Jane Austen is 617090 woorden groot. Met 250 woorden per pagina is dat 2468 pagina's, dus dat is 411 pagina's per roman gemiddeld. Vind ik wel waarschijnlijk.
'Warmonie' telt 9*9! woorden, dat is 3265920 woorden. Dat is 5,29 keer zoveel als in het verzameld werk van Jane Austen. Met 300 woorden per minuut zou het 7,5 volle etmalen kosten om het te lezen.
Valt dus wel mee
Oh ja, het verzameld werk van Jane Austen is het slachtoffer van alle opdrachten die ik moet doen voor een zeker taalvak.

@Kaars:
Ja

@Snees:
Het gaat over een woord dat ik heb bedacht en dat ik wil omschrijven. Het woord in kwestie is 'warmonie', en het is de staat waarin ik mij bevind
Verder is het een experiment om te kijken of woorden die in de ene orde een bepaalde poëtische waarde hebben, die ook hebben in een willekeurige volgorde
En ik vroeg me ook gewoon af of dit bij jullie nog bij poëzie hoort.
Een van de dingen die ik wou zeggen is:
De aritmische, losvaste orde: warmonie in slechts negen woorden.

@Porcelain
Naar wat voor geniale ingeving ben je op zoek? Of wacht je er gewoon op?
Ik denk dat ik maandenlang bloed, zweet en tranen toch niet zo zie zitten

Bedankt allemaal.
Oud 07-03-2006, 18:26
Halogeen
Halogeen is offline
Ik vraag me af (heb me afgevraagd) wat zoiets als dit betekent voor mij, wat het mij zegt. Maar mijn antwoord heb je al gegeven: de verwoording van warmonie. Aan de andere kant vind ik het ook wel wat zeggen over de taal.

Verder is het in mijn ogen wel een beetje de grens verkennend tussen kunst en poëzie. (natuurlijk is poëzie ook kunst, maar je snapt wel wat ik bedoel). Ik zou het zeker geen gedicht meer noemen.

Een ander iets is dit: ik was een beetje teleurgesteld door de simpele manier waarop je de variaties hebt gemaakt. Als ik de letters cijfers geef is het zo:

1 2 3 4 5 6 7 8 9
1 2 3 4 5 6 7 9 8
1 2 3 4 5 6 8 7 9
1 2 3 4 5 6 8 9 7
enz enz.

Ik had het leuker gevonden als er een meer intelligentere, of op zijn minst, een minder opvallende structuur / formule achter had gezeten. Iets wat meer past bij mijn idee van warmonie.
Oud 07-03-2006, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Not for Sale schreef op 07-03-2006 @ 16:14 :
@Thoughtful:
Nu ga ik het uitrekenen ook
*zoekt het uit*
Het verzameld werk van Jane Austen is 617090 woorden groot. Met 250 woorden per pagina is dat 2468 pagina's, dus dat is 411 pagina's per roman gemiddeld. Vind ik wel waarschijnlijk.
'Warmonie' telt 9*9! woorden, dat is 3265920 woorden. Dat is 5,29 keer zoveel als in het verzameld werk van Jane Austen. Met 300 woorden per minuut zou het 7,5 volle etmalen kosten om het te lezen.
Valt dus wel mee
Oh ja, het verzameld werk van Jane Austen is het slachtoffer van alle opdrachten die ik moet doen voor een zeker taalvak.
Hihi, je bent geweldig. 7,5 volle etmalen valt inderdaad wel mee. Niet dat ik het ooit vol zou houden

Waarom voel jij je warmonisch? (is dat ook een woord?)

Oh, en ik ben het wel met Halogeen eens, maar het lijkt me heel lastig. Want in het wilde weg alles door elkaar gooien vind ik ook niet mooi, er moet toch wel iets van structuur in zitten? Hoe zou jij dat dan gedaan hebben Halogeen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten