Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2006, 16:36
kussie van Michelle
kussie van Michelle is offline
Ik heb 3 jaar lang met mijn vriend gehad.
Het is nu ongeveer 5 weken uit.
Maar zo af en toen vinden we het leuk om even samen wat te gaan drinken of een filmpje te kijken.

Mijn ouders worden dan boos ze vinden het belachelijk dat ik nog met mijn ex omga omdat het uit is.

Als ik nu bij m'n ex een film ga kijken zeg ik maar dat ik naar een vriendin ga ofzo, omdat ik geen zin heb in zo'n nutteloze discussie.

Ben ik de enige met zulke ouderwetse ouders?
Ze snappen niet dat je tegenwoordig nog gewoon vrienden kunt zijn met je ex
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2006, 16:45
Fingon
Fingon is offline
helemaal mee eens, maar dat is alles wat ik erover kan zeggen
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 17:10
Moustache
Moustache is offline
Misschien zijn ze bang dat jullie toch nog wat voelen, en dat je misschien daarna toch door hem gekwetst gaat worden? cq bezorgdheid? of mochten ze hem niet zo?
Oud 07-03-2006, 17:12
kussie van Michelle
Citaat:
Doavid schreef op 07-03-2006 @ 18:10 :
Misschien zijn ze bang dat jullie toch nog wat voelen, en dat je misschien daarna toch door hem gekwetst gaat worden? cq bezorgdheid? of mochten ze hem niet zo?
jawel ze mochten hem wel..
Ze vinden het gewoon onwijs raar dat ik nog met um omga
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 17:13
Qimm
Qimm is offline
Ik denk dat ze bang zijn dat je hierdoor hoop krijgt op een nieuwe relatie, hetgeen er waarschijnlijk niet in zit en je zo gekwetst gaat raken. Heeft niks met ouderwets zijn te maken, je ouders zijn ook jong geweest
Oud 07-03-2006, 17:14
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
wat kan jou dat nou schelen zeg.
Oud 07-03-2006, 18:05
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Tja, zulke mensen heb je erbij. Drie jaar is natuurlijk niet niks, en na vijf weken is zoiets misschien nog "te vers". Maar als de verliefde gevoelens weg zijn dan is het juist goed en leuk dat je elkaar nog blijft zien. Het kan zeker vriendschappelijk ja, dus het is inderdaad een beetje raar dat ze zo denken. Misschien moeten ze er gewoon aan wennen dat jullie nu anders met elkaar omgaan.
Laten ze blij zijn voor jullie. Zolang jullie gewoon leuk en vriendschappelijk met elkaar omgaan is dat toch alleen maar goed. Beter dan nog maanden lang ruzie maken of raar tegen elkaar doen.
Oud 07-03-2006, 18:28
Verwijderd
Mijn ouders zijn het omgekeerde "jaa het was zo'n leuke jongen hij kan toch best nog een keertje langskomen"

terwijl je best kut uit elkaar bent gegaan
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 19:50
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Zeggen dat je naar een vriendin gaat is een optie, maar je zou je ouders ook kunnen uitleggen waarom je je ex graag wil blijven zien. Hallo, jullie hebben 3 jaar wat met elkaar gehad! Ik snap niet echt dat ze dan niet begrijpen dat je hem gewoon wil zien. Dat je een vriendschap op wil bouwen. Denk dat je dat kunt uitleggen aan hen...
Oud 07-03-2006, 19:55
I C U
I C U is offline
Tja, waarschijnlijk zijn ze bezorgd en willen ze niet dat jou pijn wordt gedaan. Ze bedoelen het goed, hebben het beste met je voor en meer van die cliché's.
Leg ze maar uit dat dat niet zo zit en dat je drie jaar niet zomaar uitwist. Verder zou ik me er niet teveel van aantrekken en gewoon zeggen waar je heengaat: A) Je bent oud genoeg om zelf je keuzes te maken B) Van je fouten leer je en C) liegen werkt ook niet. Vind ik.
Oud 07-03-2006, 20:06
Verwijderd
Slimme ouders zijn dat, ze willen je slechts behoeden voor een misstap.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 20:09
Verwijderd
Precies, ik zou hetzelfde handelen als mijn kinderen nog met hun ex omgingen. Puur omdat ik het beste met ze voor zou hebben.

Vriendschap lijkt leuk totdat er andere belangen gaan spelen...maar daar kom je vanzelf achter.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 20:29
Verwijderd
Mijn ouders vinden het prima, maar dat is omdat ik het prima vindt En het gebeurd ook regelmatig, dus

Als ouders dat vinden moeten ze er wel een goede reden voor hebben, als je vriendin/vriend/whatever een drugsdealer/wapenhandelaar/terrorist is vind ik het iig logisch
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 20:35
56k
56k is offline
waarschijnlijk hebben je ouders door dat hij je gaat misbruiken of dat al doet.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 09:39
Verwijderd
mijn moeder vind t ook stom dat ik nog met met mn ex omga "want het is toch uit of hebben jullie weer iets"
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 09:48
Verwijderd
Waarschijnlijk willen je ouder je beschermen.

Heb je het er wel eens met je over gehad waarom ze het nou echt belachelijk vinden?? Ik bedoel misschien dat je het dan kan begrijpen.

Opzich vind ik het ook wel snel klinken hoor, 3 jaar een relatie en dan na 5 weken weer afspreken. Maar ja ik weet niet of dat ook hun probleem is.

Wat ik wel een beetje vind is je bent 19, je kan toch wel zelf bepalen wat goed en wat slecht voor je is?!
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 10:13
Smokin'
Smokin' is offline
Met ouderwets of modern heeft het weinig te maken. Ik denk eerder dat ze hem nooit echt hebben gemogen. Zoiets zeggen ze natuurlijk niet hardop, maar het uit zich wel. In de volgende uitspraak wordt dat duidelijk:

Citaat:
jawel ze mochten hem wel..
Niet bepaald een liefdesverklaring. Hadden ze hem altijd een fantastische knul gevonden dan was hij meer dan welkom geweest bij jullie, en zouden ze het ook helemaal geen probleem vinden als jullie met elkaar omgingen.

Ik geloof er heel weinig van dat ze TS proberen te beschermen op deze manier, want dan hadden ze dat argument allang gebruikt. Het lijkt me namelijk het soort argument waarvan (veel)ouders denken dat het werkt om hun dochters te overtuigen.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 12:00
Verwijderd
Mijn moeder was het er ook nooit zo mee eens als ik met mijn ex afsprak (ze mocht haar niet zo, om onduidelijke redenen)
Ik verzon ook vaak dat ik bij een vriend langs ging, en dan ging ik naar haar toe(niet om te rotzooien ofzo, maar gewoon een gezellige middag te hebben)

Maak je ouders anders duidelijk dat jullie vrienden blijven, en dat ze het maar gewoon moet accepteren. Iets anders kun je niet doen wss.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 13:23
kussie van Michelle
Citaat:
MightyMarcel schreef op 07-03-2006 @ 18:14 :
wat kan jou dat nou schelen zeg.
wat kan mij dat nou schelen?!
Ik krijg elke x dat gezeik als ik naar um toe wil
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 13:25
kussie van Michelle
Citaat:
56k schreef op 07-03-2006 @ 21:35 :
waarschijnlijk hebben je ouders door dat hij je gaat misbruiken of dat al doet.
ja dat zou het zijn
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 13:26
kussie van Michelle
Citaat:
koekjes schreef op 08-03-2006 @ 10:39 :
mijn moeder vind t ook stom dat ik nog met met mn ex omga "want het is toch uit of hebben jullie weer iets"
hehe idd dat vragen ze mij ook steeds
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 15:14
Fides
Fides is offline
Je bent volwassen. Negeer ze gewoon als ze over jouw privéleven beginnen.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Fides schreef op 08-03-2006 @ 16:14 :
Je bent volwassen. Negeer ze gewoon als ze over jouw privéleven beginnen.
Inderdaad erg volwassen, mensen negeren.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 16:29
Iduna
Iduna is offline
Lees ik een tijdje je LJ niet, lees ik hier dat het uit is

Heb je ook gevraagd waarom ze dat raar vinden? Ik denk dat je meestal gewoon meteen in de verdediging gaat, als ze raar gaan reageren. Maar probeer gewoon even op normale toon met ze praten en trek die echte reden van ze eruit.

Hoe kijk jij tegen de nieuwe 'situatie' aan? Hoe kijkt hij er tegenaan?
Persoonlijk vind ik 'vrienden zijn' na een relatie ook een beetje lastig. Je kunt je gevoelens niet zomaar omzetten in 'vriendschap'. Maar goed, als jullie het allebei ok vinden, is het goed.

Laatst gewijzigd op 09-03-2006 om 10:23.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 16:36
56k
56k is offline
Citaat:
kussie van Michelle schreef op 08-03-2006 @ 14:25 :
ja dat zou het zijn
hallo je vraagt hier om meningen dus krijg je die, dacht je nou serieus dat die jongen het meent als ie zegt dat ie ZOVEEL OM JE GEEFT? hij wilt alleen maar neuken zonder gezeik.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2006, 18:11
Gwinnie
Gwinnie is offline
Citaat:
56k schreef op 08-03-2006 @ 17:36 :
hallo je vraagt hier om meningen dus krijg je die, dacht je nou serieus dat die jongen het meent als ie zegt dat ie ZOVEEL OM JE GEEFT? hij wilt alleen maar neuken zonder gezeik.
Ja, want jongens hebben nooit gevoelens.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 18:49
56k
56k is offline
Citaat:
Bikkelvrouw schreef op 08-03-2006 @ 19:11 :
Ja, want jongens hebben nooit gevoelens.
waarom neem jij geen lenzen?

Maar okey, geloof me , ik weet waar ik het over heb, BIKKELVROUW.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 22:35
Roos
Roos is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 07-03-2006 @ 19:28 :
Mijn ouders zijn het omgekeerde "jaa het was zo'n leuke jongen hij kan toch best nog een keertje langskomen"

terwijl je best kut uit elkaar bent gegaan
Dat lijkt me veeeel vervelender inderdaad
Oud 09-03-2006, 17:26
kussie van Michelle
Citaat:
*Juliah* schreef op 08-03-2006 @ 17:29 :
Lees ik een tijdje je LJ niet, lees ik hier dat het uit is

Heb je ook gevraagd waarom ze dat raar vinden? Ik denk dat je meestal gewoon meteen in de verdediging gaat, als ze raar gaan reageren. Maar probeer gewoon even op normale toon met ze praten en trek die echte reden van ze eruit.

Hoe kijk jij tegen de nieuwe 'situatie' aan? Hoe kijkt hij er tegenaan?
Persoonlijk vind ik 'vrienden zijn' na een relatie ook een beetje lastig. Je kunt je gevoelens niet zomaar omzetten in 'vriendschap'. Maar goed, als jullie het allebei ok vinden, is het goed.
heb ik jou in lj?
Mjah nu 5 weken uit ofzo..

Bij ons zat het er al wel een beetje aan te komen dat het uitging, en we zijn echt relaxt uit elkaar gegaan. Dus om nu af en toe een filmpje te kijken ofzo is alleen maar gezellig Meer niet. Tis juist leuk
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 17:27
kussie van Michelle
Citaat:
56k schreef op 08-03-2006 @ 17:36 :
wat zei ik dat ik jouw mening niet wou horen dan?

Sure, als dat het is heeft ie mij niet nodig
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 20:53
Verwijderd
Ja, nu is het gezellig, totdat het fout gaat. Je merkt het nog wel.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 11:19
kussie van Michelle
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-03-2006 @ 21:53 :
Ja, nu is het gezellig, totdat het fout gaat. Je merkt het nog wel.
who knows
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 11:27
56k
56k is offline
waarom doe je nou zo verwaand, wat voor n reacties verwacht je dan ? '' OH MEID GA ERVOOR HOOR JULLIE ZIJN DE ROMEO EN JULLIET VAN NU, RUN AWAY TOGETHER.

for your information: je ouders hebben het beste met je voor dus vertrouw maar op ze.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 11:30
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Jaja, ze proberen je te beschermen.
Volgens mij hebben ze eigenlijk een hekel aan dat mannetje, en toen dachten ze dat hij eindelijk opgerot zou zijn, maar helaas.
Oud 11-03-2006, 18:48
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
56k schreef op 11-03-2006 @ 12:27 :
waarom doe je nou zo verwaand, wat voor n reacties verwacht je dan ? '' OH MEID GA ERVOOR HOOR JULLIE ZIJN DE ROMEO EN JULLIET VAN NU, RUN AWAY TOGETHER.

for your information: je ouders hebben het beste met je voor dus vertrouw maar op ze.
Zeg, doe jij even niet alsof je alles beter weet. Je kent haar zelf niet, haar vriend niet en haar ouders niet, dus iets minder mag ook wel.

Ik denk dat veel ouders niet altijd even 'modern' zijn op dat gebied, om het maar zo te noemen. Het is uit óf het is aan, een tussenweg nadat het uit is, snappen ze niet en/of vinden ze raar. Misschien helpt het inderdaad als je je ouders probeert uit te leggen dat het voor jullie heel normaal en gewoon leuk is als jullie elkaar af en toe nog eens zien. Drie jaar is niet niks.
Oud 12-03-2006, 13:11
Volk
Volk is offline
Ik heb ook een moeder die niet snapt dat je na een relatie van een paar jaar gewoon nog vrienden kunt zijn. Dat kan dus wel. (Het is alleen heel zeldzaam en moeilijker dan je eigenlijk denkt) Uiteindelijk is mij dit wel gelukt. Ik vind alleen dat 5 weken nadat het uit was wel heel snel is om samen iets te gaan drinken. Ik denk dat je dan nog niet alle emoties hebt verwerkt. Maarja, ik ken je niet.

Ik denk zelf dat je eventjes wat minder met je ex om moet gaan. Als het echt vriendschap is lijkt het mij dat het geen kwaad kan om elkaar eventjes niet te zien om je ouders evan te overtuigen dat jullie elkaar niet zien omdat jullie de stiekeme hoop hebben weer samen te komen.

En tja, ouders hebben inderdaad het beste met je voor. Probeer ze te begrijpen en er rustig een keer met ze over te praten...
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 15:35
Verwijderd
Citaat:

Wat heb jij een vervelende persoonlijkheid.

ot: Het is niet zo gek dat ze zo reageren. Ze zijn bang dat het nog te vers is om zo met elkaar om te gaan. Ze zijn bang dat je gekwetst wordt en willen je alleen maar beschermen. Het is misschien verstandiger een tijdje afstand van elkaar te nemen, maar als je dat niet wilt moet je het niet doen. Als je er idd gekwetst door wordt, merk je dat vanzelf en weet je dat je bewust dat risico hebt genomen. Misschien gaat het wel goed en kunnen jullie vrienden blijven, jullie hebben niet voor niets 3 jaar met elkaar gedeeld, dat kun je ook niet zomaar op zij zetten.

Wordt niet boos op je ouders en negeer ze niet. Zeg gewoon waarom je nog met hem omgaat en dat ze niet bang hoeven te zijn dat je gekwetst wordt.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 16:25
kussie van Michelle
Citaat:
Lynn schreef op 11-03-2006 @ 19:48 :
Zeg, doe jij even niet alsof je alles beter weet. Je kent haar zelf niet, haar vriend niet en haar ouders niet, dus iets minder mag ook wel.

Ik denk dat veel ouders niet altijd even 'modern' zijn op dat gebied, om het maar zo te noemen. Het is uit óf het is aan, een tussenweg nadat het uit is, snappen ze niet en/of vinden ze raar. Misschien helpt het inderdaad als je je ouders probeert uit te leggen dat het voor jullie heel normaal en gewoon leuk is als jullie elkaar af en toe nog eens zien. Drie jaar is niet niks.
Ja dat bedoel ik ook te zeggen die tussenweg snappen ze idd niet..

Ik heb ze idd gezegd dat wij nog steeds leuk met elkaar om kunnen gaan en dat er verder niks gebeurd. Maar dat we na 3 jaar gewoon niet meteen het contact weggooien.
Ze snappen het al iets beter ik krijg iig niet meer zoveel commentaar als ik zeg dat ik ff langs um ga
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 16:26
56k
56k is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 12-03-2006 @ 16:35 :
Wat heb jij een vervelende persoonlijkheid.

Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 16:27
kussie van Michelle
Citaat:
Volk schreef op 12-03-2006 @ 14:11 :
Ik heb ook een moeder die niet snapt dat je na een relatie van een paar jaar gewoon nog vrienden kunt zijn. Dat kan dus wel. (Het is alleen heel zeldzaam en moeilijker dan je eigenlijk denkt) Uiteindelijk is mij dit wel gelukt. Ik vind alleen dat 5 weken nadat het uit was wel heel snel is om samen iets te gaan drinken. Ik denk dat je dan nog niet alle emoties hebt verwerkt. Maarja, ik ken je niet.

Ik denk zelf dat je eventjes wat minder met je ex om moet gaan. Als het echt vriendschap is lijkt het mij dat het geen kwaad kan om elkaar eventjes niet te zien om je ouders evan te overtuigen dat jullie elkaar niet zien omdat jullie de stiekeme hoop hebben weer samen te komen.

En tja, ouders hebben inderdaad het beste met je voor. Probeer ze te begrijpen en er rustig een keer met ze over te praten...
Nouja bij ons was het zo dat het er al wel een poos aan te komen... en we hadden er al meerdere malen over gepraat enzo..
Ik ga nu ook alweer een stuk minder bij 'm langs, omdat hij het er toch nog wat moeilijker mee heeft..
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 16:29
kussie van Michelle
Citaat:

ik verwaand? ik respecteer alle reacties en meningen erop maar dit slaat toch zeker wel nergens op..
Alsof jij iets van mij of mijn ouders weet.. Rot op man..
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 17:14
Megadeth
Megadeth is offline
Bij 56K is het niet zo gegaan, hij / zij is gedumpt en vind alle jongens kut en gevoelloos. Het betreft vast een wanhopig blond rondborstig breezerdrinkend sletje die gedumpt is door een player.

Niks van aantrekken dus.
Oud 14-03-2006, 18:17
zoef de haas
zoef de haas is offline
Hmmm mijn ouders vinden het ook onzin
of nouja mijn mam... Ja maar het is toch uit waarom moet je hem dan nog zo vaak zien En ze vinden het onnodig dat ik daar blijf slapen als ik bij hem in t dorp naar iets van een band ga kijken enzo maar me s nachts ophalen doen ze ook niet en dan ga ik dus meestal met ruzie weg...
Oud 14-03-2006, 21:41
Gwinnie
Gwinnie is offline
Citaat:
56k schreef op 08-03-2006 @ 19:49 :
waarom neem jij geen lenzen?

BIKKELVROUW.
Dan wordt ik gek van alle jongens die de hele dag op me geilen. Nu valt het nog mee, maar eerlijk, zonder bril zijn ze helemaal niet van me af te slaan.
Dus dat is een beetje zelfbescherming.

Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 22:19
56k
56k is offline
Citaat:
Bikkelvrouw schreef op 14-03-2006 @ 22:41 :
Dan wordt ik gek van alle jongens die de hele dag op me geilen. Nu valt het nog mee, maar eerlijk, zonder bril zijn ze helemaal niet van me af te slaan.
Dus dat is een beetje zelfbescherming.

wat heb jij een vervelende persoonlijkheid
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 22:21
Verwijderd
Citaat:
56k schreef op 14-03-2006 @ 23:19 :
wat heb jij een vervelende persoonlijkheid
WAT BEN JIJ TERINGIRRITANT

vind ik dan he
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 11:00