Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2002, 21:11
meidjuh15
meidjuh15 is offline
Ik dacht dat we een normaal gezin waren?!
Maar toen kwam die vreselijke ziekte!
Mam, het voelde net alsof je der al niet meer was!
Ik voelde me leeg en koud!
Na een paar maanden ging het weer beter
En opeens.....
Was je weg
Er zit een gat in mijn leven
Een gat dat nooit meer weg zal gaan!
Maar ik weet dat ik dapper moet zijn
en dat doe ik voor jou mam! ook al doet het me zo ontzettend veel pijn...
Oud 27-06-2002, 21:35
Frida
Frida is offline
Is het iets uit jouw realistische situatie?

Een reply gericht op het inhoudelijke aspect:

... sterkte,
Ik heb er weinig woorden voor, als ik kan helpen....

Laatst gewijzigd op 27-06-2002 om 21:42.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 21:41
Frida
Frida is offline
Een reply op het meer technische gebied...

Je gebruikt taal die ik niet echt mooi vind in een gedicht;
enkele vb: der al niet
Ook gebruik je meermaals '?!' of '!' dat vind ik ook minder voor het geheel. Je wil duidelijk kracht zetten achter je woorden, maar ik zou het op een andere manier proberen.
Dan tenslotte kan je beter geen " " of andere smilies gebruiken in een gedicht. Desnoods op het einde...

kwil ook wat positiefs zeggen maar dan ga ik terug nr het inhoudelijke, het is sterk van je dat je het kan neerschrijven knap

Ik weet niet of het de bedoeling was om echt een hoogstaand schrijfseltje te maken, ik geef dus ook maar wat tips, het is NIET bedoeld om wat je dr schreef neer te halen.
Oud 27-06-2002, 21:45
meidjuh15
meidjuh15 is offline
Citaat:
Frida schreef:
Een reply op het meer technische gebied...

Je gebruikt taal die ik niet echt mooi vind in een gedicht;
enkele vb: der al niet
Ook gebruik je meermaals '?!' of '!' dat vind ik ook minder voor het geheel. Je wil duidelijk kracht zetten achter je woorden, maar ik zou het op een andere manier proberen.
Dan tenslotte kan je beter geen " " of andere smilies gebruiken in een gedicht. Desnoods op het einde...

kwil ook wat positiefs zeggen maar dan ga ik terug nr het inhoudelijke, het is sterk van je dat je het kan neerschrijven knap

tjezus dit iz toch mijn gevoel! wat heb jij daar mee te maken, als ik het zo uit wil drukken dan doe ik dat zo! Ga iemand anders af zitte zeiken! kvin het heel erg laf van je! Jij weet helemaal niet wat ik mee heb gemaakt....
dus oordeel er alsjeblieft niet over

Ik weet niet of het de bedoeling was om echt een hoogstaand schrijfseltje te maken, ik geef dus ook maar wat tips, het is NIET bedoeld om wat je dr schreef neer te halen.
Oud 27-06-2002, 22:13
Frida
Frida is offline
Citaat:
meidjuh15 schreef:
hmz
Ik schrik echter wel van deze reactie...

Las je m'n kleine letteren wel? Het kon ook zijn dat je dit schreef om gevoel kwijt te raken maar dat het aspect nog te gevoelig was/is om 'ogh wat erg' etc reactie te ontvangen. Ik heb eerst duidelijk inhoudelijk gereageerd omdat ik dat toch ietwat belangrijker vond.
Ik oordeel echter ook helemaal niet op hoe jij je voelt, maar op je gedicht en hoe het in elkaar zit. IK begrijp ook niet waarom ik dan lef ben.

Maar ik neem het je niet kwalijk oid, ik wou gewoon even duidelijk maken dat ik geen slechte bedoeling had.
Oud 27-06-2002, 22:25
Silverwolf
Silverwolf is offline
Citaat:
meidjuh15 schreef:
Ik hoop niet dat ik nu iemand beledig, maar voor zover ik kan zien valt Frida je niet aan, meidjuh15. Frida heeft ook 2 reply's gegeven, op 2 verschillende fronten. 1 waarop ze vraagt of ze je kan helpen, en een tweede waarin ze het commentaar op het gedicht geeft (en dus niet op jou of op de inhoud van het gedicht), zoals de bedoeling is op dit forum. Waarschijnlijk is de aanleiding voor je gedicht nog iets te vers in het geheugen, maar je kunt niet verwachten dat mensen op het forum weten wat er precies is gebeurd. Aan je reactie te zien, heb je liever geen commentaar op het gedicht, maar dat kunnen ze hier niet weten als het er niet bij staat. Omdat het een dichtersforum is, wordt er van uit gegaan dat als mensen een gedichtje op dit forum plaatsen, dat er commentaar (positief, maar ook negatief) op gegeven wordt. (iemand moet me verbeteren als ik het fout heb, ik ben geen DOP-er vanaf het begin)

Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte met het verwerken van je verlies, maar houdt er rekening mee dat een buitenstaander niets van jouw situatie af weet, en dat geschreven teksten over internet vaak niet de bedoeling overbrengen die mensen over zouden willen brengen, en dus voor jou momenteel heel hard aan kunnen komen, al zijn ze niet zo bedoelt.

~Silverwolf~
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 06:11
Verwijderd
Citaat:
meidjuh15:tjezus dit iz toch mijn gevoel! wat heb jij daar mee te maken, als ik het zo uit wil drukken dan doe ik dat zo! Ga iemand anders af zitte zeiken! kvin het heel erg laf van je! Jij weet helemaal niet wat ik mee heb gemaakt....
dus oordeel er alsjeblieft niet over
Misschien is het verstandig als je het announcement boven een forum leest als je van plan bent om er te posten? Daar staat nl in:

Citaat:
- Reacties op gedichten ‘mogen’ niet enkel psychologisch zijn. Je reactie mag zeker wel iets over de inhoud van het gedicht bevatten, maar reageer ook zoveel mogelijk op de stijl en de gedichten zelf! DoP is tenslotte een dichtforum, geen psychologie (maar omdat het anders zo onpersoonlijk wordt, worden reacties op de inhoud, in beperkte mate, wel toe gestaan).

- Als je gedicht enkel psychologisch bedoeld is, post hem dan op psychologie.
Fridas reactie hoort dus thuis op dop. Als je geen reacties op de stijl en op het gedicht zelf wilt dan zit je op het verkeerde forum. En aangezien ik denk dat dat het geval is (gezien je reactie waarin je iemand uit maakt voor laf, wat ik niet bijzonder sterk vind) verplaats ik hem naar psychologie, ik denk dat je daar de reacties zult krijgen die je wilt hebben. Ga niet iemand anders beschuldigen, die zich geheel aan de forumregels houdt en probeert goede tips te geven en ook nog eens reageert op de inhoud, waar toe ze niet eens verplicht is.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 06:19
Verwijderd
Nu wil ik ook wel op de inhoud reageren:
't lijkt me heel moeilijk, je moeder opeens te moeten missen, zeker als je nog jong bent (ook als je al wat ouder bent natuurlijk). Probeer er zoveel mogelijk over te praten, met de rest van je familie, met vrienden, met wie dan ook. Misschien moeilijk, maar vaak wel heel belangrijk voor het verwerkingsproces. En houd vol, hoe moeilijk het soms ook zal zijn. Heel veel sterkte.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 09:40
pantzermench
pantzermench is offline
Hijs eg onwijs mooi....
Nog onwijs veel sterkte

kuss kleine mandy
Reageren

Regels voor berichten