Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Ikzelf vind het op dit moment wel prima in Nederland. Ik wil graag veel van de wereld zien, maar elders wonen vraagt behoorlijk wat van jezelf. Tenzij je je net zo gaat gedragen als de meeste gastarbeiders die hier 40 jaar geleden zijn komen wonen: Niet aanpassen, eigen taal blijven spreken, eigen cultuur ook buitenshuis blijven hanteren etc. Maar als migrant zou ik daar zelf niet trots op zijn. Bij migreren hoort in mijn ogen het aanpassen aan je nieuwe leefomgeving. Dus de taal leren (bij voorkeur begin je daar al mee voordat je verhuist), verdiepen in de geschiedenis en cultuur van het land en je daar in het openbaar op aanpassen (Ik heb er niets op tegen als je met je gezin ergens in Australie sinterklaas gaat vieren). De "standaard" migratielanden (Australie, V.S., Canada, Middellands-Zeegebied) spreken mij niet zo aan. Ik zou er heel graag een keer naartoe gaan, maar voor migratie denk ik meer aan Noorwegen of Zweden (en wellicht ook Denenmarken of Duitsland). |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Toevallig heb ik al 50% Vlaams bloed, en kom ik daardoor zeer regelmatig in Vlaanderen (familiebezoek enzo). Verhuizen naar Vlaanderen zie ik dan ook niet als emigreren. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Dus moet ik maar een leuk meisje vinden die zo lief is om met me e trouwen en meer dan 6 maanden met me wil samenwonen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Emigreren, daar denk ik bijna dagelijks over, al heb ik geen (weldoordachte) plannen. |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Stel dat je gezellig bij pappie en mammie in het dorp blijft wonen, maar ondertussen wel elke 2 a 3 jaar een reis van enkel maanden maakt naar exotische gebieden, dan ben je flink avontuurlijk bezig. Dat kun je alleen niet opmaken uit het feit dat je bij je ouders om de hoek woont. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
de zin van het leven.. ExpoRules | 116 | 20-02-2011 19:48 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] Het schuldgevoel komt later Verwijderd | 0 | 06-04-2007 16:14 | |
Verhalen & Gedichten |
Drie broers Maudd | 4 | 17-06-2005 20:27 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Het onbegrijpelijk verbod clubje | 23 | 12-10-2003 18:39 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] "Io" commentaar, graag :) Poziomka | 12 | 16-09-2003 19:42 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Zana heel hoofdstuk 1 Nas-t Zeekoe | 8 | 29-03-2003 12:57 |