Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2006, 10:35
michiel80
michiel80 is offline
Hallo allemaal,
Veel mensen denken tegenwoordig na over emigreren. Ook steeds zijn er steeds meer mensen die de grote stap wagen. Denk maar eens aan landen zoals Austalie en Canada waar de lucht nog schoon is en de sfeer relaxt.

Laatst gewijzigd op 30-08-2006 om 23:49.
Advertentie
Oud 29-08-2006, 12:40
the exploding boy
the exploding boy is offline

wij willen later emigreren naar waarschijnlijk cyprus
Oud 29-08-2006, 21:24
Tim
Tim is offline
Geen reclame maken ...
Oud 29-08-2006, 22:09
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
TimSengOng schreef op 29-08-2006 @ 22:24 :
Geen reclame maken ...
Dat wou ik 8 uur geleden al zeggen, maar de laatste keer dat ik iemand heb beticht van spammen kreeg ik een lading zeik over me heen.
Oud 29-08-2006, 22:22
issie88
issie88 is offline
ik zou opzich wel naar amerika willen gaan later (als ik in bezit ben van genoeg geld e.d.
Oud 29-08-2006, 22:33
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Gezien het weer de laatste weken wil ik wel weer terug naar het land waar ik een paar weken geleden terug kwam van vakantie: Griekenland.
Tja, emigreren, ik weet niet. Van de ene kant heb ik iedereen hier om me heen en heb ik (bijna) alles wat ik wil (plus je moet je als je dit land verlaat weer gaan aanpassen aan de cultuur van het land waar je heengaat) maar van de andere kant lijkt het best wel een uitdaging. In Zuid-Europa is het altijd superweer, in Amerika waar ik ook al geweest ben zijn ze heel vriendelijk, Australië moet supermooi zijn... maja, ik kies er uiteindelijk toch wel voor om hier te blijven.
Oud 30-08-2006, 11:56
Verwijderd
absoluut, de dag nadat ik mijn studie afgerond heb ben ik weg
Oud 30-08-2006, 12:41
Noddy
Noddy is offline
Ik zit ook wel te denken aan Amerika of Australië. Toch heb ik hier wel alles wat ik nodig heb. Het enige hier wat niet zo leuk is, is het weer.
Maar ik hoorde dat een jongen in Amerika geen huis kon kopen omdat hij geen schulden had. heel apart, ik begrijp het ook niet erg goed. Het kwam er alleen wel op neer dat je dus schulden moet hebben om daar aan een huis te komen.

Ik hoorde ook dat als je in Australië wilt wonen, dat je dan eerst tweejaar in Nieuw Zeeland moet hebben gewoond.
Oud 30-08-2006, 13:01
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
Noddy schreef op 30-08-2006 @ 13:41 :
Maar ik hoorde dat een jongen in Amerika geen huis kon kopen omdat hij geen schulden had. heel apart, ik begrijp het ook niet erg goed. Het kwam er alleen wel op neer dat je dus schulden moet hebben om daar aan een huis te komen.
Waarschijnlijk kon deze jongen geen hypotheek krijgen voor een huis in de V.S. Vrij logisch ook, de eerste 2 a 3 jaar na je migratie heb je meestal financieel niet zo'n hele sterke positie en dan nemen banken en andere geldverstrekkers niet het risico om jou ff een grote zak geld uit te lenen voor het kopen van een huis. Dat doen ze pas als je een vaste baan hebt, dus geen tijdelijk contract. En een vaste baan krijg je meestal pas als je een vast woonadres hebt.

Ikzelf vind het op dit moment wel prima in Nederland. Ik wil graag veel van de wereld zien, maar elders wonen vraagt behoorlijk wat van jezelf. Tenzij je je net zo gaat gedragen als de meeste gastarbeiders die hier 40 jaar geleden zijn komen wonen: Niet aanpassen, eigen taal blijven spreken, eigen cultuur ook buitenshuis blijven hanteren etc.
Maar als migrant zou ik daar zelf niet trots op zijn. Bij migreren hoort in mijn ogen het aanpassen aan je nieuwe leefomgeving. Dus de taal leren (bij voorkeur begin je daar al mee voordat je verhuist), verdiepen in de geschiedenis en cultuur van het land en je daar in het openbaar op aanpassen (Ik heb er niets op tegen als je met je gezin ergens in Australie sinterklaas gaat vieren).
De "standaard" migratielanden (Australie, V.S., Canada, Middellands-Zeegebied) spreken mij niet zo aan. Ik zou er heel graag een keer naartoe gaan, maar voor migratie denk ik meer aan Noorwegen of Zweden (en wellicht ook Denenmarken of Duitsland).
Oud 30-08-2006, 13:40
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Ivo schreef op 30-08-2006 @ 14:01 :
Ik wil graag veel van de wereld zien, maar elders wonen vraagt behoorlijk wat van jezelf. Tenzij je je net zo gaat gedragen als de meeste gastarbeiders die hier 40 jaar geleden zijn komen wonen: Niet aanpassen, eigen taal blijven spreken, eigen cultuur ook buitenshuis blijven hanteren etc.
Vlaanderen?
Oud 30-08-2006, 13:57
Larry Flint
Larry Flint is offline
Ik wil naar Zweden
Oud 30-08-2006, 14:44
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
akumabito schreef op 30-08-2006 @ 14:40 :
Vlaanderen?
Vlaanderen den Leeuw!
Toevallig heb ik al 50% Vlaams bloed, en kom ik daardoor zeer regelmatig in Vlaanderen (familiebezoek enzo). Verhuizen naar Vlaanderen zie ik dan ook niet als emigreren.
Oud 30-08-2006, 17:38
hasseltboy
hasseltboy is offline
Ja, ik denk er elke dag aan, vooral met dit weer.Als ik zou gaan, dan waarschijnlijk Amerika of Duitsland.Mijn ouders verhuizen iig als mijn broertje naar de middelbare school gaat naar Duitsland.
Oud 30-08-2006, 19:03
Noddy
Noddy is offline
Citaat:
Ivo schreef op 30-08-2006 @ 14:01 :
Waarschijnlijk kon deze jongen geen hypotheek krijgen voor een huis in de V.S. Vrij logisch ook, de eerste 2 a 3 jaar na je migratie heb je meestal financieel niet zo'n hele sterke positie en dan nemen banken en andere geldverstrekkers niet het risico om jou ff een grote zak geld uit te lenen voor het kopen van een huis. Dat doen ze pas als je een vaste baan hebt, dus geen tijdelijk contract. En een vaste baan krijg je meestal pas als je een vast woonadres hebt.
Ja dat zal ook wel, maar ik weet natuurlijk niet precies in wat voor een situatie hij zat. Maar ik luisterde ook niet erg goed naar het verhaal, ik moest er allen even aan denken.
Oud 30-08-2006, 20:20
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Alleen de taal staat me tegen.
Oud 30-08-2006, 20:34
Dexter_M
Dexter_M is offline
Natuurlijk is alleen erg moeilijk en duur om een verblijfsvergunning aan te vragen voor amerika
Oud 30-08-2006, 23:52
Roxy
Roxy is offline
Heb de reclame er uit verwijderd verder is er niks mis met het onderwerp.

Ikzelf denk er best weleens aan. Ik heb niks tegen Nederland maar ik hou wel erg van natuur en zou het heerlijk vinden om een oud boerderijtje ofzo te hebben met wat land erop en dan daar mijn eigen paarden te hebben en misschien zelfs wat te fokken ermee en wat geitjes en blabla. Zo'n leven trekt me enorm en dat is in nederland gewoon enorm prijzig. Een beetje boerderij met wat land zit al snel op 400.000 euro, terwijl als je over de grens kijkt het allemaal een stuk makkelijker te bekostigen is.
Oud 31-08-2006, 12:49
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
puta_madre schreef op 30-08-2006 @ 21:34 :
Natuurlijk is alleen erg moeilijk en duur om een verblijfsvergunning aan te vragen voor amerika
Trouwen
Oud 01-09-2006, 00:29
Dexter_M
Dexter_M is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 31-08-2006 @ 13:49 :
Trouwen
Jah ook over nagedacht, alleen jammer dat het niet geldt voor het homohuwelijk

Dus moet ik maar een leuk meisje vinden die zo lief is om met me e trouwen en meer dan 6 maanden met me wil samenwonen
Oud 01-09-2006, 15:03
AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
Redelijk vaak gedacht om ooit te emigreren, dat komt mede doordat ik Nederland steeds minder leuk ga vinden en me erger...
Oud 01-09-2006, 23:16
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
Citaat:
Sigúr schreef op 30-08-2006 @ 12:56 :
absoluut, de dag nadat ik mijn studie afgerond heb ben ik weg
Oud 02-09-2006, 12:25
da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik zou wel naar Italie willen. Alleen dan moeten al mijn vrienden en familie meegaan.
Ik heb vrij weinig met Nederland, alleen met bepaalde mensen die er wonen.
Oud 02-09-2006, 12:27
Verwijderd
En die mensen die het hardst schreeuwen komen vaak het dorpje of stad waar ze zijn geboren niet meer uit. Ik zou graag een paar jaar in het buitenland werken, Frankrijk, Spanje of Engeland/Amerika en dan rond mijn dertigste terug keren.
Oud 02-09-2006, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Ivo schreef op 30-08-2006 @ 15:44 :
Verhuizen naar Vlaanderen zie ik dan ook niet als emigreren.
Het is tenslotte ook niet meer dan een opstandige provincie van Nederland

Emigreren, daar denk ik bijna dagelijks over, al heb ik geen (weldoordachte) plannen.
Oud 02-09-2006, 19:32
AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 02-09-2006 @ 13:25 :
Ik zou wel naar Italie willen. Alleen dan moeten al mijn vrienden en familie meegaan.
Ik heb vrij weinig met Nederland, alleen met bepaalde mensen die er wonen.
Eensgelijk probleem
Advertentie
Oud 03-09-2006, 01:18
Verwijderd
Nee, nooit. Ik voel me lekker hier en zou nooit wegwillen.
Oud 03-09-2006, 10:20
Bloem
Bloem is offline
Ik zou nog graag heel veel van de wereld willen zien en kan niet zo goed tegen kou dus overwinteren in een of ander zonnig oord lijkt me heerlijk, maar Nederland zal denk ik toch altijd mijn uitvalsbasis blijven.
Oud 03-09-2006, 13:30
snoopy
snoopy is offline
echt emigreren niet, maar m'n vriend en ik hebben het er af en toe over om allebei in Barcelona of Madrid te gaan werken voor een (aantal) jaar.
Oud 03-09-2006, 14:05
Sherco
Sherco is offline
Ik zou wel naar Scandinavie (Zweden of Noorwegen) of naar Groot- Brittanie willen, maar ik zou denk ik mijn vrienden heel erg gaan missen. Wel beknellen de regeltjes hier mijn toekomstbeelden een beetje, maar ik vind Noord-Nederland een erg prettige plek om te wonen en denk dat ik best moeite zou hebben me in een andere cultuur te aarden. Maar ik denk wel dat ik in elk geval voor een paar jaar in het buitenland ga wonen...
Oud 03-09-2006, 22:42
t@$hA
t@$hA is offline
Emigregen? Best. Wat blijf ik op dit klein eilandje doen!? Zou dan graag naar de VS of Canada of misschien zelfs naar Engeland of Spanje. Maar liever niet naar Nederland.
Oud 03-09-2006, 22:54
t@$hA
t@$hA is offline
Citaat:
t@$hA schreef op 03-09-2006 @ 16:42 :
Emigregen? Best. Wat blijf ik op dit klein eilandje doen!? Zou dan graag naar de VS of Canada of misschien zelfs naar Engeland of Spanje. Maar liever niet naar Nederland.
emigreren*
Oud 06-09-2006, 17:11
deoxyribose
deoxyribose is offline
Yep, het liefst naar Scandinavië of (Zuid-)Oost Azië.
Oud 08-09-2006, 16:23
OwL
OwL is offline
Als ik ooit nog zou emigreren zou ik naar Frankrijk gaan. Verder kan ik niet echt een land bedenken waar ik evt. zou willen blijven wonen. Nederland is ook wel goed
Oud 09-09-2006, 11:53
nivava
nivava is offline
ik zou wel willen emigreren naar curacao
Oud 09-09-2006, 18:27
wup
wup is offline
Ik heb er al wel veel overnagedacht, maar of ik het echt zou kunnen.. Het lijkt me echt moeilijk om vrienden en familie achter te moeten laten. Wat dat betreft zou ik dan ook veilig voor europa gaan, maar aan de andere kant zou ik dan ook écht weg willen.. M.a.w ik ben er nog niet uit..
Ik heb deze vakantie 5 weken in Spanje gewerkt en dat heeft me wel wakker geschud op dat gebied. Daar heb ik ook besloten om voor langere tijd weg te gaan. Ik heb geen studie, geen werk, niets dat me tegenhoudt. Over minder dan 2 week ga ik dan ook voor een half jaar weg. Eerst 5 maanden werken en wonen op Aruba en daarna waarschijnlijk nog een maandje reizen, of ergens anders werken.. Eerst maar eens zien dus hoe dat halve jaar bevalt dan denken we wl na over Australie enzo
Oud 11-09-2006, 13:09
Aurora
Aurora is offline
Ik zou supergraag een paar jaar in Spanje willen wonen.
Oud 11-09-2006, 18:46
Frondish
Frondish is offline
ik wil naar Noorwegen / Zweden.
Oud 11-09-2006, 20:24
Verwijderd
Emigreren niet, daarvoor ga ik de mensen uit Nederland teveel missen. Ik woon nu echter wel voor een jaar in het buitenland (eerst in Barcelona en waar ik vanaf februari woon is nog de vraag ).
Oud 12-09-2006, 08:53
Caradhas
Caradhas is offline
ik ga naar Exmouth in Australië.

btw: R.I.P Steve Irwin
Oud 12-09-2006, 18:27
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Ik heb er niet echt over nagedacht. Ik ben niet ontevreden over Nederland dus ik heb niet echt redenen om weg te gaan. Misschien dat ik een paar jaar weg ga maar verder ook niet.

Ik heb in de zomer 2 maanden op een west-europees hoofdkantoor in ierland gewerkt en daar waren ook vrij veel mensen uit nederland die er "permanent" werkten of voor 1 jaar. Ik vond 't wel grappig dat de meeste wat jongere mensen (begin 20) vooral voor de ervaring kwamen terwijl de wat oudere mensen vooral weg wilden uit Nederland en eigenlijk niet meer terug wilden. Vond ik wel een grappig verschil
Oud 19-09-2006, 15:03
Mariekje*
Mariekje* is offline
Nederland bevalt me eigenlijk prima, al liggen mijn gedachten ook nog wel eens bij Nieuw-Zeeland, Canada of inderdaad Australië. Maar om te beginnen wil ik volgend jaar (of over een jaar of 5/6) voor ongeveer een jaar naar Afrika, om te werken in een kinderweeshuis. De rest zie ik daarna wel weer.
Oud 20-09-2006, 16:55
deoxyribose
deoxyribose is offline
Mensen hier zijn niet echt avontuurlijk, of wel? Iedereen die hier post wil slechts binnen Europa of hoogstens naar Australie emigreren.
Oud 20-09-2006, 17:41
zweedsmeisje
zweedsmeisje is offline
oh, ik loop voor .
Oud 20-09-2006, 18:43
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
deoxyribose schreef op 20-09-2006 @ 17:55 :
Mensen hier zijn niet echt avontuurlijk, of wel? Iedereen die hier post wil slechts binnen Europa of hoogstens naar Australie emigreren.
Dat heeft hoogstwaarschijnlijk ook te maken met een groot aantal praktische zaken. En bovendien vind ik een woonplaats niet bepaald representatief voor de mate van avontuurlijkheid van een persoon.
Stel dat je gezellig bij pappie en mammie in het dorp blijft wonen, maar ondertussen wel elke 2 a 3 jaar een reis van enkel maanden maakt naar exotische gebieden, dan ben je flink avontuurlijk bezig. Dat kun je alleen niet opmaken uit het feit dat je bij je ouders om de hoek woont.
Oud 21-09-2006, 12:47
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
Ivo schreef op 20-09-2006 @ 19:43 :
Dat heeft hoogstwaarschijnlijk ook te maken met een groot aantal praktische zaken. En bovendien vind ik een woonplaats niet bepaald representatief voor de mate van avontuurlijkheid van een persoon.
Stel dat je gezellig bij pappie en mammie in het dorp blijft wonen, maar ondertussen wel elke 2 a 3 jaar een reis van enkel maanden maakt naar exotische gebieden, dan ben je flink avontuurlijk bezig. Dat kun je alleen niet opmaken uit het feit dat je bij je ouders om de hoek woont.
Daar heb je dan wel weer gelijk in. Maar hoe vaak gebeurt het dat iemand die heel z'n leven in hetzelfde dorp woont regelmatig in ontwikkelingslanden vertoeft?
Oud 29-09-2006, 20:16
De #1 Baas
De #1 Baas is offline
Ik ga emigreren als ik 18 wort dan ga ik bij me fam in portugal wonen en helpen in hun weeshuis ofzo iets
Oud 29-09-2006, 21:03
Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb er wel eens aan gedacht om in Spanje te gaan wonen bij mijn ouders in de buurt, maar echt actie heb ik nog nooit ondernomen. Misschien komt het ooit, de vakantie is daar iig super!
Oud 29-09-2006, 21:23
krisje88
krisje88 is offline
Nou ik moet zeggen dat ik het ooit wel zou willen. Mijn pa had wel leuke ideeën over Canada, maar dat beeld is een beetje ingezakt door de verhalen van zijn Canadese neef. Ik zelf zou dan toch naar australië of Canada willen.
Oud 01-10-2006, 14:04
Bottleneck
Bottleneck is offline
Na 5 maanden stage in Australie ben ik er achter gekomen dat ik daar best wel zou willen wonen..
Oud 05-10-2006, 20:59
DvoorA
DvoorA is offline
jup, ik wil later naar frankrijk verkassen. Of ergens waar het net zo mooi is, en er moeten bergen zijn
hier in nederland leven mensen niet...alles drukdrukdruk, gehaast, mensen genieten niet genoeg van het leven en vind je het gek met dit weer hier en het gebrek aan mooie natuur, plus alle regeltjes en het feit dat nederlanders over het algemeen een onvriendelijk volk zijn...=weg hier asap

Regels voor berichten