Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2006, 09:38
colour
colour is offline
Ik had laatst op een baantje gesolliciteerd, gewoon omdat ik dacht dat het misschien wat zou zijn, iets meer uur dan mijn huidige bijbaantje. Nu werd ik opgebeld en heb ik een gesprekje met de filiaalmanager gehad. Volgens mij was ze nogal tevreden over mij. Maar waar ik nu een beetje mee zit: Ik heb niets gevraagd over de verdiensten. Stel dat ik nu deze week opgebeld wordt: 'je bent aangenomen' kan ik dan zeggen dat ik het eerst over de financien wil hebben, omdat we het daar nog niet over gehad hebben?
Ik wil namelijk best dat baantje hebben, maar niet als ik minder per uur ga verdienen dan wat ik nu verdien.

Maar kijk mijn vraag is dus nu, als ze belt en zegt dat ik ben aangenomen, kan ik daar dan nog over vallen, over dat geld? Lijkt mij op zich wel, maar aan de andere kant had ik het ook in het eerste gesprekje kunnen vragen, weten jullie hoe dit zit?

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2006, 09:53
PrinsesLotte
PrinsesLotte is offline
Je kunt ervan uitgaan dat je het minimumloon gaat verdienen. Als je denkt dat dat minder is dan je nu verdient, kun je toch gewoon vragen hoeveel je gaat verdienen? Je hebt pas een overeenkomst zodra beide kanten het contract hebben getekend, dus je kunt altijd nog zeggen ja doei, ik blijf bij de baan die ik nu heb
Oud 16-03-2006, 10:54
sunshine86
sunshine86 is offline
Wat voor werk is het??
Oud 16-03-2006, 11:50
TRXD
TRXD is offline
Colour: natuurlijk kun je dat in een 2e gesprekje nog even vragen. Hier heeft de filiaalmanager waarschijnlijk ook alle begrip voor. Gewoon even vragen en dan er even over denken en er evt. later even over terugbellen. Vraag wel naar het bruto en netto uurloon zodat je het even kunt vergelijken met wat je nu hebt.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 14:43
Ivo
Ivo is offline
Het is niet meer dan logisch dat je weet hoeveel je precies per uur (bruto) gaat verdienen voordat je de baan definitief aanneemt. Bovendien, de loonschaal waarmee je begint moet in je contract staan vermeld, dus je krijgt het salaris zowieso onder ogen voordat je je handtekening zet.
Gewoon naar het uurloon vragen dus. En als het minder is dan wat je nu krijgt, hier gewoon eerlijk over zijn. Misschien, als ze je echt willen hebben, nemen ze dan wel je huidige uurloon over nadat jij de hoogte ervan hebt bewezen met een loostrookje welk bedrag nu verdient.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 18:29
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Ivo schreef op 16-03-2006 @ 15:43 :
Het is niet meer dan logisch dat je weet hoeveel je precies per uur (bruto) gaat verdienen voordat je de baan definitief aanneemt. Bovendien, de loonschaal waarmee je begint moet in je contract staan vermeld, dus je krijgt het salaris zowieso onder ogen voordat je je handtekening zet.
Gewoon naar het uurloon vragen dus. En als het minder is dan wat je nu krijgt, hier gewoon eerlijk over zijn. Misschien, als ze je echt willen hebben, nemen ze dan wel je huidige uurloon over nadat jij de hoogte ervan hebt bewezen met een loostrookje welk bedrag nu verdient.
Jah als je gebeld word kan je daar gewoon even naar vragen, vergelijk wel bruto met bruto, want er zijn mensen die hun huidige slaris netto met hun nieuwe bruto gaan vergelijken STOM, en komen voor rare verrassingen te staan dus.

En als het minder is gewoon even doen wat Ivo hier boven zegt

Groetjes,
Ivo Jan
Reageren

Regels voor berichten