Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2006, 19:27
Verwijderd
En dan bedoel ik allerlei soorten: expeditie robinson, peking express, america's next top model, temptation island, beauty and the nerd, big brother en ga zo maar door

Hoeveel wordt er gemanipuleerd en geacteerd in zulke programma's? Wordt er bewust onrust gestookt in huizen waar mensen samen leven (BB, ANTM) om het spannender te maken en meer kijkcijfers te krijgen?

En hebben de deelnemers aan ER echt maar zo weinig om van te leven? In een aflevering een paar weken terug zag je bijvoorbeeld een gigantische bouwlamp in een grot, dan vraag je je toch af waar die vandaan komt..

Laatst was er een bericht dat bepaalde koppels in PE aan een lift geholpen werden om ze zo langer in het spel te houden.

Dus, wat denken jullie? En maakt het er over nadenken het programma minder leuk? Zou je er niet meer naar kijken als je wist dat iets eigenlijk (bijna) helemaal van te voren uitgewerkt was? Of kijk je met net zoveel plezier?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2006, 20:46
Dexter_M
Dexter_M is offline
Die bouwlamp zal wel gewoon van de camera zijn anders is het te donker in de grot.

De meeste reality zijn wel echt, maar het is gewoon een vorm van editing. ze moeten materiaal van een paar dagen in een uur neerzetten, dus laten ze alleen de leukste/ruzies zien.
En ik kijk met plezier naar realityprogammas ook als ik weet dat ze nep zijn, zoals de joe schmoe een paar jaar geleden.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 20:49
Verwijderd
Citaat:
puta_madre schreef op 19-05-2006 @ 21:46 :
Die bouwlamp zal wel gewoon van de camera zijn anders is het te donker in de grot.

er wordt vaak genoeg gefilmd als het donker is of in grotten, dus ik snap niet zo waarom dan nu ineens zo'n grote lamp gebruikt moest worden.. dan zou eerst Ryan die grot moeten vinden, dan moet het camera team alles gaan installeren en die lamp in een hoek duwen, en dan doen alsof de grot ontdekt is?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 20:51
Dexter_M
Dexter_M is offline
Jah ik heb het zelf niet gezien dat stukje.
Maar heb het wel is vaker gezien bij realityseries in Usa namelijk, dat ze dat zo deden.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 13:43
hasseltboy
hasseltboy is offline
Wat ik me wel afvraag is hoe ze bij Peking Express al die cameramensen mee laten liften?
Oud 20-05-2006, 21:19
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 20-05-2006 @ 14:43 :
Wat ik me wel afvraag is hoe ze bij Peking Express al die cameramensen mee laten liften?
Ik geloof dat er een busje oid achter ze aanrijdt.
Oud 20-05-2006, 23:19
Dmnq
Dmnq is offline
De vorige seizoenen lieten ze na Peking Express altijd zien hoe het programma tot stand werd gebracht. Dat is supercool, die crew heeft t namelijk nog zwaarder dan de deelnemers zelf.

Citaat:
Pebbles schreef op 19-05-2006 @ 21:49 :
er wordt vaak genoeg gefilmd als het donker is of in grotten, dus ik snap niet
Dan gebruiken ze ook extra verlichting, alleen hier lag die lamp gewoon in beeld. Niks om argwanend over te doen.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 01:10
snowboarder944
snowboarder944 is offline
het laat allen duidelijk zien hoe goedkoop mensen zijn, denk ik
Oud 21-05-2006, 01:16
Verwijderd
Date my Mom is zoooooooooooooo nep
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 10:18
innogen
innogen is offline
Ik denk dat dat soort 'reality' programma's meer het idee geven van echtheid dan dat het echt real TV is. Ik bedoel mensen gedragen zich sowieso anders als een camera op ze staat, dus in hoeverre ben je dan al echt bezig? En natuurlijk selecteren de programmamakers wat erin komt en wat niet, dus geeft ook al een vervormd beeld, of in ieder geval het beeld dat dat de makers willen geven.
En die programma makers zullen natuurlijk de deelnemers 'aanmoedigen' om te gaan rellen of problemen te maken want dat geeft nu eenmaal leuke televisiescenes om uit te zenden. In hoeverre ze die mensen echt dwingen om dat te doen weet ik ook niet, en de deelnemers zullen heus wel zo'n zwijgencontract hebben moeten tekenen om ervoor te zorgen dat het publiek daar ook nooit achter komt.
Ach ja of het nu echt is of niet, mensen kijken er wel naar want het is blijft gewoon (hersenloos) vermaak.
Oud 21-05-2006, 12:11
EXBO
EXBO is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 21-05-2006 @ 02:16 :
Date my Mom is zoooooooooooooo nep
net als Wanna Come In?
Oud 21-05-2006, 20:26
Verwijderd
Niet.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 20:34
Verwijderd
Die reality-programma's zijn helemaal niet realistisch.
Het is een totaal andere wereld die in zulk soort tv-programma's wordt geschetst en het is juist eerder zo dat wij (de samenleving) naar die zogenaamde reality-series gaan leven omdat wij denken dat het echt is. Op die manier worden het wel reality-programma's.
Ik vind het in ieder geval bijna allemaal nep.

Neemt niet weg dat het geen leuke programma's (kunnen) zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 20:53
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 20-05-2006 @ 14:43 :
Volgende week is er een ep waar de makers aan het woord komen
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 20:54
robbzooi
robbzooi is offline
Citaat:
EXBO schreef op 21-05-2006 @ 13:11 :
net als Wanna Come In?
Alsof die meisjes niet doorhebben dat er een camera 10 cm van hun hoofd wordt gehouden..
Oud 21-05-2006, 21:04
Verwijderd
ik denk dat ER wel echt is, net als wie is de mol (weet niet of dat ook reality is) maar voor de rest.. die mtv programma's etc. heb ik eerder een gevoel van dat het niet waar is.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 21:24
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 21-05-2006 @ 22:04 :
die mtv programma's etc. heb ik eerder een gevoel van dat het niet waar is.
Zou je denken???
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 21:33
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 21:38
ook hallo
ook hallo is offline
Sorry ik moest even een kutopmerking maken

OT: Het is redelijk makkelijk te zien wat realistisch is en wat niet, het verschilt dus ook per programma
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 13:09
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 20-05-2006 @ 22:19 :
Ik geloof dat er een busje oid achter ze aanrijdt.
En waar slapen ze als het team uitgeput overal aanklopt voor een slaapplek?
Oud 22-05-2006, 13:13
Verwijderd
Citaat:
hasseltboy schreef op 22-05-2006 @ 14:09 :
En waar slapen ze als het team uitgeput overal aanklopt voor een slaapplek?
In hun busje geloof ik. Tenminste, zoiets herinner ik me uit de laatste aflevering van een van vorige seizoenen over hoe de hele PE in zn werk is gegaan en hoe het is voor de presentatoren en crew enzo.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 13:36
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Volgende week is het ook weer te zien! Altijd wel leuk!

Anyway, het boeit me niet zoveel of het nu echt reality is of niet. Als t maar leuk is. Daarom kijk je t immers ook..

edit: al zou ik 't niet zo leuk vinden als blijkt dat ze met PE bepaalde mensen hebben geholpen ofzo..
Oud 22-05-2006, 16:22
Verwijderd
Citaat:
ook hallo schreef op 21-05-2006 @ 22:38 :
Sorry ik moest even een kutopmerking maken

OT: Het is redelijk makkelijk te zien wat realistisch is en wat niet, het verschilt dus ook per programma
dat had ik al door ja.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2006, 17:45
Emily Eau
Emily Eau is offline
Deze programma's hebben absoluut niets met de realiteit te maken. Ze worden meestal gemaakt door op winstbejag beruste programmahuizen die onmenselijk harteloos met zielen omgaan en situaties creëren om zoveel mogelijk oproer te veroorzaken waarna iedereen fijn zijn zegje mag doen over die en die en die persoon ('Hoe voel je je daarbij?')
En dan beginnen ze maar te sproeien met hun commentaar op ridicule gewoontes van meneer eilandbewoner X. Kleuterruzies zou ik denken, maar deze ontbreken tenminste niet aan oprechtheid.
Ik heb in het verleden een paar keer naar zo'n programma's gekeken en daar heb ik langs de ene kant spijt van, maar langs de andere kant ook niet, want nu weet ik tenminste dat ik ze moet mijden als de pest.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2006, 17:56
Nick-Name
Nick-Name is offline
Citaat:
Emily Eau schreef op 24-05-2006 @ 18:45 :
Deze programma's hebben absoluut niets met de realiteit te maken. Ze worden meestal gemaakt door op winstbejag beruste programmahuizen die onmenselijk harteloos met zielen omgaan en situaties creëren om zoveel mogelijk oproer te veroorzaken waarna iedereen fijn zijn zegje mag doen over die en die en die persoon ('Hoe voel je je daarbij?')
En dan beginnen ze maar te sproeien met hun commentaar op ridicule gewoontes van meneer eilandbewoner X. Kleuterruzies zou ik denken, maar deze ontbreken tenminste niet aan oprechtheid.
Ik heb in het verleden een paar keer naar zo'n programma's gekeken en daar heb ik langs de ene kant spijt van, maar langs de andere kant ook niet, want nu weet ik tenminste dat ik ze moet mijden als de pest.
Meid, je moet het jezelf niet zo persoonlijk aantrekken.. wat is er nou leuker dan (leed)vermaak? En dan erger jij je elke keer als je zo'n programma ziet (want ze worden toch wel gemaakt, of jij nou kijkt of niet), dat is het toch allemaal niet waard?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2006, 17:58
Verwijderd
Natuurlijk is het geregisseerd en 'gemaakt'. Duh.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2006, 18:21
Emily Eau
Emily Eau is offline
Ik kijk meestal geen tv meer zonder de krant uit te pluizen op zoek naar wat ik wel precies wil zien; dat bespaart me een hoop ergernis. Naar mensen kijken die op een sluwe wijze in ongemakkelijke situaties gedwongen worden, vind ik niet bepaald een diverterende of interessante bezigheid.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten