Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2006, 17:37
J-roenn
J-roenn is offline
mijn router is nogal brak op t moment, dus ik wou een nieuwe bestellen maar m'n pa die wilt dus nu wireless i-net.
ik zeg goed, leg ik wel aan maar ik heb eigenlijk totaal geen ervaring met wireless.

wat is het verschil tussen een acces point en wireless router, en kan je bijvoorbeeld met een x merk router met een y merk ontvanger communiceren en wat zijn de betere merken ?

hoe timmer je je netwerkje zo goed mogelijk dicht, want er word bij ons veel internet gebankierd en met creditcard online dingen besteld, dus die gegevens hoeft voor de rest niemand te hebben.

waar moet ik nog meer op letten bij aanschaf ??

moeten 2 pc's worden aangesloten, budget is 75-125,- in die richting, maar als t alleen goed kan als t duurder word dan max 150.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2006, 23:01
phoxetis
phoxetis is offline
vraag in de winkel om een WPA-capabele router met Wireless ondersteuning. Als je een Access Point koopt, koop je feitelijk alleen maar een antenne; je moet dan je router behouden.

Even checken welke laptops in huis al een draadloze netwerkkaart ingebouwd hebben, anders koop je zinloos aan.
Oud 28-02-2006, 08:52
ThunderW
ThunderW is offline
een x merk kan met een y merk verbinding maken
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 10:56
J-roenn
J-roenn is offline
ok thnx, k heb (nog) geen laptops thuis, dus voorlopig alleen 2 desktopjes.

is het waarschijnlijk dat er tussen nu en een paar maanden een nieuwe standaard komt, die sneller is of is 2,4 ghz meer dan genoeg ?

en welke router/antennes kan ik het best kopen, en zit er nog veel kwaliteitsverschil tussen usb en pci ?

welke merken zijn goed enz ?

Laatst gewijzigd op 28-02-2006 om 17:52.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 12:03
ThunderW
ThunderW is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 28-02-2006 @ 11:56 :
ok thnx, k heb (nog) geen laptops thuis, dus voorlopig alleen 2 desktopjes.

is het waarschijnlijk dat er tussen nu en een paar maanden een nieuwe standaard komt, die sneller is of is 2,4 ghz meer dan genoeg ?

en welke router/antennes kan ik het best kopen, en zit er nog veel kwaliteitsverschil tussen usb en pci ?

welke merken zijn goed enz ?
2.4 ghz voor internet is snel genoeg, wat voor merk weet ik zo niet wat ik zou pakken maar voor een pc zou ik voor pci gaan, niet voor usb.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 15:32
J-roenn
J-roenn is offline
heeft iemand toevallig ervaring hierzo met de asus wan producten ? deze zijn een stuk goedkoper dan bijv de 3com of linksys apparatuur, en andere hardware van asus ben ik altijd zeer over te spreken geweest.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 22:36
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 02-03-2006 @ 16:32 :
heeft iemand toevallig ervaring hierzo met de asus wan producten ? deze zijn een stuk goedkoper dan bijv de 3com of linksys apparatuur, en andere hardware van asus ben ik altijd zeer over te spreken geweest.
vraag het Phoxetis die heeft een asus wireless kaartje.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 00:29
Enlightenment
Enlightenment is offline
Al die Linksys en Asus zooi gebruiken allemaal 30mW transmit power, laag vermogen dus. Als je een goed bereik wilt, neem je een kaart met 100mW transmit power. Dat is geloof ik gelijk aan 20dBm. Onder andere Senao heeft kaarten (USB en PCI) die dit vermogen hebben. En ook een router / access point met 100mW is aan te bevelen, al dan niet in combinatie met een goede antene (5 dBi of hoger).
Oud 03-03-2006, 08:09
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 03-03-2006 @ 01:29 :
Al die Linksys en Asus zooi gebruiken allemaal 30mW transmit power, laag vermogen dus. Als je een goed bereik wilt, neem je een kaart met 100mW transmit power. Dat is geloof ik gelijk aan 20dBm. Onder andere Senao heeft kaarten (USB en PCI) die dit vermogen hebben. En ook een router / access point met 100mW is aan te bevelen, al dan niet in combinatie met een goede antene (5 dBi of hoger).
ziet er idd wel gelikt uit, 150,- voor alleen router ligt echter boven mijn budget, dit is maximaal het totale budget.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 08:32
Enlightenment
Enlightenment is offline
Nou zo goedkoop is linksys niet. Ik zal wel eens kijken naar betere routers, en hun prijzen.
Oud 13-03-2006, 14:23
J-roenn
J-roenn is offline
ik heb trouwens weer wat zitten rondkijken ( k kom er echt niet uit ) en vraag mezelf nu af of belkin een beetje goed merk is.

ik wil dus die router instaleren, beveiliging er op en daarna moet het gewoon zonder al te veel gekloot werken.

budget is voor 1 router + 2 ontvangers ( beide pci ) rond de 120,-

koop ik met belkin dan iets goeds ? of kan ik beter iets anders nemen ?

er moeten iig geen problemen met volle routing tables komen enzow, gewoon lekker werken.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 17:16
Enlightenment
Enlightenment is offline
Geen ervaring mee, zoek eens op google/GoT. Zelf heb ik een PC als router met FreeBSD als OS. Dat biedt vele voordelen als traffic shaping (AltQ) en natuurlijk geen gezeik met teveel connecties etc.
Oud 14-03-2006, 18:35
J-roenn
J-roenn is offline
ik heb nu een belkin setje gehaald , tot 125 MBPS en wep( t/m256)en wpa beveiliging, hopen dat t beetje gaat werken...
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 18:57
Verwijderd
Wellicht makkelijk om dit even te lezen, een handige guide mbt het beveiligen van wlan netwerken, geschreven door TechWorld.

The ten-minute guide to wireless security - part one
The ten-minute guide to wireless security - part two
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten