Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2002, 19:08
pietje63
pietje63 is offline
ik snap niets meer van winxp
als ik nu zeg afsluiten start hij de pc opnieuw op
ik heb geen energie settings veranderd, wel heb ik geprobeerd DMA aan te zetten (wat niet gelukt is, wat wel altijd werkte onder alle andere windows versies... tss..... PIO zuigt)

maar dat opnieuw opstarten terwijl ik dat niet vraag is wel irritant....
Oud 13-03-2002, 19:17
Verwijderd
Ligt aan Easy CD creator, heb ik ook gehad..

Je moet dan gewoon easy cd creator er af halen en dan werkt alles weer naar behoren
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 19:19
pietje63
pietje63 is offline
Citaat:
jdiezrequejo schreef:
Ligt aan Easy CD creator, heb ik ook gehad..

Je moet dan gewoon easy cd creator er af halen en dan werkt alles weer naar behoren
ik heb Easy cd-creator niet, dus daar ligt het niet aan (toch bedankt voor het idee)

Oud 13-03-2002, 19:40
Verwijderd
Citaat:
pietje63 schreef:
ik heb Easy cd-creator niet, dus daar ligt het niet aan (toch bedankt voor het idee)
Heb jij easy cd creator toch niet een keer gehad?

Want misshcien dat er dan bepaaklde dingen zijn blijven hangen ofzo, want dit probleem had ik dus precies hetzelfde ik zei dat de computer moest afsluiten en wanneer ik die knop indrukte starte hij dus opnieuw opnieuw op.

Er was geen mogelijkheid om hem dus aftesluiten, bij mij lag dat dus aan easy cd creator, ik weet niet of het misschien ook aan een andere brandsoftware kan liggen
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 20:27
Edwin uit Kaasstad
Edwin uit Kaasstad is offline
komt de schijfcontrole ook te voorschijn als je de computer dan weer opnieuw start ? -->> als dat een ja is loopt je computer ergens vast moet je even bij systeem het vinkje bij opnieuw starten bij foutmelding(of in die richting) weg halen en dan kijken waar die op vastloopt.

en heb je een msi moederbord ? die hebbe dit probleem ook gehad als het goed is, is daar een fix voor.(heb geen msi dus zeker weten doe ik dat nie)

en dma aanzeten gaat op controller in windows 2000/xp en niet op drive misschien dat je dit alwist misschien ook niet..

Groetjes

Edwin

Oud 14-03-2002, 08:16
Choong
Choong is offline
heb je dan misschien de adaptec aspi drivers geinstalleerd?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2002, 11:11
Verwijderd
Eh, ik heb ook een MSI-plank, en nergens last van (gehad).

Lijkt me 't verstandigst dat je éérst eens de 'fast shutdown' disabled. Dat kan soms voor problemen zorgen. Ga naar Start -> Run -> MSCONFIG -> Advanced -> vink 'Disable fast shutdown' aan.

Mocht-ie 't dan nog niet doen, hoor ik 't wel.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2002, 19:31
pietje63
pietje63 is offline
Citaat:
Choong schreef:
heb je dan misschien de adaptec aspi drivers geinstalleerd?
eeeh, zou best eens kunnen......

kijk wel eens of het daar aan ligt..
die dingen heten toch aspi.dll ofzo?

Oud 17-03-2002, 10:39
BlueSkyraider
BlueSkyraider is offline
Citaat:
Edwin uit Kaasstad schreef:
komt de schijfcontrole ook te voorschijn als je de computer dan weer opnieuw start ? -->> als dat een ja is loopt je computer ergens vast moet je even bij systeem het vinkje bij opnieuw starten bij foutmelding(of in die richting) weg halen en dan kijken waar die op vastloopt.
Hetgeen hierboven staat lijkt me het beste, heb ik ook gedaan en nu geen problemen meer gehad bij optarten.
Ikzelf heb nog geen problemen gehad bij het afsluiten. Wel bij het opstarten. Van zodra ie in het inlogscherm komt, startte ie opnieuw op, en opnieuw, en opnieuw...

Heb alleen problemen nu nog als er meerdere gebruikers actief zijn, en ik wil de huidige afsluiten dat ie vastloopt.

Besluit-> winxp is nog niet bug-vrij

Oud 17-03-2002, 11:34
pietje63
pietje63 is offline
Citaat:
BlueSkyraider schreef:
Hetgeen hierboven staat lijkt me het beste, heb ik ook gedaan en nu geen problemen meer gehad bij optarten.
Ikzelf heb nog geen problemen gehad bij het afsluiten. Wel bij het opstarten. Van zodra ie in het inlogscherm komt, startte ie opnieuw op, en opnieuw, en opnieuw...

Heb alleen problemen nu nog als er meerdere gebruikers actief zijn, en ik wil de huidige afsluiten dat ie vastloopt.

Besluit-> winxp is nog niet bug-vrij

geen een os is bugvrij, en schijfcontrole helpt niets...
ik heb nu in mijn bios het uitgeschakeld dat de pc zichzelf opnieuw op kan starten (nou, dan komt er eerst een vraag) dus werkt nu wel... (beetje dan)
Reageren

Regels voor berichten