Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2007, 14:22
Sooz
Sooz is offline
Ben je vaak blut?
Zorg je ervoor dat je altijd netjes het einde van de maand haalt?
Leen je graag bij vrienden, of schraap je je spaarpotje leeg om tóch dat ene paar schoenen aan te schaffen/uit te gaan/albert heijn excellent producten te kopen?
Blijf je stug doorgaan met geld uitgeven terwijl je het eigenlijk niet hebt?

---

Ik ben blut (het ging uit met vriendje en besloot toen om uit leed heel veel dure en totaal nutteloze produten aan te schaffen) en ik heb gisteren mijn spaarpot leeggeschraapt om toch met collegae uit eten te kunnen en heb vanmorgen gewoon weer boodschappen bij de appie gehaald want ik ben dom. Ik haat lenen bij vrienden/ouders, en ik kan ook niet rood staan.
Oud 18-02-2007, 14:25
Crimson
Crimson is offline
nouja qua geld ben ik wel erg slecht, iedereen om me heen heeft een spaarrekening en spaargeld, maar ik heb eh 10 euro op m'n rekening staan ofzo. gelukkig woon ik nog thuis, dus dat leed wordt gelukkig wel verzacht.
als ik zelf voor eten moet zorgen koop ik wel vaak dure dingen, maar ja..
Met citaat reageren
Oud 18-02-2007, 14:27
Larry Flint
Larry Flint is offline
Mijn inkomsten zijn kleedgeld + salaris en aangezien ik nog geen school/verzekering oid hoef te betalen red ik het zo prima eigenlijk, hoewel meer geld natuurlijk altijd welkom is. Ik red dus altijd wel het einde van de maand, behalve als ik veel uitgaven in 1 maand heb zoals verjaardagen, sinterklaas e.d.
Ik leen vrijwel nooit, of althans, geen grote bedragen.
Oud 18-02-2007, 14:29
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Ik heb gisteren nog voor *** € aan kleren/schoenen/tas uitgegeven terwijl ik eigenlijk nog cadeautjes voor 3 vriendinnen moet kopen, moet sparen voor de vakantie en een tv meubel moet kopen. Oh en mn vriendje is binnenkort ook jarig.
Dus ja, ik geef wel geld uit terwijl het eigenlijk niet kan, maar ik kan niet rood staan en lenen doe ik zelden. Dus aan het eind van de maand ben ik standaard blut en kan ik niet meer uit. Gelukkig kreeg ik bericht dat mn belasting teruggave van vorig jaar definitief is, dus .
Oud 18-02-2007, 14:31
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
Sooz schreef op 18-02-2007 @ 15:22 :
Ben je vaak blut?
Zorg je ervoor dat je altijd netjes het einde van de maand haalt?
Leen je graag bij vrienden, of schraap je je spaarpotje leeg om tóch dat ene paar schoenen aan te schaffen/uit te gaan/albert heijn excellent producten te kopen?
Blijf je stug doorgaan met geld uitgeven terwijl je het eigenlijk niet hebt?
- ik ben vaak blut maar ik kan roodstaan dus ik kan altijd nog wat kopen
- nee, ik heb heel de maand door kosten dus dat heeft geen nut. alleen deze maand moest ik even zuinig aan doen.
- ik leen absoluut niet graag bij vrienden, bij hoge uitzondering vraag ik weleens of ik een euro kan lenen voor eenbroodje maar dat krijgen ze dan echt zo snel mogelijk terug want mensen die niet terugbetalen wanneer het wel zou kunnen, die vind ik pauper.
- ik geef wel meer uit dan ik eigenlijk heb, maar ik zorg wel dat ik minder uitgeef dan ik binnen krijg. afgelopen twee maanden had ik even heeeeel erg veel schoolkosten dus dat is niet gelukt en ik zit nu aan mijn limiet, maar over een week gaat het allemaal weer de goede kant op en ga ik naar de plus werken in plaats van debet staan. krijg in elk geval een shitload aan geld, jippiekajee
Oud 18-02-2007, 14:34
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
Crimson schreef op 18-02-2007 @ 15:25 :
nouja qua geld ben ik wel erg slecht, iedereen om me heen heeft een spaarrekening en spaargeld
ja bij mij ook, hebben ze 1000 euro op een spaarrekening... whut!? ik ben al blij als er dertig euro in mijn muntenpotje zit na twee maanden kleingeld wegleggen...
Oud 18-02-2007, 14:35
Moustache
Moustache is offline
Ik ben aan het einde van de stufi-maand meestal wel redelijk blut. Deze maand is het ernstiger dan andere maanden want ik was na 2 weken al bijna blut.
Oud 18-02-2007, 14:35
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
meestal red ik het net, als ik geld overhoud breng ik het gelijk naar de platenzaak. maar momenteel ben ik wel blut, want ik ben arbeidsongeschikt.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2007, 14:37
Verwijderd
ik ben blut en ook nog gestopt met school dus dr komt ook geen stufi meer, heb wel werk nu dus t zal niet zon vaart lopen, en kan roodstaan en ik leen nooit geld van vrienden, als ik echt blut blut ben hebben mn ouders wel geld over meestal... en ik heb nog n spaarrekening maar die gaat eraan als ik nu huur ga betalen..
Met citaat reageren
Oud 18-02-2007, 14:39
Verwijderd
Ik moet van mijn studiefinanciering eten, kleren en uitgaan betalen en dat lukt wel. Elke maand is anders en ik merkte dat ik de laatste tijd veel geld had uitgegeven maar dan probeer ik gewoon een bepaald bedrag te pinnen, een deel in een lade te leggen en vervolgens mezelf voornemen om deze week alleen maar contant te betalen. Voordeel is wel dat ik nog geen verzekering hoef te betalen en verder bestaan mijn vaste lasten alleen maar uit de maandelijkse glazenwasser en een telefoonrekening. Verder heb ik lopende rekening en een spaarrekening + spaarrekening van mijn ouders. Toch verstandig om te gaan sparen of delen van de lopende rekening over te zetten naar de spaarrekening want we houden allemaal van rente.

Laatst gewijzigd op 18-02-2007 om 14:43.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2007, 14:44
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ohja ik heb een week geleden twintig euro van mijn ouders geleend en dat was de eerste keer dat ik uit blutheid geld van ze leende ik moest voor school foto's laten ontwikkelen en ik moest eigenlijk nog twee weken doen zonder geld maar no waii dat ik meer geld van mijn ouders ga lenen omdat ik perse broodjes in de pauze wil oid.
Oud 18-02-2007, 14:58
thunder110
thunder110 is offline
O ik ben continu blut eigenlijk, ik kan nooit geld langer dan een week of twee op mijn rekening laten staan, en als ik geld heb, leef ik er ook naar.
Het is meestal zo rond deze periode, een week á anderhalf voordat stufi wordt gestort, dat ik merk dat ik niet heel veel geld meer over heb en van mijn statiegeld pakjes sigaretten koop .
Oud 18-02-2007, 15:09
Sooz
Sooz is offline
Citaat:
Tonsillitis schreef op 18-02-2007 @ 15:44 :
ohja ik heb een week geleden twintig euro van mijn ouders geleend
Mijn moeder gaf me de vorige keer (na heel erg tegenstribbelen) 100 euro "voor de zware tijden" en vervolgens kocht ik een iPod. Echt ik schaam me dood. Ik ga dit nooit meer doen. En heel veel sparen en bij de Dirk winkelen.
Oud 18-02-2007, 15:12
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
haha, ja ik zou me ook echt schuldig voelen maar mijn ouders zijn nu zelf veel te blut om me veel geld te lenen.
mijn broer heeft tijden gehad dat ie regelmatig bedragen van 200 euro van mijn ouders leende en dan een week later in dkny liep, en dan een jaar later pas terugbetalen. dat vond ik niet zo netjes dus ik heb me altijd voorgenomen om het niet zo ver te laten komen.
Oud 18-02-2007, 15:18
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Sooz schreef op 18-02-2007 @ 16:09 :
Mijn moeder gaf me de vorige keer (na heel erg tegenstribbelen) 100 euro "voor de zware tijden" en vervolgens kocht ik een iPod. Echt ik schaam me dood. Ik ga dit nooit meer doen. En heel veel sparen en bij de Dirk winkelen.
een brood eet je op en een ipod doe je lang mee dus ik zou alsnog voor de ipod zijn gegaan
Met citaat reageren
Oud 18-02-2007, 15:20
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
hehe, op die manier weet ik ook elke keer mijn prioriteiten verkeerd te stellen. Meestal als ik geen geld heb ga ik naar mijn ouders om op zaterdag 'gezellig' mee boodschappen te gaan doen.
Oud 18-02-2007, 15:21
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ja maar van niet eten ga je dood en van geen muziek luisteren wordt je hooguit ongelukkig
Oud 18-02-2007, 15:23
Broeder
Broeder is offline
Over het algemeen heb ik er niet zoveel moeite mee om m'n uitgaven aan m'n inkomsten aan te passen. Alleen een jaar terug had ik bijna geen inkomsten, maar wel vaste lasten, dus moest ik lenen en letterlijk op m'n zicht bezuinigen, dat was wel naar
Oud 18-02-2007, 15:25
Sooz
Sooz is offline
Citaat:
Tonsillitis schreef op 18-02-2007 @ 16:21 :
ja maar van niet eten ga je dood en van geen muziek luisteren wordt je hooguit ongelukkig
Haha ja dat vind ik ook. Maar eigenlijk had ik al een mp3speler. Tering ik ga me steeds meer schamen! Wel goed dat er bijna salaris komt dan ga ik gewoon 100 euro overmaken naar mijn spaar.
Oud 18-02-2007, 15:26
Verwijderd
Citaat:
aah dat is echt erg/slecht
Met citaat reageren
Oud 18-02-2007, 15:26
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
nou ik moet me denk ik meer schamen dan jij want ik zit op 1,40 na aan mijn limiet qua roodstaan het enige wat ik kan zeggen om mezelf niet nog schuldiger te voelen is dat ik er de afgelopen twee maanden weinig aan kon doen en dat ik bijna weer geld krijg en dan heeeel veel.
Oud 18-02-2007, 15:27
Verwijderd
geld moet rollen.

ik heb wel veel te besteden nu omdat ik nog thuiswoon en fulltime werk, maar ondertussen heb ik nog wel een studieschuld die er niet minder op wordt. ach en wee. het gaat wel even wennen worden als ik het huis uit ga, want zoveel verdien ik niet. maar dat zie ik dan wel weerrr.

en ik vind een mp3 speler trouwens best een eerste levensbehoefte.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2007, 15:28
Broeder
Broeder is offline
Hoe krijg je dat voor elkaar als je nog bij je ouders woont? (Tonsilitiissii dus)
Oud 18-02-2007, 15:31
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
Broeder schreef op 18-02-2007 @ 16:28 :
Hoe krijg je dat voor elkaar als je nog bij je ouders woont? (Tonsilitiissii dus)

schoolgeld
schoolkosten ( eigen bijdrage en shit)
overige schoolkosten die elke maand terugkomen
ponystalling
ziektekostenverzekering
telefoonkosten

en omdat ik een hele tijd geleden een noodzakelijke aankoop heb moeten doen en mijn pony ziek is geweest heeft dat zoveel geld gekost dat dat ook nog steeds meetelt.

en verder is de eeuwige discussie van het niet veel geld uit hoeven geven als je thuiswoont uitgekauwd en niet in alle gevallen van toepassing.
Oud 18-02-2007, 15:32
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
oh bij de vaste lasten kan ik overigens ook wel treinkaartjes naar maastricht rekenen.
Oud 18-02-2007, 15:35
Crimson
Crimson is offline
mja, treinkaartjes gaat idd veel geld inzitten, ik ben elke maand 40 euro kwijt aan treinkaartjes naar den haag, en ik heb een kortingskaart, beste aankoop ooit
Met citaat reageren
Oud 18-02-2007, 15:37
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ik denk dat ik per maand gemiddeld ook wel zo'n 40 tot 60 euro kwijt ben aan treinkaartjes. de laatste tijd ga ik dan ook niet zo vaak meer en komt mijn vrien ietsiepietsie meer hierheen maar een halfjaar geleden ofzo ging ik echt bijna elke week, dat is dan 80 oiro ma'am
Oud 18-02-2007, 15:46
P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Ik werk redelijk veel dus ik verdien genoeg om elke maand rond te komen. Ik hou altijd goed bij hoeveel ik nog heb te besteden per maand dus het komt bijna nooit voor dat ik blut ben. Daarnaast heb ik een spaarrekening waar ik in noodgevallen geld vanaf kan halen. Zoals bijv. 10 miljoen euro voor de belastingdienst. . Ik weiger om te lenen bij wie dan ook en ik wil ook niet rood kunnen staan. Ik snap ook niet dat mensen dat aanvragen als ze over het algemeen gewoon rond kunnen komen.
Oud 18-02-2007, 15:56
Verwijderd
Ik leef al jaren van alleen de scholierentegemoetkoming van 90,- per maand, omdat ik niet per se dure shit hoef. Maar op zich woon ik thuis, betalen mijn ouders de ziektekostenverzekering en een gedeelte van m'n kleren, dus feitelijk heb ik geen vaste lasten. Ja eh, telefoonabonnement, maar dat is elke maand maar 5,- ofzo omdat ik me netjes aan het limiet van 90 minuten houd. En verder rook ik, koop ik DVD's en af en toe biologisch voer omdat de ouders dat niet doen, plus bier, en dat was het.

Ik leen nooit geld van mensen want ik haat lenen en op de een of andere manier lukt het mij om elk jaar zo'n 400,- te hebben voor Wacken wat ik er dan ook in 5 dagen doorheen jaag. Maar dat is gepland dus het brandt geen gaten in mijn rekening.

Als ik mensen date die ver weg wonen dan is het lachen gieren brullen, want dan gaat er zo 40/50 euro van mijn maandelijks budget af en moet ik dus leven van 40,- per maand ofzo. Maar goed, dat ging op zich ook best aardig, alleen kon ik toen amper DVD's kopen. Achteraf gezien was DVD's kopen misschien een beter plan geweest, maar goed, ach

Als ik alleen thuis zit, drie weken lang, en dan geld krijg van de ouders voor eten, dan vind ik dat gaaf want ik ben uber in goedkope troep afwisselen met lief biologisch eten waardoor het gemiddelde acceptabel is. En dan nog houd ik altijd heel veel geld over en daar koop ik dan ook DVD's van prrrrr.

Mijn ongeplande uitgaven zijn ook praktisch altijd DVD's en soms kan ik aan het einde van de maand niet roken omdat ik teveel geld aan de Fame heb gegeven. Dan ben ik pwned want ik kan niet rood staan en dat wil ik ook niet.

En over drie/vier maanden is dit allemaal niet van toepassing want dan ga ik 1) werken in de zomervakantie, 2) studeren, 3) het huis uit.

Oja, ik heb geen spaarrekening want eh geen idee eigenlijk. Maar ik heb toch geen geld om er op te zetten dus het maakt niet uit.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2007, 15:58
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
als mijn ouders op vakantie gaan en ik op het huis pas krijg ik ook altijd geld om eten te kopen maar dan eet ik gewoon een half blik tomatensoep per dag zodat ik dat geld mooi kan opsparen en er iets anders mee kan doen.
Oud 18-02-2007, 16:03
Verwijderd
Zoals DVD's kopen.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2007, 16:04
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ja of allerhande ponyverwenshizzle
Oud 18-02-2007, 16:21
__
__ is offline
ik was vroeger altijd blut (ik werkte weinig en kreeg erg slecht betaald) maar tegenwoordig mag ik eigenlijk niet echt klagen. ik ontvang maandelijks dus 250 van de ibg plus nog een salaris van tussen de 150 - 200 ongeveer. en mijn vaste lasten zijn eigenlijk helemaal niet zo hoog (boodschappen, studieboeken, kleren, telefoon etc.) aangezien mn ouders de huur van mn kamer en mn ziektekostenverzekering enzo betalen. ohja en ik heb nog een rekening van mn oma waar dik 1000 euro opstaat, dus mocht ik het land uit willen vluchten ofzo, dan heb ik altijd nog wat achter de hand
Met citaat reageren
Oud 18-02-2007, 16:29
Carn
Carn is offline
als ik 50 euro per maand over hou dan is het wat.
Oud 18-02-2007, 16:57
Sooz
Sooz is offline
Citaat:
rxn schreef op 18-02-2007 @ 16:26 :
aah dat is echt erg/slecht
I know I know maar ik ga echt mijn leven beteren (hee maar ik heb wel iets van Apple gekocht hoor )
Oud 18-02-2007, 17:16
DeadNation
DeadNation is offline
Tijd lang echt een slecht financiele toestand ondanks mijn fulltime baan. Betaalde me ook scheel aan OV(rotterdam-tilburg elke dag) om naar m'n chick te gaan.

Nu heb ik 1. een redelijke loonsverhoging 2. gewoon niet veel geld uitgegeven de afgelopen tijd en 3. ik hoef niet meer naar tilburg, for obvious reasons.

Geld zat nu, zelfs nu ik een eigen huis aan t opknappen, inrichten ben, maarja feitelijk heb je er weinig aan. Het is makkelijk, maar ik geef r niet om.
Oud 18-02-2007, 17:25
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 18-02-2007 @ 18:16 :

Nu heb ik 1. een redelijke loonsverhoging 2. gewoon niet veel geld uitgegeven de afgelopen tijd en 3. ik hoef niet meer naar tilburg, for obvious reasons.
hm, obvious reasons, of het is uit of je woont samen, major verschil
Met citaat reageren
Oud 18-02-2007, 17:40
Electriq
Electriq is offline
Citaat:
Tonsillitis schreef op 18-02-2007 @ 16:26 :
nou ik moet me denk ik meer schamen dan jij want ik zit op 1,40 na aan mijn limiet qua roodstaan het enige wat ik kan zeggen om mezelf niet nog schuldiger te voelen is dat ik er de afgelopen twee maanden weinig aan kon doen en dat ik bijna weer geld krijg en dan heeeel veel.
Dat dus, alleen dan kan ik nu nog 20 euro opnemen ofzo, en ik baal want ik heb weer een telefoonrekening van 50 euro en als dat wordt afgeschreven is het al de 2e keer dat ik over mn limiet ga en de 3e keer = een registratie bij het BKR En ik zou per maand 35 euro krijgen van mn ouders voor mn rijlessen, dat was hun verjaardagscadeautje aan mij maar ik heb sinds september maar één keer geld gezien en ik vind het debiel om ernaar te vragen
Verder ben ik sowieso in de laatste week voor stufi altijd blut. Laatst was ik bij vrienden en toen ik naar huis ging vroegen ze of ik niet wat geld van ze wilde lenen omdat ik zo krap zat ehh Ik leen dus niet van vrienden want dat vind ik naar. Pfff.
Oh ja mn ouders betalen mn opleiding. Boeken, huur, eten, verzekering andere rekeningen etc betaal ik zelf.
Oud 18-02-2007, 17:55
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ik had met mijn ouders afgesproken dat als ik zou zorgen dat ik op school terechtkon, dat zij dan de helft van mijn schoolgeld zouden betalen. ik dacht ' yay dat scheelt 500 euro' , maar toen bleek een maand of 1,5 terug dat zij van niks wisten. dus toen voelde ik me best een beetje genaaid ahahaahaahaha. maarja, ik betaal het toch in termijnen dus ik hoef dat idiote bedrag gelukkig niet in 1 keer op te hoesten.
Oud 18-02-2007, 17:58
Electriq
Electriq is offline
Sux Ben wel blij dat mijn ouders schoolgeld voor me betalen want dat zou ik er niet bij kunnen doen. Ik ben niet handig met geld
Oud 18-02-2007, 18:45
Bloem
Bloem is offline
Ik kan niet rood staan en dat is heel bewust, ik denk dat ik anders altijd enorm rood zou staan. Verder vind ik het wel een relaxed idee om voor 'noodgevallen' altijd wat geld op mijn spaarrekening te hebben, maar voor de rest geef ik in redelijke mate uit wat ik wil. Ik probeer wel eens heel zuinig te leven, maar daar ben ik niet zo goed in.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2007, 18:53
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik ga altijd door met mijn lifestyle, want die is gewend te leven met een minimum.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2007, 19:15
Verwijderd
Het maakt niet uit hoeveel geld ik in de maand heb, ik maak het sowieso wel op en heb altijd de laatste week te weinig. Ook sta ik aan het einde van de maand altijd maximaal rood. Deze aankomende week wordt echt een ramp want meestal weet ik nog wel ergens geld vandaan te halen maar nu kan ik niets verzinnen. Verder leen ik eigenlijk nooit geld, omdat ik altijd alles vergeet, dus ook mensen terugbetalen en dat vind ik dan weer lullig. Ik leen wel altijd geld uit aan mensen en vergeet dat ook terug te vragen. En ik geef sowieso veel geld uit voor anderen wanneer ik opeens iets heb. Oh en van mijn laatste geld koop ik altijd 'praktische kledingaankopen' (waar ik vooral alles wat zwart is onder reken) en vergeet dan dat ik ook nog moet eten.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2007, 19:18
Verwijderd
ik werk veel dus ik verdien veel dus ik heb eigenlijk nooit geldproblemen.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2007, 19:26
terror koekjes
terror koekjes is offline
ik eet goedkoop en ik drink goedkoop en ik betaal maar 288,90 euro huur en 82 euro ziekenkostencrap dus waar de rest blijft?
Oud 18-02-2007, 19:27
Broeder
Broeder is offline
Kwekjeaccessoires?
Oud 18-02-2007, 19:31
Verwijderd
Ik werk best veel maar geef nog veel meer uit dus anderhalve week voor stufi kan ik sowieso geen kleren e.d kopen en moet ik met heel weinig geld uitgaan. aangezien ik thuis woon hoef ik gelukkig geen geld over te houden voor eten hoewel ik toch nog belachelijk vaak in de stad eet, zonde eigenlijk.
Ik ben onverbeterbaar en blijf stug doorgaan met geld uitgeven ook wanneer ik het me eigenlijk niet kan veroorloven. Ik leen niet graag, kan ook niet rood staan en dat vind ik prima want anders zou het echt een drama worden
Met citaat reageren
Oud 18-02-2007, 19:50
terror koekjes
terror koekjes is offline
Citaat:
Broeder schreef op 18-02-2007 @ 20:27 :
Kwekjeaccessoires?
onder andere. overigens hebben ze bij hema levensechte kwekjebekers, rennen!
Oud 18-02-2007, 20:02
Broeder
Broeder is offline
De kroketje-editie?
Oud 18-02-2007, 23:16
DeadNation
DeadNation is offline
Citaat:
Crimson schreef op 18-02-2007 @ 18:25 :
hm, obvious reasons, of het is uit of je woont samen, major verschil
Oja haha. Naja het eerste.
Reageren