Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2006, 15:06
Dionysus
Dionysus is offline
Als alles goed gaat ga ik 10 maanden stage lopen in het buitenland (Engeland en ??? is nog onzekerz) beide vijf maanden.

Vraag me af hoe jullie je stage gefinancieerd hebben.

Weet dat er een stagevergoeding is, uitwoondende beurs, en de ov vergoeding (als je de eerste dag op stage gaat Ander kun je de eerste maand van je stage fluiten naar je ov-vergoeding). Dwaal een beetje af...

Al met al is het geen vetpot, zeker niet als je ook eens wat kleren moet kopen, wilt uitgaan enz. Bedoel de gewone uitgaven voor het levens onderhoud gaan gewoon door.

Ben benieuwd of iemand nog een goede tip heeft. Kom maar op!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-03-2006, 17:16
Verwijderd
Zelf loop ik nu ook stage in Engeland. Mijn inkomstenbronnen zijn:

- Uitwonende beurs
- OV-vergoeding
- Leonardo Grant

De uitwonende beurs en OV-vergoeding zijn maandelijks ongeveer € 330, terwijl de Leonardo Grant € 150,- per maand bedraagt. Samen ongeveer 480 Euro aan inkomsten per maand. In Engeland kun je rekenen op €300,- per maand aan eten (huishoudelijke artikelen meegerekend), het is hier niet al te goedkoop.

Vooral de Leonardo Grant wordt vaak vergeten; het is een beurs die wordt gefinancierd door de Europese Commissie. De beurs is via je opleiding aan te vragen en er staat geen tegenprestatie tegenover. Wel moet je wat papierwerk over je stage en het stagebedrijf inleveren, maar aangezien die allemaal via vooraf opgestelde formulieren gaat is dit niet veel werk.

Bij veel stagebedrijven in het buitenland de kamer wordt betaald, eventueel aangevuld met een stagevergoeding. Zelf wordt bij mij de kamer betaald, dit vormt gelijk mijn stagevergoeding.

Laatst gewijzigd op 19-03-2006 om 20:24.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 11:51
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik had een Socrates beurs, maar dat was vanwege studie in Europa. Ik weet niet of ze deze ook voor stage geven
Oud 22-03-2006, 14:34
Dionysus
Dionysus is offline
Bedankt voor jullie reaties, heb het nationaal Agentschap gemaild. Hopelijk weet ik dan meer.

Was vergeten te vermelden dat het een mbo niveau 3 opleiding betreft.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 14:54
Verwijderd
Citaat:
Dionysus schreef op 22-03-2006 @ 15:34 :
Bedankt voor jullie reaties, heb het nationaal Agentschap gemaild. Hopelijk weet ik dan meer.

Was vergeten te vermelden dat het een mbo niveau 3 opleiding betreft.
Ik weet niet zeker of een Leonardo of Socrates beurs ook geldt voor MBO opleidingen, dat zul je even na moeten vragen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten