Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2006, 00:31
knijtert!
knijtert! is offline
Als je iets 'baldadigs' heb gedaan, maar je zorgt er zelf diect weer voor dat alles is in ere is hersteld.

En een half uur daarna krijg je er een boete voor. Heb ik dan een grote kans dat de boete word verscheurt als ik er tegen in beroep ga?

Ik wil dus gewoon even weten of ik het recht aan mn kant heb
Oud 13-03-2006, 18:41
fractuur
fractuur is offline
W,g & r
Oud 14-03-2006, 09:06
sunshine86
sunshine86 is offline
Als je nou even zegt waar het precies over gaat, kan iemand je misschien wel helpen, dit is namelijk erg vaag. Als ik het zo lees heb je een kleine kans dat je het recht aan jou kant krijgt aangezien je al iets gedaan hebt en dan maakt het voor de politie en rechter vrij weinig uit of je het weer goed hebt gemaakt.
Oud 14-03-2006, 16:03
Balance
Balance is offline
Citaat:
fractuur schreef op 13-03-2006 @ 19:41 :
W,g & r
Oud 14-03-2006, 16:10
Go
Go is offline
Citaat:
knijtert! schreef op 13-03-2006 @ 01:31 :
Als je iets 'baldadigs' heb gedaan, maar je zorgt er zelf diect weer voor dat alles is in ere is hersteld.

En een half uur daarna krijg je er een boete voor. Heb ik dan een grote kans dat de boete word verscheurt als ik er tegen in beroep ga?

Ik wil dus gewoon even weten of ik het recht aan mn kant heb
Uhm, strafrechterlijk wel, civielrechterlijk lijkt mij van niet. Je hebt iets gedaan wat niet mag en daar word je voor gestraft. Vernieling is strafbaar, ook al breng je het voorwerp in de oude staat terug. Omdat je het voorwerp wel weer in oude staat terug gebracht hebt en ik er vanuit ga dat diegene van wie het is geen schade geleden heeft, zal die ook niks kunnen claimen.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 18:41
knijtert!
knijtert! is offline
Na het uitgaan trok iemand een mat (rode loper) weg die bij een disco/kroeg lag. Ik heb dat ding ook 5 meter in mn hand gehad en dat staat op de foto. Ik vond het maar een stomme grap eigenlijk dus ik wou de mat al terug leggen, voor ik dat kon doen werd ik hard handig tegen de grond gegooid (alsof ik een crimineel was, terwijl ik niet eens een beetje agresief was). Toen ik vertelde dat ik die mat al terug wou leggen lieten ze me gelukkig zonder problemen gaan. Dus ik leg die mat terug, ik kom terug en de persoon die de mat wegtrok bleek gearresteerd te zijn (hij schijnt overigens wel bijdehand gedaan te hebben tegen de politie).

Het allerstomste vind ik dat 2 jongens die op de achtergrond staan waarvan 1 met de handen in zn zakken ook een boete voor baldadigheid hebben gehad.

Overigens kregen wij drieen dit pas nadat we ( een half uur later) vroegen wanneer de persoon die die mat wegtrok weer vrijgelaten zou worden en waarom hij hiervoor de cel in moest. Ook dit keer weer op een zeer rustig manier, niets uitlokkend, we wouden gewoon een beetje uitleg (ik had bijvoorbeeld toen nog geen idee dat hij bijdehand deed)

En heeft de manier waarop de politie heeft opgetreden invloed op de hoogte van de boete?
Oud 14-03-2006, 18:45
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Vermoedelijk DENK jij dat je normaal en rustig die vraag stelde, maar leek dit zo doordat je alcohol ophad. Eigenlijk was je wel heel vervelend

Ik weet natuurlijk niet of dat zo is, maar het valt me wel altijd op dat mensen met wat alcohol op heel anders over hun doen en laten denken dan wanneer ze geen alcohol op zouden hebben.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 19:09
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 14-03-2006 @ 19:45 :
Vermoedelijk DENK jij dat je normaal en rustig die vraag stelde, maar leek dit zo doordat je alcohol ophad. Eigenlijk was je wel heel vervelend

Ik weet natuurlijk niet of dat zo is, maar het valt me wel altijd op dat mensen met wat alcohol op heel anders over hun doen en laten denken dan wanneer ze geen alcohol op zouden hebben.
Ik had ook alcohol op en ik zal af ent oe niet evengoed uit mn woorden gekomen zijn. Maar ik ben totaal niet agressief ingesteld en als ik drank op heb word ik ook nooit agressief, ik word dan nog veel eerder emo (en dat is ook niet iets wat mensen, en vooral mannen, snel zullen zeggen).
Ze zullen me dus mss vervelend gevonden hebben omdat ik drank op had en zat te zeuren. Maar ze zullen zeker gezien hebben dat ik totaal niet op problemen uit was, want ik probeerde oa andere mensen te kalmeren.

Het maakt me niet zo heel veel uit of je dit geloofd, als ik maar wel antwoord krijg op de manier zoals ik het vertel.
Oud 14-03-2006, 20:18
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
knijtert! schreef op 14-03-2006 @ 20:09 :

Het maakt me niet zo heel veel uit of je dit geloofd, als ik maar wel antwoord krijg op de manier zoals ik het vertel.
Het maakt mij ook verder niets uit. Ik wees je er alleen maar op. Misschien dat je er zelf nog niet zo over na had gedacht namelijk. Mijn vriend kan ook opeens heel irritant worden als ie gedronken heeft, terwijl ie dat normaal gesproken absoluut niet is.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 20:35
TRXD
TRXD is offline
Ook bij de politie zitten mensen die er totaal niks van snappen. Wellicht heb jij er daar 1 of een paar van getroffen. Sommige zijn ook gefrustreerd door bepaalde zaken (zonder dat ik daar op inga) en dan krijg je soms rare reacties.

Het is natuurlijk moeilijk oordelen via internet maar ik verwacht niet dat je veel problemen zult krijgen met dit in mijn ogen nogal onschuldige incident.

Ik weet niet hoe hoog de boete voor baldadigheid ligt. Je zou het bij de politie even na kunnen vragen. Eventueel zou je ook even contact met ze op kunnen nemen maar of dat iets uithaalt is maar de vraag.

Veel succes ermee! Als ik jou was zou ik me niet te druk maken over dit soort zaken. Als je zelf maar weet hoe het zit, dat is het belangrijkste.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 21:55
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
TRXD schreef op 14-03-2006 @ 21:35 :
Ook bij de politie zitten mensen die er totaal niks van snappen. Wellicht heb jij er daar 1 of een paar van getroffen. Sommige zijn ook gefrustreerd door bepaalde zaken (zonder dat ik daar op inga) en dan krijg je soms rare reacties.

Het is natuurlijk moeilijk oordelen via internet maar ik verwacht niet dat je veel problemen zult krijgen met dit in mijn ogen nogal onschuldige incident.

Ik weet niet hoe hoog de boete voor baldadigheid ligt. Je zou het bij de politie even na kunnen vragen. Eventueel zou je ook even contact met ze op kunnen nemen maar of dat iets uithaalt is maar de vraag.

Veel succes ermee! Als ik jou was zou ik me niet te druk maken over dit soort zaken. Als je zelf maar weet hoe het zit, dat is het belangrijkste.
Op internet staat 130 euro

Het vreemde is dat de persoon die met de ellende begon en die zelfs gearresteerd is, dat die een boete heeft gekregenvoor openbaar dronkenschap. Ter waarde van 50 euro

Ik kan het betalen hoor, maarhetzit me momenteel gewoon ff nietmee financieel gezien. Foutje ib kost me ook al 1200 euro als het aan de ib ligt, daar moet ik ook nog achteraan
Maar dat doet er verder hier niet toe

En ik zit er ook niet heel erg mee ofzo, maar voor mijn gevoel is deze boete zeer onterecht. Dus ik wil wel mijn best doen om te voorkomen dat ik deze boete moet betalen. Ik heb begrepen dat in beroep gaan geen extra kosten met zich mee brengt, dus als het ff kan wil ik het proberen.
Oud 15-03-2006, 16:29
ijscoman
ijscoman is offline
Je gaat nu dus na erg veel tijd (2 maanden ofzo) een boete op je deurmat krijgen. Als je die boete gaat betalen betekend dit dat je er mee akkoord gaat je kan het dan dus ook op geen enkele manier meer late voor komen. Als je de boete niet gaat betalen geef je dus aan te protesteren, je moet dan wel voor komen. Er van uitgaande dat je in Zaandam hebt lopen kutten wordt dat dus in Haarlem, daar mag je dan je zegje doen maar bedenk wel dat oom agent volgens de wet dus altijd gelijk heeft. Je kan dus kiezen: De boete van maximaal 130 euro betalen of het voor laten komen en riskeren dat je een boete van gegarandeerd 130 euro + 50 euro voor openbare dronkenschap gaat betalen want dat gaat de agent in kwestie er dan vrijwel zeker bij halen.
Maar goed het komt er dus op neer dat je het verkut hebt en in de shit zit. Gedraag je gewoon volwassen en blijf uit de buurt van mensen die dit soort bullshit uithalen
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 16:54
remy476
remy476 is offline
niet betalen! gewoon zeggen dat je ontoereningsvatbaar vas
Oud 15-03-2006, 16:57
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
remy476 schreef op 15-03-2006 @ 17:54 :
niet betalen! gewoon zeggen dat je ontoereningsvatbaar vas
Ik denk dat hij wat dat betreft zeer overtuigend over kan komen
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 22:21
Verwijderd
Dat is nu wat men noemt een rechts vraagje!
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 13:10
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 13:18
Tripo
Tripo is offline
Geen schijn van kans, aangezien je gedronken had zullen ze je verhaal bepaald niet geloven of willen geloven ook al zouden ze dit wel moeten doen. Agent die je die boete heeft gegeven vond het op dat moment blijkbaar nodig en daar valt niet veel aan te doen.
Baldadigheid was bij mij trouwens 55 euro, zat ongeveer in zelfde situatie, heb geprobeerd mijn beklag te doen bij de politie maar liep eigenlijk tegen een muur van onwilligheid op met als reden dat ik gedronken had en het dus waarschijnlijk niet goed had onthouden of de situatie verdraait.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten