Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2006, 17:24
spookaapje
spookaapje is offline
Volgende week heb ik voor nederlands een probleem oplossende discussie met als stelling: Hoe om te gaan met de kinderwens van verstandelijk gehandicapten? De discussie richt zich vooral op verplichte anticonceptie of sterilisatie van verstandelijk gehandicapten. Ik moet doen als of ik tegen verplichte anticonceptie ben terwijl ik er eigenlijk voor ben. Nou heb ik opzich al wel een aantal argumenten maar ik vind het vrij moeilijk om goede argumenten te vinden en op internet staan vooral veel voorargumenten. Weet iemand misschien nog een goed argument om tegen de verplichte anticonceptie/sterilisatie van verstandelijk gehandicapten te zijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2006, 18:20
it is anoli
it is anoli is offline
een paar suggesties(of ze bruikbaar zijn moet je zelf bepalen)
- Iedereen mag zelf bepalen of hij/zij kinderen wil
- Voortplanten is de manier om als mensheid te overleven, hoe meer er voortplanten, hoe beter
- voor als je christelijk bent; maar ook voor als je niet christelijk bent alleen dan moet je de zin een beetje ombouwen en God er niet bij betrekken: God bepaalt het leven en dat bepalen de mensen niet
- recht op leven

zelf ben ik eigenlijk ook wel voor maja succes ermee
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 18:47
OwL
OwL is offline
- er lopen genoeg andere mensen rond die ook niet goed bij hun hoofd zijn (maar niet geestelijk gehandicapt) en die wel kinderen mogen

- als je vindt dat geestelijk gehandicapten geen kinderen mogen, moet je meer groepen gaan 'beperken', omdat bijv. mensen met een vreselijke, erfelijke ziekte ook de samenleving maar 'benadelen' en allemaal zorg nodig hebben.

- er wordt wel geld besteed aan allemaal leuke/nutteloze dingen, maar er is geen geld voor om geestelijk gehandicapten te begeleiden.

- als de kinderen van geestelijk gehandicapten groot zijn (en zelf niet geestelijk gehandicapt zijn) kunnen ze voor hun ouders zorgen en dat bespaart weer geld.
(sorry... dit is best een heel slecht argument)
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 19:36
spookaapje
spookaapje is offline
Dankjewel een aantal argumenten had ik zelf ook al bedacht maar er zaten ook een aantal bruikbare tussen! Iemand anders nog argumenten?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 09:19
sunshine86
sunshine86 is offline
Sorry hoor, maar sommige argumenten zijn echt te lomp voor woorden. Je neemt toch zeker geen kinderen zodat ze later voor je kunnen zorgen waardoor er weer geld bespaart wordt?!?!
Denk ff na voordat je zoiets zegt, hoe zou je het vinden als jou ouders gehandicapt zijn??? Dat dacht ik al...
Oud 14-03-2006, 09:20
sunshine86
sunshine86 is offline
ik bedoel jouw ouders
Oud 14-03-2006, 18:00
spookaapje
spookaapje is offline
@sunshine86: Rustig maar hoor Het zijn maar argumenten, je hoeft er niet mee eens te zijn. Ik moet voor mijn discussie doen alsof ik tegen verplichte anticonceptie ben, dat wil niet zeggen dat ik het persoonlijk met die argumenten eens ben. Dat zelfde geldt denk ik ook Owl en it is anoli. Hoe het is als je ouders gehandicapt zijn is heel moeilijk om je te bedenken als je nooit in zo'n situatie bent geweest. Dus dat argument van jou is eigenlijk ook best een slecht argument een drogreden om precies te zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 11:07
sunshine86
sunshine86 is offline
Toevallig heb ik wel wat meer verstand van gehandicapten af aangezien mijn moeder met gehandicapten werkt en mijn neefje ook geestelijk gehandicapt is, dus ik kan me er wel iets meer bij voorstellen!!!

O ja en jij zegt dus dat als je iets niet meent (als je er zelf niet mee eens bent) dat je dan mag zeggen wat je wil?? Als jij denkt dat het echt zo werkt, moet je niet raar opkijken als het daardoor een keer mis gaat...
Oud 15-03-2006, 15:55
spookaapje
spookaapje is offline
Natuurlijk zijn er grenzen en wat je mag zeggen. Alleen ik snap niet waar je je zo druk om maakt. Het meisje wat met dat argument aankwam van dat die kinderen dan weer voor die verstandelijk gehandicapten konden zorgen gaf zelf ook al aan dat dat een heel slecht argument is. Ik heb ook nooit gezegt dat ik dat agrument zou gebruiken. Bovendien zei jij in eerste instantie "hoe zou je het vinden als jou ouders gehandicapt zijn" nou ik vind niet dat je je daar een realistisch beeld van kan vormen als je niet echt in zo'n situatie zit. Ik ken ik mijn directe omgeving ook mensen die verstandelijk gehandicapt zijn maar ik er zijn ontzettend veel degradaties in verstandelijk gehandicapten en iedereen is anders. Om je echt een goed in te kunnen denken hoe het zou zijn als je ouders verstandelijk gehandicapt zijn zal je toch echt zelf in die situatie moeten zitten. Tenslotte denk ik dat dit redelijk offtopic is en bovendien heb ik net mijn discussie gehad.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 15:59
sunshine86
sunshine86 is offline
Dat van die ouders vroeg ik ook niet aan jou!!!
Reageren

Regels voor berichten