Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2006, 14:20
misslucy
misslucy is offline
Ik zou graag jullie advies willen om het volgende:

ik heb al een hele poos een vriend, namelijk bijna 2 1/2 jaar. Ik heb het heel leuk met hem, kan geweldig met hem lachen en opschieten, we voelen elkaar goed aan etc. We wonen samen, en dat gaat meestal prima.
Op het moment is het echter zo dat we heel weinig tijd voor elkaar hebben,
(ik werk in het weekend, hij door de week enzo) en dit maakt onze relatie een stuk minder relaxed.

Daarnaast ken ik nog een andere jongen, ontzettend leuk enzo, waarmee het altijd al een beetje spannend was, lekker flirten met elkaar enzo, heel onschuldig. De laatste tijd zie ik hem veel vaker, en lijkt alles wat serieuzer te worden met dat flirten. Ik ben een paar keer iets met hem gaan drinken (waar mijn vriend niks vanaf weet) en dat was echt heel gezellig. Ik geloof dat ik misschien een beetje verliefd op hem aan het worden ben, en weet dat hij verliefd op mij is (heeft ie gezegd).

Wat zouden jullie doen? Vriend dumpen of gevoel negeren?

Laatst gewijzigd op 13-03-2006 om 14:31.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2006, 14:31
groovy
groovy is offline
Citaat:
misslucy schreef op 13-03-2006 @ 15:20 :
Ik zou graag jullie advies willen om het volgende:

ik heb al een hele poos een vriend, namelijk bijna 2 1/2 jaar. Ik heb het heel leuk met hem, kan geweldig met hem lachen en opschieten, we voelen elkaar goed aan etc. We wonen samen, en dat gaat meestal prima.
Op het moment is het echter zo dat we heel weinig tijd voor elkaar hebben,
(ik werk in het weekend, hij door de week enzo) en dit maakt onze relatie een stuk minder relaxed.

Daarnaast ken ik nog een andere jongen, ontzettend leuk enzo, waarmee het altijd al een beetje spannend was, lekker flirten met elkaar enzo, heel onschuldig. De laatste tijd zie ik hem veel vaker, en lijkt alles wat serieuzer te worden met dat flirten. Ik ben een paar keer iets met hem gaan drinken (waar mijn vriend niks vanaf weet) en dat was echt heel gezellig. Ik geloof dat ik misschien een beetje verliefd op hem aan het worden ben, en weet dat hij verliefd op mij is (heeft ie gezegd).

Wat zouden jullie doen? Vriend dumpen of gevoel negeren?
Als je echt nog gevoelens hebt voor je vriend, zou ik ook eens met hem proberen meer tijd te hebben samen, maar dan ook écht tijd samen. Om te ontdekken wat je dan nog voelt voor hem.

En verder..als je echt gevoelens begint te krijgen voor iemand anders, dan moet je eens goed nagaan wie je leuker vindt. Een andere jongen is misschien nu ook aantrekkelijk omdat je kriebels krijgt van hem, wat je na een relatie van 2,5 jaar misschien minder hebt. Dat is ook heel logisch. Misschien, als je echt wat met die jongen krijgt, valt het je vies tegen ofzo.

Nouja ik persoonlijk zou niet zomaar je vriend dumpen na een relatie van 2,5 jaar waarin je nog zoveel positieve eigenschappen ziet. Of vertel het je vriend eerlijk, of besteed in ieder geval echt tijd aan elkaar, al is het een avondje lekker eten samen of elkaar even masseren, of een dagje iets leuks gaan doen (vrij vragen of ziek melden mag best een keer )

Als het dan niet allemaal meer echt leuk is, kun je erover nadenken om dit eens met je vriend te bespreken of inderdaad voor die ander te kiezen.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 15:52
Tiño
Tiño is offline
ik zou iniedergeval eens kijken naar je relatie met je vriend.

En hem vooral niet aan het lijntje houden, als je zo perse een nieuwe spannende liefde wilt hebben ,wees dan eerlijk.

Bedenk eens hoe jij je zou voelen als je erachter komt dat hij stiekem ''wat gaat drinken'' met een meisje dat ie best leuk vindt, oja zij vindt hem ook erg leuk. Hoe zou je daar over denken?
Oud 13-03-2006, 16:01
druiveke
druiveke is offline
hou oud ben je?

ik dnek dat iedreen op een moment in zijn realtie wel eens twijfelt
maar vaak is je relatie veel meer waard dan zo effe wat nieuws willen...

dat is meestal omdat je het spannende binnen je relatie kwijt bent, je weet dat je vriend van je houd maar wil voelen of er nog meerdere je wel ok vinden...

bekijk eerst je relatie met je vried,
als deze ok zit vind ik het geen reden om dit te laten vallen.
als di wel vaak fout zit, denk er dan goed over na en praat ook met je vriend!
het is niet de bedoeling dat je pas na 20jaar gaat scheiden omdat je het nu niet wist...

maar vergeet niet, je woont niet zomaar samen met je vriend, jullie hadden in het begin ook dat prille gevoel zoals met die nieuwe jongen...
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 16:22
misslucy
misslucy is offline
Ik ben 21, mijn vriend 8 jaar ouder, maar dit is nooit een probleem geweest. Het is niet zo dat ik niet van hem hou, juist wel, en echt relatieproblemen hebben we ook niet, afgezien van de weinige tijd die we voor elkaar hebben.
Ik wil mijn vriend helemaal niet kwijt, want we hebben het echt fijn samen en hij is heel speciaal en lief, we doen leuke dingen samen, kunnen goed met elkaar reizen enzo... bijna perfect eigenlijk (afgzien van het feit dat ook hij zijn sokken niet opruimt).

Maar toch doet die andere jongen me zoveel... en we zijn ook gewoon goede vrienden, en dat weet mijn vriend dan weer wel. Het is zo'n lastige situatie, want ik voel me wel zo, maar weet dat als ik iets met hem zou ondernemen, ik er gruwelijke spijt van zou krijgen (zie kwaliteit relatie hierboven...) afgrijselijk voor mijn vriend en voor die jongen valse hoop natuurlijk.

zucht.... ik WEET natuurlijk wel wat ik moet doen; gewoon vrienden blijven en braaf en gezellig bij mijn vriend blijven. Maar zo simpel voelt het niet.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 16:29
Myuki
Myuki is offline
Ik vind het meestal niet zo slim om van de ene relatie in de andere relatie te stappen...

maar los van die leuke tweede jongen, wil je graag samen blijven met je vriend of ben je op hem uitgekeken?
Oud 13-03-2006, 16:36
I C U
I C U is offline
Tja, volgens mij zeg je zelf al wat je moet doen: bij je vriend blijven en die andere jongen te vriend houden, maar ook niet meer dan dat.
Probeer ook wat meer tijd met je vriend door te brengen, dat neemt misschien je soort van twijfel weg

Overigens vind ik het niet echt netjes dat je 'stiekem' iets met die jongen wat bent gaan drinken, dat voelt nogal fout aan... Alsof er daadwerkelijk wat te verbergen valt.
Oud 13-03-2006, 16:45
Verwijderd
In eerste instantie zou ik helemaal niet kijken naar de optie van een andere relatie, maar éérst eens gaan werken aan de relatie die ik heb! Je zegt dat je elkaar minder ziet, ga daar dan wat aan doen. Zorg dat je weer leuke dingen gaat doen samen, maakt tijd vrij voor elkaar.

Want serieus, straks dump je je vriend, ga je verder met die ander, woon je samen, heb je minder tijd voor elkaar en dan begint alles weer opnieuw.

En verder: je hebt zelf ook wel door dat je fout zit als je je afspraken met die jongen verbergt. Mijn vriend heeft er totaal geen moeite mee als ik met anderen afspreek, maar wel als ik dat voor hem achter houdt....
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 17:14
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik denk dat je in je handjes mag klappen wanneer je het zelfs na 2,5 jaar nog zo naar je zin hebt samen met je vriend. En dat jullie eventjes wat minder tijd voor elkaar hebben? Och, daar valt wel aan te werken toch? Ik zou in iedergeval niet impulsief zijn met je beslissingen. Persoonlijk zou ik een relatie van 2,5jaar niet snel beëindigen, zeker niet wanneer ik er nog zoveel positieve punten in zou zien.

Die verliefde gevoelens zijn natuurlijk geweldig, maar weetje wat het is... Kies je voor die andere jongen, zijn jullie een tijdje samen... Dan is het waarschijnlijk weer precies hetzelfde als de situatie waar je op dit moment in bivakkeert.

Gevoelens negeren dus... En anders eerlijk zijn en het gewoon uitmaken.
Oud 13-03-2006, 17:24
Tsu
Tsu is offline
Ik vind het wel een beetje een naar idee dat je niets tegen je vriend hebt gezegd over dat je iets bent gaan drinken met die jongen Communiceren is een belangrijk iets in een relatie en als je al niet eens open kan zijn over je eigen gevoelens....

Maar wat je moet doen? Tsja, ik denk dat je voor jezelf op een rijtje moet zetten wat je nou wil. Je woont niet voor niets samen (denk ik) en je bent niet voor niets al zo lang bij je vriend.
Vergis je overigens niet in die andere jongen, ik denk dat je die "leuk" vindt, omdat het weer iets nieuws is. Nieuwe dingen zijn altijd leuker en spannender. Misschien heeft je relatie nu een beetje een dipje (zoals je zelf al aangaf; jullie zien elkaar niet zoveel en dat is niet fijn) en zoek je de spanning op, die je normaal gewoon wel met je vriend hebt.

Al met al, ik zou het zonde vinden als je je relatie op zou geven voor een "fling", want naar mijn idee is dat het ook. En belangrijker vind ik zelfs nog dat je je verhaal niet alleen hier vertelt, maar je dat ook aan je vriend moet doen.
Als je erover praat met hem, weet je ook hoe hij kijkt op het soort van dipje dat jullie nu hebben en misschien kunnen jullie er eventueel iets op vinden.

Heel veel succes in in ieder geval
Oud 13-03-2006, 18:00
Verwijderd
Dat je voor dit geval hulp zoekt op een geel forum blijkt dat je nog niet volwassen genoeg bent. Verder vind ik je gewoon een slet die alleen zin heeft in haar eigen pleziertjes en schijt heeft aan de mensen om zich heen die ze kwetst.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 18:17
Verwijderd
Citaat:
sjek schreef op 13-03-2006 @ 19:00 :
Dat je voor dit geval hulp zoekt op een geel forum blijkt dat je nog niet volwassen genoeg bent. Verder vind ik je gewoon een slet die alleen zin heeft in haar eigen pleziertjes en schijt heeft aan de mensen om zich heen die ze kwetst.
wat een heerlijk gebrek aan tact en nuancering
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 20:02
Verwijderd
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 13-03-2006 @ 19:17 :
wat een heerlijk gebrek aan tact en nuancering
nee die woorden zijn bewust gekozen hoor
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 20:16
Verwijderd
Citaat:
sjek schreef op 13-03-2006 @ 21:02 :
nee die woorden zijn bewust gekozen hoor
wat een heerlijk bewust gebrek aan tact en nuancering
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 20:27
Verwijderd
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 13-03-2006 @ 21:16 :
wat een heerlijk bewust gebrek aan tact en nuancering
thank you
i like your music mister armstrong
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 21:03
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
is dit iets universeels ofzo... hoe vaak lees ik ditzelfde verhaal wel niet. Ik zou niet zeggen dat je geen keuze's mag maken, maar als jij je vriend aan de kant zet, en met die nieuwe kerel blijkt het niet te werken, schiet jezelf dan maar voor je kop.

Als er geen problemen zijn met je huidige vriend: niet doen.

Laatst gewijzigd op 13-03-2006 om 21:06.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 14:18
At the Drive-in
At the Drive-in is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 13-03-2006 @ 22:03 :

Als er geen problemen zijn met je huidige vriend: niet doen.
Oud 16-03-2006, 19:31
Poeperd
Poeperd is offline
Je wordt al snel 'verliefd' op iemand als je met hem meer leuke dingen doet dan met je vriend. Dus laat die jongen lekker gaan en ga dat soort dingen met je vriend doen. Er is vast wel ergens een keer tijd om wat te doen. Pas als je echt problemen krijgt in je relatie moet je het uitmaken.

En niet eerst tijdens je relatie iets opbouwen met een ander en het dán pas uitmaken.
Oud 17-03-2006, 19:34
mara18
mara18 is offline
Maar vinden jullie dan niet dat je er nu moet van profiteren? Ik heb dit probleem ook al gehad, maar het resultaat is wel dat dat vervelende gevoel van willen flirten/een andere jongen gewoon blijft knagen. En hoe meer de tijd vordert, hoe onbereikbaarder hij lijkt te worden en hoe meer je verlangt naar het vrijgezellenleven.
En toch gaat alles goed met je vriend en weet je dat je een ontzettend grote fout begaat als je het uitmaakt... Maar de verleiding blijft er elke dag.
Zucht...ik ken het probleem.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 19:44
Verwijderd
Citaat:

Trouwens niet omdat ik het eens ben met je reactie, maar ik vind 'm gewoon vet geschreven.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 19:47
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:

Ik kon de neiging om'm te posten niet weerstaan
Oud 17-03-2006, 20:17
Peacefully
Peacefully is offline
Citaat:
misslucy schreef op 13-03-2006 @ 15:20 :
Ik ben een paar keer iets met hem gaan drinken (waar mijn vriend niks vanaf weet)
dat vind ik wel een beetje lame.
beetje heel erg lame.

sneaky & slutty
Oud 17-03-2006, 20:27
PowerPlay
PowerPlay is offline
Citaat:
Tiño schreef op 13-03-2006 @ 16:52 :
ik zou iniedergeval eens kijken naar je relatie met je vriend.

En hem vooral niet aan het lijntje houden, als je zo perse een nieuwe spannende liefde wilt hebben ,wees dan eerlijk.

Bedenk eens hoe jij je zou voelen als je erachter komt dat hij stiekem ''wat gaat drinken'' met een meisje dat ie best leuk vindt, oja zij vindt hem ook erg leuk. Hoe zou je daar over denken?
gewoon eerlijk zijn tegendie jongens
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten