Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2002, 10:55
mad operator
mad operator is offline
Wie kan me zegge of ik erachter dat mn pc niet te warm is/wordt.. en wat zijn jullie tips om hem koeler te houden..(kan dat ook zonder koeling bij te plaatsen?)
Oud 07-03-2002, 11:04
Oen
Oen is offline
In de ijskast zetten???
wat is het echte probleem, is ie misschien te warm, koop dan een betere koeler.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 11:43
mad operator
mad operator is offline
Citaat:
Oen schreef:
In de ijskast zetten???
wat is het echte probleem, is ie misschien te warm, koop dan een betere koeler.
Ik heb het idee dat ie soms misschien te warm wordt.. en ik wil graag voorkomen dat mn nieuwe systeempje doorbrandt ofzo
Oud 07-03-2002, 16:59
Cybernetic Joosie
Cybernetic Joosie is offline
is het een merkpc? (packard bell, compaq enz) want die zullen niet zo gauw te heet worruh hoor
Oud 07-03-2002, 17:02
]{ing
]{ing is offline
Hoezo heb je dat idee dan?!
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 00:11
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef:
Hoezo heb je dat idee dan?!

Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 11:31
mad operator
mad operator is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Nou er komt warme lucht aan de achterkant.. nou weet ik ook wel dat dat de bedoeling is... maar wanneer weet je wanneer ie te warm is? ik heb een SKY compu.. p4 1.5ghz.
Oud 08-03-2002, 13:04
broed
broed is offline
als jij gewoon een standaard p4 heb dus niet geklockt en een normale cpu koeler heb is er niks aan de hand.... p4 wordt toch wat minder warm dan andere cpu's zoals amd...

ik zou zeggen kijk in je bios wat voor temp hij aangeeft
als hij boven de 40 zit zou ik ff een koelertje extra kopen ja...
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 13:26
nosferato
nosferato is offline
Of download ergens motherboard monitor ofzo.
Coolmon is ook ziets dacht ik

-nosferato-
Oud 08-03-2002, 23:51
Verwijderd
Citaat:
broed schreef:
als jij gewoon een standaard p4 heb dus niet geklockt en een normale cpu koeler heb is er niks aan de hand.... p4 wordt toch wat minder warm dan andere cpu's zoals amd...

ik zou zeggen kijk in je bios wat voor temp hij aangeeft
als hij boven de 40 zit zou ik ff een koelertje extra kopen ja...
Gelul. 40 graden is een prima temperatuur, sterker nog, die dingen kunnen makkelijk 60 graden aan.

Simpel gezegd; iedere standaardkoeler voldoet bij normaal gebruik. Ik weet dat jij 'm normaal gebruikt, gezien het feit dat wanneer je zou overclocken deze vraag niet had gesteld.

Met andere woorden, maak je geen zorgen.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 00:21
MaakUt
MaakUt is offline
jah mijn dondervogel is ook 50 graden ofzo ) met mijn superbrakke coolermaster master cooler als het heel warm is in de omgeving wil hij nog wel eens de 55 graden halen (en daar is al die 10 graden van asus mobo's van af
Oud 09-03-2002, 01:43
ick
ick is offline
Citaat:
MaakUt schreef:
jah mijn dondervogel is ook 50 graden ofzo ) met mijn superbrakke coolermaster master cooler als het heel warm is in de omgeving wil hij nog wel eens de 55 graden halen (en daar is al die 10 graden van asus mobo's van af

mijn duron is 24 @ 600

hoger kan die niet meer.... hij's versleten..... siin duron 1000 @ weet ik veel in zelfbouw kast
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 13:23
Orion16
Orion16 is offline
Heb een AMD Athlon 1400 met MSI K7T Turbo moederboord, mijn processor wordt wel 50 graden!! Is dat wel normaal, volgens Alternate in ieder geval wel en werd de temp. niet goed gemeten, vaag hé? Die medewerker kon het koelblok gewoon vasthouden.

Overklocken gaat ook moeilijk bij mij, als ik hem op 1600Mhz heb lopen start Windows niet meer! (blijft hangen vlak na de bios)

Greetz
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 17:25
Verwijderd
Citaat:
Orion16 schreef:
Heb een AMD Athlon 1400 met MSI K7T Turbo moederboord, mijn processor wordt wel 50 graden!! Is dat wel normaal, volgens Alternate in ieder geval wel en werd de temp. niet goed gemeten, vaag hé? Die medewerker kon het koelblok gewoon vasthouden.

Overklocken gaat ook moeilijk bij mij, als ik hem op 1600Mhz heb lopen start Windows niet meer! (blijft hangen vlak na de bios)

Greetz
Mwah, die temperatuurmeting is niet per definitie 100% nauwkeurig nee. Maar dat wil niet zeggen 'heel erg verkeerd' hoor. 50 graden is een prima temperatuur voor jouw processor.

En dan nog iets wat ik overigens vaker merk, mensen nemen de overclockmogelijkheden for granted. Sorry hoor, maar zo werkt het dus domweg niet. Mensen kopen een AMD met 2 hoofdredenen vaak, en dat is A. dat het goedkoop is (en dat is ook zo, m.u.v. de XP) en B. 'dat je er zo lekker mee over kunt klokken', en van B uitgaan kon wel 's voor desillusies zorgen.

Vuistregel --> Koop een processor op de snelheid die voor jou nut heeft, en alles wat je er éxtra mee kunt pakken is heel, maar dan ook héél mooi meegenomen. Niet meer en niet minder.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 19:06
broed
broed is offline
mijn amd 1800+ is 39 graad
volcano 7+
3 case fin 80 mm
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 09:00
LB06
LB06 is offline
Mijn non-oc'ed Thunderbird 1400 wordt zelfs al 70 graden. Maar volgens mij mag een Intel niet zo heet worden als een AMD.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2002, 18:18
Steefzz
Steefzz is offline
Citaat:
broed schreef:
mijn amd 1800+ is 39 graad
volcano 7+
3 case fin 80 mm
Mijn 1800+ zit meestal op zo'n 40/43 graden, maar soms ook tegen de 50 hoor (als het warm is op mn kamer)
En ik heb deze cooler: http://www.spirecoolers.com/products/5u213c1h3t.htm
Ik ken ze eigenlijk niet maar ik heb er nog geen problemen mee gehad!
Met citaat reageren
Oud 14-03-2002, 18:45
F10®!@n
F10®!@n is offline
Mijn AMD XP 1800+ wordt een graad of 35-38

ik heb een extra fannetje in die kast gebouwd, als ik dat uitzet, wordt 'ie 10 graden warmer...
Met citaat reageren
Oud 17-03-2002, 18:47
diamondvoodoo
diamondvoodoo is offline
Citaat:
F10®!@n schreef:
Mijn AMD XP 1800+ wordt een graad of 35-38

juist, mijn kast maakt teveel geluid vind ik, maar ja zit ook biggie cooler op me grafische kaart, cpu en over de kast zeg maar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten