Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2006, 01:24
no pain n death
no pain n death is offline
Ik heb een videorecorder, dvdspeler, xbox, gamecube en een mp4-speler dockstation en die wil ik allemaal op 1 tv aansluiten zonder steeds van scart te hoeven wisselen. Nou snap ik dat er daar scart-boxen voor zijn, maar ik weet niet wat voor soort ik nou moet nemen want ik wil nl. ook graag diezelfde 5 apparaten op mijn stereo aansluiten.

De tv heeft slechts 1 scart-ingang en de normale tv-stekker ingang
De video heeft 2 scart-ingangen en zo'n rode en witte audio-kabel ingang
De dvd-speler heeft een rgbscart ingang en 3 aparte uitgangen voor de gele, rode en witte stekkers
De xbox heeft de bijgeleverde scart-stekker met de rode, witte en gele tulpstekkertjes erin
De gamecube heeft hetzelfde als de xbox
Het dockstation heeft een scart voor weergave op tv en een scart voor recording. Deze laatste scart heeft echter ipv de gebruikelijke 21-pins slechts 6 pins.
De stereo heeft 1 audio ingang (voor zo'n rode en witte tulpstekker) en 1 uitgang

Alles is momenteel als volgt aangesloten en werkt ook:
De tv-kabel gaat naar de videorecorder, vervolgens gaat er zo'n zelfde kabel naar de tv zelf. De dvd-speler is op de eerste scartingang van de video aangesloten dmv een rgb-kabel. Er loopt echter ook een rode en witte audiostekker naar de stereo zodat geluid van dvd's via de stereo gaat.
De tweede scartingang van de video wordt afwisselend gebruikt voor de xbox, gamecube en de record-scart van het dockstation.
De weergave-scart van het dockstation is met slechts de gele videostekker aangesloten op de tv. De overgebleven rode en witte stekker liggen naast de stereo en moeten telkens worden omgewisseld met de audio stekkers van de dvd-speler wanneer ik iets wil afspelen met het dockstation van de mp4-speler.

Als de afbeelding het niet doet: http://s53.yousendit.com/d.aspx?id=2...M3HJEYV6UXHJLM

Alles werkt dus wel op deze manier maar ik wil dus:
Niet telkens hoeven te wisselen tussen de dockstation record-scart, gamecube scart en xbox scart.
En dat alle apparaten het geluid op de stereo afspelen (m.u.v. de tv).

Moet ik dan een scartbox met minimaal 3 ingangen kopen en een apparaatje waar ik 5 x audiokabels in kan doen? Of is er ook een combinatie van deze 2 apparaatjes te koop? En omwille van de kwaliteit: bij zo'n normale scartbox is het dan beter 1 te nemen met schakelaars ipv dat alle scarts tegelijk 'aan' staan? Ook hoor ik veel over storingen door gebruik van een scartbox (storend beeld ed). Wat moet ik nou doen?

Laatst gewijzigd op 16-03-2006 om 01:29.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2006, 14:56
Shock
Shock is offline
Ik zou kiezen voor één box waar je al je scarts in stopt en waarop je aan de uitgang je tv hangt. Als het kan is het het mooiste om er eentje te nemen met meerdere uitgangen, anders kun je de audio-uitgang voor je tv wellicht splitsen (of je tv helemaal geen audio geven en die direct op je stereoset aansluiten).
Reageren

Regels voor berichten