Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2006, 08:24
Moonspell
Moonspell is offline
Op het kantoor ondervinden we een probleem met het belastingprogramma aangifte 2005 particulieren:
Na het invoeren van alle gegevens van de klant voor aangifte 2005 wordt deze verzonden
Applicatie wordt afgesloten, en deze meneer gaat naar de volgende klant.
Nu is het probleem dat wanneer we de applicatie aangifte 2005 weer willen opstarten bij de klant dit niet meer lukt,daar is een volledige reboot voor nodig.

Oplossingen waar ik aan gedacht heb:

- Oude versie de-installeren + register opschonen
- Nieuwe versie geinstalled, zelfde probleem

- Laptop dan maar volledig op nieuw installeren
- Zelfde probleem behouden

- Firewall uitgezet + Virusscanner. (Alleen SNMP uitgaand, uitzetten hielp ook niet)

Het lijkt alsof het programma blijft hangen in het geheugen, wanneer ik taakbeheer > processen bekijk blijft deze er ook in staan.

Hoe ga ik dit verhelpen?

Moet ik denken aan een Memtest?
edit, memtest oke.

Specs:

Laptop P4 @ 2,4 ghz
512 MB Geheugen

XP Prof Sp2.

Moonspell.
Oud 17-03-2006, 10:35
dafelix
dafelix is offline
het probleem is dus dat 't programma zich niet volledig afsluit, dit kan duiden op een fout in de gebruikte software (dus "de schuld van de belastingdienst") of op het gebruikte systeem. In het laatste geval is het lastig erachter te komen waar 't probleem ontstaat, laat staan hoe je 't oplost. Aangezien je geen error krijgt, moet je op een andere manier uitzoeken wat 't probleem is. Op de site van de belastingdienst zie ik echter niets wat erop duidt dat anderen mensen hier ook problemen mee hebben, het lijkt mij dus een lokaal probleem te zijn. Wellicht is 't een hardwareprobleem (aangezien je 't systeem al opnieuw hebt geinstalleerd, valt softwarematig probleem vrijwel zeker af), maar dan zou je wss ook problemen ondervinden met andere programma's

Je zou nog even een hard-disk-controle kunnen uitvoeren, en kijken of 't programma bijvoorbeeld niet naar 't register kan schrijven (beveiliging)

Verder ben ik bang dat _ik_ je niet veel verder kan helpen, wellicht iemand anders ?
Oud 17-03-2006, 11:45
Moonspell
Moonspell is offline
Citaat:
dafelix schreef op 17-03-2006 @ 11:35 :
het probleem is dus dat 't programma zich niet volledig afsluit, dit kan duiden op een fout in de gebruikte software (dus "de schuld van de belastingdienst") of op het gebruikte systeem. In het laatste geval is het lastig erachter te komen waar 't probleem ontstaat, laat staan hoe je 't oplost. Aangezien je geen error krijgt, moet je op een andere manier uitzoeken wat 't probleem is. Op de site van de belastingdienst zie ik echter niets wat erop duidt dat anderen mensen hier ook problemen mee hebben, het lijkt mij dus een lokaal probleem te zijn. Wellicht is 't een hardwareprobleem (aangezien je 't systeem al opnieuw hebt geinstalleerd, valt softwarematig probleem vrijwel zeker af), maar dan zou je wss ook problemen ondervinden met andere programma's

Je zou nog even een hard-disk-controle kunnen uitvoeren, en kijken of 't programma bijvoorbeeld niet naar 't register kan schrijven (beveiliging)

Verder ben ik bang dat _ik_ je niet veel verder kan helpen, wellicht iemand anders ?
Dankjewel, dit kan ik nog wel proberen

En thnnx voor je reply, een beetje support kan ik wel usen.

Moonspell
Reageren

Regels voor berichten