Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2006, 14:46
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
*Ondersteuning voor (vreemde)talen
*Extra lessen
etc etc

M.J.
Oud 03-04-2006, 18:15
Miracle
Miracle is offline
>> Studiekeuze

Het lijkt mij nogal aan de docenten liggen en niet zo zeer aan de hogeschool. Wat betreft een extra taal, dat ligt ook aan welke opleiding je wilt gaan doen.
Oud 03-04-2006, 18:34
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Citaat:
Miracle schreef op 03-04-2006 @ 19:15 :
>> Studiekeuze

Het lijkt mij nogal aan de docenten liggen en niet zo zeer aan de hogeschool. Wat betreft een extra taal, dat ligt ook aan welke opleiding je wilt gaan doen.
De school heeft een bepaalde beleid, die bijvoorbeeld extra lessen ondersteund. Kan de docent zomaar studenten exta les geven?(in zijn vrije tijd ofzo, moet ie me wel erg leuk vinden)
Oud 03-04-2006, 18:46
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
MoHaMeDJaLaL schreef op 03-04-2006 @ 19:34 :
De school heeft een bepaalde beleid, die bijvoorbeeld extra lessen ondersteund. Kan de docent zomaar studenten exta les geven?(in zijn vrije tijd ofzo, moet ie me wel erg leuk vinden)
Ik denk dat je dan eerder per opleiding moet kijken dan per school, want niet alle opleidingen van de Fontys worden bijvoorbeeld hetzelfde ingericht. Ook zal het van het soort opleiding afhangen of welke extra ondersteuning er wordt gegeven, lijkt me.
Ik kan je verder niet helpen, want ik doe geen HBO.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2006, 18:51
saartje19
saartje19 is offline
Waarom zou je trouwens extra lessen willen? En dat van die (vreemde) taal hangt af van de studie die je wil gaan doen!
Oud 03-04-2006, 19:56
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
MoHaMeDJaLaL schreef op 03-04-2006 @ 19:34 :
Dan bel je de school op.

Volgens mij werken de docenten op hogescholen anders dan op middelbare scholen. Ze worden niet uitbetaald voor uren die ze lesgeven, maar hebben gewoon een ..% baan, die elke periode anders wordt ingevuld. Dus ze werken van 8 tot 17 uur en wat ze dan precies doen staat niet precies vast. Een uurtje meer of minder lesgeven, maakt dan ook niet uit. Ik verwacht dat elke leraar op mijn opleiding wel een uurtje bijles wil geven aan een groepje leerlingen.
Maar goed, dat hangt dus van veel dingen af.
Oud 03-04-2006, 21:28
marrel
marrel is offline
Mijn opleiding aan de HAN bied wel de mogelijkheid voor extra lessen Nederlands en Engels, maar ik weet niet wat voor andere talen je verwacht. Verder zijn ze wel vrij flexibel om wat extra's uit te leggen. Misschien dat er bij andere opleidingen ook wel andere talen of vakken worden gegeven, maar die zijn bij mijn opleiding niet van toepassing. Of misschien straks als minor ofzo, maar daar ben ik nog niet aan toe

Laatst gewijzigd op 04-04-2006 om 13:03.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2006, 23:23
Mori
Mori is offline
In principe heb je recht op 16 ECTS (per jaar of voor je hele opleiding?) vrije ruimte die je mag invullen met extra vakken, maar die moeten volgens mij wel een verdieping/verbreding van je huidige opleiding zijn. In de praktijk moet je erom zeuren om dat te mogen doen en moet dat via de examencommissie en al dat soort zooi en als het dan geregeld is wordt er roostertechnisch weer geen rekening mee gehouden (afhankelijk per hogeschool en waarschijnlijk ook wel per opleiding, maar makkelijk maken ze het je meestal niet ookal roepen ze allemaal zo hard dat je je eigen leertraject mag bepalen...).
"Bijlessen" van vakken die je zowieso al hebt zijn docenten volgens mij nooit moeilijk mee, als er interesse voor is vanuit studenten en tijd in het rooster dan is dat zo geregeld.
Oud 04-04-2006, 00:54
zoef de haas
zoef de haas is offline
Bij ons zijn leraren nooit te beroerd je extra een uurtje wat uit te leggen. Je moet er trouwnes wel rekenig mee houden dat dit vaak na 17.00 is omdat daarvoor alles stampvol geroosterd is
En binnen je vrije studieruimte kun je Frans Duits Spaans en Russisch leren dit is wel zelfstandig over het algemeen en je MOET het halen.
NHTV in Breda overigens
Oud 04-04-2006, 08:01
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Wat voor een extra lessen? Bij de Saxion Hogeschool wordt er veel aan extra's aangeboden. Ook zijn bij ons de docenten niet te beroerd om extra dingen met je door te nemen (of extra opdrachten te geven). Je moet er natuurlijk wel zelf achteraan.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 08:21
saartje19
saartje19 is offline
Citaat:
zoef de haas schreef op 04-04-2006 @ 01:54 :
Bij ons zijn leraren nooit te beroerd je extra een uurtje wat uit te leggen. Je moet er trouwnes wel rekenig mee houden dat dit vaak na 17.00 is omdat daarvoor alles stampvol geroosterd is
En binnen je vrije studieruimte kun je Frans Duits Spaans en Russisch leren dit is wel zelfstandig over het algemeen en je MOET het halen.
NHTV in Breda overigens
Ik zit op de NHTV in Breda en daar krijg ik les in Spaans, Duits en Engels. Ook kan je voor Italiaans of Frans kiezen. Dit hangt overigens wel af van je niveau. Tevens heb ik een cursus Russisch gevolgd en daar krijf je dan extra studiepunten voor. Verder worden er wel een vaker van dit soort cursussen aangeboden. Maar wat wil je dan gaan studeren???
Oud 04-04-2006, 10:14
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zit op de Hogeschool Rotterdam en hier kan je extra lessen Nederlands en Engels volgen en afhankelijk van je studie ook nog wiskunde of informatica ofzo. Voor Engels krijg je in het eerste jaar een test, als je daarvoor niet slaagt moet je dat vak volgen. Daar krijg je dan wel studiepunten voor, die gaan af van je studiepunten die je aan keuzevakken moet besteden. Per jaar moet je 6 ECTS opvullen met keuzevakken en je mag helemaal zelf weten welke. Er is best wel heel veel keuze daarin dus wat dat betreft ben je wel vrij in de invulling van je studie.
Oud 04-04-2006, 19:13
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Citaat:
saartje19 schreef op 04-04-2006 @ 09:21 :
Ik zit op de NHTV in Breda en daar krijg ik les in Spaans, Duits en Engels. Ook kan je voor Italiaans of Frans kiezen. Dit hangt overigens wel af van je niveau. Tevens heb ik een cursus Russisch gevolgd en daar krijf je dan extra studiepunten voor. Verder worden er wel een vaker van dit soort cursussen aangeboden. Maar wat wil je dan gaan studeren???

Commerciele economie

Marketing onderzoeken verrichten vind ik geweldig werk.
En dan nog eens publiceren damnn dudeeeer
Oud 12-04-2006, 19:54
Confus1oN
Confus1oN is offline
Citaat:
MoHaMeDJaLaL schreef op 04-04-2006 @ 20:13 :

Commerciele economie

Marketing onderzoeken verrichten vind ik geweldig werk.
En dan nog eens publiceren damnn dudeeeer
Misschien eens checken voor International Business & Management dan? Das allemaal in t engels & ook andere talen enzo...?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten