Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() overigens, ik heb altijd gewoon geleerd om rechtstreeks op me JPanel te plempen? ik heb nooit met canvas gewerkt. t voorbeeldje wat wij hadden was dan een vector volduwen met wat figuurtjes, een teken functie aanroepen die die vector op je JPanel weergaf, en vervolgens had je nog een mouselistener om leuke stipjes te kunnen tekenen . nu weet ik niet precies wat jou programma moet/gaat doen. maar is het net zoiets? ik weet niet of ik nu al je hier geposte code kan gebruiken om zelf ook een running project te maken, dan kan ik zo es kijken op me laptop, want ik heb hier geen eclipse ![]()
Laatst gewijzigd op 22-03-2006 om 17:03. |
![]() |
||
Citaat:
Nee. Wij moeten een spel programmeren (Kwarto). Het is nu wel gelukt, trouwens. Ik heb een aparte klasse (Draw) gemaakt die het drawen van de images in kwestie afhandelt. Nu wordt de functionaliteit van de steen dus gerepresenteerd door de Piece klasse en het tekenen van alles wordt door Draw geregeld. Nu implement Piece dus MouseListener. Nu heb ik bijvoorbeeld dit (in Piece.java): PHP-code:
Laatst gewijzigd op 22-03-2006 om 17:29. |
![]() |
||
Citaat:
Dan is het zo: de GUI maakt alles aan, Piece modelleert de 4 eigenschappen van de stenen, en Draw houdt bij of ze geselecteerd zijn, of je erover hovered of niet en tekent de juiste status aan de hand daarvan?
|
![]() |
|
|