Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2006, 19:21
Buffalo Soldier
Buffalo Soldier is offline
hallo, ik post hier eigenlijk nooit, maar ik heb nu echt even advies nodig:

Het zit zo: Ik, 18, zit momenteel in mijn laatste jaar van de middelbare school. Omdat ik geen idee heb wat ik volgend jaar eventueel voor vervolgopleiding zou moeten doen, heb ik besloten in december voor 6 maanden naar het buitenland te gaan. Ik ben er zeker van dat dit voor mij het echt beste is om te doen. Nu heb ik sinds 4 maanden een hele lieve vriendin waar ik heel erg veel van houd. Zij heeft het er echter heel moeilijk mee als ik naar het buitenland zou gaan volgend jaar. Zij heeft het idee dat haar gevoel voor mij belemmerd wordt doordat ik straks (over 9 maanden) voor een langere tijd weg ben en ze twijfelt er nu zelfs over of ze wel wil doorgaan. Ik weet het nu zelf ook niet meer . Ik denk zelf dat als het over 9 maanden nog goed gaat dat we sterk genoeg zouden zijn om die 6 maanden te overleven!! Ik wil hier ook zeker voor gaan.

Maar als zij nu, 9 maanden voor ik ga, al twijfelt over of ze met onze relatie wil doorgaan zegt dit volgens mij dat ze het eigenlijk niet wil...

hebben jullie misschien advies voor mij, over wat ik nu het beste kan doen??

bedankt alvast!!
Oud 22-03-2006, 19:31
Aurora
Aurora is offline
Je moet je bij dit soort beslissingen niet laten beinvloeden door een zeurende (om het maar even zo te zeggen) vriendin. Als jullie het tot december vol kunnen houden kunnen die 6 maanden er ook nog wel bij, lijkt me. Het zal niet makkelijk worden, maar ik vind absoluut niet dat je je dromen voor haar zou moeten opgeven. Ik vind het eerlijkgezegd nogal overdreven dat zij twijfelt of ze nog wel met je verder wil, ik bedoel, hállo, het is pas over 9 maanden en je gaat geen 10 jaar weg ofzo. Probeer haar dit te laten inzien, en als ze het dan nog steeds niet ziet zitten dan is ze gewoon een zeurende aanstelster.
Oud 22-03-2006, 19:34
Buffalo Soldier
ja ik ga sowieso naar het buitenland, klinkt misschien egoistisch maar ik denk daarbij echt aan mezelf.

Het is inderdaad pas over 9 maanden, daarom vind ik het ook zo raar dat ze hier NU al zo moeilijk over doet
Oud 22-03-2006, 19:39
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Buffalo Soldier schreef op 22-03-2006 @ 20:34 :
ja ik ga sowieso naar het buitenland, klinkt misschien egoistisch maar ik denk daarbij echt aan mezelf.

Het is inderdaad pas over 9 maanden, daarom vind ik het ook zo raar dat ze hier NU al zo moeilijk over doet
Hoezo raar? Dat meisje kijkt blijkbaar ver vooruit. Stel dat het net voordat je vertrekt uitgaat, dan heeft ze (voor haar gevoel) misschien 9 maanden 'verspeeld'.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 19:42
Aurora
Aurora is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 22-03-2006 @ 20:39 :
Hoezo raar? Dat meisje kijkt blijkbaar ver vooruit. Stel dat het net voordat je vertrekt uitgaat, dan heeft ze (voor haar gevoel) misschien 9 maanden 'verspeeld'.
Dat is toch een kromme redenering? Dan kan je net zo goed helemaal nooit aan een relatie beginnen, want het zou bést wel eens uit kunnen gaan. Ik vind mensen die zo denken erg raar, maar goed.
Oud 22-03-2006, 19:47
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Aurora schreef op 22-03-2006 @ 20:42 :
Dat is toch een kromme redenering? Dan kan je net zo goed helemaal nooit aan een relatie beginnen, want het zou bést wel eens uit kunnen gaan. Ik vind mensen die zo denken erg raar, maar goed.
Ik laat alleen even een andere mogelijk standpunt zien. Sommige mensen zijn zo onzeker.

@ Buffalo Soldier: Maar uiteindelijk is jouw vriendin toch de enige die het weet, dus praat eens met haar. Misschien is ze onzeker, dan kun je haar geruststellen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 19:51
Verwijderd
6 Maanden is niet eens zo lang. Als jenou 2 jaar gaat ofzo. Maar je gaat een half jaartje. Dat is zo voorbij. En als die relatie echt goed is komen jullie nog beter dan voorheen weer terug bij elkaar.
Houdt het niet stand, dan was het blijkbaar toch niet zo goed.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 19:54
Buffalo Soldier
Citaat:
*Juliah* schreef op 22-03-2006 @ 20:47 :

@ Buffalo Soldier: Maar uiteindelijk is jouw vriendin toch de enige die het weet, dus praat eens met haar. Misschien is ze onzeker, dan kun je haar geruststellen.

ja we hebben al vandaag er uren en uren over gepraat, maar ze blijkt (nog) niet echt gerust te stellen, het blijft maar aan haar knagen zegt ze...
Oud 22-03-2006, 23:54
Adore
Adore is offline
Ergens kan ik me best voorstellen dat ze zo denkt. Het is ook niet zomaar iets: zes maanden is dan wel geen tien jaar, maar je spreekt toch over een langere periode waarin je een relatie stand wil houden zonder elkaar echt veel (of wel helemaal niet) te zien.

Praat er (nog meer) met haar over. Misschien loopt ze met het idee rond dat je misschien niet genoeg voor haar voelt en daarom wel weg kan gaan.
Mijn vriend is voor drie maanden naar het buitenland gegaan toen wij 14 maanden hadden. Tegen december is jullie situatie vergelijkbaar, al wil jij wat langer weg.
Toen hij dat net bekendmaakte dacht ik: waarom? Ik zou op dat moment geneens plannen willen maken, simpelweg omdat ik dol op hem was en hem geen drie maanden zou willen missen. Plannen had hij kennelijk wel, en dat bracht me van slag. Al snel werd me duidelijk dat zoiets niet speelde, dus bespreek dat met haar als dat bij jou ook zo is.
Ik heb me omgezet en hem geen moment in de weg gelegen. Toen dacht ik simpelweg nog: 'ga je droom achterna'.

Natuurlijk is het lastig en zal het ook niet makkelijk worden. Maar met praten kom je waarschijnlijk gewoon een eind.

(Mijn vriend is na drie maanden teruggekeerd, tussen ons is er in de tussentijd nooit iets aan de hand geweest eigenlijk, we zijn nog steeds samen. Achteraf ben ik blij dat hij is geweest, zo'n enorme ervaring heeft opgedaan, en vind ik dat ik die tijd zelf ook goed heb doorstaan.)

(Overigens is een half jaar gevoelsmatig wèl lang. )
Met citaat reageren
Oud 23-03-2006, 01:57
Kayleigh
Kayleigh is offline
ik kan het me ook wel voorstellen.. je bouwt toch samen iets op en dat vooruitzicht is niet bepaald leuk. Je kan positief zijn en denken: nu zoveel mogelijk van elkaar genieten.. of negatief, zoals zij blijkbaar: over 9 mnd ben ik nog erger gehecht aan hem dan nu, wil ik mezelf dat wel aandoen?

vind jouw conclusie dus ook te voorbarig.. ze heeft niet gezegd dat ze het niet wil, dus waarom daar van uitgaan? Praat er eens met haar over, tenslotte kunnen wij alleen maar gissen succes!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2006, 12:47
Kindmeisje
Kindmeisje is offline
Citaat:
Anneka schreef op 22-03-2006 @ 20:51 :
6Maar je gaat een half jaartje. Dat is zo voorbij.
Wat Adore zegt; zes maanden is gevoelsmatig zeker wél lang.
Oud 23-03-2006, 14:43
Leeuwinnetje
Leeuwinnetje is offline
Ik ga over een paar maandjes ook voor een jaar lang naar het buitenland.. Heb ook 4 maanden een vriend, en die heeft het er ook wel moeilijk mee hoor.

En het is inderdaad wèl lang voor je gevoel. Ik vind het nog steeds geweldig dat ik deze kans krijg, om zoiets mee te kunnen maken, maar het is natuurlijk ook vreselijk dat je elkaar dan zo lang moet missen. Ik ga hem ook missen, heel, heel, heel erg. Maar afzeggen, dat niet. Dit is echt zo'n once-in-a-lifetime-kans.

Het is moeilijk, het wordt voor allebei heel erg moeilijk, maar je kunt niets beters doen dan hopen dat de ander ook in jou blijft vertrouwen, geloven en houden.

Vind het wel stom dat het meisje twijfels heeft in de relatie. Kan het wel begrijpen hoor, vanuit haar opzicht. Maar wist ze het al toen jullie een relatie begonnen?
Oud 23-03-2006, 14:47
Mindfields
Mindfields is offline
Mijn vriend gaat waarschijnlijk na de zomervakantie 6 maanden naar Engeland. Da's ook lang, maar gelukkig is Engeland vlakbij. Zou dan toch wel één keer in de maand daar heen kunnen.. Maargoed.. 9 maanden, dat duurt nog zo lang. Ik zou me er niet druk over maken. Weet je al naar welk land je wilt?
Oud 23-03-2006, 15:06
coecie
coecie is offline
ik ben zelf 8 maanden naar het buitenland geweest terwijl ik toen iets langer dan een half jaar verkering had.

naar welk buitenland ga je eigenlijk?

hij heeft me daar 3 keer bezocht en ik moest nog een keer in nederland zijn tussendoor, dus dat scheelt wel. we zagen elkaar max 2 maanden niet. maar uiteindelijk is alles prima verlopen, toen ik terug kwam waren we verliefder dan ooit en we hebben daarna nog een jaar verkering gehad. het is nu uit sinds een half jaar ofzo. maar ik ben van mening dat je inderdaad zulke dingen als naar het buitenland reizen nooit moet laten belemmeren door relaties.
je moet er ook geen afspraken over maken en zien hoe het loopt.

wij hadden niet gezegd dat het uit was, maar ook niet gezegd dat het echt aan was als ik weg zou zijn, maar uiteindelijk na een weekje belden we elkaar op om te zeggen dat we toch wel echt echt bij elkaar wilden blijven. je koopt gewoon zo'n internationale telefoonkaart en dan bel je elke dag een uur. boeie, als het niet zo loopt dat je op elkaar blijft wachten gedurende de hele 6 maanden, dan zie je dat dan wel.
het ligt nog zo ver in de toekomst, als je je daar nu al zorgen om gaat maken verpest je de sfeer alleen maar.

leef per moment!
Oud 23-03-2006, 15:50
Multilot
Multilot is offline
Gaan!! Als jullie echt voor elkaar bestemd zijn overleeft jullie relatie het wel.
Ik zit nu voor 4 maand in IJsland. Vorige week is mn vriend langs geweest, en tot nu toe heeft het onze relatie alleen maar goed gedaan. Ik ben nu nóg zekerder van mn zaak...
Oud 23-03-2006, 19:07
Experiment
Experiment is offline
Mijn 'schoonzus' en haar vriend hebben al 8 jaar een relatie. Ondertussen is zij een drie maanden naar Nepal geweest en 3 maanden naar Suriname, en hij een half jaar naar Zweden. Is volgens mij alleen maar goed geweest
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 13:45
Alistar
Alistar is offline
Waarschijnlijk heb je de beslissing om naar het buitenland te gaan, al genomen voor je met haar had. Dus laat je niet tegenhouden zou ik zeggen. Kijk het gewoon aan, als zij echt aangeeft dat ze denkt dat het niet gaat werken, kan je ook tegen haar zeggen: Wil je het nu uitmaken dan?
Desnoods kap je ermee als je weggaat, en zie je wel hoe het loopt als je weer terug bent. Natuurlijk is het voor haar niet leuk, maar het komt op mij een beetje over alsof ze je op deze manier probeert hier te houden. En dat vind ik van haar nogal egoïstisch. En mocht het aanblijven in die 6 maanden, dan maakt dat jullie relatie waarschijnlijk alleen maar sterker.
Succes ermee!
Oud 24-03-2006, 16:02
Verwijderd
Ik had de toestemming en de middelen, maar ben niet gegaan omdat ik een vriend kreeg. Tot op de dag van vandaag spijt van
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 16:32
Obi Wan
Obi Wan is offline
Dat die dame er problemen mee heeft kan ik wel geloven, Leeuwtje (mijn vriendin dus) gaat dus ook voor 10 maanden weg wat ze al zei en daar heb ik ook tamelijk erge problemen mee.

Het is inderdaad geen 10 jaar ofzo maar als je weet dat over een paar maanden je wederhelft vertrekt naar het buitenland en je hem/haar een lange tijd niet meer ziet dan krijg je wel kriebels.

Aan de andere kant is het twijfelen aan de relatie ook weer overdreven.

Zoals ik al zei heb ik er ook moeite mee om haar weg te zien gaan maar dat zegt niet dat ik ga twijfelen aan onze relatie, het is haar keuze wat veel invloed gaat hebben op haar toekomst (en jou toekomst in jou geval dus) en dat hoor je te respecteren.

Ik weet gewoon dat wanneer de in ons geval 10 maanden om zijn het alleen maar berg op kan ipv berg af, en mocht het toch niet goed aflopen dan heb je iig duidelijkheid over je relatie.

Maar gewoon proberen om haar inderdaad gerust te stellen, meer kun je niet doen.. en als ze alleen maar gerust wordt wanneer jij zegt dat je toch niet gaat dan is het ook al geen goede relatie, hoe pijnlijk dat ook klinkt.

6 maanden is niets, 10 maanden ook niet, ze zijn voorbij voor je het weet.

Bovendien: Liefde overwint alles :x
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 10:44
Verwijderd
Ik zou me er niet door laten tegenhouden, als ik jou was, maar een half jaar is wél erg lang. Ik vond een maand al behoorlijk lang, hoewel we dat toen wel goed doorgekomen zijn. Een half jaar... pf, als je elkaar helemaal niet ziet, kan ik me voorstellen dat het gevoel toch verandert of zelfs verdwijnt. En ik kan me ook goed voorstellen dat je vriendin daar bang voor is.

Gewoon veel over praten, dus, zorgen dat je elkaar nog wel vaak genoeg spreekt als je daar zit, en misschien kan ze halverwege een week of twee langskomen? Het scheelt al een hoop als je de tijd kan breken, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 16:19
Buffalo Soldier
Citaat:
Leeuwinnetje schreef op 23-03-2006 @ 15:43 :
Maar wist ze het al toen jullie een relatie begonnen?
ja volgens mij wel ja, maar toen praatten we nog niet echt veel over de toekost enzo, en de laatste tijd wel

Citaat:
Mindfields schreef op 23-03-2006 @ 15:47 :
Mijn vriend gaat waarschijnlijk na de zomervakantie 6 maanden naar Engeland. Da's ook lang, maar gelukkig is Engeland vlakbij. Zou dan toch wel één keer in de maand daar heen kunnen.. Maargoed.. 9 maanden, dat duurt nog zo lang. Ik zou me er niet druk over maken. Weet je al naar welk land je wilt?
ja ik ga naar Peru, dus het wordt wel moeilijk (lees: duur) om bijvoorbeeld eens per maand langs te komen...

we hebben er nog veel over gepraat de afgelopen paar dagen, maar het heeft nog niet echt tot een duidelijke oplossing geleid
Oud 27-03-2006, 21:25
babylove
babylove is offline
Citaat:
Morgan schreef op 25-03-2006 @ 11:44 :
Ik zou me er niet door laten tegenhouden, als ik jou was, maar een half jaar is wél erg lang. Ik vond een maand al behoorlijk lang, hoewel we dat toen wel goed doorgekomen zijn. Een half jaar... pf, als je elkaar helemaal niet ziet, kan ik me voorstellen dat het gevoel toch verandert of zelfs verdwijnt. En ik kan me ook goed voorstellen dat je vriendin daar bang voor is.

Gewoon veel over praten, dus, zorgen dat je elkaar nog wel vaak genoeg spreekt als je daar zit, en misschien kan ze halverwege een week of twee langskomen? Het scheelt al een hoop als je de tijd kan breken, denk ik.
Snap jouw standpunt precies. Mijn vriend moet ook regelmatig naar het buitenland, nu weer een maand. En dat is lang! Ben nergens bang voor hoor. Maar zou ook bang zijn als het langer zou duren dat het gevoel zou veranderen!

Wij zijn 2 handen op 1 buik, altijd samen, weet niet hoe het bij jullie zit? Maar als je liefje dan zomaar in 1 klap weg is en jij blijft eenzaam en alleen achter met hetzelfde leven alleen zonder diegene, is dat ontzettend zwaar. Maar ik zeur nóóit. Want zeuren=

Laatst gewijzigd op 27-03-2006 om 21:29.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2006, 14:52
Leineh.
Leineh. is offline
Ik ga in september ook voor een half jaar naar het buitenland, Berlijn om precies te zijn. Ik heb nu sinds een maand een soort van relatie, nu is een maand nog niet zo lang maar ik heb wel het gevoel dat het wel serieus kan gaan worden. Ik heb dan ook wel eens het gevoel dat het tussen ons in kan komen te staan. tegen die tijd dat ik weg ga hebben we (positief bekijken natuurlijk!) misschien wel een relatie van 7 maanden. Om dan opeens 6 maanden weg te zijn, lijkt me best moeilijk. Nou is Berlijn gelukkig ook niet zo ver weg. en als je met elkaar over je gevoelens praat, eerlijk bent, elkaar vertrouwt, en je probeert je in te leven in het gevoel van de ander lijkt het me geen probleem.

Het lijkt me zo een enorme ervaring om een tijdje in het buitenland te studeren, en dat zou ik niet zomaar weg gooien omdat je vriendinnetje het er niet mee eens is. dus; gewoon doen en inderdaad, misschien overwint liefde wel alles
Met citaat reageren
Oud 01-04-2006, 16:37
zeep007
zeep007 is offline
Ik vind het nogal al dom dat je niet begrijpt dat ze hier "nu al" moeilijk over doet. Voor de goede orde, jullie gaan nog maar 4 maanden met elkaar. Je hebt het over iets wat over 9 maanden gaat gebeuren en dan nog eens 6 maanden duurt. Iets wat allemaal stuk voor stuk veel langer is dan jullie relatie tot nu toe.
Tis niet meer dan menselijk om daar nu aan te gaan twijfelen. Ik zeg niet dat je niet moet gaan. Persoonlijk denk ik dat tegen die tijd een half jaar wel te overbruggen is, want dan gaan jullie immers ook ruim een jaar. Maar voor nu kan ik haar wel begrijpen.
Jullie relatie is nog "te pril" voor zover ik dat kan zeggen om zover vooruit te denken, en dat wordt nu wel van haar verwacht. Nu kan ze er nog makkelijk onderuit.

Zo gezegd klinkt dit wel wat plat, maar met een beetje inlevingsvermogen begrijpen jullie wel wat ik bedoel.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 16:52
Buffalo Soldier
Citaat:
zeep007 schreef op 01-04-2006 @ 17:37 :

Jullie relatie is nog "te pril" voor zover ik dat kan zeggen om zover vooruit te denken, en dat wordt nu wel van haar verwacht. Nu kan ze er nog makkelijk onderuit.

Zo gezegd klinkt dit wel wat plat, maar met een beetje inlevingsvermogen begrijpen jullie wel wat ik bedoel.

Ik verwacht echt niet dat ze over de toekomst gaat nadenken, tenminste ik deed dat tot voorheen nog niet zo... ik snap het natuurlijk wel, maargoed het is nog zo vroeg idd allemaal
Oud 05-04-2006, 16:55
Verwijderd
Tja, als jij daar een half jaar zit vergroot dat natuurlijk de kans dat het uitgaat, maar dat kan altijd gebeuren. Dat is vast geen geschikte geruststellende opmerking om tegen haar te maken, maargoed. Als ze het nú al uitmaakt alleen omdat het anders misschien over 9 maanden uit zou gaan, dan vind ik haar stom; dan kun je net zo goed elke relatie na twee dagen beëindigen, want misschien gaat het ooit uit. Maar daar heb jij ook niets aan. Hm, nee, ik kan je niet echt advies geven in deze situatie, sorry.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 16:59
Buffalo Soldier
toch bedankt

het is iig een stuk rustiger geworden. Ze heeft zich erbij neergelegd dat ik echt ga. Ze wil nu echt gewoon doorgaan, en over 9 maanden kijken we wel, als het dan allemaal goed gaat

iedereen bedankt voor zijn/haar advies
Reageren

Regels voor berichten