Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Of meer richting het sociologische: wat is het verschil tussen een dialect en tussen een taal? hoe ontstaan dialecten en hoe 'verspreiden' ze zich? hoe veranderen talen? Wat je er mee kan worden ligt volledig aan wat je wil doen. Je kan de technische kant op, laten we zeggen richting information retrieval, dat is nu vrij groots, veel bedrijven zijn daar mee bezig (denk aan Google ![]() Of je gaat meer de taalkundige kant op, dan zal je onderzoek doen naar hoe talen in elkaar steken en daar theoriën voor ontwikkelen. Er is dus niet echt één duidelijk beroep aan te wijzen wat je bent als 'taalwetenschapper', het is erg breed en heel erg afhankelijk van je eigen keuzes. Ik ben nu tweedejaars in Nijmegen, ik wil zeer waarschijnlijk de technische kant op. Als je vragen hebt, hoor ik het wel ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
(Waarvan zo'n 12 contacturen op de universiteit, en dus 28 uren thuis.) Maar dat is dus gemiddeld; aan het begin van een blok is het altijd nog iets rustiger dan aan het einde, dan maak ik misschien een uur of 30. Studieweken zijn mogelijk weer wat langer dan 40 uur. Nu ben ik echter lui en loop ik dus zwaar achter ![]() ![]() Maar goed, je hebt altijd mensen die met minder ook alles halen (hoewel ik die niet ken, de andere persoon die ook haar propedeuse gehaald heeft maakt mogelijk nog meer uren dan ik) en er zijn ook mensen die meer tijd nodig hebben. Laatst gewijzigd op 20-09-2006 om 15:37. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Het valt wel een beetje tegen, eerlijk gezegd.
![]() Tja, ik vind de stof over het algemeen erg droog en saai. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mja, ik heb zelf niet inleiding ATW - dat is alleen voor mensen buiten de opleiding die iets met taalwetenschap willen doen. Ik heb zelf alleen Spreken & verstaan en Van taal naar theorie nu, dat zijn echt zuivere taalwetenschapcursussen. Die kan je ook wel buiten de opleiding kiezen, maar inleiding ATW is echt verplicht voor bepaalde studierichtingen.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Goed dat je doorzet. Ik vond mijn eerste blok - van het eerste jaar dus - ook erg zwaar en moeilijk, vanaf het tweede blok werd het wat rustiger en het derde en vierde blok waren heel rustig. Ik denk dat ze bewust heel zwaar beginnen, een beetje testen of je het wel vol kan houden ofzo. Zodra je een beetje een basis hebt, zal je merken dat je dingen steeds makkelijker oppikt en wordt het ook weer interessant. 't Is niet erg als je sommige dingen niet meteen doorhebt, dat komt echt nog wel.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Ik ben eerstejaars Taalwetenschap in Nijmegen en tot nu toe vind ik het vooral heel leuk. De natuurkunde, wiskunde en informatica vind ik wat minder, maar ik besef dat dit er nu eenmaal ook bijhoort en omdat het toch allemaal met taal te maken heeft, ben ik ook voor deze vakken wel gemotiveerd - of in ieder geval Fonetiek en Programmeren. Bij Statistiek ben ik blij als ik ervan af ben, maar gelukkig is de eerste periode nu afgelopen en hoef ik alleen nog maar het tentamen te halen. Maar Grammatica en Taalverwerving vind ik bijvoorbeeld geweldige vakken. Ik heb het niet zoals Sylph (in Utrecht) heel druk gehad, ik heb eigenlijk best veel vrije tijd gehad de afgelopen weken. Nou ja, waarschijnlijk krijg ik het nu wel druk aangezien de eerste tentamens eraan komen...
![]() Er zijn overigens wel al twee eerstejaars gestopt met taalwetenschap.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|