Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2006, 19:56
Thomasson
Thomasson is offline
Hoi Allemaal,

Ik heb een SD kaart gekocht van 2.0 GB. Nou ga ik kijken hoeveel ik erop kan zetten en blijkt dat de capaciteit 967 MB is! Heel vreemd of niet? Heeft iemand hier een verklaring voor of ook zoiets meegemaakt?

Hoor graag van iemand wat.

Groetjes Thomas
Oud 16-03-2006, 20:10
Enlightenment
Enlightenment is offline
Is het apparaat wel geschikt voor een capaciteit hoger dan 1GB? Stop het kaartje eens in een cardreader; is het met FAT geformatteerd voor 2GB? Ik doe maar even een gok.
Oud 16-03-2006, 20:22
Thomasson
Thomasson is offline
Nou ik ben er al uit. Ik zocht op internet naar meer verhalen en kwam een topic tegen met de iemand die een 1GB had gekocht en er maar 968 mb aan over hield. Het is normaal dat er een verschil in zit voor systeembestanden en dat soort dingen.

Ik had mijn SD kaart ook in een card reader dus dat zat wel goed. Ik heb dus waarschijnlijk een 1GB kaart in een 2 GB doosje want 968 MB hou ik dus ook over. precies hetzelfde. Dus best jammer dat het zo loopt nu.
Oud 16-03-2006, 20:45
Verwijderd
Ehm, dat lijkt me niet in orde? Natuurlijk heeft een apparaat, of dat nu een digicam, een MP3-speler of whatever is, ruimte nodig voor het OS en zijn andere 'built-in' software. Maar van 2 GB nog minder dan de helft overhouden? Dat lijkt me sterk. Wat zegt je verkoper ervan?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 21:14
bam
bam is offline
Merk?
Type?
& zoals nare man al zei, vreemde zaak.
50% van de totale opslag niet kunnen gebruiken?
Oud 16-03-2006, 21:57
Verwijderd
Ik heb geen idee of het er iets mee te maken had, maar toen ik mijn 1 GB MP3-speler net had, dacht ik ook dat ik er maar iets van 500 MB op kwijt kon. Het bleek dat ik de bestanden niet zomaar los erop kon gooien, maar in één of meerdere mappen moest zetten om de volle ruimte te kunnen benutten. Wie weet maak je dezelfde fout als ik.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 21:59
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-03-2006 @ 21:45 :
Ehm, dat lijkt me niet in orde? Natuurlijk heeft een apparaat, of dat nu een digicam, een MP3-speler of whatever is, ruimte nodig voor het OS en zijn andere 'built-in' software. Maar van 2 GB nog minder dan de helft overhouden? Dat lijkt me sterk. Wat zegt je verkoper ervan?
Hij zei toch "Ik heb dus waarschijnlijk een 1GB kaart in een 2 GB doosje". Dat lijkt mij zelf het meest waarschijnlijkst.

Maaruh er staat toch op het kaartje zelf hoe groot hij is, stickertje. Ik mag hopen dat je daar al wel naar hebt gekeken.
Oud 17-03-2006, 10:11
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 16-03-2006 @ 22:59 :
Hij zei toch "Ik heb dus waarschijnlijk een 1GB kaart in een 2 GB doosje". Dat lijkt mij zelf het meest waarschijnlijkst.

Maaruh er staat toch op het kaartje zelf hoe groot hij is, stickertje. Ik mag hopen dat je daar al wel naar hebt gekeken.
Zo heel erg waarschijnlijk vind ik dat niet. Dat soort spul (SD/MMC-cards, SDRAM-sticks, et cetear) wordt volledig machinaal verwerkt, verpakt en verzonden en komt dan ook gesealed in de winkels aan. Ik kan me haast niet voorstellen dat er door zo'n machine een 'fout' zou zijn gemaakt waardoor een 1 GB kaartje in een 2 GB doosje is terechtgekomen.

Het kan natuurlijk zo zijn dat je een exemplaar hebt gekregen dat al open is geweest, dat uit de doos is geweest, en dat per ongeluk verkeerd is teruggestopt, ofzo. Maar zoals ik zei, wat zegt je verkoper er dan over?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 16:03
bam
bam is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-03-2006 @ 11:11 :
Zo heel erg waarschijnlijk vind ik dat niet. Dat soort spul (SD/MMC-cards, SDRAM-sticks, et cetear) wordt volledig machinaal verwerkt, verpakt en verzonden en komt dan ook gesealed in de winkels aan. Ik kan me haast niet voorstellen dat er door zo'n machine een 'fout' zou zijn gemaakt waardoor een 1 GB kaartje in een 2 GB doosje is terechtgekomen.
& als er zo'n fout was geweest, bleef het niet bij 1 doosje waarschijnlijk
Oud 17-03-2006, 22:57
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-03-2006 @ 11:11 :

Het kan natuurlijk zo zijn dat je een exemplaar hebt gekregen dat al open is geweest, dat uit de doos is geweest, en dat per ongeluk verkeerd is teruggestopt, ofzo. Maar zoals ik zei, wat zegt je verkoper er dan over?
Ehhhm ik zelf krijg de geheugenkaartjes binnen met bulk, en losse hoesjes (plastic) om ze in te doen. De leverancier/winkel kan ze dus gemakkelijk eruit hebben gehaald en dus hebben verwisseld. Het lijkt me niet heel erg waarschijnlijk dat er bij de fabrikant een fout is gemaakt. Dat zou wel erg slordig zijn.
Reageren

Regels voor berichten