Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2006, 09:19
BananaSplit
BananaSplit is offline
Hallo allemaal,

ik moet, samen met een klasgenoot, een profielwerkstuk maken en we hebben dus voor het vak natuurkunde het Breakstep Bridge-principe genomen.

Voor degenen die het niet kennen, het principe is dat een brug instort de trillingsfrequentie van de grondstof van de brug zelf.

We hebben hiervoor ook formules nodig (die we nog niet hebben gehad) en ook onder andere informatie over de trillingsfrequenties van de stoffen waarvan bruggen gemaakt worden en hoe de verschillende bruggen de trillingen verwerken.

Bij de formules ook graag aangeven waar de symbolen in de formules voor staan

Klik hier voor meer informatie over het principe
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2006, 16:37
bidule
bidule is offline
Dit effect ontstaan alleen bij slecht ontworpen bruggen. Er zijn dan veel verschillende materialen in de brug verwerkt die allemaal een verschillende trillingstijd hebben. Als de trilling dan lang genoeg aanhoudt krijg je te maken met resonantie waardoor je enorme pieken krijgt in het trillen van de brug, daar is deze dan niet tegen bestand en stort in. Aan formules kan ik je verder niet helpen, sorry.
Oud 08-03-2006, 16:47
Verwijderd
Ik heb een vermoeden dat er een soort staande golf in de brug komt: als de golf lokaal de maximale buiging overschrijdt, dan breekt het ding.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 18:42
Integer
Integer is offline
Ik denk dat je hiermee redelijk in de partiële differentiaalvergelijkingen gaat zitten. Is dit niet een beetje moeilijk voor een profielwerkstuk?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 22:48
Verwijderd
Citaat:
Integer schreef op 08-03-2006 @ 19:42 :
Ik denk dat je hiermee redelijk in de partiële differentiaalvergelijkingen gaat zitten. Is dit niet een beetje moeilijk voor een profielwerkstuk?
Je mag er 160 uur in steken, dan is een paar vergelijkingen uit een paper van iemand anders bestuderen niet erg veel moeite.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 15:40
Integer
Integer is offline
Nee, maar om dan meteen d'Alembert oplossing voor de golfvergelijking te bestuderen is wat anders
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 07:36
BananaSplit
BananaSplit is offline
Citaat:
Snees schreef op 08-03-2006 @ 23:48 :
Je mag er 160 uur in steken, dan is een paar vergelijkingen uit een paper van iemand anders bestuderen niet erg veel moeite.
ikke 80
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 07:38
BananaSplit
BananaSplit is offline
Citaat:
Integer schreef op 08-03-2006 @ 19:42 :
Wat zijn dat dan?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 21:21
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
BananaSplit schreef op 14-03-2006 @ 08:38 :
Wat zijn dat dan?
Zie voor een beschrijving http://mathworld.wolfram.com/Partial...lEquation.html
Reageren

Regels voor berichten