Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2002, 08:27
Saffira
Saffira is offline
Als je vriend met een ander zoent, vind ik dat echt vreselijk. Ik bedoel: zoenen is superintiem, en al erkent bijna niemand dat meer, IK VIND VAN WEL!
Maar goed. Niet dat mijn vriend met een ander heeft gezoend, maar ik hoor het de laatste tijd zoveel, dat ik benieuwd ben wat iedereen eigenlijk van 'zoenen met 'n ander' vindt!....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2002, 08:47
Verwijderd
ja das toch vreemdgaan. is het meest gemene wat je tegenover je vriend(in) kunt doen..

ik zou ech helemaal gaan flippen als mijn vriend dat zou doen. verschrikkelijk. doe je toch niet. zoenen is een teken van liefde.. en liefde geef je alleen aan degene met wie je oud wilt worden..

das mijn mening..
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 10:07
Brigitte
Brigitte is offline
Ik zou gek worden als m'n vriend met een ander zou zoenen, voor mij zoenen ook nog steeds gewoon vreemdgaan.
Oud 06-11-2002, 10:08
mausi
mausi is offline
Helemaal mee eens!!!

Zoenen is vreemdgaan en al vinden sommige mensen het helemaal niet erg "...want hij zei sorry", toch zit er dan wat mis in zijn of haar gevoelens voor jou of de relatie. Ik vind dat als een relatie echt goed is en je houdt echt van elkaar dat je dan gewoon niet vreemdgaat, ook niet als je dronken bent of wat dan ook. Er is geen excuus.

Ik heb gezegd.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 10:11
snoopy
snoopy is offline
Ben het helemaal eens met de mensen hierboven. En dat sommige mensen het geen vreemdgaan vinden "want hij is niet met haar naar bed geweest", ofzow... dat vind ik zo'n onzin! Zoenen is net zo erg! (of bijna dan! )
Oud 06-11-2002, 10:20
Saffira
Saffira is offline
Maar hoe kan het dan dat verbazingwekkend veel mensen er zo onverschillig over doen??

ZOENEN IS VREEMDGAAN!!

Het lijkt wel alsof het veel mensen niet meer kan schelen dat hun vriend of vriendin met een ander zo intiem is...
Nu moet ik wel zeggen dat ik van mezelf denk dat ik het niet per acuut uit zou maken ofzo hoor.. maar ik ben in dat geval wel tot in het diepst van mijn hart gekwetst! En dat meen ik! Ik weet ook niet of het ooit weer goed zou komen. Je vertrouwen is dan toch helemaal weg?
Dit klinkt misschien superconservatief hoor, maar wat moet er van onze generatie worden als niemand elkaar meer kan vertrouwen in een relatie. Vreemgaan moet toch niet de normaalste zaak van de wereld worden?
Ja sorry hoor, maar ik kan me hier behoorlijk over opwinden. Ik snap het gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 10:20
Verwijderd
ik beschouw dat als een vorm van vreemdgaan en dan hoeft t van mij niet meer..
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 10:31
mausi
mausi is offline
Citaat:

.. maar ik ben in dat geval wel tot in het diepst van mijn hart gekwetst! En dat meen ik! Ik weet ook niet of het ooit weer goed zou komen. Je vertrouwen is dan toch helemaal weg?
Dit klinkt misschien superconservatief hoor, maar wat [/B]
mee eens mee eens mee eens!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 10:41
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ik kan één ding zeggen: Als mijn vriend een ander zou zoenen, kan hij meteen oprotten.
In het verleden hechtte ik geen waarde aan een zoen, tenminste niet aan een zoen met iemand voor 'n avondje. Als ik verliefd was natuurlijk wel een beetje.
Nu vind ik een zoen heel erg intiem, het is iets wat ik alleen deel met mijn vriend en andersom. Daarom vind ik zoenen vreemdgaan, en vreemdgaan vind ik het allerergste wat je iemand kunt aandoen, nog erger dan slaan.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 11:09
DarkCat
DarkCat is offline
Ik vond het ook erg.. mn vriend heeft het meerdere malen gedaan en daardoor ging het steeds uit.. ik nam het hem heel erg kwalijk dat hij me niet trouw kon blijven.. maar hij was er wel altijd eerlijk over. Ik ben wel ergere dingen gewend geweest, vandaar dat ik hem heb vergeven uiteindelijk, wat op zich stom is. Maarja nu gaat het goed, hij blijft van anderen af.. hij heeft die periode schijnbaar gehad.
En nu het aller ergste van het verhaal: ik heb met iemand anders gezoend. Hij weet dat, en hij vergeeft me! En daardoor voel ik me nog lulliger, dat hij me vergeeft terwijl ik hem om die reden eerder hard de deur uit geschopt heb. Het was de eerste keer in mijn liefdescarriere dat ik zo iets doe en ik schaam me ook dood.. ik ben die avond met de laatste tram naar zijn huis gegaan om het op te biechten..

Detail: mijn vriend en ik hadden voor het eerst iets twee jaar geleden, dus we hebben wel een beetje een history..
Oud 06-11-2002, 11:12
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
Vampiria schreef:
vreemdgaan vind ik het allerergste wat je iemand kunt aandoen, nog erger dan slaan.
Mmmm.. vreemdgaan is psychisch, de ander is dan blijkbaar nogal zwak dat hij zich laat overhalen tot dergelijke dingen en daar (vaak) nog over liegt ook.. en als jij daar als partner aan onderdoor gaat, dan had je je maar niet zo afhankelijk moeten opstellen.. maar dat het pijn doet is logisch.
Slaan is anders, dat lijkt lichamelijk maar dat is niet eens het ergste. Het is eng om je grote liefde zien te veranderen in een haatvolle persoon die dreigend op je af komt. En als iemand een mes naar je kop werpt, kun je daar behoorlijke nachtmerries aan over houden.

Agressie is niet minder erg omdat het alleen lichamelijk pijn zou doen..
Oud 06-11-2002, 11:33
Saffira
Saffira is offline
Ik ben het er niet mee eens dat je zegt: als je er als partner aan onderdoor gaat, had je je maar niet zo afhankelijk moeten opstellen.
Je zegt ook wel dat het logisch is dat het pijn doet, maar ik ben van mening dat zelfs wanneer iemand eraan onderdoor gaat, het niet aan een afhankelijke opstelling hoeft te liggen.
Bovendien: is een beetje afhankelijkheid nou echt zo erg? ik denk dat het essentieel is voor een vertrouwde relatie. Vertrouwen is immers ook in zekere zin afhankelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 11:41
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
Saffira schreef:
Ik ben het er niet mee eens dat je zegt: als je er als partner aan onderdoor gaat, had je je maar niet zo afhankelijk moeten opstellen.
Je zegt ook wel dat het logisch is dat het pijn doet, maar ik ben van mening dat zelfs wanneer iemand eraan onderdoor gaat, het niet aan een afhankelijke opstelling hoeft te liggen.
Bovendien: is een beetje afhankelijkheid nou echt zo erg? ik denk dat het essentieel is voor een vertrouwde relatie. Vertrouwen is immers ook in zekere zin afhankelijkheid.
Ja en nee, maar het is bullshit je leven te laten afhangen van iemand anders. Dat bedoel ik, met aan onderdoor gaan. En als ik voor mezelf spreek, mocht mijn vriend er met iemand anders vandoor gaan, dan kan ik niets anders zeggen dan dat ik er altijd rekening mee gehouden heb.

Er zit wel een groot verschil tussen met iemand anders zoenen en dat opbiechten, en structureel vreemdgaan zonder het te vertellen. Maar het is allebei fout..
Oud 06-11-2002, 11:49
Saffira
Saffira is offline
OK, ik begrijp je. Eehm.. er zit gewoon verschil tussen je afhankelijk opstellen op basis van vertrouwen en 'volledig afhankelijk van iemand zijn'. En als je je afhankelijk opstelt op basis van vertrouwen kun je er inderdaad tegelijk wel rekening mee houden dat het fout zou kunnen gaan, al helemaal in jouw geval.
Maar ik blijf er bij, net als jij, dat zoenen met een ander gewoon superfout is, want je maakt die vertrouwensband kapot. En wie wil er nou iemand anders keihard kwetsen? Dat begrijp ik dus niet. Want dat is wel wat je doet als je met een ander zoent.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 20:49
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
Brigitte schreef:
Ik zou gek worden als m'n vriend met een ander zou zoenen, voor mij zoenen ook nog steeds gewoon vreemdgaan.
Same here.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 10:56
20marianne12
20marianne12 is offline
Citaat:
Saffira schreef:
Maar ik blijf er bij, net als jij, dat zoenen met een ander gewoon superfout is. En wie wil er nou iemand anders keihard kwetsen?
Ik zou het echt vreselijk vinden als mijn vriendje met een ander meisje zoent, zeker als het voor mijn neus gebeurde, zoenen is iets ''van ons''. Maar ik denk dat je niet eens wil zoenen met iemand anders als je verkering hebt, wil je dat wel dan is er toch iets niet goed...
Oud 07-11-2002, 13:32
billbabe
billbabe is offline
als je met iemand anders zoent, dan ben je je vriend(in) niet waard, en moet je maar eens na gaan denken wat jij onder een relatie verstaat..

ik ben zelf enkeer vreemd gegaan en had het toen met mijn vriend uitgemaakt, ...

liefs, bilbabe
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 15:20
Verwijderd
Citaat:
billbabe schreef:
als je met iemand anders zoent, dan ben je je vriend(in) niet waard, en moet je maar eens na gaan denken wat jij onder een relatie verstaat..

ik ben zelf enkeer vreemd gegaan en had het toen met mijn vriend uitgemaakt, ...

liefs, bilbabe
jah vin ik dus achterlijk he (niet persoonlijk tegen jou bedoeld) maar als je die ander dan zo leuk vind he en je wilt er mee zoenen. Maak het dat Eerst uit en ga dan met hem zoenen.. dan lijkt het nog alsof je een beetje respect heb voor je vriend(in)
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 18:09
Saffira
Saffira is offline
Aan de andere kant: je kunt het beter uitmaken als je vreemd bent gegaan dan dat je gaat lopen liegen. Dat is NOG erger. Maar ja, vreemdgaan is dus vrij achterlijk. Daar is iedereen het wel mee eens. En ook als je zelf vreemdgaat weet je van je zelf dat het achterlijk is. (?).

Als je geen goede relatie hebt, moet je daar niet achterkomen door dat je vreemdgaat. "Goh, ik heb met iemand anders gezoend, het zal in onze relatie wel niet helemaaal snor zitten".

Maar ik wilde ook nog even zeggen dat ik van mijn vriendje hououououou!!!!! (dus ik ga niet vreemd hihi).
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 18:12
coecie
coecie is offline
wat vind je dan van mensen die zoenen met iemand die een vriend of vriendin heeft en het weten?

da's ook een soort vreemdgaan, ook al ben jij niet in die relatie.
Oud 07-11-2002, 18:22
Saffira
Saffira is offline
Vind ik ook niet goed. Kijk: in wat voor situatie dan ook je belandt, je kunt altijd zeggen: "ja maar als je zelf in de situatie zit, zou je het waarschijnlijk zelf ook wel doen". Dat is misschien wel waar, maar het blijft fout.
Al moet ik wel zeggen dat als je zoent met iemand die verkering heeft, die ander de verantwoordelijkheid ervoor het meeste heeft. Jij ook wel, maar minder.

Maar goed, als je zoiets doet dat moet je geweten toch ook wel een beetje gaan spreken??? We moeten elkaar gewoon kunnen vertrouwen, dat is wat ik bedoel, en als iedereen maar met jan en alleman zoent, dan kan dat niet meer. (Ok, dit is een beetje overdreven, maar je snapt wel wat ik bedoel).
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 16:11
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
Saffira schreef:
Vind ik ook niet goed. Kijk: in wat voor situatie dan ook je belandt, je kunt altijd zeggen: "ja maar als je zelf in de situatie zit, zou je het waarschijnlijk zelf ook wel doen". Dat is misschien wel waar, maar het blijft fout.
Ik heb zelf altijd als hardste lopen schreeuwen dat ik zoiets nooit zou doen, en heb dat volgehouden. Heb vaak genoeg de kans gehad en ben vaak genoeg zomaar gezoend door iemand, die dan vervolgens door mij weggeduwd werd. Totdat ik op een gegeven moment gedronken had en een bepaald persoon een tong in mijn mond stak..
Ik snap nu eindelijk hoe het voelt om zoiets lulligs te doen
Oud 10-11-2002, 17:56
Denise84
Denise84 is offline
Citaat:
coecie schreef:
wat vind je dan van mensen die zoenen met iemand die een vriend of vriendin heeft en het weten?

da's ook een soort vreemdgaan, ook al ben jij niet in die relatie.
diegene is niet correct, maar degene die een vriend/vriendin heeft is degene die echt fout is.

zoenen = vreemdgaan
Oud 10-11-2002, 19:39
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Saffira schreef:
[B]Als je vriend met een ander zoent, vind ik dat echt vreselijk. Ik bedoel: zoenen is superintiem, en al erkent bijna niemand dat meer, IK VIND VAN WEL!
]
Ik ben het helemaal met je eens.. Met een ander zoenen terwijl je zelf iets hebt is gewoon vreemdgaan (als je relatie langer duurt zou ik het haar misschien nog wel vergeven, maar het in ieder geval onder vier ogen met elkaar bespreken!)
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 19:42
~*InDo SHorTy*~
~*InDo SHorTy*~ is offline
bah dat gaat zeker onder vreemdgaan, ik zou het mijn vriend NOOOOOIT aandoen !! en hij mij (hopelijk) ook niet..
bah vreemdgaan is het laagste wat je kunt doen
Oud 10-11-2002, 19:46
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
sommige mensen verstaan zoenen niet onder vreemd gaan... dat vind ik echt zo vreemd....
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 10:39
droomkoningin
droomkoningin is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:
ja das toch vreemdgaan. is het meest gemene wat je tegenover je vriend(in) kunt doen..
ehm....daar ben ik t eigenlijk niet mee eens...
als je met iemand zoent waar je niks voor voelt...ok, tis kei lullig en kzou er ook niet blij mee zijn. maar 'in het geheim' (of hoe je t ook uit wilt drukken) verliefd zijn op iemand anders is veel gemener...toch??ook al weet je vriend/in dit niet...is iemand t met mij eens??
Oud 11-11-2002, 11:34
Wasteland
Wasteland is offline
idd zoenen is vreemgaan ---> uitmaken.
Oud 11-11-2002, 13:33
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
*RainBow* schreef:
sommige mensen verstaan zoenen niet onder vreemd gaan... dat vind ik echt zo vreemd....
Inderdaad.. waar ligt de grens dan?

"Nee schat, ik ben niet vreemdgegaan, ik heb hem alleen maar gepijpt."

Ik vind het vreemdgaan als je seksueel contact hebt met iemand anders terwijl je een monogame relatie hebt.. en zoenen vind ik ook seksueel contact.. of wou je zeggen dat je zoent zonder enig lustgevoel? Zo ja, waarom doe je het dan?

En stiekem verliefd zijn op iemand anders is ook fout.. op zich kan het een bevlieging zijn die na een week weer over gaat.. dan is het misschien verstandig af te wachten voordat je je vriend of vriendin bang maakt..
Oud 11-11-2002, 13:38
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Ik mag van m'n vriend met een ander kussen, als ik dat echt zou willen (wil ik dus niet) omdat hij daar nogal 'vrij' over denkt (hij vindt dat hij me niet kan bezitten en zolang ik maar evenveel van hem blijf houden is er voor hem geen probleem)...Hijzelf heeft geen zin om iemand anders te kussen en da's maar goed ook, want ik zou er niet tegen kunnen. Maar ik zou het NIET een reden vinden om het uit te maken...als je voor de rest perfect gelukkig met elkaar bent, waarom dan uitmaken voor zoiets stoms?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 23:48
Verwijderd
superjaloers secreet dat ik ben. Ik zou ontploffen als hij het deed.
en omdat ik dat niet leuk zou vinden doe ik het ook niet bij hem. simpel.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 07:51
Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
Jadie schreef:
superjaloers secreet dat ik ben. Ik zou ontploffen als hij het deed.
en omdat ik dat niet leuk zou vinden doe ik het ook niet bij hem. simpel.
Interpolis glashelder!
Oud 12-11-2002, 08:43
Squall Is Back
Squall Is Back is offline
Citaat:
Saffira schreef:
Als je vriend met een ander zoent, vind ik dat echt vreselijk. Ik bedoel: zoenen is superintiem, en al erkent bijna niemand dat meer, IK VIND VAN WEL!
Maar goed. Niet dat mijn vriend met een ander heeft gezoend, maar ik hoor het de laatste tijd zoveel, dat ik benieuwd ben wat iedereen eigenlijk van 'zoenen met 'n ander' vindt!....
Als me vriendin met iemand anders zou zoenen zou ik dat ook niet prettig vinden. Niet zo zeer om die zoen maar ik zou me meer afvragen of ze mij dan nog wel leuk zou vinden. Of ik het meteen zou uitmaken dan? Nee dat niet ik zou het wel een keertje denk ik door de vingers zien.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 20:06
Saffira
Saffira is offline
Ik vind het echt supertof dat iedereen zo leuk reageert!!

Ik ben alleen benieuwd: wie zou het NIET zoveel uitmaken??? Zouden die mensen dat ook eventjes willen zeggen?? zou leuk zijn!

En ik vind de uitspraak van Jadie heel goed! Helemaal mee eens.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten