Haha, ik ga lekker een heel lang verhaal opschrijven!
De avond dat we in groep acht de musical gingen opvoeren. Dat was zó ongelofelijk leuk. Dat was zo ongeveer de enige keer op de hele basisschool dat er geen idiote groepjes waren, wat normaal wel zo is. Dan had je de mensen die op hockey zaten, die op paardrijden zaten, de mode-poppetjes, de mensen die altijd tikkertje spelen enzo. Maar goed, vooral na de musical, was bijna iedereen aan het janken en elkaar knuffelen enzo. Zelfs mensen die je anders echt totaal niet mocht knuffelden je. En je werd ook nergens om uitgelachen ofzo, het was toen even vreemder om niet te huilen dan om het wel te doen.
En toen we bijna allemaal naar huis moesten, deden we een enorme groeps-knuffel, met allemaal rode koppen en gezwollen ogen.
Dat was ook echt de enige keer dat de klas echt leuk bezig was, daarvoor en daarna (we hebben laatst een reunie gehad, na twee jaar,

) waren er weer al die groepjes en dat je met die andere groepjes waar je niet bijhoorde gewoon met geen mogelijkheid een gesprek kon voeren.
En toen ik de uitslag van de cito-toets kreeg, toen was ik echt door het dolle heen, met mijn 550
En een tijdje geleden toen ik weer afsprak met mijn beste vriendinnen van de basisschool. Toen konden we tegen elkaar klagen over mensen die de anderen niet kenden en dan wist je zeker dat die persoon aan jouw kant staat.
En de eerste keer dat ik echt ruzie had met iemand aan wie ik echt een tyfus-hekel heb. Ze zei dat ze het zo kut vond dat een van mijn beste vriendinnen bij ons in de klas kwam en dat onze klas wel een afvalbak leek voor leerlingen die nergens anders gewild zijn (we hebben er nu 3 uit een andere klas, 1 blijven zitten, 1 die naar gymnasium wilde en 1 waar haar andere klas haar niet mocht en da's dus mijn een van mijn beste vriendinnen).
En toen had ze al gelijk een oordeel over haar klaar terwijl ze haar dus echt helemaal niet kent enzo en dan zegt ze 'maar zij zeiden dat ze niet aardig is en HUN KEN IK WEL!'
En daar werd ik pissig om.
Ik vind het geweldig als ik tegen mensen in kan gaan op die manier, om gemene mensen een figuurlijke klap op hun bek te geven. En omdat ik dat mens echt al vanaf de eerste niet mag en dat nog nooit tegen haar hebt gezegd omdat z eme daar geen duidelijke reden voor gaf, geen echt goede 'trigger' dat me een reden geeft om het tegen haar te zeggen. En dat heb ik toen dus wel ongeveer kunnen doen.
Geweldig als je dat hele verhaal tot hier hebt kunnen lezen!