Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2006, 09:56
Henkje
Henkje is offline
Hoi allemaal,

iets waarmee ik zit, is dat ik iemand absoluut niet kan uitstaan. Helaas is ze de vriendin van de zanger van mijn vriends band en zie ik haar regelmatig.
In het begin kon ik haar nog wel met haar praten, maar het laatste half jaar, (ik ging steeds vaker mee naar optredens en kan ook redelijk goed opschieten met de rest van de band) is ze echt respectloos tegen mij is geworden (bijvoorbeeld: in de auto ergens heen weet ze altijd alles beter en wanneer ik iets zeg, word ik meteen uitgebokt. Ook als ik met iemand praat, kakelt ze er gewoon tussendoor en gaat meestal voor mijn neus staan om het gesprek af te maken. Als ik daar iets van zeg, stel ik me aan volgens haar of moest ze per se iets kwijt of ze geeft me een blik vantik maar). Dit gebeurt ook als ik gewoon met mijn vriend praat, hij zegt er niets van omdat ze volgens hem dat altijd bij iedereen doet. Ik begin me er zo aan te ergeren, dat ik helemaal geen zin meer heb om mee te gaan, waar zij is en het liefst helemaal niets meer met het hele gebeuren te maken wil hebben. Wat ik heel jammer vind, maar anders voel ik me de hele avond rot, afgewezen en te veel.
Voor mijn verjaardag krijg ik (want ze versprak zich 'per ongeluk') iets waar zij ook bij zal zijn, ik heb daar nu al geen zin in. Toen ik een jaar had met mijn vriend, had hij via haar voor mij een kaartje voor Wacken geregeld, elke keer als ik er bij was, zei ze de hele tijd dat ze nog geld voor het kaartje moest krijgen van mijn vriend. Dag verrassing.. Helaas gaat zij ook naar Wacken met die groep. Ik zie er ook tegenop om daar heen te gaan..

Misschien klinkt het heel stom en kinderachtig, maar ik zit hier mee en ik vind het moeilijk om hier mee om te gaan. Vooral omdat het de vrienden van mijn vriend zijn en niet echt met hen hierover kan praten. Ik kan moeilijk nep-aardig gaan doen, ik probeer haar met rust te laten. Maar dat is gewoon niet te doen, omdat ze zo aanwezig is.

Herkent iemand dit? Hoe kan ik hier mee omgaan?
Oud 25-03-2006, 10:01
Verwijderd
Praat er nog eens over met je vriend en zeg dat je je er echt aan stoort. Of ze het bij iedereen doet doet er toch niet toe? JIJ stoort je er aan. (En zij is toch geen vriendin van je vriend? Ze is de vriendin van een vriend van hem...? En al was ze een vriendin van hem, jij bent dat ook, en meer dan dat.) En ik zou zeker ook toch een keer proberen met haar te praten of haar iig te zeggen dat je het vervelend vindt.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 13:07
groovy
groovy is offline
Ik vind ook dat je vriend best wat sterker in zijn schoenen mag staan.

Als dat meisje bijvoorbeeld de verrassing van mijn vriend had verprutst door constant om geld te vragen, had hij haar daar echt op aangesproken.
Ik vind dat jouw vriend dat ook mag doen. Nu denkt ze dat ze alles kan maken.

Verder zou ik denk ik als ik jou was, je echt 'volwassen' opstellen. Echt erboven staan en dat overduidelijk laten merken. Zo van 'gut kindje toch..'
Want wat ze doet is echt ongelooflijk kinderachtig.

Als ze bijvoorbeeld een gesprek onderbreekt terwijl jij aan het praten was met diegene, kijk dan diegene even aan en knik maar even zuchtend 'nee ' Maar dan zo dat ze het ziet. Even overdreven zuchten en dan lachen, echt gewoon blijven lachen, alsof je er echt lol in heb dat ze zo dom moet doen.

Ik denk dat ze op den duur zich juist dom voelt en jij laat je juist zien als de verstandigste.

En haar misschien af en toe heel netjes, doch kleinerend aanspreken: 'heb je van je ouders nooit geleerd dat het onbeleefd is om een gesprek te onderbreken?' En als ze zegt dat het dringend is..'als dat voor jou al dringend is..' en dan gewoon lachen, en iets zeggen van 'o o kindje toch...tut tut'

En bijvoorbeeld ook zeggen: 'weet je..een verrassing houdt in dat je het niet mag verklappen..'

Maar ik zou je verder er niet teveel van aantrekken, of in ieder geval doen alsof, ga overdreven lol maken met je vriend en zijn vrienden. Als ze dat ziet, raakt ze juist gefrustreerd. Ik denk namelijk dat ze gewoon jaloers op je is en graag het contact met de bandleden hebt, zoals jij dat hebt. Maar neem daar echt een beetje afstand van, laat zien dat jij je niet verlaagt tot haar niveau, dan ziet de rest op den duur ook het verschil tussen jou en haar
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 13:48
Henkje
Henkje is offline
ej groovy,

dank je voor je reactie.
Ik snap wat je bedoeld, ik zal het proberen zo op te lossen. Het is gewoon zo lastig dat ik er pas later bij ben gekomen.
Ik erger me idd ook aan mijn vriend op zulke momenten. Maar hij is gewoon zo iemand die zich nergens iets van aantrekt (heel irritant soms). En alles van iederene pikt. Ze zijn idd wel bevriend met elkaar, ik snap ook echt niet hoe hij dat kan.
Als ik er over begin, zegt hij dat ik het maar moet negeren en er niets van moet aantrekken, maar dat is idd makkeliker gezegd dan gedaan.
Ik vind het ook wel laf dat hij niets zegt. Maar ik vind het zelf irritant en ook wel moeilijk om tegen z'n vriendin in te gaan.
Maargoed, ik zal het proberen..
Oud 25-03-2006, 13:52
Verwijderd
Citaat:
*dreamallica* schreef op 25-03-2006 @ 14:48 :
maar dat is idd makkeliker gezegd dan gedaan
Heb je hem dat al eens gezegd?

Aan de andere kant is het idd wel zo dat jij er problemen mee hebt en dat je dus in eerste instantie zelf zult 'moeten' proberen ze op te lossen, maar het zou wel fijn zijn als je vriend je af en toe een beetje helpt...
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 13:57
groovy
groovy is offline
ja dat vind ik ook!

Samen tegen de rest, zou ik zeggen

En ik denk dat ze het gewoon niet kan hebben dat jij er ook bij bent gekomen, en dat nu niet meer alle aandacht naar haar gaat.

Blijf echt jezelf, doe gewoon leuk tegen iedereen en laat haar gewoon merken dat het je niet echt iets doet, hoe zij doet. En als ze dan door blijft gaan, kun je haar er misschien een keer op aanspreken.

Dan zou je kunnen zeggen dat jullie toch allebei mee blijven gaan naar optredens enzo, en dat het dan misschien makkelijker is om gewoon normaal te doen of desnoods elkaar te negeren, maar niet om zo dom te doen.

Of vraag gewoon heel normaal of er soms iets is, dat ze zo doet, dat je haar gedrag niet echt kan plaatsen, en dat meerderen dat vinden (even overdrijven ).

Als je zoiets gewoon netjes vraagt..en ze zegt dan van 'onee er is niks hoor!!' dan moet ze eigenlijk daarna ook normaal doen tegen je..
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 15:01
Estar
Estar is offline
Misschien moet je haar eens terug uitbokken, in je verhaal maak ik niet op dat je uberhaupt een tegenwoord durft te geven en verwacht je dat van je vriend, maar kom op, heb je daar je vriend voor nodig?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 15:24
Henkje
Henkje is offline
Citaat:
Estar schreef op 25-03-2006 @ 16:01 :
Misschien moet je haar eens terug uitbokken, in je verhaal maak ik niet op dat je uberhaupt een tegenwoord durft te geven en verwacht je dat van je vriend, maar kom op, heb je daar je vriend voor nodig?
Ja, je hebt daar wel gelijk in, alleen ik vind het gewoon moeilijk om tegen hen tegenwoord te geven omdat ik het idee heb dat ze straks allemaal tegen mij zijn.
Oud 25-03-2006, 15:39
Estar
Estar is offline
Citaat:
*dreamallica* schreef op 25-03-2006 @ 16:24 :
Ja, je hebt daar wel gelijk in, alleen ik vind het gewoon moeilijk om tegen hen tegenwoord te geven omdat ik het idee heb dat ze straks allemaal tegen mij zijn.
Als ze je mogen zullen ze je voor een beetje tegenwoord( wat eigelijk in houdt ik laat niet over me heen lopen) echt niet ineens verafschuwen, en anders kun je daar maar beter gewoon vanaf zijn, en daar geen tijd in steken. Waarschijnlijk zullen ze je eerder respecteren dat je er iets van zegt dan dat je over je heen laat lopen.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 07:50
Verwijderd
Je kan toch op z'n minst zeggen dat je het heel vervelend vindt dat ze zo doet. En je vriend een schop onder z'n kont geven dat ie dingen wat erger moet gaan vinden, voor jou
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 08:40
underthabridge
underthabridge is offline
Praat eens met jouw vriend, als het goed is moet hij haar kunnen vertellen waar haar plaat is. Als hij dat niet kan, dan vind ik het maar een softie, al helemaal als zij ook nog eens zijn verrassing heeft verpest. Persoonlijk zou ik daar dan behoorlijk pissig van worden.
Oud 30-03-2006, 09:04
Verwijderd
zo'n mens ken ik ook maar die heb ik een x de volle laag gegeven en nu houd ze dr bek, nadeel is dat nu iedereen haar zoooo zielig vind omdat ik lullig tegen haar deed en daar hoor ik elke dag nog gezeik over
want de rest vind haar natuurlijk nog heeelemaal geweldig
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 10:48
eelco
eelco is offline
Gewoon inderdaad een keer de goede volle laag terug geven, en dan ook niet inhouden omdat je het zielig vind, gewoon losbarsten. Iemand die zo doet snapt geen andere taal dan die van zichzelf en das vrij makkelijk.
Waarschuw van te voren wel je vrienden even dat je zoiets gaat doen anders krijgen er een hoop medelijden met haar en dat kan nooit de bedoeling zijn.
Zit ze overigens gewoon niet achter je vriendje aan?

Wens je er veel succes ee
Met citaat reageren
Oud 01-04-2006, 16:54
mrsjones
mrsjones is offline
Idd gewoon een keer goede uit brander geven. Niet over je heen laten lopen. En een keertje kan wel gebeuren maar als ze dit steeds doet is ze waarschijnlijk gewoon jaloers op jou en zit niet goed in haar vel
En daarna gewoon lekker links laten liggen. Laat haar niet alles verzieken want dat wil ze graag.
suc 6
Reageren

Regels voor berichten