Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2006, 10:50
Ladii..Inge
Ladii..Inge is offline
Ik zal het zo kort mogelijk houden..

Ik heb 4 jaar een relatie met S, waar ik heel veel van hou, maar hij heeft een onzettende soort van bindingsangst lijkt het wel.
Dit geeft hij zelf ook toe. Als hij te lang met de zelfde persoon omgaat, dan gaat het hem ontzettend benauwen, en verzint hij een ruzie om diegene niet meer te zien. Ik heb in die 4 jaar tijd dan ook al vele vriendschappen zien ontstaan en breken bij hem.

Het is even uit geweest bij ons, maar dat had andere redenen, hij heeft bij mij die benauwdheid nooit gehad...

Nu dus wel, hij heeft er een hekel aan om naar mij te 'moeten' als ik uit interesse iets vraag, dan voelt dat als controleren voor hem. (terwijl hij weet dat dat niet zo is..)

Daartoe hadden we besloten elkaar een week niet te zien. Alleen af en toe contact over de telefoon en sms. Hij wilde weten of hij mij kan missen in die week. Nu is die week morgen voorbij, en hij kan mij nog niet missen. Hij denkt wel vaker aan me, meer niet..

Wat kan ik in godsnaam doen om het voor hem makkelijker te maken, en hoe moet dit verder..?

Ik weet zeker dat hij ook van mij houdt, dat merk ik aan alles. Hij weet er alleen niet mee om te gaan door bovenstaand genoemd probleem... hij zit er zelf ook heel erg mee.

Weet eerlijk gezegd niet of dit bij psychologie of bij L&R hoort....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2006, 10:56
hmmmm
hmmmm is offline
Dit klinkt niet echt als bindingsangst, maar meer als een grote behoefte aan vrijheid.
Wat denk ik belangrijk is, is dat je er genoeg over praat.
Als je echt voor hem wilt gaan, dan zal je duidelijk moeten maken dat het niet erg is als hij behoefte heeft om je even niet te zien.
Verder klinkt het echt als een goede relatie!
Oud 20-03-2006, 11:01
Ladii..Inge
Ladii..Inge is offline
Vrijheid dat kan het ook wel zijn, het is in ieder geval zo dat als iemand te dicht bij komt, jaagt hij hem weg... al doet hem dat zelf dan ook pijn, hij kan gewoon niet te veel met iemand opschieten.

Ik wil hem ALLE vrijheid geven die nodig is, maar wel zolang ik weet dat het zin heeft. Ik zit met veel meer problemen op dit moment, dus ik wil niet vechten om niets...

Het tweede grote probleem is juist dat hij niet kan praten over gevoelens
Wanneer ik vraag hoe hij zich voelt, zegt hij dat ik zeur en in herhaling val... Iets wat hij van zijn vader mee heeft gekregen. Z(die vindt namelijk dat mannen/jongens sterk moeten blijven en geen gevoelens mogen tonen )

Verder is onze relatie nu ook super! Het is gewoon niet leuk om van je vriend, waar je echt een toekomst mee in gedachten hebt, te horen dat hij 'je even beu is' terwijl ik nog zo goed weet dat hij dat bij IEDEREEN heeft, ik het niet persoonlijk ben.

Het moeilijkst vind ik denk ik nog dat ik het hem zo moeilijk maak. Ik weet dat hij het er al donders moeilijk mee heeft, hij houdt echt van me, en snapt ook niet hoe hij dit kan voelen. Ik heb het er moeilijk mee elkaar een week niet te zien, maar het heb het voor hem over.
Dat neemt helaas niet weg dat ik huil als ik hem aan de telefoon heb...
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 11:46
farai
farai is offline
jij hebt er moeilijk mee hem een week niet te zien omdat die even rust wil? Moet je maar is proberen elkaar een maand niet te zien omdat de afstand gewoon te groot is.

Sorry verder heb ik nix nuttigs te zeggen dus ik verdwijn weer.
Oud 20-03-2006, 11:53
Ladii..Inge
Ladii..Inge is offline
Normaal gesproken kan ik het heel goed aan hem een week niet te zien, ik heb andere problemen (thuissfeer) die nu aan de top zijn, waar ik alleen met hem over kan praten, dus het moment komt even niet uit...

En omdat ik niet weet of het wel goed komt, aangezien hij mij nog niet mist en steeds botter wordt, kan ik zeggen dat ik het moeilijk vind ja.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 12:08
farai
farai is offline
Citaat:
Ladii..Inge schreef op 20-03-2006 @ 12:53 :
Normaal gesproken kan ik het heel goed aan hem een week niet te zien, ik heb andere problemen (thuissfeer) die nu aan de top zijn, waar ik alleen met hem over kan praten, dus het moment komt even niet uit...

En omdat ik niet weet of het wel goed komt, aangezien hij mij nog niet mist en steeds botter wordt, kan ik zeggen dat ik het moeilijk vind ja.
ow oke, ik trek mn woorden trug.

snap je wel een beetje denk ik. Heb het zelf ook ni zo makkelijk hier thuis en mn vriend is ook de enige die er écht onvoorwaardelijk voor me is dus....
Oud 20-03-2006, 13:10
Verwijderd
L&R.
Ja, ik vind het moeilijk zeker om daarover te beslissen. Kijk goed naar wat jij wil. Want dat is voor jou belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 14:16
hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
Ladii..Inge schreef op 20-03-2006 @ 12:53 :

Hmmm, ik kan me wel een beetje vinden in je vriend. Alleen heb ik geen achtergrond waar er niet over gevoelens gepraat mocht worden. Je kan ook over gevoelens praten op een 'jongensmanier'.
Ik heb zelf ook behoefte aan vrijheid, maar ik heb zelf nog nooit echt iemand in mijn leven gemist. Dat betekent echter niet dat ik niet van mensen om me heen houd. Ik vind dat persoonlijk geen goede graadmeter.

Ik denk eigenlijk dat je er vooral niet te veel waarde aan moet hechten. De druk van hem een beslissing laten nemen maakt het probleem en de vrijheidsbeperking alleen maar groter. Als je weet dat hij van je houdt, waarom heb je dan niet het vertrouwen dat jullie hier ook uit zullen komen?

Verder is vragen naar gevoelens taboe nr. 1. Je moet het veel subtieler aanpakken. Daar zijn vrouwen toch zo goed in?
Op het moment dat je vraagt naar gevoelens dan kondig je als het ware aan dat het gesprek nu een wending heeft en zet je hem weer onder druk.
Probeer bijvoorbeeld eens de situatie te analyseren/schetsen hoe het op jou overkomt en laat hem daar op reageren.
Oud 20-03-2006, 15:21
Ladii..Inge
Ladii..Inge is offline
Ach mannen

Dat hij me niet mist is op zich ook geen wereldprobleem voor mij, de basis van houden van enzo is het belangrijkst...

Alleen ziet hij het wel als een probleem, hij vindt zichzelf abnormaal, ik zou beter verdienen. Al wil ik dat niet....

Er zit denk ik niet meer op dan afwachten... helaas...

Het enige waar ik me druk om maak, is dat hij in het begin van de 'time out' heel lief was en smsjes stuurde en nu niets van zich laat horen, belt hij me dan is hij kortaf....

We shall see...

In ieder geval bedankt voor de reacties, ik ben geen praterd, niemand weet hier van. Zo ben ik toch mijn verhaal een beetje kwijt...
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 17:25
Ladii..Inge
Ladii..Inge is offline
Tjaa,,

En dan krijg je dit smsje:

"Hey schatje hoe is het nou met mij wel goed en morgen kom ik langs kijken of het gevoel er weer is gr denk het wel xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx"

Kijk die schatje en xxxx zijn niet mis, maar lief.. Nee...

beetje jammer dit..

Hoop stiekem allemaal dat ik spoken zie en dat het morgen weer hélemaal goed is.. al zegt mijn gevoel héél iets anders..
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 17:31
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Ik zou zeggen: Rot lekker op met je 'gevoel'

Moet je kijken hoe snel die terug komt...
Oud 20-03-2006, 17:34
Ladii..Inge
Ladii..Inge is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 20-03-2006 @ 18:31 :
Ik zou zeggen: Rot lekker op met je 'gevoel'

Moet je kijken hoe snel die terug komt...
Wou dat ik zo was stiekem ja..

Helaas jaag ik hem dan helemaal weg...
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 17:43
LoeLoe
LoeLoe is offline
Jeetje wat komt me dit verhaal bekend voor zeg!

Ik had tot 3 weken geleden echt een toprelatie met iemand, nou tis gewoon echt mijn maatje. En toen, als donderslag bij heldere hemel, maakte hij het uit.
Precies met de gevoelens die jij hierboven beschreef, om precies dezelfde reden. En daarom trok hij hetallemaal niet meer.

Hij vindt me nog altijd een topwijf, lief, mooi, hartelijk, spontaan .. Hij is/was helemaal weg van me..en ik van hem. En toch maakt hij het uit...

Hij weet zelf ook niet goed wta hij met de situatie aan moet. Nu is het uit, maar gaan we nog wel als vrienden met elkaar om. Ik mis hem, iedere dag, maar na 3 weken flink janken gaat het gelukkig een stukje beter met me.

Ik weet niet of je hoop moet koesteren. Als hij een beslissing maakt, dan zal hij daar zeker goed over nagedacht hebben. Ik denk dat je er dan toch niks meer tegen kunt doen .. Behalve hem de ruimte geven.

Ikl heb tegen hem ook gezegd: Waarom in godsnaam maak je hetu it omdat je meer ruimte wil? Je weet toch dat je die ruimte van me kan krijgen.. daar hoef je het toch nietmeteen voor uit te maken? Als het aan mij lag hadden we gewoon nog verkering, maar zag ikh em gewoon een paar weken niet omdat hij even wat tijd voor zichzelf wil. Daar zou ik alle begrip voor hebben.

Pff ik weet het ook niet wat het met die mannen is.. Ik kan alleen maar zeggen dat ik enorm metj e meeleef omdat ik begrijp wat jij bedoelt.. en ik hoop dat het nog goed komt tussen jullie!
Oud 20-03-2006, 17:52
Ladii..Inge
Ladii..Inge is offline
Citaat:
LoeLoe schreef op 20-03-2006 @ 18:43 :
Jeetje wat komt me dit verhaal bekend voor zeg!

Ik had tot 3 weken geleden echt een toprelatie met iemand, nou tis gewoon echt mijn maatje. En toen, als donderslag bij heldere hemel, maakte hij het uit.
Precies met de gevoelens die jij hierboven beschreef, om precies dezelfde reden. En daarom trok hij hetallemaal niet meer.

Hij vindt me nog altijd een topwijf, lief, mooi, hartelijk, spontaan .. Hij is/was helemaal weg van me..en ik van hem. En toch maakt hij het uit...

Hij weet zelf ook niet goed wta hij met de situatie aan moet. Nu is het uit, maar gaan we nog wel als vrienden met elkaar om. Ik mis hem, iedere dag, maar na 3 weken flink janken gaat het gelukkig een stukje beter met me.

Ik weet niet of je hoop moet koesteren. Als hij een beslissing maakt, dan zal hij daar zeker goed over nagedacht hebben. Ik denk dat je er dan toch niks meer tegen kunt doen .. Behalve hem de ruimte geven.

Ikl heb tegen hem ook gezegd: Waarom in godsnaam maak je hetu it omdat je meer ruimte wil? Je weet toch dat je die ruimte van me kan krijgen.. daar hoef je het toch nietmeteen voor uit te maken? Als het aan mij lag hadden we gewoon nog verkering, maar zag ikh em gewoon een paar weken niet omdat hij even wat tijd voor zichzelf wil. Daar zou ik alle begrip voor hebben.

Pff ik weet het ook niet wat het met die mannen is.. Ik kan alleen maar zeggen dat ik enorm metj e meeleef omdat ik begrijp wat jij bedoelt.. en ik hoop dat het nog goed komt tussen jullie!

Hmm inderdaad hebben wij niet toevallig hetzelfde vriendje

Je voelt je zoooo machteloos hè?! Hij kan inderdaad ALLE vrijheid krijgen van mij!!
Tering die mannen ook altijd!!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 20:44
Ladii..Inge
Ladii..Inge is offline
Voor de mensen die het zinvol vinden om te weten

Het is niet uit tussen ons, we gaan er samen aan werken.

Wat niet alle angst weg neemt, maar we vechten nog 'volle gas' zoals wij dat altijd noemen
Zolang de liefde er is wederzijds, overwinnen we het wel!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 21:07
Verwijderd
Pff.. sommige dingen zijn zo herkenbaar
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten