Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2006, 21:06
Verwijderd
Over een paar maanden ga ik naar Den Haag verhuizen. Mijn ouders zijn van plan mijn huur te betalen zodat ik mijn studiefinanciering kan houden. Nu wil ik graag een appartement delen met mijn nichtje. Een gemiddeld appartement kent ongeveer 500 euro kale huur. Dat is exclusief water, gas en licht. Mijn ouders geen idee hebben hoeveel 2 personen gebruiken en hoeveel dat dan zal kosten. Natuurlijk hangt het bedrag af van de hoeveelheid dat je gebruikt, dat snap ik. Kan iemand mij een indicatie geven hoeveel je ongeveer kwijt bent?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2006, 21:21
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Minstens (en dan praat ik echt over het absolute minimum) €70,- per maand (in de winter waarschijnlijk meer dan in de zomer). Het is van veel factoren afhankelijk, wat is de inhoud van het appartement, hoe hoog stook je in de winter, draai je 's nachts de verwarming uit, wat voor apparaten gebruik je, hoe lang douche je gemiddeld, gebruik je airconditioning in de zomer et cetera. Als je niet echt zuinig bent, kun je al gauw op gemiddeld €90,- of meer rekenen.
Oud 21-03-2006, 00:33
Ieke
Ieke is offline
Ik betaal in mijn eentje €74 en daar zit de kabeltv in (rare regeling, maar dat is niet anders) Maar is idd van veel dingen afhankelijk en ik betaal niet eens de stookkosten hierin, die zitten in een bewonersbijdrage omdat dat voor de hele flat centraal gedaan wordt.
Oud 21-03-2006, 00:49
Verwijderd
Dat verschilt een beetje, als je bijv. op kamernet.nl kijkt dan zie je dat de meeste appartementen tussen de 75 en 125 euro GWL bovenop de kale huur hebben, oftewel van behoorlijk zuinig tot behoorlijke grootverbruiker. Als je niet 24/7 een zware PC hebt draaien en je doet verlichting en verwarming uit als je niet thuis bent, dan moet het wel onder de 80 te houden zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 07:28
Verwijderd
Dus zeg maar, gemiddeld 100 euro. Als je daarop rekent dan sta je niet echt voor verrassingen als je bij moet betalen?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 08:19
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 20-03-2006 @ 22:21 :
Minstens (en dan praat ik echt over het absolute minimum) €70,- per maand (in de winter waarschijnlijk meer dan in de zomer). Het is van veel factoren afhankelijk, wat is de inhoud van het appartement, hoe hoog stook je in de winter, draai je 's nachts de verwarming uit, wat voor apparaten gebruik je, hoe lang douche je gemiddeld, gebruik je airconditioning in de zomer et cetera. Als je niet echt zuinig bent, kun je al gauw op gemiddeld €90,- of meer rekenen.
Wat is jouw leverancier?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 08:39
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als ik ging kijken bij kamers die exclusief g/l/w verhuurd werden dan rekenden ze voor een kamer vaak nog 60 euro per persoon daarvoor. Als je met zijn tween in een appartement zal zitten zal dat dus wel meer zijn omdat dit geldt voor een studentenkamer en niet voor een heel appartement.
Oud 21-03-2006, 09:49
Roos
Roos is offline
Het ligt niet alleen aan je eigen zuinigheid, maar ook aan de mate van isolatie van je huis.
Hier bij mij tocht het als de tering, dus je moet wel stoken.
Oud 21-03-2006, 09:54
Verwijderd
Ja, als je pas over een paar maanden gaat verhuizen en je hebt nog kans dan zou ik wel op zoek gaan naar een kamer/appartement waar in elk geval dubbel glas in zit, anders stook je je inderdaad blauw.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 09:55
Roos
Roos is offline
Ja gewoon een kozijn wat goed dichtkan, is wel het minste
Oud 21-03-2006, 09:59
Verwijderd
Lijkt me wel handig

Ik ben wel eens op kamers geweest waar ze gewoon overdag de gordijnen dicht moesten houden, anders tochtte het zo hard en kwam er zoveel kou binnen vanaf de raamkant
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 13:25
Martin
Martin is offline
Op de site van het Nibud (www.nibud.nl) kan je een richtbedrag uitrekenen. Je geeft het type woning aan, het aantal personen en hoe de woning verwarmt wordt.

Update: linkje http://www.nibud.nl/consumenten/cons...ag=wonen&id=97

Laatst gewijzigd op 21-03-2006 om 13:28.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 15:28
Verwijderd
Ik woon in een flatje, zonder cv ketel, en alleen in de woonkamer een gaskachel, de rest wordt zo nu en dan verwarmt met elektrische kacheltjes, en de woonkamer heeft dubbel glas, en de rest enkel glas, maar wel overal kunsstof kozijnen.
er wonen 2 personen waarvan 1 voor vast, en de ander alleen door de weeks. ik heb het stroom en gas verbruik 2 maanden bij gehouden. en we zitten op ongeveer 30 euro per maand.
moet daar wel bij zeggen dat we wel geneigd zijn eerder een dikke trui aan te doen dan de kachel harder te zetten.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 15:33
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Het verschilt echt per woning.
Ik zit in een onderwoning (35m2) met bovenburen en aan de zijkant een stel buren. Het meisje voor mij betaalde 100 euro per maand aan gas/water/licht. (Heel veel dus voor die oppervlakte).

Mijn vriend zit in een apartementje van 60m2, bovenste verdieping. Hij betaalt ook 100 euro per maand.

Reken dus ongeveer op 100-125 euro per maand. (Met zijn tweeën verbruik je meer water en ook meer gas).
Oud 21-03-2006, 19:17
LoeLoe
LoeLoe is offline
Ik bewoon een appartement en kreeg onlangs de jaarafrekening voor gas/electra. Over een heel jaar moet k bijna 450 euro betalen. Wat dus eigenlijk neerkomt op zo'n 40 euro per maand.

Maandelijks betaal ik 10 euro voor water.
Oud 21-03-2006, 20:04
Gimme more beer
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 21-03-2006 @ 09:19 :
Wat is jouw leverancier?
?
Oud 21-03-2006, 20:04
vrijgezel
vrijgezel is offline
Ik ben net verhuisd en de bewoners voor ons betaalden 121 euro en wij dus nu automatisch ook... pas eind van het jaar zal duidelijk worden wat het exacte bedrag zal worden maar hopenlijk geen 121 euro...
Oud 22-03-2006, 17:14
dext0r
dext0r is offline
nou het oude bedrag van de vorige bewoners hier was 100euro , voor gas/licht / tv aan essent.
dat bedrag is door essent na de laatste jaaropgave even verhoogd tot 211 euro , daar is inmiddels wel tv vanaf, dat wordt nu apart gefactureerd,
maar ik betaal nu dus 196euro aan vaste lasten alleen al aan essent, daar komt Vitens (voor het water) nog eens bovenop, gelukkig is dat niet zoveel.

als student zijnde is het maar goed dat je ongeveer voor alle gemeentelijke heffingen en waterschapsbelasting vrijstelling kunt krijgen (mits je aan de voorwaarden voldoet), dat scheelt je ook enkele honderden euro's op jaarbasis.

overigens vraag ik me nog steeds af of ik niet gewoon lichtelijk teveel betaal aan essent.
Ok, mijn meter die raast als een gek, dat heb ik ook wel door, ik heb hier een boiler in huis die ook niet bepaald zuinig is, maar die heb ik zelfs al aantal standjes lager gedraait.
het zal mij benieuwen of ik nu bij de volgende jaarafrekening nog geld van ze terugkrijgen, maar daar zet ik niet al te veel hoop op, gezien de stijgende prijzen van electriciteit/gas :/

ik heb een appartement, met alleen een gaskachel in de woonkamer. ! dubbelglas aanwezig op niet alle openslaande ramen. etc. maarja.
Oud 22-03-2006, 18:06
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
dext0r schreef op 22-03-2006 @ 18:14 :
overigens vraag ik me nog steeds af of ik niet gewoon lichtelijk teveel betaal aan essent.
Ok, mijn meter die raast als een gek, dat heb ik ook wel door, ik heb hier een boiler in huis die ook niet bepaald zuinig is, maar die heb ik zelfs al aantal standjes lager gedraait.
het zal mij benieuwen of ik nu bij de volgende jaarafrekening nog geld van ze terugkrijgen, maar daar zet ik niet al te veel hoop op, gezien de stijgende prijzen van electriciteit/gas :/

ik heb een appartement, met alleen een gaskachel in de woonkamer. ! dubbelglas aanwezig op niet alle openslaande ramen. etc. maarja.
Misschien heel offtopic maar toch: zelf je boiler lager zetten is niet echt slim met het oog op bacterien zoals legionella die liever in water van 40 graden leven dan in water van 60 graden. Heb je een dubbele meter? Anders kan je je boiler 's nachts en in het weekend laten opwarmen.
Oud 22-03-2006, 19:06
Gimme more beer
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 22-03-2006 @ 19:06 :
Misschien heel offtopic maar toch: zelf je boiler lager zetten is niet echt slim met het oog op bacterien zoals legionella die liever in water van 40 graden leven dan in water van 60 graden. Heb je een dubbele meter? Anders kan je je boiler 's nachts en in het weekend laten opwarmen.
Waarschijnlijk bedoelt hij gewoon de standaard draaiknop op de boiler waarmee je de stand kunt regelen.
Oud 22-03-2006, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 21-03-2006 @ 21:04 :
?
Nou als je gemiddeld 90 euro per maand heb, dan ben ik erg benieuwd bij wie jij zit
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 22:31
dext0r
dext0r is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 22-03-2006 @ 20:06 :
Waarschijnlijk bedoelt hij gewoon de standaard draaiknop op de boiler waarmee je de stand kunt regelen.
juist,
er komt evengoed nog bijna kokend water uit me boiler, volgens mij wordt er gewoon minder van opgewarmd ofzo.
mijn boiler gaat alleen snachts aan.
maar aangezien de nachtmeter dus ongeveer even hard gaat als de dagmeter, heb ik gewoon 1 stroomtarief gekozen, volgens de berekening kwam dat toen t beste uit.
Oud 22-03-2006, 23:26
coopergirl
coopergirl is offline
ik betaal 89 euro per maand voor 1 persoon (incl rioolheffingen, kabeltv, gemeenteheffingen.. Dat valt ook onder mijn GWE )
Oud 23-03-2006, 09:40
Verwijderd
Citaat:
vrijgezel schreef op 21-03-2006 @ 21:04 :
Ik ben net verhuisd en de bewoners voor ons betaalden 121 euro en wij dus nu automatisch ook... pas eind van het jaar zal duidelijk worden wat het exacte bedrag zal worden maar hopenlijk geen 121 euro...
als je nou gewoon ff je stroom/gas leverancier belt, of mailt met de mededeling dat je dat bedarg wat te hoog vind kunnen hun bekijken of dit echt zo is, dan moeten ze wel de meterstand hebben van toen je er ging wonen en van een paar maanen later.
owjaah, mijn bedragje van 30 euro is alleen wat ik verbruik hier komen ook nog netwerk beheer kosten bij
het bedrag van de vorige beworners was 90 euro, en nu is het omlaag gegaan naar 60 euro
Met citaat reageren
Oud 23-03-2006, 10:54
Gimme more beer
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 22-03-2006 @ 22:45 :
Nou als je gemiddeld 90 euro per maand heb, dan ben ik erg benieuwd bij wie jij zit
Het gaat hier over appartementen, niet over kamers.
Oud 23-03-2006, 12:45
Mori
Mori is offline
Ik betaalde voor een kleine eensgezinswoning 99 euro per maand aan voorschot voor g/l, waarin we met z'n 2en woonden. Gister kregen we de afrekennota van afgelopen jaar en daarop staat dat we 1600 euro moeten bijbetalen Terwijl we vorig jaar juist geld terugkregen en er in die tijd niks veranderd is, geen nieuwe apparatuur/meer mensen of wat dan ook.
Het vreemde is ook dat we in 2 zomermaanden meer verbruikt zouden hebben als de rest van het jaar bijelkaar (bijna evenveel als een gemiddeld gezin op jaarbasis) en die getallen zijn geen schattingen, maar opgemeten.
We hopen heel erg dat er ergens een fout zit Het vervelende is alleen ook nog eens dat dat huis inmiddels gesloopt is en er dus niks meer te controleren valt aan de meter ofzo.
Oud 23-03-2006, 15:44
Hakuna
Hakuna is offline
Ik betaal € 121 per maand aan voorschot (gas en stroom) dus die bedragen die hier worden genoemd, zo laag kom ik toch niet!

Maarja mijn PC, instalatie, CV en verlichting staan ook twee derde van de dag aan.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2006, 16:38
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Cornel schreef op 23-03-2006 @ 16:44 :

Maarja mijn PC, instalatie, CV en verlichting staan ook twee derde van de dag aan.
Dat is dan ook niet echt slim.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten