Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2006, 20:41
Hakuna
Hakuna is offline
Ik wil voor mijn wandelhobby een draagbare GPS ontvanger kopen, maar heb hiermee weinig ervaring. Zijn er GPS gebruikers onder jullie die vooral ervaring hebben met draagbare GPS ontvangers, zoals op de foto's?

Of deze.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-03-2006, 11:50
Verwijderd
Ik heb geen ervaring met wandel GPS systemen, maar heb zelf Garmin en die vind ik erg prettig werken.
Goed duidelijk, veel mogelijkheden.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 12:04
Kali
Kali is offline
Ik ken ook niets van de wandelsystemen, maar die in de auto is ook een garmin en werkt goed
Oud 14-03-2006, 12:55
J-roenn
J-roenn is offline
jah en in de auto werkt tomtom ook als een tierelier
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 22:55
Hakuna
Hakuna is offline
Ben vandaag naar Bever zwerfsport in Maastricht geweest voor een demonstratie en uitleg over een draagbaar GPS systeem, en het wordt binnenkort de Garmin legend C (color).

Wat kan grote mensen speelgoed toch leuk zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 13:40
Hakuna
Hakuna is offline
Werd vandaag aangenaam uit bed gebeld door de TPG post koerier die mij een pakketje kwam afleveren, met de Etrex Legend CX ontvanger, heb voor mijn wandel en fietstochten voor dit model gekozen. Aanvangelijk wilde ik de Legend C hebben, maar de verkoper in Notter raadde mij de CX aan, en is achteraf toch een veel betere keuze geweest. Beide apparaten zijn het zelfde, echter de CX heeft een verwisselbare SD micro geheugenkaart (zit onder de batterij deksel) en het deksel zelf heeft een metalen 'afscherming' aan de binnenkant.

Eerste indruk: Het apparaat maakt ondanks zijn kleine afmetingen een robuuste en degelijke indruk!

De ontvangst : Volgens de gebruiks aanwijzing duurt het bij de eerste keer ongeveer een kwartier dat hij de satelieten gevonden heeft, echter ik zag dat hij ze al binnen 5 minuten gevonden had, en ook nog eens binnenshuis (woon op een flat 3 hoog!). Dit in tegenstelling van sommige gebruikers die klagen dat ze zelfs buitenshuis last hebben van slechte ontvangst!

Het TFT scherm: Dit is echt een hele belevenis om te zien, zo strak, helder en gedetallieerd hoe hij alles weergeeft op zo'n klein opppervlak!

Bediening: De menu's laten zicht makkelijk openen, maar het kleine joystickje is soms wat lastiger manoevreren, maar dat zal een kwestie van even wennen zijn, maar de 5 knops bediening aan de zijkanten is verder heerlijk in gebruik (met een hand)

Conclusie: Deze ontvanger is zijn geld zeker waard, en vooral de mogelijkheid om het geheugen uit te breiden maakt dat deze draagbare GPS zelfs op langere termijn nog goed bruikbaar zal zijn!

BTW: Nu nog wachten op de nieuwe software (City select nummer 8] die ik een dezer dagen van Waypoint Notter toegestuurd ga krijgen. En dan kan het (wandel/fiets) feest beginnen!

Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 20:59
Hakuna
Hakuna is offline
Ben vandaag ruim 4 uur bezig geweest om de nieuwe software voor mijn draagbare GPS te instaleren, maar het is gelukt, en héél Nederland, Belgie en een stuk van Duitsland staat op mijn GPS die niet groter is dan een mobiele telefoon. En met een nauwkeurigheid en gedetailleerdheid waar menig autonavigatie het bij laat afweten (zelfs kleine paadjes, beekjes en steegjes laat hij nog zien!)

Hoe duurder je speelgoed, hoe meer je staat te klooien.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten