Werd vandaag aangenaam uit bed gebeld door de TPG post koerier die mij een pakketje kwam afleveren, met de Etrex Legend CX ontvanger, heb voor mijn wandel en fietstochten voor dit model gekozen. Aanvangelijk wilde ik de Legend C hebben, maar de verkoper in Notter raadde mij de CX aan, en is achteraf toch een veel betere keuze geweest. Beide apparaten zijn het zelfde, echter de CX heeft een verwisselbare SD micro geheugenkaart (zit onder de batterij deksel) en het deksel zelf heeft een metalen 'afscherming' aan de binnenkant.
Eerste indruk: Het apparaat maakt ondanks zijn kleine afmetingen een robuuste en degelijke indruk!
De ontvangst : Volgens de gebruiks aanwijzing duurt het bij de eerste keer ongeveer een kwartier dat hij de satelieten gevonden heeft, echter ik zag dat hij ze al binnen 5 minuten gevonden had, en ook nog eens binnenshuis

(woon op een flat 3 hoog!). Dit in tegenstelling van sommige gebruikers die klagen dat ze zelfs buitenshuis last hebben van slechte ontvangst!
Het TFT scherm: Dit is echt een hele belevenis om te zien, zo strak, helder en gedetallieerd hoe hij alles weergeeft op zo'n klein opppervlak!
Bediening: De menu's laten zicht makkelijk openen, maar het kleine joystickje is soms wat lastiger manoevreren, maar dat zal een kwestie van even wennen zijn, maar de 5 knops bediening aan de zijkanten is verder heerlijk in gebruik (met een hand)
Conclusie: Deze ontvanger is zijn geld zeker waard, en vooral de mogelijkheid om het geheugen uit te breiden maakt dat deze draagbare GPS zelfs op langere termijn nog goed bruikbaar zal zijn!
BTW: Nu nog wachten op de nieuwe software (City select nummer 8] die ik een dezer dagen van Waypoint Notter toegestuurd ga krijgen. En dan kan het (wandel/fiets) feest beginnen!