Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2002, 22:03
Didowoman
Didowoman is offline
Weet iemand een normaal dieet dat werkt? Waarbij je dus gewoon kan eten ipv al die afslanksoepjes en drankjes.
Oud 03-07-2002, 06:06
Verwijderd
lijntopic nr.5 ?

Maar goed, gewoon verantwoord eten (3 gezonde maaltijden per dag en 2 gezonde tussendoortjes) en voldoende bewegen. Maar voor een goed dieet moet je naar een dietist, wij kunnen jou dat niet voor schrijven. In de lijntopic staan deze dingen ook tot vervelens (valt wel mee) toe, kijk daar dus eerst ff in zou ik zeggen.
Oud 04-07-2002, 16:54
Ingrid3
Ingrid3 is offline
ik weet wel iets maar is moeilijk uit te leggen..
ik kan ut wel ffkes proberen (ik heb ut zelf btw niet gedaan, maar weet dat ut werkt omdat een vriendin van mij het doet..)
je mag per dag 42 punten hebben..
in alles wat je eet zit punten.
hoeveel punten ergens inzit zie je op de verpakking, je moet dan kijke bij Kj en dat deel je door 100.
in 1 snee brood zit bijv. 3 punten en in een cracker of beschuit maar 1.
in alles wat je in vet bakt zitten zeer veel punten uiteraard en ook in chocolade.
in friet zit. bijv. 11 punten en in een big mac super veel meer, hoeveel precies weet ik niet.
je moet er wel voor zorgen dat je aan de 42 punten komt omdat je je vitamine en stoffen binne moet krijgen en hiernaast moet je minstens 1,5 liter water drinken en wat sporten.
ik hoop dat je hier alvast iets aan hebt en je mag me altijd der nog wa over vragen (antwoord niet verzekerd )
alvast veel succes!!
Oud 04-07-2002, 17:00
knuffelke
knuffelke is offline
Citaat:
Ingrid3 schreef:
in 1 snee brood zit bijv. 3 punten en in een cracker of beschuit maar 1.
Ik wil je niet tegenspreken...maar nu komt het precies over alsof je maar beter beschuiten kunt eten...en dat is niet het geval!
Weet goed dat er in een snee volkoren brood maar 60 calorien zit (in wit brood 70) maar in één beschuit zitten er 40.
Bovendien vult brood de maag en beschuiten niet, dus ben je geneigd meer beschuiten te eten...ff wat rekenen en je ziet het zelf wel
Oud 04-07-2002, 17:12
Ingrid3
Ingrid3 is offline
daar heb je ook gelijk in, maar jij kijkt naar kcal en je moet naar kj kijken. Das ook een verschil he..
maar as je zo gaat lijnen krijg je speciaal boekje en daar staat alles in hoeveel punten wat is..
ik geef nu maar paar voorbeelden maar begrijp je commentaar
Oud 04-07-2002, 18:23
Roos
Roos is offline
Citaat:
Ingrid3 schreef:
daar heb je ook gelijk in, maar jij kijkt naar kcal en je moet naar kj kijken.

De verhouding aantal kcal in brood : beschuit en aantal kj in brood : beschuit is hetzelfde
Oud 04-07-2002, 18:41
Ingrid3
Ingrid3 is offline
de verhouding wel, maar ut aantal punte nie..
moet ik nu echt alles uit gaan legge of wa is di hier??
Oud 04-07-2002, 18:58
Verwijderd
dat met punten tellen enzo is gewoon net zoals met calorieen tellen: niet doen..
dan ga je jezelf weer allerlei beperkingen opleggen van: oh nee nu heb ik al 3 punten op, als ik nu weer 3 punten eet heb ik teveel..ofzo.
Oud 04-07-2002, 19:05
Ingrid3
Ingrid3 is offline
tis nie da je jezelf dan beperkinge oplegt.. kan wel natuurlijk, maar hoeft helemaal nie!
as je kijkt wa je kunt eten valt op zich bezt wel meej, tis nie da je nix meer mag. Je mag ook wel gwoon snoepie pakke enz. maar je moet gwoon wa oplette.
en as je gwoon wa wil afvalle hoef je ook nie per se die 42 punte te hale maar kan je der een beetje rekening mee houde.
Oud 04-07-2002, 19:24
Snufje
Snufje is offline
Lijntopic #5 idd Die is er niet voor niets..!
Topic gesloten

Regels voor berichten