Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2004, 22:32
Questionmark
Questionmark is offline
Kent iemand dit? En zou het slim zijn?

Zou je het überhaupt zeggen tegen hem of haar? Waarom wel, waarom niet?
Advertentie
Oud 07-09-2004, 22:33
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
ligt eraan wat de reden is dat jullie uit elkaar zijn gegaan
Oud 07-09-2004, 22:36
little nemo
little nemo is offline
nah t schijnt te kunnen bij sommige, maar ik geloof dat me dat niet snel zou overkomen. en verder denk ik dat de kans vrij groot is dat het weer om dezelfde redenen uit zou gaan, verliefdheid gaat over
Oud 07-09-2004, 22:36
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Tja.... dat kan gebeuren. Als het niet te ernstig was, waarom het fout liep, waarom niet opnieuw een kans geven.
Oud 07-09-2004, 23:11
Verwijderd
Doe maar niet.
Oud 07-09-2004, 23:19
Balance
Balance is offline
Als hetgeen waarop het fout liep is veranderd, dan kan het misschien wel. Maar is er niks veranderd of neemt de één de ander nog wat kwalijk, dan moet je d'r volgens mij niet aan beginnen.
Oud 08-09-2004, 01:43
A*
A* is offline
Heel lang gehad, maar ik heb me nooit gerealiseerd dat ik eigenlijk niks misde. Het was niet voor niks uit.
En ik heb een aantal maanden geleden iemand anders leren kennen waar ik nu mee heb en dan valt het hele gemis van je af.
Oud 08-09-2004, 02:01
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Ex = Ex = Exit stage right.
Oud 08-09-2004, 07:47
transfattyacid
transfattyacid is offline
Het is niet voor niks mn ex dus die kans is erg klein. Of er moeten dingen verandert zijn die ons toen in de weg zaten.
Oud 08-09-2004, 12:26
Verwijderd
Ja, ik ken het. Of het slim is, geen idee. Ligt eraan of de situatie verandert is, de reden waarom het eerder is stukgelopen tussen jullie.

Ik heb het wel gezegd tegen hem, en het bleek wederzijds te zijn. Ik heb het gezegd omdat ik eerlijk tegen hem wilde zijn (hij werd een steeds betere vriend van me na 2 jaar bijna geen contact). Ben blij dat ik het toen gezegd heb, we zijn inmiddels al weer bijna 9 weken uit elkaar na een relatie van 5 maanden, maar de reden had niets te maken met de eerdere reden(en) van een breek tussen ons.
Wie weet was het nog aangeweest als we allebei niet zo koppig waren geweest, maar dat is koffiedik kijken, en werkt niet.

Proberen kan geen kwaad, hou er wel rekening mee dat je gekwetst kan worden, of een ander kwetst, maar dat gebeurt ook als het niet je ex is, en het uitgaat (als je me snapt)
Oud 08-09-2004, 13:01
little nemo
little nemo is offline
nouja na al deze negatieve verhalen wil k als tegenwicht nog wel ff vertellen dat een vriend van mij dat ook had met zijn ex...ze hadden 1,5 jaar iets, toen was t meer dan een jaar uit en nou zijn ze alweer een jaar of twee samen. dus het kan wel, je moet er alleen wel heel goed mee oppassen
Oud 08-09-2004, 13:25
suikerprinses
suikerprinses is offline
oooh wat bekend.
verstandig is het hoogstwaarschijnlijk niet, maar tegen verliefdheid doe je toch niks.
ik weet niet of ik het zou zeggen. ik denk dat je heel goed na moet denken of je hem/haar echt terug wil, of dat je het wil zeggen omdat jullie goeie vrienden zijn en het daarom niet tussen jullie in wil laten komen.
Oud 08-09-2004, 13:36
Verwijderd
Citaat:
suikerprinses schreef op 08-09-2004 @ 14:25 :
verstandig is het hoogstwaarschijnlijk niet, maar tegen verliefdheid doe je toch niks.
So true.
Wat ik ermee zou doen? Ik denk niets, mits ik het idee zou hebben dat hij ook weer meer voelt voor mij.. Maar die kans lijkt me nihil
Oud 08-09-2004, 14:03
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
suikerprinses schreef op 08-09-2004 @ 14:25 :
oooh wat bekend.
nah dat is niet waar, tegen het worden misschien niet. maar als je ervan uitgaat dat het toch niet gaat werken, je verliefdzijn accepteert en doorgaat met je leven & de persoon op wie je verliefd bent zoveel mogelijk uit je leven bant dan gaat het veel eerder over dan als je maar blijft hopen en die persoon ook nog ontmoet en belt enzo.
Oud 08-09-2004, 14:07
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Het is mij ook 'overkomen' en bij deze wil ik je zeggen: hou op met luisteren naar mensen die zeggen dat het niet verstandig en alles is om opnieuw te beginnen. Ik dacht er eerst ook zo over hoor en was toen ik weer iets met mijn ex kreeg ook heel bang dat het weer fout zou gaan, maar nu weet ik dat het niet zo is... het gaat echt super tussen ons, beter zelfs als de eerste keer en ik ben zo blij dat ik toen die kans gepakt heb om het nog een keer te proberen.

Dus: ga ervoor! Er zijn misschien mensen die mee hebben gemaakt dat het niet goed afliep, maar ik weet dat het ook anders kan gaan. En die kans dat het goed gaat moet je niet laten lopen

Succes

Laatst gewijzigd op 08-09-2004 om 14:29.
Oud 08-09-2004, 14:22
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 08-09-2004 @ 15:03 :
nah dat is niet waar, tegen het worden misschien niet. maar als je ervan uitgaat dat het toch niet gaat werken, je verliefdzijn accepteert en doorgaat met je leven & de persoon op wie je verliefd bent zoveel mogelijk uit je leven bant dan gaat het veel eerder over dan als je maar blijft hopen en die persoon ook nog ontmoet en belt enzo.
verliefdheid houdt je niet tegen, wat je er mee doet is een tweede natuurlijk...
Oud 08-09-2004, 14:57
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ligt idd aan de reden dat jullie uit eklaar zijn gegaan denk ik..
ik kon mn ex niet loslaten en heb net zo lang achter m aan gelopen tot ie bij me trugkwam
achteraf had ik dat beter niet kunnen doen onze relatie was zwaar klote god mag weten wrom ik in godsnaam hem niet meteen uit mn kop heb gezet...

maar er zijn natuurlijk honderden reden wrom mensen uit eklaar gaan... het kan ook goed gaan als je bij elkaar trug komt..
Oud 08-09-2004, 15:54
Toet0r
Toet0r is offline
ik heb nu weer met mn ex, en het gaat een stuk beter dan eerst. Ik werd alleen niet opnieuw verliefd, maar bleef verliefd, en hij ook, al werd het bij hem eerst iets minder..
maar nu gaat het dus super
Oud 08-09-2004, 16:07
Verwijderd
Het kan wel hoor, bij mij *ons* is het ook gelukt. We zijn ook niet echt met ruzie uitelkaar gegaan, maar we hebben elkaar toen wel gezegt wat we er niet leuk aan vonden. Daarna heb ik met een ander gehad, heel kort, want dat was het toch niet, hoewel die jongen wel leuk was, maar ik merkte dat het houden-van gevoel (wat ik met mijn ex had) toch wel heel speciaal was. Toen ik mijn ex een tijdje later met een ander zag, werd het me al helemaal duidelijk: Ik wil hem terug! En ik heb echt niet gestookt hoor, maar dat ging ook snel uit (hehe ) en we groeiden gewoon weer helemaal naar elkaar toe! We hebben nu weer bijna een half jaar en het gaat heel goed! Beter dan de eerste poging zelfs

Kortom, wat ik wilde zeggen: Als jij voelt dat het goed is, ga er dan gewoon voor! Als je rekening houd met dingen die de eerste keer fout gingen, kan het (weer) perfect worden. En anders... Wat verlies je?
Oud 08-09-2004, 16:08
Verwijderd
Ja ik ken het. Het is mij overkomen, zeer recent zelfs.

Ik had 15 maanden iets met mijn vriend, maar in de laatste periode hadden we regelmatige ruzies en o.a. daardoor is het stuk gelopen. Maar nadat we 4 maanden uit elkaar zijn geweest zijn we sinds deze week weer bij elkaar. En we hebben het inderdaad gewoon tegen elkaar gezegd, maar we hebben het nooit voor elkaar verzwegen dat we die 4 maanden nog steeds van elkaar hielden. Daarbij, het feit dat we nog steeds van elkaar hielden, ook al waren we uit elkaar, vertelde ons dat wat wij hadden / hebben heel bijzonder was. Dus nu gaan we werken aan die ruzies en aan een nieuwe, nog sterkere relatie.

Ja, het is dus mogelijk, opnieuw verliefd worden op je ex. En of het verstandig is het tegen hem / haar te zeggen, dat hangt van de situatie af. Stel dat hij / zij een nieuwe vriend / vriendin heeft kan het hem / haar behoorlijk in de war maken als je zoiets zegt. Ik denk dat je dat voor jezelf moet beslissen, of je dat wilt zeggen of niet. Maar wat wel belangrijk is om eerlijk te zijn over je gevoelens, toch?
Oud 08-09-2004, 16:54
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nee, word ik niet. Gewoon vergeten. We zijn ook best verschillend wat relaties en zo betreft, werkt niet zo goed.
Ik kan op dit moment ook nix met haar beginnen aangezien ik nu ergens anders studeer en zij een nieuwe vriend heeft (kwam ik toevallig maandagmorgen achter toen zij hem naar de trein bracht, de trein die ik ook moest nemen )
Oud 08-09-2004, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Questionmark schreef op 07-09-2004 @ 23:32 :
Ik 'ken' het niet, zou het niet kunnen ook. Niet bij die hypocriete ex die ik heb, maar als 'ie anders had geweest; misschien. Kan ik niet voorspellen.
Slim? Naja, de reden waarom het voorheen uit is gegaan, zou een reden kunnen zijn om er dus niet meer aan te beginnen. Is deze reden zo goed als 'niets', is het ook minder moeite.
IK zou het niet zeggen, maar weer; komt door mijn algemene situaties.
Als er wat uit kan bloeien, waarom niet?

Als er (deze keer) wel wat uit kan komen, een toekosmt in zit.... ga je gang
Oud 08-09-2004, 18:18
Luna
Luna is offline
mwah, nee lijkt me in mijn geval geen goed idee.
Oud 08-09-2004, 18:24
kleinmeisje
kleinmeisje is offline
Ik ben het wel de rest van de mensen eens dat het afhankelijk is van waarom het uitgegaan is en of er iets veranderd is. Ik zou nooit iets met mijn exen beginnen omdat de reden waarom het uit gegaan is niet veranderd is.
Oud 08-09-2004, 18:36
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
puh-lease niet nóg een keer zeg

en verder wat suikerprinses zegt. als je eerst goeie vrienden was zou ik t er niet op wagen, maar verliefdheid hou je inderdaad (helaas) niet zo makkelijk tegen
Oud 08-09-2004, 18:42
Sade
Sade is offline
Lijkt me sowieso niet slim, en het vertellen al helemaal niet
Oud 08-09-2004, 19:13
Mono-racer
Mono-racer is offline
Heb der ervaring mee, en tis niet leuk

Ik was met haar en wat vrienden naar bevrijdingsfestival geweest, en was toen echt weer vet in love op haar geworden, magoed...

Ik dus volgende dag, een beetje laten doorschemeren...na een tijdje zegt ze:

Tja, een ex is niet voor niets een ex hè... (vooral dat hè...stond me niet aan)
Oud 08-09-2004, 19:16
Erbenda
Erbenda is offline
Tja tegen verliefdheid is, mss helaas, weinig te doen. Of het verstandig is degene terug te nemen is te betwijfelen, maar dat ligt aan de reden waarom het uit is gegaan. Die situatie zou dan moeten veranderen... dus moet je van te voren goed bedenken of je degene echt zeker weten terug wilt.
Ik zou het niet snel zeggen.... of anders alleen als die ander er eerst mee komt...
Oud 08-09-2004, 20:03
twirley
twirley is offline
Niet slim. ik weet niet wat je bezielt..
Oud 08-09-2004, 20:12
filia dei
filia dei is offline
Owh ik heb dit ook gehad
Niet aan beginnen hoor, je komt er vanzelf wel overheen!
Oud 08-09-2004, 20:18
Questionmark
Questionmark is offline
Bedankt voor jullie reacties, waardeer ik.
Oud 08-09-2004, 20:23
dutch_chick
dutch_chick is offline
Citaat:
Questionmark schreef op 07-09-2004 @ 23:32 :

ik ken het zeker! en ik raad het je echt af het is bij mij daarna nooit goed gekomen en steeds op een nare manier stuk gelopen
Oud 08-09-2004, 22:21
Arox
Arox is offline
Citaat:
dutch_chick schreef op 08-09-2004 @ 21:23 :
ik ken het zeker! en ik raad het je echt af het is bij mij daarna nooit goed gekomen en steeds op een nare manier stuk gelopen
Wat zij zegt. Natuurlijk is elke situatie weer anders
Oud 09-09-2004, 12:41
Silvie
Silvie is offline
Neuh, werkt toch niet. Bij mij dan. En dacht dat ik weer verliefd was op mijn ex afgelopen jaar, maar dat was dus niet.
Oud 10-09-2004, 14:28
ninatje
ninatje is offline
ja ik heb precies hetzelfde ik ben helemaal smoor op mun ex en ik zou zo weer met hem willen mja da kan niet want hij is niet op mij
kus nina
Oud 10-09-2004, 18:16
abandon17
abandon17 is offline
Ik zou het nooit kunnen vanwege alles wat hij mij heeft geflikt...maar ik denk dat sommige mensen het wel kunnen

EDIT ik zou het trouwens NOOIT MEER WILLEN

Laatst gewijzigd op 10-09-2004 om 18:21.
Oud 10-09-2004, 20:19
Nannel
Nannel is offline
Ik ben voor ongeveer de zesduizendste keer weer een beetje verliefd op mn ex aan het worden geloof ik.. We hebben nogal een gecompliceerde 'relatie' en draaien als anderhalf jaar (met tussenpozen) om elkaar heen..weet echt niet meer wat ik er mee moet..
Oud 26-03-2006, 20:53
clubje
clubje is offline
Als het uitging, omdat één van de twee mensen er 'niet klaar voor was'. Als de ene te jong was om zich te binden bv. Waarom zou het dan later niet kunnen lukken?

En aan de mensen bij wie het gelukt is: wie kwam er dan terug verliefd op de ex, diegene die het uitmaakte, of diegene die de bons kreeg?

Verliefd worden op je ex als je de bons kreeg lijkt me niet moeilijk...
Oud 26-03-2006, 21:05
Verwijderd
wat een up
Oud 26-03-2006, 21:08
Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
clubje schreef op 26-03-2006 @ 21:53 :
Als het uitging, omdat één van de twee mensen er 'niet klaar voor was'. Als de ene te jong was om zich te binden bv. Waarom zou het dan later niet kunnen lukken?
In dit geval kan het iig wel.

Toen ik voor het eerst met mijn ex kreeg, maakte hij het uit na een paar weken. Na zes maanden ging het weer aan en is toen 15 maanden aangebleven en dat had nog veel langer zo kunnen zijn.
Oud 26-03-2006, 21:20
ExVaal
ExVaal is offline
Natuurlijk kan dat. Ik zal altijd een zwak voor mijn ex behouden.
Oud 26-03-2006, 21:56
Verwijderd
Citaat:
EZBlade schreef op 26-03-2006 @ 22:05 :
wat een up
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten