Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2006, 13:46
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik ben geen rechtenstudent, maar volg voor de verandering als keuzevak een cursus Recht. Ik moet daar een bundel wetteksten voor aanschaffen. Ik heb geen ervaring en wil graag wat pointers. Op de website staat dit geschreven:

Citaat:
Bundel wetteksten, zoals de tweedelige Kluwer Collegebundel Wetteksten 2004/2005 (zogeheten gouden bundel met handige CD-rom) of de driedelige Verzameling Nederlandse Wetgeving van Vermande 2004/2005 (zogeheten blauwe bundel). Tweedehands aangeschafte wettenbundels mogen niet meer dan één jaar oud zijn.

Wat raden jullie me aan? Het hoeft niet persé één van de genoemde bundels te zijn.

Bedankt
Advertentie
Oud 30-03-2006, 17:18
Verwijderd
De Gouden Kluwer is het meest populair als ik om me heen kijk (rechtenstudent in Grunn). Ik heb 'm zelf ook en ik vind 'm prettig. De Kluwer is tweedelig, deel I Privaatrecht en deel II Publiekrecht, de Vermande driedelig: privaat-, publiek-, en een apart deel strafrecht. Ik heb nog nooit met Vermande gewerkt, dus vergelijkingsmateriaal heb ik eigenlijk niet, maar ik raad je toch Kluwer aan
Fijne indeling, trefwoordenregister achterin en verschillende inhoudsopgaven voorin, erg overzichtelijk en je krijgt er een vel handige gouden stickertjes bij om als tabbladen te gebruiken
Oud 30-03-2006, 22:46
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Zit eigenlijk niet zoveel verschil in. Op de uni heb ik bij Ondernemingsrecht met de Vermande gewerkt en bij Belastingrecht heb ik met de Kluwer gewerkt. Ik vond het fijner om met de Kluwer te werken, dus ik raad je de Kluwer aan. Deze is ook populairder ja.
Oud 31-03-2006, 12:11
synclinorium
synclinorium is offline
Ook ik ben positief over de Kluwer.
Oud 31-03-2006, 12:38
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Kluwer lijkt me prima
Oud 31-03-2006, 19:12
Liss
Liss is offline
Kluwer!
Oud 31-03-2006, 19:13
Erbenda
Erbenda is offline
De Kluwer bevalt mij prima
Oud 31-03-2006, 20:16
Verwijderd
Maakt niets uit, probeer gewoon een oude van een rechtenstudent te regelen dat spaart je veel geld. Ik zou voor een cursus die dingen echt niet nieuw aanschaffen iig.

Trouwens zeg ik vermande
Oud 01-04-2006, 00:51
Verwijderd
Beetje zonde om vijftig eu uit te geven aan twee van die dikke turven terwijl je misschien hooguit wat artikeltjes uit het BW moet opzoeken. Dat kan ook wel online (www.wetten.nl). En verder kun je idd beter een ouwe bundel overnemen van iemand. Verder zweer ik zelf bij de deelbundels van Ars Aequi en natuurlijk Tekst & Commentaar, maar die zijn voor studenten weer minder fijn.
Oud 01-04-2006, 11:55
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Gauloises & Nare Man, jullie hebben gelijk.
Ik heb het al opgelost. Ik leen een één jaar oudere bundel van een vriend van me.
Bedankt voor alle reacties.
Oud 01-04-2006, 12:07
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 31-03-2006 @ 21:16 :
Maakt niets uit, probeer gewoon een oude van een rechtenstudent te regelen dat spaart je veel geld. Ik zou voor een cursus die dingen echt niet nieuw aanschaffen iig.
Dat sowieso
Oud 01-04-2006, 17:40
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 01-04-2006 @ 12:55 :
Gauloises & Nare Man, jullie hebben gelijk.
Ik heb het al opgelost. Ik leen een één jaar oudere bundel van een vriend van me.
Bedankt voor alle reacties.
Dan kan dit topic ook wel dicht
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten