Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2006, 15:43
elske_e
elske_e is offline
hallo
misschien een hele domme vraag maar bestaat er een verschil tussen het ggz en het riagg? In amsterdam heb je het namelijk allebei en het riagg heet dan mentrum volgens mij en de ggz iets van de meren. Ik heb op hun sites gekeken maar dat was ongeveer gelijk dus ik vroeg me af wat het verschil was.
Groetjes, Elske
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2006, 15:47
marrel
marrel is offline
Volgens mij was riagg vroeger ggz maar zijn sommige regio's/vestigingen zelfstandig verder gegaan, sommige onder de naam riagg, maar er zijn nog meer namen en dingen. Maar dat heb ik ook alleen maar op kunnen maken uit het lezen van hun eigen sites dus ben niet zeker

Oh toevoeging:
Citaat:
Het RIAGG is begin jaren tachtig ontstaan uit de samenvoeging van verschillende instituten op het gebied van de geestelijke gezondheidszorg.
Oud 27-03-2006, 16:43
elske_e
elske_e is offline
Oke dus eigenlijk zijn ze ongeveer het zelfde. Sommige vestigingen van de ggz in amsterdam zijn zich dan riagg gaan noemen maar de ggz is ook gewoon nog blijven bestaan. Zoiets?
Groetjes, Elske
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 18:00
Verwijderd
Je hebt ook nog GGZ Buitenamstel. Maar volgens mij maakt het allemaal niet zoveel uit.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 18:03
Verwijderd
volgens mij maakt het ook niks uit,

in den haag had je ook eerst het riagg, maar later veranderde dat in parnassia. en nu heet het weer PsyQ.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 19:47
Iduna
Iduna is offline
Ik dacht dat de meeste riagg's veranderd waren in ggz. Riagg heeft in de loop van de tijd best een negatieve naam gekregen, waardoor ze overgingen op ggz. Zo had ik het begrepen.

Er is weinig/geen verschil tussen beide instellingen.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 19:51
Verwijderd
Citaat:
*Juliah* schreef op 27-03-2006 @ 20:47 :
Ik dacht dat de meeste riagg's veranderd waren in ggz. Riagg heeft in de loop van de tijd best een negatieve naam gekregen, waardoor ze overgingen op ggz. Zo had ik het begrepen.

Er is weinig/geen verschil tussen beide instellingen.
In Rotterdam heb je GGZ Groep Europoort, maar ook het RIAGG. En voor de jeugd heet het KORES (is een onderdeel van GGZ Groep Europoort).

Alle instellingen in Zuid-Holland: http://www.ggznederland.nl/links/ggz/zuidholland.html
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 22:30
Verwijderd
Volgens mij zijn het twee instellingen, die ongeveer hetzelfde zijn. Het ligt volgens mij aan de verwijzer, naar wie je wordt verwezen.
Je hebt inderdaad Ggz buitenamstel, maar dat is gewoon een afdeling van ggz amsterdam.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten