Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2006, 19:08
Mooneh
Mooneh is offline
Meer keu ze vraag

En als je dan toch vragen zal
Zou multiple choice voor ons voldoen?

Ga ik op in opties, blijf jij me bij.
In die kooi der open-eerlijk-heid,
de waarheid zo begrensd als mijn

hart, veelbelovend glurend,
verstopt gevoel dat smacht naar
golven zij lonken lustig. Zoek me diep!

Maar we drijven niet.

Laatst gewijzigd op 30-03-2006 om 13:35.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-03-2006, 13:37
Mooneh
Mooneh is offline
Even voor de duidelijkheid, de titel is dat vetgedrukte, niet 'Prioriteit, was ik een optie?'. Dat was een tijdelijke oplossing, en nu blijkt dat ik het niet meer mag veranderen.
Oud 30-03-2006, 14:46
Outro
Outro is offline
Hm vind het best interessant!
Multiple choice vind ik erg mooi op een of andere manier, het leest lekker en is ook qua inhoud mooi. Open-eerlijk-heid vind ik ook wel wat hebben.

Maar meer keu ze vraag vind ik een beetje te veel van het goede, daardoor verliest het goede aan je gedicht zijn kracht, je legt het er net wat te dik bovenop voor mijn gevoel. Dan zou ik enkel en alleen "prioriteit" of "optie" toch nog mooier vinden qua titel.

Maar we drijven niet--> snap ik niet. Al snap ik in dat opzicht vrij weinig vandaag krijg ik het idee, zucht.
Oud 30-03-2006, 14:53
Mooneh
Mooneh is offline
Citaat:
Outro schreef op 30-03-2006 @ 15:46 :
Hm vind het best interessant!
Multiple choice vind ik erg mooi op een of andere manier, het leest lekker en is ook qua inhoud mooi. Open-eerlijk-heid vind ik ook wel wat hebben.

Maar meer keu ze vraag vind ik een beetje te veel van het goede, daardoor verliest het goede aan je gedicht zijn kracht, je legt het er net wat te dik bovenop voor mijn gevoel. Dan zou ik enkel en alleen "prioriteit" of "optie" toch nog mooier vinden qua titel.

Maar we drijven niet--> snap ik niet. Al snap ik in dat opzicht vrij weinig vandaag krijg ik het idee, zucht.
Bedankt, Outro...
Meer keu ze vraag ligt er misschien inderdaad een beetje te dik bovenop, aan de andere kant draagt het wel bij aan de betekenis van mijn gedicht.
Ik kan dit gedicht niet echt uitleggen, en het zou alleen maar onderdoen aan het gedicht zelf denk ik. Het heeft weldegelijk een diepe betekenis, maar meer woorden dan de woorden die ik al heb gebruikt kan ik er maar moeilijk aan besteden.
Het ligt niet aan jou.
Oud 30-03-2006, 20:49
Verwijderd
Kan aan mij liggen, maar snap het gedicht niet eigenlijk. En die titel snap ik (dus) ook niet. De woorden vind ik wel mooi, de rijm in tweede strofe ook. Meer kan ik niet zeggen, aangezien ik de boodschap echt niet snap.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 21:50
Mooneh
Mooneh is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 30-03-2006 @ 21:49 :
Kan aan mij liggen, maar snap het gedicht niet eigenlijk. En die titel snap ik (dus) ook niet. De woorden vind ik wel mooi, de rijm in tweede strofe ook. Meer kan ik niet zeggen, aangezien ik de boodschap echt niet snap.
Oké, hoe leg ik dit uit... Ik vind het echt ontzettend moeilijk om dit gedicht te analyseren, helemaal omdat ik het zelf heb geschreven heel ver gaat.. Het heeft iets te maken met prioriteiten, keuzes en vragen stellen aan elkaar. En met gevoel willen voelen, en eerlijkheid willen. Maar dat zijn maar kleine stukjes, het geheel wordt door het gedicht zelf gevormd, als het goed is.
Reageren

Regels voor berichten