Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2006, 09:58
Kula
Kula is offline
Hoi,

Ik was laatst ook bij een bijeenkomst van YFU en ik weet zeker dat ik na mijn diploma (over 1 jaar) ook een jaar weg wil maar ik weet echt niet welk land ik moet kiezen? Ik moet me op tijd inschrijven van YFU want ze hebben niet heel veel plaatsen voor veel landen maar ik weet het nog niet!!! Ik kijk op hun website van www.yfu.nl maar er staan zoveel landen op die mij allemaal erg vet lijken! Wie heeft ervaringen of waar moet ik heen? HELP!!
xx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-03-2006, 10:47
Verwijderd
Als je meerdere keuzes hebt die allemaal vet lijken en waartussen je niet goed kunt kiezen, dan kun je dus ook nooit een foute keuze maken.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 13:13
ook hallo
ook hallo is offline
Wat is de YFU??
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 13:21
Kula
Kula is offline
YFU is een organisatie waarbij je je kunt inschrijven voor uitwisselingen. Ik was laatst bij een bijeenkomst van hun. Moet je maar kijken op de website.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 16:16
Supreme Dutch
YFU is net zoiets als EF? Ik ben zelf met EF talenscholen naar Amerika geweest. Het land dat je kiest hangt natuurlijk ook af van de taal die je wilt leren, en hoe ver je van huis weg wilt zijn.
Ik wilde ten eerste Engels spreken/leren dus dan valt Zuid-Amerika/Spanje/Frankrijk enz. af en ik had de keuze uit Zuid-Afrika, Engeland, Australie en Amerika. Zuid-Afrika sprak me niet zo aan, Engeland vond ik te dicht bij en dus heb ik erg getwijfeld tussen Australie en Amerika. Het is maar net welke levensstijl je het meeste aanspreekt. Ik kom zelf uit een redelijke close familie, dus als er iets met iemand gebeurt (overlijden, urgente ziekenhuis opname) dan wil ik wel "makkelijk" naar huis kunnen. En dan wil ik niet 2x 1.5e dag onderweg zijn. Dan is de Oostkust van de Verenigde Staten het meest aantrekkelijk. Dan ben je met een beetje geluk 6 uur onderweg. De Westkust duurt iets langer en als je ergens midden in Australie zit dan is het een hele tour. Ik heb dus uiteindelijk San-Francisco gekozen en dat is me bijzonder goed bevallen. Over EF (de organisatie waarmee ik was) hoor je heel wisselende verhalen. Ik zat zelf in hun beste (of 1 van de beste) vestigingen en alles was wel redelijk goed geregeld. Dat kwam mede doordat ik op de campus woonde en geen gedoe had met gastgezinnen. Heb je een leuk gastgezin dan is je jaar 1.5x leuker en heb je een rotgezin (die het voor het geld doen) dan is het 10x minder leuk. Ik zat zelf in de buurt van Oakland dus er waren behoorlijk veel gezinnen die het puur voor het geld deden, en dat zijn doorgaans niet de beste gezinnen. En verhalen van "Ik kwam aan, en ik moest nog een gezin regelen" klinken mij ook niet onbekend. Ik wil je dus aanraden om niet in een gastgezin te gaan in gebieden met arme buurten.(klinkt heel arrogant enzo, maar bijv. over gastgezinnen in Canada en het midden van de VS hoor ik over het algemeen veel betere verhalen). Je moet aan de andere kant wel de "vrijheid" aankunnen van een zelfstandig leven op een campus/in een stad. Dit is allemaal eigen ervaring, dus je zal vast ook hele andere verhalen horen.

1. Denk na welke taal je wilt spreken/leren
2. Denk na of je misschien tussentijds nog naar huis wilt (met een evt. relatie is dat soms best leuk)
3. Denk na of je er een jaar wilt doorbrengen op de plek naar keuze, of bijv. 2 verschillende steden
4. Denk na welke landen je kunt betalen, verblijf zonder gastgezin is duurder.
5. Denk na over de cultuur waar je in terecht wilt komen.

Een jaar weg is als je alles een beetje goed regelt, echt een topervaring Je keuze om het te doen is sowieso al goed, waar je ook heengaat! Succes met je keuze!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten