Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2006, 18:12
Kryptonite
Kryptonite is offline
Hoi,
Ik zit erover te denken in Leeuwarden te gaan studeren, omdat de opleiding mij daar wel goed lijkt (Lerarenopleiding Frans aan de NHL). Nou lijkt de stad mij op het eerste gezicht niet echt spetterend of zo... Ik kan bijvoorbeeld niks vinden over leuke salsalessen/dansscholen of zo en het lijkt me ook niet echt een studentenstad. Zijn hier ook mensen die in Leeuwarden studeren en mij er meer over kunnen vertellen?
Oud 26-02-2006, 18:24
Verwijderd
Godzijdank studeer ik er niet, ik ben er helaas wel geboren en opgegroeid, maar het is inderdaad een ongelooflijke grijze uithoek waar je liever niet naar toe wilt.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2006, 18:41
Verwijderd
Mijn ouders hebben er gestudeerd, er woont veel familie van mij, en familie studeert er ook. Wat ik ervan weet is dat het op zich best leuk studeren is. Leeuwarden is een leuke stad, en de dingen gaan er gewoon gemoedelijk. Leeuwarden is juist wel een studentenstad, alleen dan in het noorden. Forumbaas Mushu gaat er met een beetje geluk ook studeren volgend schooljaar. Maar wat zij van Leeuwarden vindt, weet ik eigenlijk niet. En wat die danslessen enzo betreft: Elke stad heeft wel iets van een dansschool.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2006, 18:45
Verwijderd
Groningen is echt tien keer leuker dan Leeuwarden. Je moet natuurlijk niet alleen voor de stad gaan, maar als je die opleiding ook nog ergens anders kan doen, dan zou ik iig niet naar Leeuwarden gaan.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 16:43
snarl
snarl is offline
leeuwarden.. niet doen.
Oud 27-02-2006, 17:03
ecrivaine
ecrivaine is offline
Friesland, brrrr

Leeuwarden, ach, misschien is het in de stad nog wel gezellig te maken. Maar als je kan kiezen, ga dan inderdaad voor Groningen, of een andere leuke stad.

sorry, slechte ervaringen met hele domme boeren enzo
Oud 27-02-2006, 17:49
Verwijderd
Citaat:
ecrivaine schreef op 27-02-2006 @ 18:03 :
Friesland, brrrr

Leeuwarden, ach, misschien is het in de stad nog wel gezellig te maken. Maar als je kan kiezen, ga dan inderdaad voor Groningen, of een andere leuke stad.

sorry, slechte ervaringen met hele domme boeren enzo
ja, want heel Friesland bestaat uit domme boeren per slot van rekening
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 20:54
zeep007
zeep007 is offline
Hey, ik studeer in Leeuwarden aan de Nhl. Ik woon er echter niet. Ik woon in Groningen. Maar de opleidining die ik doe, is alleen daar te vinden en dat laat me weinig keuze.

Leeuwarden wordt steeds meer een studentenstad, dat merk je wel, en heel erg verkeerd is het nou ook weer niet, voor zover ik dat kan zien, en er zijn best veel faciliteiten.
Maar ik hou van Groningen en alles daarom heen. Tis niet lang reizen, lang leve de sneltrein. Dus misschien is dat een optie

Verder merk ik weinig van Friezen, ik hoor ze af en toe in de trein/ bus, that's it. Ik kan me wel kapot irriteren aan dat taaltje, maar niet minder dat ik me ook aan Gronings kan irriteren.
Verder is de opmerking; domme boeren ook dikke bull. Ik ben die boeren wel gaan waarderen, lekkere nuchtere en eerlijke mensen.

Maarja, wat ik probeer te zeggen is eigenlijk dat je voor een opleiding moet kiezen en niet voor een stad. Het zou voor mij ook makkelijker zijn in groningen te studeren.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 21:44
ecrivaine
ecrivaine is offline
Citaat:
Nattigheid schreef op 27-02-2006 @ 18:49 :
ja, want heel Friesland bestaat uit domme boeren per slot van rekening
Misschien was het niet helemaal duidelijk, maar bepaalde posts moet je met een korreltje zout nemen.

Ik scheer niet over één kam en ik ken zelf ook genoeg leuke mensen in Friesland. Maar je kunt wel degelijk spreken over een bepaalde 'mentaliteit' of 'sfeer' in een bepaald gebied. En Friesland is voor mij nou niet bepaald een bruisend of intellectueel hoogstaand gebied. Maar alles is persoonlijk natuurlijk.
Kom op, vat niet alles zo zwaar op
Oud 28-02-2006, 09:45
Matthijs K.
Matthijs K. is offline
Hehe, kom gewoon naar Groningen.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 11:13
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
ik vind Leeuwarden wel leuk... als ik er die ene keer per jaar kom...
Oud 28-02-2006, 11:28
Kryptonite
Kryptonite is offline
Jaaaa Groningen über alles

Maar helaas, daar gaat het niet lukken. Wel balen, want ik wilde altijd in Grun gaan studeren.

Er zijn wel alternatieven; ik zou ook naar Nijmegen, Zwolle of Utrecht kunnen gaan. Utrecht lijkt me ook wel vet qua stad, maar de opleiding is daar wat mij betreft niet supergoed dussss.....
Oud 28-02-2006, 12:57
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
ecrivaine schreef op 27-02-2006 @ 22:44 :
Misschien was het niet helemaal duidelijk, maar bepaalde posts moet je met een korreltje zout nemen.

Ik scheer niet over één kam en ik ken zelf ook genoeg leuke mensen in Friesland. Maar je kunt wel degelijk spreken over een bepaalde 'mentaliteit' of 'sfeer' in een bepaald gebied. En Friesland is voor mij nou niet bepaald een bruisend of intellectueel hoogstaand gebied. Maar alles is persoonlijk natuurlijk.
Kom op, vat niet alles zo zwaar op
nee, de gemiddelde amsterdammer is beschaafd en intelligent en zo.
Oud 28-02-2006, 14:04
ecrivaine
ecrivaine is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 28-02-2006 @ 13:57 :
nee, de gemiddelde amsterdammer is beschaafd en intelligent en zo.
Zeg ik dat?

Valt trouwens niet te ontkennen dat er een andere sfeer is in Amsterdam. Of die je bevalt of niet, is persoonlijk.
Oud 28-02-2006, 14:07
Verwijderd
Ik zou niet zo snel naar Leeuwarden gaan, ik vind het een behoorlijk saaie stad en als je de kans hebt zou ik persoonlijk naar Groningen gaan.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 15:18
Verwijderd
Citaat:
Nattigheid schreef op 26-02-2006 @ 19:41 :
Leeuwarden is juist wel een studentenstad, alleen dan in het noorden
haha
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 17:32
Verwijderd
Idd, bull.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 20:57
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
ecrivaine schreef op 28-02-2006 @ 15:04 :
Zeg ik dat?

Valt trouwens niet te ontkennen dat er een andere sfeer is in Amsterdam. Of die je bevalt of niet, is persoonlijk.
nou, 'niet bepaald intellectueel hoogstaand' komt toch wel behoorlijk dr op neer dat je beweerd dat er vooral domme mensen wonen.

dr staan steden tussen de weilanden, misschien handig als je daar eens ging kijken.

maar goed, als je wil beweren dat friesland afwijkt van de rest van nederland - dat klopt. m.i. in positieve zin.
Oud 05-03-2006, 11:50
Megadeth
Megadeth is offline
Ik studeer zelf ook in Leeuwarden op de NHL opleiding CMD en het bevalt me best. Leeuwarden is best een gezellige stad en het uitgaan begint eigenlijk vanaf donderdag wat.

Je hebt er veel winkels, kroegjes, 2 bioscopen.. sja wat wil je nog meer? Hele tijd dronken studenten die lopen te schreeuwen vind ik nou niet echt de ideale studie-stad en gelukkig heeft Leeuwarden dat niet zo extreem als andere steden.

Iedereen zegt altijd van "de stad is saai", maar zit je daar voor je gezelligheid? Wil je de hele week zuipen en plezier maken? Kan me er niks bij voorstellen eigenlijk Ik ga altijd gewoon naar huis na schooltijd naar het prachtig rustige dorp Stiens.

Oud 05-03-2006, 14:34
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik studeer ook in Leeuwarden en mij bevalt het wel

Leeuwarden is een stad (het heeft alle faciliteiten: winkels, discotheken, kroegen, bioscoop, theater etc) maar het voelt meer aan als een dorp. (Zeker als je het vergelijkt met Rotterdam )

Je moet er van houden, zeg ik altijd maar. Ik heb het er prima naar mijn zin Elke maandagavond spellenavond in de Gloppe. Dinsdag en woensdag sporten (sportpas, voor 110 euro per jaar onbeperkt fitnessen ), donderdagavond Wolweze (alternatieve studentenvereniging) en vrijdagavond een weekendje naar huis/vriend/vriendinnen.

Het enige nadeel is dat het zo vreselijk ver is van de bewoonde wereld Ik ben elk weekend zeker 7 uur aan reizen kwijt (Voordeel van Nederland: je hebt OV, dus het kost je niets)
Oud 08-03-2006, 14:55
wup
wup is offline
Ik zit ook op de NHL, de school is echt heel leuk, maar de stad .
Ben je ook van plan om op kamers te gaan? Dan zou ik toch zeker wel naar Groningen gaan. Ik woon ook in Groningen, 36 minuten met de trein, prima te doen dus. Leeuwarden is wel makkelijker om aan een kamer te komen en ze zijn daar ook goedkoper, maar het is maar wat je wilt.
Ze zouden die hele NHL in Groningen moeten planten
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 14:59
Verwijderd
Nee, want wij hebben de Hanzehogeschool en de RUG al
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 15:09
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 08-03-2006 @ 15:59 :
Alsof de Hanze alle studies aanbiedt.
Oud 08-03-2006, 20:40
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Ik woon in Leeuwarden (ja, okay, kom maar, Frieslandnazi's ), Dansscholen zijn er wel hoor. Saco Velt staat aardig goed aangeschreven, bijvoorbeeld.

spekkie: oeh, jij komt ook in de gloppe
Oud 08-03-2006, 21:13
zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 08-03-2006 @ 15:59 :
* De hanze heeft heel veel studies die de Nhl bied niet.
* De Nhl is qua school echt vele malen beter dan de Hanze, en ik spreek uit ervaring.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2006, 19:33
Amma
Amma is offline
Citaat:
ecrivaine schreef op 27-02-2006 @ 22:44 :
Maar je kunt wel degelijk spreken over een bepaalde 'mentaliteit' of 'sfeer' in een bepaald gebied. En Friesland is voor mij nou niet bepaald een bruisend of intellectueel hoogstaand gebied.
huhu lol.

Ja, want intellect hangt ook echt af van de streek waar je vandaan komt, en Friesland is de enige met zo'n 'mentaliteit', met alleen boeren, koeien en dorpen. Ze zijn daar allemaal dom en Nederlands spreken kunnen ze al helemaal niet.

Maargoed, ik studeer ook in Leeuwarden en ik heb het prima naar mijn zin. Het heeft alle faciliteiten die andere grote steden ook hebben en is wel degelijk een studentenstad. En wat dat 'bruisend' betreft, ik vermaak me nog alijd beter met 3 leuke kroegen dan met 20 klotetenten.

Natuurlijk is Groningen qua (studenten)stad de shit en kan Leeuwarden daar niet aan tippen. Als ik de kans krijg zou ik daar graag heen willen
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 20:51
Cologne
Cologne is offline
Citaat:
Amma schreef op 09-03-2006 @ 20:33 :
huhu lol.

Ja, want intellect hangt ook echt af van de streek waar je vandaan komt, en Friesland is de enige met zo'n 'mentaliteit', met alleen boeren, koeien en dorpen. Ze zijn daar allemaal dom en Nederlands spreken kunnen ze al helemaal niet.

Maargoed, ik studeer ook in Leeuwarden en ik heb het prima naar mijn zin. Het heeft alle faciliteiten die andere grote steden ook hebben en is wel degelijk een studentenstad. En wat dat 'bruisend' betreft, ik vermaak me nog alijd beter met 3 leuke kroegen dan met 20 klotetenten.

Natuurlijk is Groningen qua (studenten)stad de shit en kan Leeuwarden daar niet aan tippen. Als ik de kans krijg zou ik daar graag heen willen
Je zegt helemaal wat ik wou zeggen
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 16:38
Verwijderd
Leeuwarden is best een aardig stadje voor even, maar ik denk dat je het er wel vrij snel gezien hebt
Met citaat reageren
Oud 23-03-2006, 21:42
Ingetjuh19
Ingetjuh19 is offline
Ik vond leeuwarden echt superleuk!
Baal wel dat ik er niet meer woon
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 06:50
Ingetjuh19
Ingetjuh19 is offline
En ik ga er weer wonen YES
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 15:03
Mariële
Mariële is offline
Leeuwarden valt best mee. Ik studeer er al vrij lange tijd nu, en zoals je ook in eerdere reacties leest, het wordt steeds meer een studentenstad, mogelijkheden zat.
Je kunt er WEL salsalessen volgen, meerdere mogelijkheden zelfs, je moet ze alleen even weten te vinden. Bij sacovelt (http://www.sacovelt.nl/) bijvoorbeeld. Of bij dansschool Adema. En er worden ook wel eens losse cursussen georganiseerd in De Gloppe (een ja, hoe noem je het, culturele kroeg in Leeuwarden). Echt waar, Leeuwarden is zo slecht nog niet . Je moet er alleen even doorheen kijken. Als je eenmaal gewend bent begin je het, naar mijn eigen ervaring, best leuk te vinden. Je moet alleen even weten waar je moet zoeken.
Daarbij is in Groningen uitgaan natuurlijk wel leuker, maar Groningen ben je zo. Ik neem zelf vaak de eerste trein in de ochtend gewoon weer terug naar Leeuwarden. Geen probleem.

Enn ik vind de NHL zelf een erg leuke school, ik doe de Lerarenopleiding Aardrijkskunde daar. Je had mee kunnen doen met proefstuderen op 30 maart joh.. Had je beetje indruk gehad van hoe het er aan toe ging. Maar je kunt ook gewoon even naar de afdeling talen bellen, ze laten je zo een dag een paar lessen met de eerstejaars mee volgen. Doen ze niet echt moeilijk over. Verder is het hier in Leeuwarden absoluut niet moeilijk om een kamer te vinden (er worden heeel regelmatig kamers aangeboden) en zijn de prijzen niet zo achterlijk hoog als in de Randstad. Blijft dus meer geld over voor andere leuke dingen .
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 15:16
Kryptonite
Kryptonite is offline
@Trommeltrut:
bedankt voor je reactie. daar heb ik nog eens wat aan!

Ik ben donderdag inderdaad naar de meeloopdag geweest en ik vond het zo leuk, dat ik me gewoon ga inschrijven no matter what!
En ach, met de stad zal het vast meevallen. Jullie hebben in elk geval een H&M, die hebben ze niet eens in Zwolle en Zwolle is ook een best leuke stad.

Ik heb nog wel een vraag voor je: weet je toevallig dan ook salsacafés? Of wat ik probeer te zeggen: heb je toevallig een idee van hoe vaak er salsafeesten of avonden worden gehouden? In Zwolle kun je namelijk zo'n 3 of 4 keer per week terecht en dat is altijd handig om te weten als je verslaafd bent
Oud 02-04-2006, 15:48
Mariële
Mariële is offline
Graag gedaan!

Ik ben verder niet echt helemaal into Salsa, ik geloof niet dat er doordeweeks elke avond wat te doen is wat salsa betreft.. Maar in Groningen wel, daar heb je uhh. Pff. Kom zo niet op de naam, die laat ik je nog wel weten, maar daar heb je een of andere danskroeg die altijd salsamuziek draait, die ook elke avond open is.. I'll let you know!
Je kunt ook altijd gewoon in Groningen gaan wonen, (zou ik wel nu naar een kamer gaan zoeken daar als ik jou was) dat je alleen voor school in Leeuwarden hoeft te zijn. Moet je alleen wel vroeg opstaan, als je colleges om half 9 beginnen dan. En dat is niet vaak zo, dus je moet voor jezelf maar even de weegschaal opmaken, wat je leuker/beter/handiger lijkt.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 19:00
Kryptonite
Kryptonite is offline
Ja in Groningen hebben ze héél veel, dat weet ik
Toch denk ik niet dat ik daar op kamers wil, want ik woon nu in de buurt van Zwolle en dan scheelt het te weinig qua reistijd om zo'n dure investering te doen vind ik. Ik ga dus gewoon op kamers in wereldstad Leeuwarden en dan ga ik wel uit in Grunningen dacht ik zo.
Oud 03-04-2006, 17:31
dark princess
dark princess is offline
ik studeer ook in Leeuwarden, ik woon daar ook op kamers. Ik ben daar niet heel vaak, ook omdat ik Leeuwarden niet echt bruisend vind en omdat ik niet in een goede wijk woon, maar ik ga verhuizen en dan ben ik er dnek ik wel vaker.

Er zijn wel salsalessen in Leeuwarden hoor, het zusje van een oudklasgenoot zit in Leeuwarden op salsadansen en ze vindt het er heel erg leuk! ik weet niet op welke dansschool ofzo, want ik spreek ze eigenlijk nooit meer, maar het is er dus wel!

ik zit trouwens ook op de NHL op dat gebouw waar ook de leraaropleidingen zijn, ik vind het gebouw opzich wel gezellig. Op de afdeling waar ik zit, is het in ieder geval wel gezellig.

edit: als je nog iets wilt weten, stuur me dan maar een PM . dan krijg ik een mail, want ik vergeet vast om hier weer te gaan kijken op reacties
Reageren

Regels voor berichten