Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2004, 15:05
thafristi
thafristi is offline
Hoi, ik zit in 5havo met het C&M profiel.
mijn DU2 lerares zegt dat we mondelingen krijgen over de boeken die we moeten lezen dit jaar.

Maar volgens mij bluft ze. Ze wil gewoon dat we die boeken lezen. Bij FA2 hebben ze ook geen mondelingen.

Heeft iemand van jullie mondelingen gehad over de boeken bij DU2 ?

Kvind ut namelijk erg moeilijk dat lezen.

alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2004, 16:19
Balance
Balance is offline
ik heb tot nu toe maar 1 duits boek hoeven lezen en daar kreeg ik idd een mondeling over. Deze mondeling telde mee voor literatuur en NIET voor duits 2. Ik kreeg ook nog een aparte mondeling (gewoon gesprekjes) die wel voor duits 2 gold.
Maar dat het op mijn school zo is, betekent niet dat dat op elke school zo is.
Oud 30-03-2006, 17:48
kiwiko
kiwiko is offline
ik hoefde geen boeken te lezen, alleen teksten. Mondeling ging over excursie naar aken
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 17:58
Verwijderd
Bij ons waren die er - geloof ik - wel.

Maar dan nog moet je die boeken gewoon lezen, mondeling of niet.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 12:41
Guenevery
Guenevery is offline
Wij moesten bij Du1 ons mondeling doen over twee gekozen boeken. Je moest er in totaal 5 lezen.

Je hebt trouwens tegenwoordig hele goede nederlandse vertalingen die je er naast kan leggen. Heb ik ook gedaan, want echt diep gaat mijn Duits niet. Je zou ook gewoon niet zo'n enorm moeilijk boek kunnen kiezen. 'Der Vorleser' van Schlink, oid <3.
Oud 31-03-2006, 15:18
Toet0r
Toet0r is offline
Je hoort voor Du2 toch helemaal geen mondeling te krijgen, dat 2 is altijd lezen en schrijven!? Ik heb wel boeken moeten lezen en heb daar toetsen over gehad, maar daar blijft het bij. Voor mijn mondeling moet ik een stukje voor lezen, dingen vertellen en beschrijven, mn mening geven etc.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 15:56
Tink*
Tink* is offline
Duits2 is dus wel de aanvulling en vaak krijg je daar ook literatuur bij. Ik zit dan wel op het vwo, dus misschien is het daar anders. Wij hebben in totaal vier boeken moet lezen en daar dus ook een literatuurmondeling over. Bij frans2 is dat overigens bij ons ook zo. Ook moeten we bij duits een gewoon mondeling doen over artikelen etc.
Oud 01-04-2006, 10:33
Guenevery
Guenevery is offline
Ja, wij hadden ook artikelen, maar ik weet inderdaad niet hoe dat op de havo zit. Omdat literatuur bij ons onder duits 1 valt, zit daar misschien een verschil in. Ik zal blij zijn als ze dat weer tot gewoon een volledige taal hebben gevoegd zeg
Reageren

Regels voor berichten