Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2002, 15:19
niem
niem is offline
okeey je zit in de put... en praat er waarschijnlijk met iemand over.. met je ouders/psycholoog etc. Iig men probeerd om je weer levens zin te laten krijgen...

maar hebben jullie zelf eigenlijk een oplossing bedacht om er bovenop te komen??? wat denk je zelf dat je moet doen om je weer goed te gaan voelen? gaat dit lukken?

dus wat zou jij zeggen als je psychiater was en jezelf als klant kreeg? wat zou je proberen om je patient (hier dus jezelf) er bovenop te helpen??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2002, 15:42
pantzermench
pantzermench is offline
euh.. goed onderwerp trouwens....!!!

nou juah......ik weet duss eg niet wat ik zou zegge, of wilde zegge.... maja, in ieder geval zou ik probere om het mens haha, er weer helemaal boveop te krijge.. want juah.. ik zit zelluf ook wel diep in de shit.. en ik wil niet dat mensen ut zelfde voele als ik nou doe
Oud 20-06-2002, 16:28
Rosie
Rosie is offline
Inderdaad, ik hoop dat weining mensen voelen wat ik nu al weer 4 dagen voel..
Shit zeg, maar wat ik zou doen.. Goeie vraag.. ik zou het wel eens willen weten, ik zit nu ook erg in de put zoals je zegt dus.. kom maar op met die tips..

Als eerst zou ik als psych naar die persoon luisteren.. duh, dan zeggen dat hij of zij er altijd terecht kan... dan dat het echt wel goed komt en dat het een tijd is waar je door heen moet, dat het de leeftijd is en dat het bij het leven hoort. Dat je door de ongelukkige dingen leert hoe gelukkig je normaal bent.. Ofzow, dat kreeg ik namelijk als peptolk op school bij maatschappelijk werk lang geleden. Ohja en eerst aan jezelf denken..

Dat is echt iets waar ik het niet mee eens ben.. eerst aan jezelf denken.. Ik bedoel, dan word je toch snel egoistisch?? Tenminste dat heb ik, daarom zal ik het ook wel nooit doen, aan mezelf denken..

Nouja.. tis op dit moment niet helemaal helder bij mij..

Ga later maar geen psych worden geloof ik..

greetz
Oud 20-06-2002, 18:15
Verwijderd
zoiets is moeilijk, makkelijker om eerst psyg te studeren...
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 18:17
niem
niem is offline
Citaat:
Dark Girl! schreef:
ik zit in de put jah, en ik probeer eruit te komen, maar heb je wel enig idee hoe moeilijk dat is?
en ik heb hulp, maar als of dat altijd helpt...nee dus.

maar probeer is antwoord te geven op de vraag...
wat zou jij doen als je de psycholog was van jezelf??

(ps ik vind je gedicht wel goed, het is sowieso lekker om dingen op te schrijven... het lucht op)
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 20:24
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Ik zou mezelf niet eens willen behandelen..
Oud 20-06-2002, 21:33
eden6
eden6 is offline
Ik denk dat ik geen moeilijke patient ben...

Op dit moment gaat het niet zo lekker (nu 1,5 maandje ofzo), het is geen depressie te noemen, noem het liever een dip oid. Er zijn gewoon een paar vervelende dingen gebeurt die me daarin gebracht hebben. Daardoor is mn hoofd een chaos - zo voelt het - en ben ik "het overzicht" kwijt.

Ik probeer afleiding te zoeken, maar ja dat uit zich bij mij in heel veel werken en daarnaast veel uitgaan. De tijd die ik over heb breng ik door met vrienden. Klinkt opzich logisch, maar het put me uit. En ik weet dat ik fout bezig ben, maar ik wil het niet veranderen. Lastig om te verwoorden.

Eigenlijk zoek ik geen oplossing, ik ga ervanuit dat het overgaat. Vanzelf. Tijd heelt wonden zeggen ze toch.

Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 21:34
eden6
eden6 is offline
Citaat:
niem schreef:
wat zou jij doen als je de psycholog was van jezelf??
Rust nemen, minder gaan werken en zorgen dat je voldoende slaapt.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 19:58
rozijntje
rozijntje is offline
ik zou geen goede psycholoog zijn van mezelf, of van anderen. ik zou mijn depressieve patiėnten namelijk gelijk geven als ze zeggen dat het leven het eigenlijk niet waard is.

och ja
Oud 22-06-2002, 20:00
rozijntje
rozijntje is offline
Citaat:
eden6 schreef:
Ik denk dat ik geen moeilijke patient ben...

Op dit moment gaat het niet zo lekker (nu 1,5 maandje ofzo), het is geen depressie te noemen, noem het liever een dip oid. Er zijn gewoon een paar vervelende dingen gebeurt die me daarin gebracht hebben. Daardoor is mn hoofd een chaos - zo voelt het - en ben ik "het overzicht" kwijt.

Ik probeer afleiding te zoeken, maar ja dat uit zich bij mij in heel veel werken en daarnaast veel uitgaan. De tijd die ik over heb breng ik door met vrienden. Klinkt opzich logisch, maar het put me uit. En ik weet dat ik fout bezig ben, maar ik wil het niet veranderen. Lastig om te verwoorden.

Eigenlijk zoek ik geen oplossing, ik ga ervanuit dat het overgaat. Vanzelf. Tijd heelt wonden zeggen ze toch.

ja ik heb ongeveer hetzelfde.
ik sleep me van dag tot dag, hoop dat ik door uitgaan met vrienden weer wat geluk zal vinden, wat soms heel kortstondig ook wel zo is, maar achteraf voel ik me nog slechter.

heel uitputtend indeed.
Oud 22-06-2002, 20:39
PiNoW
PiNoW is offline
Citaat:
niem schreef:
okeey je zit in de put... en praat er waarschijnlijk met iemand over.. met je ouders/psycholoog etc. Iig men probeerd om je weer levens zin te laten krijgen...

maar hebben jullie zelf eigenlijk een oplossing bedacht om er bovenop te komen??? wat denk je zelf dat je moet doen om je weer goed te gaan voelen? gaat dit lukken?

dus wat zou jij zeggen als je psychiater was en jezelf als klant kreeg? wat zou je proberen om je patient (hier dus jezelf) er bovenop te helpen??
Ik zit nu (alweer) een beetje in de shit, probeer oplossingen te vinden.
ik zit alleen maar bij vrienden, s avonds ga ik uit en daar zijn mijn ouders het weer niet mee eens..
*zucht* school was een goede afleiding..
vriendje is een goede afleiding maar dat gaat ook niet echt meer zow goed..
als ik psycholoog was zou ik mezelf echt niet als klant willen..
en ik wil ook niet meer naar een psycholoog *ril*
nee, ik zoek wel genoeg afleiding, zorg dat ik niet teveel stomme dingen ga doen om depressie weg te drukken en over een tijdje is alles weer ok, hoop ik.
het is echt niet leuk ik wil niet dat alles zich gaat herhalen...
Oud 23-06-2002, 12:45
Verwijderd
Ik weet van mezelf dat

-ik moet stoppen de behoeftes van andere mensen voor die van mezelf te plaatsen..

-ik veel te hoge eisen stel aan mezelf

-Ik te weinig van mn dromen naleef

-Ik te weinig om hulp vraag wanneer ik dit nodig heb

-Ik moet leren mensen niet weg te duwen wanneer ik ze nodig heb

-ik moet leren dat het niet erg is als ik af en toe mezelf op nummer 1 zet

zoiets.. nouw jah, zat om aan te werken.. kheb dus owk geen therapie
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 17:09
Maximillian
Maximillian is offline
Als je jezelf zou moeten behandelen.. dan zou je denk ik alles moet uitwroeten met de vraag WAAROM dit WAAROM dat.. kijk je moet je zelf denk ik proberen te begrijpen.. waarom heb ik dat gedaan waarom doe ik zo.. als je nou eenmaal het antwoord daarop weet dan kan je je oplossing gaan zoeken.

Misschien het lastigste maar je weet in iedergeval wat jou motivatie is voor de dingen die je doet.
Reageren

Regels voor berichten