Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Verder dank voor je reactie, de vele rijm is bewust zo gedaan, daar zit een gedachtegang achter, maar ik kan me voorstellen dat het niet zo aanslaat. Porcelain: ja, daar twijfelde ik dus zo over! Het is inderdaad 'baat' natuurlijk, ik dacht gewoon niet aan 'baten', stom. Andere punt is ook wel goed opgemerkt, dat 'wat'. Misschien moet ik daar ook nog wat aan doen... milamber: ik bedacht me zelf ook dat het eigenlijk een voordracht-gedicht is, misschien moet ik het opnemen. Rita Pavlovic: zoals ik al tegen LvH zei; ik kan me voorstellen dat het niet zo aanslaat, de gedachtegangen erachter zijn natuurlijk niet duidelijk en juist door die gedachtegangen moeten de kleine letters en de herhalingen, de rijm er wel in. Dat is ook een zwak punt van het gedicht; de betekenis komt niet echt naar voren. Ik heb ook nog niemand wat over de inhoud horen zeggen ![]() Dank iig voor de reacties! Misschien kan ik het gedicht nog wel wat aanpassen.
||
Citaat:
Als ik het zo zie en lees lijkt het een verkeerd om sonnet. Eerst twee terzines, dan een wending, en vier kwatrijnen. Je hebt het over omslag, vorm, en omslaan. Het gedicht gaat over zichzelf, over het schrijven ervan. Het meisje, de dichteres, die/dat het niet voor elkaar krijgt het sonnet in de jusite vorm te schrijven. Hoewel, misschien toch meer andersom, het meisje wil het sonnet andersom, maar het sonnet wil het niet maar 'n mooie vorm moest duldend passen, [...]naar zo'n klein meisje dat zich had bezeerd. Ze huilt huilt huilt, zegt 'au' en schreeuwt 'hou op!', stop, zo stom, ze huilt maar hij gaat niet om!" Nu zal dat niet het enige zijn. De eerste twee strofes lijken over iets anders te gaan dan het sonnet. De derde zou daar ook bij passen. En dan zou het alleen in de derde strofe over het sonnet gaan, dat wel omkeert voor het meisje, in tegenstelling tot de 'hij' uit de vierde strofe (en 'je' in de eerste twee). Blah, het klinkt net alsof ik denk dat ik het begrijp. En wat losse opmerkingen. 'Ik zeg elke dag dat ik je haat haat, ik kom er net pas achter dat de eerste haat een zelfstandig naamwoord is, en de tweede een persoonsvorm. Dus 'je haat' als lijdend voorwerp van 'haat'. Dan is die twee keer haat niet echt een herhaling, en de zin erna 'dat ik je haat' ook geen herhaling van de eerste regel. De herhalingen vond ik ook niet geweldig, maar dat was vooral in de eerste strofe, en nu ik door (denk te) heb(ben) hoe het zit vind ik het niet storend. Waarom je twee keer 'zo om' gebruikt in de tweede snap ik niet, en ik vind het niet mooi. Ik vind het leuk dat je zo veel rijmt. Ik houd wel van rijm. 'T twist moet volgens mij toch echt 't Twist zijn en !', hoort dacht ik ook niet zo. Bij de eerste kleingedrukte zin snap ik niet waarom hij kleingedrukt is, en van de tweede zie ik niet wat het toevoegt. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] Anders dan eergister flyaway | 0 | 14-11-2008 13:05 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |