![]() |
|
![]() |
Hallo!
Ik doe de opleiding Media & Entertainment Management en ik ben op dit moment bezig met mijn afstudeerscriptie. Voor mijn scriptie heb ik als onderwerp jongeren en nieuws gekozen. Bij mijn afstudeerscriptie hoort ook een enquête. Door middel van deze enquête wil ik inzicht krijgen in hoe jongeren denken over nieuws en over een mogelijk jongerennieuwsprogramma. Bij deze wil ik jou vragen om de enquête in te vullen. De enquête is te vinden op onderstaande link: http://www.studentenonderzoek.com/?qid=11301&ln=ned Alvast bedankt voor het invullen!! Groeten, Irene |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
wel gedaan trouwens
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
HBO ja, maar je moet eens weten wat voor een opleiding ik doe... En ik kan je vertellen, deze enquête is goed genoeg voor een afstudeerscriptie, en het onderwerp al helemaal. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Om even bij het begin te beginnen.. vanuit welk perspectief wil je uit gaan bij het samenstellen van het programma? Ga je uit van de TV zender, of ga je uit van de jongeren? Lijkt me nogal een groot verschil namelijk.. als je uitgaat van een zender, dan moet het programma in de eerste plaats rendabel zijn. (kijkcijfers!) in dat geval zou je eens aan je doelgroep moeten denken.. is je doelgroep breed genoeg? Als er zo weinig jongeren nieuws kijken, is er dan reden om aan te nemen dat dit aantal zal groeien? Zal het programma ook interessant zijn voor andere doelgroepen? Op welke tijd wil je het uitzenden? Prime-time is veel duurder, maar potentiele inkomsten uit reclameblokken zijn ook groter.. wanneer kijken die jongeren eigenlijk tv? Conflicteerd de zendtijd van het nieuwe programma niet met andere programma's die altijd veel jongeren trekken? Etc. etc.. Als je uit gaat van de jongeren zelf, dan zul je eerst uit moeten zoeken waarom ze het huidige nieuwsaanbod maar niets vinden. Aan de diversiteit van het aanbod zal het waarschijnljk niet liggen.. er zijn al zo veel verschillende nieuwsprogramma's, en er zijn tientallen websites die het nieuws op alle mogelijke manieren presenteren.. anyways, als je eenmaal wet waarom ze het huidige aanbod afkeuren, dan kun je daarna gaan bepalen wat ze dan wel zouden willen. En dat moet je in principe heel breed zien denk ik.. je bent al op de goede weg, maar ik denk dat je nog wel wat breder kan.. wat voor soort nieuws willen ze? Welk medium? Welke tijd (indien TV)? Zitten jongeren echt te wachten op een nieuwsbulletin in MTV stijl? Ik betwijfel het.. Zeker als het om een afstudeerscriptie gaat zal het waarschijnlijk het beste zijn als je beide perspectieven samen zou pakken (het vult de pagina's ook lekker natuurlijk).. anders eindig je misschien met een concept wat hardstikke leuk is, maar waar geen hond naar kijkt..
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je moet onaardige mensen overigens niet verwarren met critici en/of sceptici |
![]() |
||
Citaat:
Als de opdracht van een TV producent komt, zou je eigenlijk al gelijk vraagtekens kunnen zetten bij het gebruik van het internet als exclusief medium. Welliswaar hebben de tv zenders over het algemeen een zeer grote aanwezigheid op het internet, maar normaal ondersteunen hun websites de tv programma's die ze aanbieden. Aan de andere kant zou je het eventueel wel kunnen zien als een aanvulling op het bestaande aanbod. Bijvoorbeeld een sectie voor jongeren op de website van [insert favo nieuwsprogramma]. Maar in een dergelijk geval ben ik bang dat het concept gigantisch op z'n muil gaat klappen.. immers: als jongeren nu al niet te porren zijn voor het nieuws zal het waarschijnlijk niet veel beter worden als je 'hun' nieuws ergens op een nieuwswebsite verstopt... Je bent ook een beetje dubbel in je post.. (wellicht omdat je nog geen definitieve keuze hebt gemaakt?) aan de ene kant stel je je te focussen op TV, aangezien de opdracht van een tv producent komt, maar een regel verder stel je dat het internet waarschijnlijk het belangrijkste medium zal zijn... Je zou natuurlijk kunnen kijken naar technieken die een beetje een mengseltje vormen.. streaming-media bijvoorbeeld (al dan niet live uitgezonden), of downloadbare uitzendingen.. Persoonlijk denk ik dat het misschien interessant zou kunnen zijn als je het over een heel andere boeg gooit.. ik heb geen cijfermateriaal om het te ondersteuenen, maar ik krijg namelijk het idee dat jongeren de afgelopen paar jaar steeds minder tv zijn gaan kijken.. en als er een technologisch middel is dat de afgelopen jaren explosief gegroeit is in zowel gebruik als technisch vermogen, dan is het wel de mobiele telefoon.. Steeds meer telefoons kunnen geavanceerde multimedia aan, waaronder het ontvangen van beeld- en geluidsmateriaal en internet pagina's. Het is misschien een idee om te kijken of dit medium wellicht interessant zou kunnen zijn als je je specifiek op jongeren wilt richten.. Een van de punten die je aan zou kunnen halen is het feit dat mobile content relatief eenvoudig en goedkoop te produceren is, en dat je verdere kostenbesparingen hebt door het ontbreken van werkelijke zendtijd (als in: andere programma's hoeven geen plaats te maken voor dit nieuwe programma, etc.) Kijk anders eens of je cijfermateriaal kunt vinden over het gebruik van TV en mobiele telefoons door jongeren.. (CBS?) en snuffel ook eens op het internet rond naar de trends op het gebied van mobiele telefonie en multimedia toepassingen.. er is volgens mij echt nog wel iets interessants en vernieuwends van te bakken. ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Enquête over nieuws Verwijderd | 10 | 22-10-2010 01:00 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Onderzoek naar beleving online nieuws VUonderzoek | 4 | 04-05-2009 10:32 | |
Vlaktaks Sanctus | 164 | 09-06-2006 08:38 | |
Psychologie |
Problemen met mezelf, de wereld, studie en nog veel meer. SpaRood | 28 | 19-08-2004 02:11 | |
Muziek |
De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!] Verwijderd | 12 | 01-04-2003 08:40 | |
Autochtone jongeren jagen allochtoon gezin het dorp uit UnknoWn EntiTy | 37 | 02-12-2002 19:47 |