Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2006, 14:37
farai
farai is offline
Even nav mijn andere topic een algemene vraag: hoe zouden jullie reageren as je partner verliefd blijkt te zijn op iemand anders?

Jullie hoeven echt niet meer op mijn persoonlijke situatie te reageren, wij komen er stapje voor stapje samen wel weer uit. En zo ni, hebben we da tenminste geprobeerd.
Oud 20-03-2006, 14:39
Nona
Nona is offline
Uhm. Ik zou waarschijnlijk eerst even de buurt bij elkaar janken. En dan verder zien. Zomaar opgeven is niets voor mij, maar ik zou het zeker wel moeilijk vinden.
Oud 20-03-2006, 14:57
Flip!
Flip! is offline
Hm.. Best een kutsituatie. Waarschijnlijk zou ik eerst zonder nadenken schreeuwen ;' WAT?!' en even flink pissig zijn.

Daarna zou ik hem er alles over vragen. En dan zien we wel weer.
Oud 20-03-2006, 14:59
MTpower
MTpower is offline
Geen idee hoe ik zou reageren, dat ligt er denk ik aan wie het is.
Zou het wel erg kut vinden.
Oud 20-03-2006, 15:00
Optima
Optima is offline
dan zou ik het uitmaken en zelf ook weer verliefd worden op iemand anders
Oud 20-03-2006, 15:31
T!ne
T!ne is offline
Citaat:
Flip! schreef op 20-03-2006 @ 15:57 :
Hm.. Best een kutsituatie. Waarschijnlijk zou ik eerst zonder nadenken schreeuwen ;' WAT?!' en even flink pissig zijn.

Daarna zou ik hem er alles over vragen. En dan zien we wel weer.
Oud 20-03-2006, 15:48
Verwijderd
Ik zou verdrietig zijn, jaloers, boos en heel teleurgesteld.

Vervolgens zou ik echt alles vragen, ook dingen die ik misschien wel niet wil weten. Wie is het, hoe kent ie haar, hoe serieus is het, hoe vaak spreekt ie haar, waar gaat het over, waarom valt ie op haar?

Aan de hand van zijn antwoorden zou ik besluiten om het wel of niet uit te maken.

Als hij zegt dat het niets serieus is en dat het wel overwaait, zou ik niet weten wat ik zou doen.
Of ik zou zeggen dat hij haar niet meer mag zien en kijken of we er samen voorgaan. Maar ik denk wel dat het heel erg tussen ons in blijft staan. hij krijgt toch niet voor niets gevoelens voor een ander.
of ik zou tegen hem zeggen dat hij zijn eigen gevoelens maar eens uit moet zoeken, en als hij een duidelijke keuze kan maken moet ie dat maar zeggen. Ik ben bang denk ik dat hij anders altijd blijft denken aan dat andere meisje op de manier van 'wat nou als'.

ooh ik hoop dat dit nooit gaat gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 15:56
gurl19
gurl19 is offline
Dan ga ik heel boos worden, en daarna heel veel liefdesverdriet krijgen!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 15:59
Amma
Amma is offline
Ik zou wel willen weten hoe wat wie en waarom enzo, en zou behoorlijk pissig en verdrietig worden.
Maar wat Optima zegt: Ik zou het uitmaken en verliefd worden op iemand anders
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 16:00
Iduna
Iduna is offline
Geen idee. Maar uit jouw verhaal kwam naar voren dat hij verliefd werd op een meisje dat hij enkel via internet kende? In dit geval: Als hij besluit om er niks mee te doen, dan is er toch hoe dan ook nog veel veranderd. Maar ik zou het niet opvatten als concurrentie en maar kijken hoe het verder loopt.

In andere gevallen, een echt persoon, die je kunt tegenkomen op straat. Het ligt er maar net aan hoe serieus die verliefdheid is. Je kunt echte verliefdheid niet tegenhouden, dus ik denk dat ik er dan uitstap..
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 16:08
Verwijderd
Dan zou ik het direct en zonder twijfel uitmaken.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 18:03
__
__ is offline
ik snap niet dat niet iédereen het meteen uit zou maken ik bedoel, als ie toch verliefd is op iemand anders, dan schiet het toch totaal niet op om bij mekaar te blijven?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 18:12
Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-03-2006 @ 17:08 :
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 18:16
snoopy
snoopy is offline
Hmm... lastig. Ik vind het eigenlijk een compliment dat hij, ook al is hij verliefd op iemand anders, toch voor mij kiest. Dat geeft aan dat hij onze relatie belangrijker vindt dan een 'onbenullig verliefdheidje'. Ook denk ik dat het in de beste relaties kan voorkomen dat een van de twee verliefd wordt op iemand anders, zeker als je al lang samen bent.

Maar ja... dat is mijn redelijke ik die spreekt. Als het echt gebeurt ben ik misschien wel zo verdrietig en gekwetst dat ik niet meer gelukkig kan worden van de relatie en dan maak ik het toch uit.

edit: dit geldt dus alleen als ie verliefd is op iemand, maar niet is vreemdgegaan. Als ie is vreemdgegaan kan ie het vergeten.
Oud 20-03-2006, 18:33
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Citaat:
__ schreef op 20-03-2006 @ 19:03 :
ik snap niet dat niet iédereen het meteen uit zou maken ik bedoel, als ie toch verliefd is op iemand anders, dan schiet het toch totaal niet op om bij mekaar te blijven?
Dat is ook mijn eerste rationele reactie, maar hoe ik zou reageren als ik daadwerkelijk in die situatie zou zitten, zou ik niet weten.
Nouja, allereerst zou ik zwaar gekwetst zijn, het gevoel hebben dat mn hele leven instort. Gewoon, omdat ik weet dat ik er niet mee kan leven als hij gevoelens voor iemand anders heeft. Hoe veel ik ook om mn vriendje zou geven op dat moment, ik kan het niet verdragen dat er 'concurrentie' is. Telkens bang moeten zijn op momenten dat hij haar zou zien, wachten, wachten en hopen dat hij over zou vliegen. Nee, niks voor mij.
Ik zou het uitmaken. Punt.
Wat moet je trouwens met een vriend(in) die gevoelens voor iemand anders heeft? Wat houdt liefde dan in? En ja, ik weet dat verliefd zijn en houden van iets totaal anders is... maar het een komt uit het ander voort bij een relatie; waarom er genoegen mee nemen dat hij (zij) verliefd op iemand anders is?
Oud 20-03-2006, 18:40
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Ik zou me heel beledigd/boos/gekwetst voelen en daarna dumpen en inderdaad ook op een ander verliefd worden.
Oud 20-03-2006, 18:58
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
__ schreef op 20-03-2006 @ 19:03 :
Nou, een relatie is, na een tijdje (dit geldt dus niet als je net een maand samen bent, maar na meer dan 2 jaar ofzo), meer dan alleen verliefd zijn. Het kan zijn dat je dat niet wilt opgeven alleen maar omdat je partner verliefd wordt op iemand anders.

In mijn ogen kun je best verliefd zijn op iemand anders als je een relatie hebt (je kunt ook nog verliefd zijn op twee mensen tegelijk). Ik zou ook mijn relatie niet uitmaken als ik verliefd zou worden op een ander. Hij betekent zoveel voor me, dat ik bij hem wil blijven, ook al zou ik verliefd worden op iemand anders.
Oud 20-03-2006, 19:06
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
snoopy schreef op 20-03-2006 @ 19:58 :
Ik zou ook mijn relatie niet uitmaken als ik verliefd zou worden op een ander. Hij betekent zoveel voor me, dat ik bij hem wil blijven, ook al zou ik verliefd worden op iemand anders.
en tijdens het neuken aan degene denken waarop je verliefd bent, ja dan is het nog wel de moeite waard zo'n relatie
Oud 20-03-2006, 19:08
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
ZerO schreef op 20-03-2006 @ 20:06 :
en tijdens het neuken aan degene denken waarop je verliefd bent, ja dan is het nog wel de moeite waard zo'n relatie
ja haha.
wat een kutstreek dat ook is naar je vriendje toe.
Oud 20-03-2006, 19:43
zeep007
zeep007 is offline
Ik zou heeeeeeel verdrietig zijn, en dat zal hij weten. Verder zou ik het niet meteen uitmaken, tenzij hij al zeker van zijn zaak is.
IK/of hij zou waarschijnlijk even ergens anders gaan wonen, naar ouders terug ofzo, zodat hij tijd heeft na te denken en de zaken op een rijtje te krijgen.
Verder denk ik dat praten heeel belangrijk is. Dus dat zou ik vooral blijven doen, hoe moeilijk dat dan ook is.
Afhankelijk van zijn keuze en zaken hoe ze ervoor staan zou ik dan bij hem blijven of weggaan.
Het is dus niet zomaar uit.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 19:47
Experiment
Experiment is offline
Ik zou het uitmaken, want mijn vriend wordt niet zomaar verliefd.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 19:51
terror koekjes
terror koekjes is offline
Neus breken.
Oud 20-03-2006, 19:52
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
ZerO schreef op 20-03-2006 @ 20:06 :
tjeez, lees jij nou echt zo selectief?
Oud 20-03-2006, 19:59
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
snoopy schreef op 20-03-2006 @ 20:52 :
tjeez, lees jij nou echt zo selectief?
je mag best toegeven dat ik gelijk heb
Oud 20-03-2006, 20:02
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
ZerO schreef op 20-03-2006 @ 20:59 :
je mag best toegeven dat ik gelijk heb
wat jij wilt, meisje

Jij kunt gewoon niet geloven dat iemand anders een andere mening heeft dan jij. Nou, wen er maar aan.
Oud 20-03-2006, 20:09
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
snoopy schreef op 20-03-2006 @ 21:02 :
wat jij wilt, meisje

Jij kunt gewoon niet geloven dat iemand anders een andere mening heeft dan jij. Nou, wen er maar aan.
het boeit me niet wat een ander denkt en doet maar dit is een forum waar je in discussie met elkaar kunt gaan, dat is ook de bedoeling van een topic
Oud 20-03-2006, 20:11
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
ZerO schreef op 20-03-2006 @ 21:09 :
het boeit me niet wat een ander denkt en doet maar dit is een forum waar je in discussie met elkaar kunt gaan, dat is ook de bedoeling van een topic
laatste reactie, we maken t topic er niet beter op:
Persoonlijk vind ik een vage opmerking plaatsen met rolleyes erbij niet bepaald een goede manier om een discussie aan te gaan, maar goed... het staat jou natuurlijk vrij om daar anders over te denken.
Oud 20-03-2006, 20:14
Steefjuh
Steefjuh is offline
Het uitmaken en bij de eerst volgende keer dat k m zie tijdens het stappen voor zn neus met iemand staan zoenen. Zeker weten dat t hem breekt!! Stiekem blijf je toch nog wel iets voor elkaar voelen namelijk, net nadat het uit is... Dus het doet m wel degelijk wat.

Ja, zo ben ik... Mijn wraak zal zoet zijn..
Oud 20-03-2006, 20:17
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
snoopy schreef op 20-03-2006 @ 21:11 :
laatste reactie, we maken t topic er niet beter op:
Persoonlijk vind ik een vage opmerking plaatsen met rolleyes erbij niet bepaald een goede manier om een discussie aan te gaan, maar goed... het staat jou natuurlijk vrij om daar anders over te denken.
Ik vond mijn opmerking anders vrij duidelijk. Jezelf voor de gek houden omdat je in zo'n situatie niet durft te kiezen tussen degene waarop je verliefd bent en degene waar je een relatie mee hebt is nog erger dan het uitmaken
Oud 20-03-2006, 20:22
Escapism
Escapism is offline
en bovendien een
KKSTREEK
naar je vriendje toe.
Oud 20-03-2006, 20:24
ZerO
ZerO is offline
ja waar je dan beweert zo erg van te HOUDEN
Oud 20-03-2006, 20:38
Verwijderd
Ik had waarschijnlijk al je ramen vernield en rondgebazuind dat het matras een waterbed leek als we de fysieke liefde hadden bedreven en het nog stonk ook
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 22:14
Vice
Vice is offline
Kut voelen en het uitmaken.
Oud 20-03-2006, 22:46
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Experiment schreef op 20-03-2006 @ 20:47 :
Dit ja. Als het niet serieus is, zou ik er nog eens heel goed over nadenken, maar ik zou heel erg aan mezelf gaan twijfelen dus is uitmaken de beste optie.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 23:01
Orpheo
Orpheo is offline
opgelucht ademhalen: het moment van het onvermijdelijke is aangekomen. de spanning van t moment 'ze vindt iemand anders leuker (lees: verliefd(er) op iemand anders) ' is daar.

en daarna als vanzelf t uitmaken.
Oud 21-03-2006, 07:50
farai
farai is offline
Ik vind het best moeilijk hier op te reageren gezien ik mn persoonlijke situatie hier niet meer in wil betrekken. Maar bedankt voor de reacties iig.
Oud 21-03-2006, 08:07
Mephisto
Mephisto is offline
"Oh, oke. Ik ben toch nooit verliefd geweest op jou, ik gebruikte je slechts voor de seks. Tot ziens"
Oud 21-03-2006, 09:10
JJ13
JJ13 is offline
ik zou gaan huilen en zou het niet meteen opgeven, maar als hij niet meer verliefd op mij is......daar wil ik niet aan denken.
Oud 21-03-2006, 09:29
*** is offline
Citaat:
Mephisto schreef op 21-03-2006 @ 09:07 :
"Oh, oke. Ik ben toch nooit verliefd geweest op jou, ik gebruikte je slechts voor de seks. Tot ziens"
Beetje tegenstrijdig.
En wat ik zelf zou doen? Uhm voorlopig toch maar uit elkaar, over tien jaar is dat misschien anders.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 09:33
Silvie
Silvie is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-03-2006 @ 17:08 :
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 09:43
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Experiment schreef op 20-03-2006 @ 20:47 :
Same here, mijn vriend is nog maar 2x verliefd geweest in zijn leven, dusja... Dat zou wel heel erg zijn.
Oud 21-03-2006, 12:37
Gothic
Gothic is offline
Mijn vriend kwam hier na 2,5 jaar mee. Ik heb hem gevraagd of hij haar wilde negeren of dat hij er iets mee wilde. Hij wilde er iets mee, dus toen is het uitgegaan...
Oud 21-03-2006, 12:45
gurl19
gurl19 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 21-03-2006 @ 13:37 :
Mijn vriend kwam hier na 2,5 jaar mee. Ik heb hem gevraagd of hij haar wilde negeren of dat hij er iets mee wilde. Hij wilde er iets mee, dus toen is het uitgegaan...
Ik denk dat dat een van de beste reactie is wat ik hier heb gelezen!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 12:58
LaDameBlanche
LaDameBlanche is offline
Hangt er nogal vanaf. Als de relatie al langer duurt en hij aangegeven heeft bij me te willen blijven, zou ik het proberen. Het is toch logisch dat als je een langere tijd bij iemand bent en de verliefdheid is overgegaan in houden van, dat je verliefd kunt worden op iemand anders? Dat wil toch nog niet zeggen dat je er per sé iets mee moet doen?

Maar als je net bij diegene bent en hij wordt nog geacht verliefd op mij te zijn, zou ik het uitmaken
Oud 21-03-2006, 13:35
Verwijderd
Ten eerste zou ik willen weten of hij er iets mee gedaan heeft. Want als er nog niets gebeurt is, hoef ik niet pissig op hem te worden. Verliefd worden kan je nou eenmaal overkomen, het is de vraag wat je ermee dóet.
Hij verteld me dat hij verliefd is op iemand anders, niet dat hij vreemdgegaan is (volgens de OP) dus van die situatie ga ik maar even uit.
Ik zou het heel erg kut vinden, maar ook blij zijn dat hij het me verteld zodat we er met z'n tweeën voor kunnen gaan. Ik zou hem vragen om die ander zoveel mogelijk te vermijden en daarna gaan we een weekje ergens crashen in een hutje op de hei ofzo.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 14:21
Muchacha
Muchacha is offline
Ik zou zeker niet boos worden, hij kan er toch ook niets aan doen Ik zou hem wel vragen wat hij wilt en in hoeverre hij voor onze relatie wilt vechten. Als hij zoiets heeft van "het waait wel over, ik wil bij jou blijven" dan zou ik het niet uitmaken. Blijft ie twijfelen en aan die andere denken, dan zal ik uit onzekerheid zelf wel de knoop doorhakken. Dat lijkt me nog het rottigste, de onzekerheid. Niet weten of zijn liefde naar haar gaat overslaan. Ik vrees dat ik wel veel bevestiging zal vragen dan
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 14:29
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
*** schreef op 21-03-2006 @ 10:29 :
Beetje tegenstrijdig.
En wat ik zelf zou doen? Uhm voorlopig toch maar uit elkaar, over tien jaar is dat misschien anders.
Tegenstrijdig? Allesbehalve. Als je gewoon de verliefdheid van jouw kant acteert en bij elkaar liegt op een geloofwaardige manier is het best te doen.
Oud 21-03-2006, 15:23
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 21-03-2006 @ 15:21 :
Ik zou zeker niet boos worden, hij kan er toch ook niets aan doen Ik zou hem wel vragen wat hij wilt en in hoeverre hij voor onze relatie wilt vechten. Als hij zoiets heeft van "het waait wel over, ik wil bij jou blijven" dan zou ik het niet uitmaken. Blijft ie twijfelen en aan die andere denken, dan zal ik uit onzekerheid zelf wel de knoop doorhakken. Dat lijkt me nog het rottigste, de onzekerheid. Niet weten of zijn liefde naar haar gaat overslaan. Ik vrees dat ik wel veel bevestiging zal vragen dan
nou, dit bedoelde ik dus. Jij legt t alleen wat duidelijker uit
Oud 21-03-2006, 15:34
Menahem
Menahem is offline
Verliefd worden op een ander is niet leuk, maar daar kan je niks aan doen.
Het gaat er juist om wat mijn vrouw (in dit geval) ermee zou doen.
En als ze het mij verteld, en erbij vermeld dat ze niks wil van dat andere persoon en hem/haar zoveel mogelijk vermijd =
Oud 21-03-2006, 17:18
56k
56k is offline
Als je verliefd bent op iemand anders dan je PARTNER dan kap je ermee.

Laatst gewijzigd op 21-03-2006 om 18:45.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten