Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2006, 23:45
Verwijderd
Even een vraagje betreffende wintersport:

is het gebruikelijk en/of verstandig om onder de skibroek een normale broek aan te trekken (spijkerbroek bijv.) en -als je in de avonduren ergens heen gaat in het skigebied- in 'gewone' broeken te lopen, of zou ik beter nog extra warme broeken (van apart materiaal) aanschaffen?
Advertentie
Oud 11-01-2006, 08:56
Kali
Kali is offline
Ik ging altijd skiën met thermisch ondergoed , is een heel dunne soort lange broek die je warm houdt enz,broek en bloes, kun je week aandoen, reguleert het zweet enz, en houdt je lekker warm.
Oud 11-01-2006, 15:03
Verwijderd
Citaat:
Kali schreef op 11-01-2006 @ 09:56 :
Ik ging altijd skiën met thermisch ondergoed , is een heel dunne soort lange broek die je warm houdt enz,broek en bloes, kun je week aandoen, reguleert het zweet enz, en houdt je lekker warm.
Ja oke, dat thermische ondergoed ken ik

En wat draag je buiten het skien om voor broeken? Gewoon normale broeken?
Oud 11-01-2006, 15:16
Kali
Kali is offline
ik droeg die thermische broek onder een gewone broek...
Valt te zien naar welke temperaturen je gaat, in Finland was het -10 dus dan droeg ik die thermische broek en skibroek, maar als het niet zo zo koud is is thermische en jeans wel ok denk ik.
Oud 11-01-2006, 22:26
Balance
Balance is offline
Toen ik naar Oostenrijk ging was het er behoorlijk warm. Ik deed dan dus niks speciaals aan onder m'n skibroek, behalve skisokken, die al tot je knieën komen.
En 's avonds droeg ik gewone kleding ja, maar wij bleven dan ook gewoon in de bar van ons eigen hotel en gingen er niet op uit oid.
Oud 12-01-2006, 16:04
zoef de haas
zoef de haas is offline
De afgelopen vakantie was het behoorlijk koud maar als je bezig bent is een extra broek eronder al snel behoorlijk warm de eerste dage bij -10 heb ik er niets onder aan gehad maar toen het tegen -20 begon te lopen was een pyamabroek ook al meer dan genoeg
Een spijkerbroek kan trouwens ook gewoon
Oud 13-01-2006, 10:07
snoopy
snoopy is offline
ik loop s avonds altijd in gewone spijkerbroeken (eventueel met een panty eronder).
Als je na het skien nog naar de apres-ski gaat kun je dat gewoon in je ski-broek doen.
Oud 13-01-2006, 17:33
Verwijderd
Hm oke, bedankt allen For the record: ik heb geen thermisch ondergoed gekocht, want dat leek me iets teveel van het goede.
Oud 17-01-2006, 14:27
jeroentjeehh
jeroentjeehh is offline
Haha, natuurlijk hoef je geen spijkerbroek ana onder je skibroek, ik ski nu binnenkort voor het 9e jaar, weet je hoe warm zo'n skibroek is? Ik heb altijd alleen een boxer aan en dan een skibroek met daaronder skisokken, en ik heb het dan nog warm meestal. Verder gewoon een skie poelie aan met een jas.
Oud 17-01-2006, 23:12
Nona
Nona is offline
Neem een legging mee voor koude dagen, of thermisch ondergoed als je verwacht dat het heel koud wordt. Ik neem aan dat je voor het avondeten terug wilt naar het hotel, dan kun je omkleden. Het middagdrankje voor het eten kan makkelijk in je skibroek.
Oud 07-02-2006, 15:22
BleuEyes
BleuEyes is offline
Als ik jou was zou ik nog een paar 'warme-dingen' aanschaffen. Beter te warm dan te koud...
Oud 08-02-2006, 15:10
Guissie
Guissie is offline
Ik zou in ieder geval géén spijkerbroek onder je skibroek doen, het is wel zo lekker als je wat meer soepele kleding eronder draagt. Bijvoorbeeld een pyjama broek
Oud 10-02-2006, 23:45
AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
Citaat:
N00dles schreef op 11-01-2006 @ 00:45 :
Even een vraagje betreffende wintersport:

is het gebruikelijk en/of verstandig om onder de skibroek een normale broek aan te trekken (spijkerbroek bijv.) en -als je in de avonduren ergens heen gaat in het skigebied- in 'gewone' broeken te lopen, of zou ik beter nog extra warme broeken (van apart materiaal) aanschaffen?
Inspuiten met waterafstotend spul, werkt goed
Oud 11-02-2006, 13:40
Verwijderd

Beste mensen, mijn wintersportvakantie is allang weer voorbij

Ik heb alleen een boxer onder mijn skibroek gedragen, en dat was warm genoeg (vanwege de binnenbroek). Inspuiten met waterafstotend spul was ook niet nodig omdat de skibroek al waterafstotend genoeg was.
Oud 07-03-2006, 20:12
Verwijderd
en ik ben net 1 dag terug, was het 10e jaar en ik zou zeggen,
Géén spijkerbroek eronder! dat zit toch van geen meter als die dan ook nog in de skischoenen/snowboardschoenen moet! Thermisch ondergoed kan heel goed, en als je dat te duur wind, koop een goede legging, niet zo'n superdunne, wel eentje die je warm houdt en was je skibroek een keertje met waterafstotend spul (harmisol ofzo). en klaar ben je. apres-ski dat buiten is of half binnen kun je 's middags gewoon je skikleding aanhouden, als je 's avonds uitgaat zou ik wel gewone kleding aandoen, spijkerbroek kan net wat te koud wezen, bij ons was het ook over de -20, maar met therm. ondergoed of een panty eronder heb je het warm zat, ik neem aan dat je 's avonds toch voornamelijk binnen zult zijn.
Fijne vakantie aan iedereen die nog gaat! Ik zelf mag morgen maar weer eens naar school
Oud 19-03-2006, 21:36
perfectme
perfectme is offline
Ik ga nog een keer met Pasen, maar ik draag gewoon mijn skibroek, skikousen en onderbroek. Warm genoeg
Oud 23-03-2006, 16:28
Myrtille
Myrtille is offline
Skibroeken draag je eigenlijk alleen als je op de piste staat.. Ik droeg er trouwens geen thermisch ondergoed onder, de broek was op zich al warm genoeg..
Als je 's avonds uit eten gaat of naar een kroegje trek je gewoon je normale kleren aan. Dezelfde kleren die je in Nederland zou dragen als er sneeuw lag en je uit ging
Oud 23-03-2006, 20:38
Verwijderd
Niet elke aprèsski hut is in een dorp hoor! Als je er onderweg langs een piste er een hebt, ga ik daar echt niet alleen maar in mn hollandse spijkerbroek staan hoor, IN het dorp/stad wel, dat is grootste deel van de tijd toch binnen, maar boven, no way, veel te koud anders.
Voor de rest, zie eerder ^^.
Oud 27-03-2006, 18:00
eelco
eelco is offline
O neil heeft onwijs mooie spijkerbroeken die als skikleding werken.
Oud 05-04-2006, 17:54
TinkaTonka
TinkaTonka is offline
iets onder je ski-broek? hihi, ik had alleen een onderbroek(je) en een paar ski-sokken aan. het was bij ons dan ook niet koud, zo rond de min tien. en ik had het echt niet te koud. Zorg liever dat je het aan je romp niet te koud hebt, dan heb je aan (winddichte) kleding om je benen genoeg. thermische sokken (die zijn wel heel duur) zijn wel handig, die zweten niet zo als dat normale skisokken zweten

bij de weg, bij "onze" berg begin je in het dal te leren skiën, en daar is het dus 25°C (gevoel) dus kun je soms alleen in een trui al skiën.
Oud 05-04-2006, 18:15
Verwijderd
maar bij "onze" berg was het gemiddeld -20, soms ook -30 en met wind erbij dan gevoelstemperatuur nog enkele tientallen graden kouder. Dan doe ik dus lekker wel iets eronder aan.
Aangenaam.
Advertentie

Regels voor berichten