Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-11-2005, 12:48
Verwijderd
Wie gaan er, zijn er geweest en wat vonden jullie ervan?

Ik vond het echt heel tof, goede acteurs, liedjes goed vertaald enzovoort. Ja, ik heb genoten
Advertentie
Oud 20-11-2005, 16:21
hmhm
hmhm is offline
Ik ging vroeger echt áltijd en elk jaar, niet naar diegene die jij bedoelt uiteraard maar wel iets vergelijkbaars, ik vond hem vet.
Oud 21-11-2005, 08:37
alpha
alpha is offline
ik weet het nog niet, mn zus wil wel graag..
Oud 21-11-2005, 09:41
heavinly
heavinly is offline
Ik ben er afgelopen vrijdag heen geweest. Ik vond het echt super! Beetje jammer dat het Nederlands was (Jezus mijn Superheld), maar dat wist ik natuurlijk van tevoren. Leuk dat het zo gemoderniseerd was (kleding enzo). Die Judas heeft echt een geweldige rauwe stem, ik vond hem super. Jamai deed het als Simon trouwens ook erg goed!

In zn geheel was het best overweldigend. Super.
Oud 22-11-2005, 18:29
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Ik wilde zo graag maar het is hier in de buurt al uitverkocht
Oud 22-11-2005, 18:58
Roosje
Roosje is offline
Ik ga in april, geloof ik.
Oud 22-11-2005, 21:50
WolterB
WolterB is offline
Ik ben er in april 2003 heengeweest.
Was met de Engelse cast, dus de musical ook volledig in het Engels.
De show was geweldig en heel indrukwekkend, zeker een aanrader.

Laatst gewijzigd op 23-11-2005 om 13:07.
Oud 23-11-2005, 17:14
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik vind die film was geweldig en zou echt graag die musical willen zien? Alleen hou ik nooit zo van het Nederlanse taaltje erin, maar meer van de Engels-talige.
Oud 07-12-2005, 16:34
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
BrunetJuh schreef op 23-11-2005 @ 18:14 :
Ik vind die film was geweldig en zou echt graag die musical willen zien? Alleen hou ik nooit zo van het Nederlanse taaltje erin, maar meer van de Engels-talige.
Je zou anders dat Nederlandse taaltje wel kunnen gebruiken om wat aan je spelling en grammatica te doen.
Oud 18-01-2006, 14:39
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Ik ben gister geweest en ondanks een paar kleine minpuntjes vond ik het erg goed !! Maar ben dan ook een ongelooflijke fan van de muziek van Jesus Christ Superstar.

Het naarste vond ik dat de originele Jezus bij ons niet meedeed, maar een stand-in. En het was wel gauw duidelijk waarom hij de stand-in was... het hoge zingen/gillen kwam totaal niet uit de verf, hetgeen ik op het origineel juist geweldig vind. Maarja, wie kan Ian Gillen (of hoe heet die gast) nou nadoen ?

Maar ik vroeg me dus af, hoe goed was de originele Jezus ?

Het lied bij koning Herodes (is het toch?) werd wel héél erg verkracht. Ook een beetje minder.

Verder vond ik Casey Francisco echt geweldig zingen ! En Judas kon er ook wat van !
De aankleding was simpel maar doeltreffend en de 8 mans muziekformatie was ook goed. De gitarist. Janken met dat kreng, prachtig.
Oud 18-01-2006, 16:17
Rooster
Rooster is offline
Ik ga in juni
*zin in!*
Oud 19-01-2006, 20:26
Balance
Balance is offline
Ik ga 26 februari
Ik ken al heel de liedjes (ook de nederlandse dus) uit m'n hoofd en heb er erg veel zin in
Oud 20-01-2006, 17:44
Verwijderd
Citaat:
Een Tweeling schreef op 18-01-2006 @ 15:39 :
Ik ben gister geweest en ondanks een paar kleine minpuntjes vond ik het erg goed !! Maar ben dan ook een ongelooflijke fan van de muziek van Jesus Christ Superstar.

Het naarste vond ik dat de originele Jezus bij ons niet meedeed, maar een stand-in. En het was wel gauw duidelijk waarom hij de stand-in was... het hoge zingen/gillen kwam totaal niet uit de verf, hetgeen ik op het origineel juist geweldig vind. Maarja, wie kan Ian Gillen (of hoe heet die gast) nou nadoen ?

Maar ik vroeg me dus af, hoe goed was de originele Jezus ?

Het lied bij koning Herodes (is het toch?) werd wel héél erg verkracht. Ook een beetje minder.

Verder vond ik Casey Francisco echt geweldig zingen ! En Judas kon er ook wat van !
De aankleding was simpel maar doeltreffend en de 8 mans muziekformatie was ook goed. De gitarist. Janken met dat kreng, prachtig.
Ik vond dat de "orginele"jezus het echt goed deed, zowel het acteer- als zangwerk.

Dat liedje van die koning was idd een beetje raar in de musical, met dat goochelen was dat toch?

En die gitaarsolo's waren om verliefd op te worden
Oud 20-01-2006, 23:09
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Citaat:
Fliefedief schreef op 20-01-2006 @ 18:44 :
Ik vond dat de "orginele"jezus het echt goed deed, zowel het acteer- als zangwerk.

Dat liedje van die koning was idd een beetje raar in de musical, met dat goochelen was dat toch?

En die gitaarsolo's waren om verliefd op te worden
Echt jammer dat nou net bij ons de originele weg was.. was echt benieuwd hoe goed hij zal zijn.. Hoewel hij Getsemane wel weer best mooi vertolkte ! Het hoog hè, dat was het vooral.

Ja precies. Goochelen en zo.. en de hele tijd het ritme uit het nummer, heel raar en langdradig. Terwijl de persoon zelf wel weer erg goed gecast was, vond je niet ?
Net als Kajafas en Ananas (of hoe heet 'ie ook alweer )

Jij houd ook van jankende gitaren ?
Oud 23-01-2006, 14:25
Soulwing
Soulwing is offline
Jaaaaa! ik ben ook geweest vond em over het algemeen heel vet maar, en wat waren jamai en Casey Francisco goed!! O en trouwens. ik vond rolf koster ook grappig/goed als hoge priester. Heb zelf ook met hem opgetreden. Dus vond het wel leuk dat ik hem nu weer zo zag.

- ik vond op sommige momenten de nederlandse vertaling echt ruk
- ik vond de dood van judas wel wat minder.
- ik vond over het algemeen de emoties van judas-> jezus of van jezus -> judas een beetje mat. Want die twee voelen zoveel voor elkaar, en ze hebben zoveel emoties. maar ik vond dat ze dit niet genoeg uitgediept hadden. Je zag ook niet echt dat judas zo in de knoop zat en daarom maar zelfmoord pleegde. etc.etc.

Maar toch overhet algmeen vond ik het zeer de moeite waard!! en inderdaad de gitaren!! Je t'aime!
Oud 27-01-2006, 12:10
Rimketje
Rimketje is offline
Vanavond ga ik er heen! Ben erg benieuwd! Heb vele goede verhalen gehoord!
Oud 07-02-2006, 21:51
Kajssa
Kajssa is offline
Citaat:
WolterB schreef op 22-11-2005 @ 22:50 :

Dat was een Amerikaanse cast.
De show was zeker geweldig en indrukwekkend!

En juist daarom ga ik niet naar deze Nederlandse versie, ben bang voor een grote teleurstelling.
Oud 11-02-2006, 22:55
River
River is offline
ik ga volgens mij ergens in maart, heb er zoo veel zin in!
Oud 12-02-2006, 11:48
Antubis
Antubis is offline
Ik ga er vanavond heen! In Den Bosch. Mijn buurvrouw en buurmeisje zijn al geweest, en die waren er helemaal weg van. Ze zeiden dat het absoluut niet op de film leek, maar wel erg mooi was. Ik ben erg benieuwd!
Oud 26-02-2006, 16:38
Balance
Balance is offline
Ik ben er net heen geweest, echt geweldig!
De Nederlandse vertaling vind ik erg mooi en wat kunnen Jezus, Judas en Maria Magdalena geweldig zingen zeg! Echt ontzettend mooi!

Caiaphas viel wel tegen. Ik vond hem op één of andere manier wat storend. Hij had ook ontzettend veel moeite om de lage tonen te halen. Dat deed Pilatus veel beter.

Ook heel mooi hoe ze de geseling en de kruisiging deden. Mooi symbolisch. Ik vond alleen dat grijze boxershortje wel een beetje lachwekkend.

Laatst gewijzigd op 26-02-2006 om 16:49.
Oud 23-03-2006, 00:28
stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
O geweldig, ik kom er net vandaan
Die maria magdelena: Dat liedje alles is nu veilig jezus wat een dijk van een stem
En die judas ook geweldig.
Alles was goed eigenlijk, alleen de dood van jezus vond ik vaag
Oud 23-03-2006, 16:46
Antubis
Antubis is offline
Ben ik de enige die Maria Magdalena juist tegen vond vallen in de Nederlandse versie? Ik vind haar sowieso altijd al een beetje tegenvallen.. kan met het karakter/liedjes te maken hebben.
Oud 24-03-2006, 15:05
Azaelia
Azaelia is offline
Nee ik vond Maria Magdalena ook erg tegenvallen. Het stuk leek wel gesensureerd. Uit het lied wat oorspronkelijk 'I don't know how to love him' was kwam niet eens naar voren dat Maria eigenlijk een 'gezelschapsdame' was. Terwijl dat juist kenmerkend is voor de karakters van Maria en Jezus. Verder vond ik de voorstelling echt spectaculair goed. Decor was mooi, zang was zuiver en goed. De kostuums vond ik iets minder bij sommige personages. (die plastic armkappen etc.)
Oud 24-03-2006, 15:25
Antubis
Antubis is offline
Ik vond inderdaad dat Maria niet echt overkwam als een hoer. Er werd niet overgesproken.. en al helemaal niet door haarzelf in de nummers, hoewel het wel zo was. Ze gedroeg zich helaas wel zo.. maar goed. Dat komt wsl door de personage.
Oud 24-03-2006, 15:33
Azaelia
Azaelia is offline
Whaha. Mee eens. Dat stukje van 'and I have had so many, man before, in very many ways... ' werd vertaald met 'en ik ken de mannen, door en door...'' Dat vond ik wel slap.
Oud 24-03-2006, 15:58
Antubis
Antubis is offline
Ja.. precies.. of 'Alles is veilig' en beetje raar vertaald omdat ervoor dat nummer niet veel aan de hand was..

Ik vond het Lied van Herodes wel erg goed vertaald.
Oud 24-03-2006, 21:12
Verwijderd
Ik ben er met de kerst heengeweest, en ik vond hem erg goed.

Ik heb de film nooit gezien, (ik weet het, *schaam* ) en ken dus de originele teksten niet, dus daar kan ik weinig zinnigs over zeggen...

Heb een paar nummers op de computer staan, en hoe vaker ik ze hoor hoe beter ze worden.
Vond vooral Judas erg goed, met zijn rauwe stem.

Ik zou er best nog eens heenwillen, omdat ik de nummers nu veel beter ken... maar dat zit er niet in denk ik.
Oud 26-03-2006, 14:07
Antubis
Antubis is offline
En ik zie dat ene DEADLOCKED zijn bericht heeft verwijderd.. mooi.. jammer dat hij nou mijn uitbarsting mist.
Oud 26-03-2006, 18:31
Verwijderd
Citaat:
WolterB schreef op 22-11-2005 @ 22:50 :
Jaloers! Ik wil ook naar een Engelse uitvoering Waar heb je die gezien? In Londen?
Oud 26-03-2006, 20:45
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Morgan schreef op 26-03-2006 @ 19:31 :
Jaloers! Ik wil ook naar een Engelse uitvoering Waar heb je die gezien? In Londen?
Nee, in Carré was dat toen
Oud 30-03-2006, 15:34
Azaelia
Azaelia is offline
Engels lijkt mij inderdaad ook mooier. Maarja, de film is besteld. Ik ben er echt verliefd op. Voor allen die deze nog niet gezien hebben, komende pasen zal het wel weer komen en KIJKEN dan!
Oud 25-04-2006, 15:57
Yooow!
Yooow! is offline
Wij hebben die ene musical op dvd! Die is heel gaaf!
Oud 05-05-2006, 11:53
Rj11
Rj11 is offline
Ik vond m vreselijk.
Vooral vanwege de nederlandse taal, denk ik.
Oud 09-05-2006, 13:57
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Citaat:
Rj11 schreef op 05-05-2006 @ 12:53 :
Ik vond m vreselijk.
Vooral vanwege de nederlandse taal, denk ik.
Tsja, ook ik vind hem in het Engels beter klinken, maar juist omdat 'ie in het Nederlands vertaald was wilde ik er heen, gewoon om te weten wat ze er van gemaakt hadden. En natuurlijk waren sommige stukken slecht/anders vertaald, maar over het geheel gezien vond ik het niet storend.
Oud 28-05-2006, 20:51
Blubje
Blubje is offline
Citaat:
Antubis schreef op 23-03-2006 @ 17:46 :
Ben ik de enige die Maria Magdalena juist tegen vond vallen in de Nederlandse versie? Ik vind haar sowieso altijd al een beetje tegenvallen.. kan met het karakter/liedjes te maken hebben.

Ik kom net terug en Maria was echt gewoon ge-wel-dig! Ik vond haar zo ontzettend goed...Wát een stem zeg!

En er wordt vaak genoeg gezegd dat ze een hoer is. Niet letterlijk natuurlijk, maar wel dingen als "Een vrouw van haar soort" etc. En ze zag er zeker ook wel hoerig uit...

Jezus was ook erg goed. De apostelen ook. Alleen Judas was af en toe wat vals, maar opzich niet storend, zijn stem was wel lekker rauw, zoals t hoort

Ik had gedacht dat ik me heel erg zou gaan irriteren aan t Nederlands, maar ik vond t echt allemaal heel goed en logisch klinken. Natuurlijk was niet altijd alles even letterlijk vertaald, maar dat hoeft ook niet vind ik.

Ik ben 2 of 3 jaar geleden ook naar de Broadway versie geweest, de Engelse versie dus, maar ik vond deze zeker 1000 keer indrukwekkender
Voor alle ontwetenden: De Nederlandse versie die nu speelt is dus niet dezelfde als de Broadwayversie van 2 of 3 jaar geleden! Dit is een Joop van den Ende productie met volledig eigen decor en zelf bewerkte teksten en muziek. Ik vind dus ook dat deze NL versie en de Engelse niet te vergelijken zijn. Ook met de film moet je 'm niet gaan vergelijken, want qua plot moeten er toch echt dingen worden veranderd zodat ze op toneel kunnen worden uitgevoerd. Judas kan zichzelf maar moeilijk met een touw gaan ophangen ofzo

Ik denk dat ik de cd nog wel ga kopen

Laatst gewijzigd op 28-05-2006 om 20:59.
Oud 29-05-2006, 16:11
Rufus Lee
Rufus Lee is offline
Ik ben er ergens begin deze maand heen geweest, en het viel me minder tegen dan ik had gedacht, hoewel er wel een aantal punten van irritatie waren.

1: Dieter Troubleyn (de originele jezus van de nederlandsem cast dus), ik vond hem echt als een mietje klinken, in plaats van een man die vermoeid is van z'n jarenlange pogingen om puurheid te behouden klonk het als iemand die het na de eerste weken al op aan het geven is. Verder vond ik dat hij Gethsemane (wat normaal mijn lievelingsnummer is) totaal verkeerd bracht, en in deze versie vond ik dit dan ook een van de slechtste nummers.

2: Het lied van Herodes. Wat een keiharde verkrachting! Herodes hoort dan wel een karikatuur te zijn, maar zij hebben er gewoon een doelloze malloot zonder flair van gemaakt. Heel erg zonde.

3: Caiaphas. Die man klonk irritant en ronduit slecht zingend, hij liep er stijfjes bij en kwam ook niet bepaald over als het sterke type.

4. Enkele delen van de vertaling van de vertaling. Enkele voorbeelden:

Hosanna he sanna sanna sanno ho
van je hé, van je hosanna

Jezus ik aanbid je, jij bent mijn idool
jij bent redder van mijn ziel en ook een seks-symbool

Ik bedoel, Jezus een seks-symbool?!

5: Judas z'n dood. Ik bedoel, gif uit een zakje halen om zelfmoord mee te plegen? Ik vond het erg zonde dat ze dat zo hadden verandert, met de technieken die we tegenwoordig hebben had je toch wel iets kunnen doen om de indruk te wekken dat hij zichzelf ophangt?

Maar gelukkig had de voorstelling ook positieve punten:

1. De keiharde elektrische gitaren, heerlijk

2. Martin van der Starre als Judas. Toen ik z'n stem eerst hoorde was ik er niet zo van gecharmeerd, maar als je dat dan live hoort, dan wen je er al snel aan, en dan is het genieten van de mooie agressie die er in die stem zit.

3. Casey Francisco. Echt een prachtige stem heeft ze. Ook vond ik mooi dat ze op een gegeven moment in 'Hoe moet ik van hem houden' ineens zingt: "Moet ik maagd, moet ik hoer zijn?"

Ik vind dat er genoeg dingen in zaten die er naar verwezen dat ze een hoer is

4. Jeroen Pfaff als Pilatus, echt geweldig. Ik heb hem jaren geleden als Franz Joseph in Elisabeth gezien, maar ik vond z'n stem in deze voorstelling wat meer tot z'n recht komen, nu was hij duidelijk op de voorgrond.

5. De geseling. Heel mooi om tijdens het lijden van Jezus Maria Magdalena tussendoor te laten komen met 'Mag het even over', wat vervolgens over gaat naar paniek bij de beste dame, terwijl de geseling door gaat.

Over het algemeen een voorstelling met z'n plusjes en minnetjes.

Ik vond de voorstelling minder slecht dan ik dacht, maar ik vind ook dat het veel beter gedaan had kunnen worden.
Oud 27-06-2006, 13:07
**Amicitia**
**Amicitia** is offline
ik ben er 2 keer naartoe geweest, en het is echt een geweldig mooie musical

Wie is jullie favoriete speler?
Mijne is Penny Vos
heb ook site over haar, als je wil, kom dan een keertje kijken. De link staat in mijn profiel als het goed is
Oud 27-06-2006, 17:04
Rooster
Rooster is offline
Ik ben zondag geweest en ik vond het fantastisch.
De muziek is echt top en ik vind de tekst heel goed vertaald, met veel leuke en moderne woordgrapjes.
Het zingen van Jezus was best goed, maar Judas en Maria staken er ver bovenuit.
Judas zijn ruwe stem past perfect bij de musical; ik was net zo onder de indruk als van de rockzanger die in Aïda op Broadway de mannenhoofdrol vertolkte.
De laag zingende Caiaphas klonk ontzettend goed samen met de hoog zingende Annas en ze hebben die rol in de Nederlandse versie veel leuker gemaakt
De klaagmuur en de "gij zult" aan het einde van Gethsemane zijn zeer mooi gedaan, net als de cirkel van Jodensterren: terechte award.
Ook de aankleding van de handelaren in de tempel was te gek:
McChristus en alle herkenbare logo's met Jezus' naam
De gebarentaal aan het begin was zeer indrukwekkend en toen ze die allemaal gingen dansen was het nog mooier

Ik vond een paar dingen minder: dat Pilatus zijn handen niet letterlijk waste en zo de boodschap verzwakte, de versie van het lied van Herodus (leuk vertaalt, maar niet meer zo swingend) en de kruisiging viel een beetje tegen; die bloemetjes en knuffels staken af op een negatieve manier.

nog beter dan de film vond ik
Oud 28-06-2006, 15:48
**Amicitia**
**Amicitia** is offline
met de dingen die jij niet goed vond, ben ik het niet eens, maar met de rest wel

wie waren jou favo's?
Oud 28-06-2006, 16:58
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
**Amicitia** schreef op 28-06-2006 @ 16:48 :
met de dingen die jij niet goed vond, ben ik het niet eens, maar met de rest wel

wie waren jou favo's?
Judas en Caiaphas
Oud 28-06-2006, 19:01
**Amicitia**
**Amicitia** is offline
oke

Martin (Judas) is ook inderdaad één van mijn favorieten, samen met Casey (Maria) en Penny (apostel Mattheüs)
Oud 03-07-2006, 13:25
Azaelia
Azaelia is offline
Martin (Judas) was ook zeker mijn favoriet. Stem waarop ik verliefd zou kunnen worden. En toch blijf ik Maria en de vertaling ervan niet geweldig vinden. Maar ik heb zkr genoten.
Oud 05-07-2006, 21:20
Verwijderd
Citaat:
heavinly schreef op 21-11-2005 @ 10:41 :
Ik ben er afgelopen vrijdag heen geweest. Ik vond het echt super! Beetje jammer dat het Nederlands was (Jezus mijn Superheld), maar dat wist ik natuurlijk van tevoren. Leuk dat het zo gemoderniseerd was (kleding enzo). Die Judas heeft echt een geweldige rauwe stem, ik vond hem super. Jamai deed het als Simon trouwens ook erg goed!

In zn geheel was het best overweldigend. Super.
Helemaal mee eens, Judas was echt heel erg goed, en de stand-in voor Annas (de originele speelde gisteren Jezus) was echt briljant
Vertaling ook echt super en het orkest
Ik ben gisteren geweest....

Citaat:
Antubis schreef op 23-03-2006 @ 17:46 :
Ja, Maria vond ik wel een beetje tegenvallen ja... maar dat vond ik in de originele versie al een doos

Laatst gewijzigd op 05-07-2006 om 21:22.
Oud 11-07-2006, 09:01
Kaa
Kaa is offline
Citaat:
Een Tweeling schreef op 18-01-2006 @ 15:39 :

Hier sluit ik mij volledig bij aan.
Ik vond ook de zweep scene op het einde erg krachtig.

Maar als ik moet kiezen ga ik nog altijd voor de filmversie
Oud 14-07-2006, 11:42
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Citaat:
Kaa schreef op 11-07-2006 @ 10:01 :
Maar als ik moet kiezen ga ik nog altijd voor de filmversie
True
Oud 18-07-2006, 20:12
Il organista
Il organista is offline
Ik heb voorlopig alleen de muziek gehoord, maar ik vind 'Lied van Herodus' en 'Alles is nu veilig' wel sterk klinken.
Oud 19-07-2006, 12:02
Antubis
Antubis is offline
Ik vond 'Alles is nu veilig' juist geen sterk lied. Ik vond het een slappe vertaling naar mijn idee. Lied van Herodes vond ik wel erg goed.
Oud 19-07-2006, 15:43
Il organista
Il organista is offline
Ja, vertaling is sowieso een probleem bij musicals, dus daar probeer ik niet zo erg op te letten.

Ik vind 'Alles is nu veilig' juist wel een rustpunt tussen alle andere liedjes. Ik vond het wel iets hebben.
Oud 13-08-2006, 16:39
josy
josy is offline
ik ben er in juni heen geweest vond het echt heel mooi!!!!

maar je moet het verhaal wel een beetje kennen, want anders snap je het volgens mij niet goed
want een kennis ging er ook heen en die kende het verhaal niet en ze snapte het niet helemaal.
Oud 14-08-2006, 17:11
**Amicitia**
**Amicitia** is offline
sorry maar daar ben ik het niet helemaal mee eens..
ik kende het verhaal ook niet helemaal geweldig, maar toch begreep ik alles..
en degene die Maria tegen vonden vallen
dat kan ik écht niet begrijpen!! ik vond haar géwéldig!

ik ga toch echt voor de musicalversie, ik vind de filmversie echt niks aan.. maar dat kan ook liggen aan mij, want ik vind alle musicals altijd mooi
Advertentie

Regels voor berichten