Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2006

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2006, 22:43
Pimplicious
Pimplicious is offline
Nja ik heb een best wel een goede cijferlijst, waarmee ik normaal gesproken mee zou moeten kunnen slagen
En dat de examens over 1/1,5 week beginnen was me een zorg, mijn gedachte was: zo moeilijk moet het toch niet worden

Maar nu heb ik enkele examens gemaakt:
2003 2e tijdvak duits: 5.6
En 2004 1e tijdvak nl: 5.6
2001 2e tijdvak Engels: 6.7

Geen onvoldoendes, idd maar wat me opviel bij het controleren, is dat ik simpele vragen die ik normaal gesproken goed heb dit x fout heb
Ik weet bij god niet waar het aan ligt misschien de warmte of het is gewoon gemakzuchtigheid
Waarschijnlijk omdat ik te laconiek dacht over de examens.. en mijn gedachte is nu; bij het oefenen nu allemaal net voldoende's en straks worden het onvoldoende's op het CSE, dus nu ben ik enigzins best wel bang geworden voor het CSE
In mijn gedachte spookt nu allerlei nare gedachte's bijv: dat ik dan gewoon hard zou kunnen falen

Is er misschien iemand die hier ook last van heeft?

Laatst gewijzigd op 12-05-2006 om 15:06.
Advertentie
Oud 11-05-2006, 23:10
Tochjo
Tochjo is offline
Last van had. Vorig jaar moest ik eindexamen doen, en de cijfers voor de oefenexamens waren inderdaad ook zo op het randje bij mij. De examens zelf scoorde ik voor veel vakken toch wel 1 tot 1,5 punt hoger, dus het lijkt me dat dit voor jou nog geen probleem hoeft te zijn
Oud 11-05-2006, 23:18
Frostbite
Frostbite is offline
Dat heeft iedereen. Je echte examencijfers worden allemaal hoger dan deze. Je hebt een goede cijferlijst dus je kan niet anders dan slagen. Maak je niet druk en geniet van het mooie weer.
Oud 11-05-2006, 23:18
Pimplicious
Pimplicious is offline
Citaat:
Tochjo schreef op 12-05-2006 @ 00:10 :
Last van had. Vorig jaar moest ik eindexamen doen, en de cijfers voor de oefenexamens waren inderdaad ook zo op het randje bij mij. De examens zelf scoorde ik voor veel vakken toch wel 1 tot 1,5 punt hoger, dus het lijkt me dat dit voor jou nog geen probleem hoeft te zijn
Dat is wel een beetje een geruststelling , maar ieder mens verschilt natuurlijk, ik ben nu enorm bang geworden voor de druk en het anderzijds is het zwak om de warmte de schuld te geven
Ik ga gewoon proberen er het beste van te maken
Oud 12-05-2006, 06:10
Verwijderd
Ik denk dat je gewoon onbewust zoiets hebt 'het is toch nog maar oefenen' en dat je bij je examens veel geconcentreerder zult zijn..
Oud 12-05-2006, 07:25
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 12-05-2006 @ 07:10 :
Ik denk dat je gewoon onbewust zoiets hebt 'het is toch nog maar oefenen' en dat je bij je examens veel geconcentreerder zult zijn..
ja idd, als ik kijk wat voor fouten ik maak... de laatste stap vergeten, over dingen heen lezen, afronden op 1 decimaal als er om 2 gevraagd worden
Oud 12-05-2006, 08:43
Nyawa
Idd, als je straks in die gymzaal zit ben je zo geconcentreerd dat je dat soort kleine dingetjes waarschijnlijk gewoon automatisch goed doet. Thuis oefenexamens maken gaat gewoon veel moeilijker omdat je snel wordt afgeleid (tenminste, als ik aan het leren ben is er altijd wel wat: een buurman die aan het klussen is of met zo'n grote grasmaaier bezig is, iemand die belt, e.d.) en het is thuis ook veel lastiger om even drie uur lang achter elkaar aan een examen te gaan zitten. Ik heb nu bijvoorbeeld vaak dat ik mijn oefenexamens vaak heel vluchtig in twee uur maak omdat ik ook nog dat en dat en dat vak moet leren en ik de neiging heb het snel af te willen hebben. Wat je meestal hoort is dat mensen de examens zelf 1 tot 1.5 punt beter maken, dus dan zou jij tussen de 6.5 en de 7 uitkomen, en dat is ruim voldoende. Dus ik zou me absoluut geen zorgen maken, het gaat allemaal wel goed komen.
Oud 12-05-2006, 22:53
Pimplicious
Pimplicious is offline
Gelukkig ben ik dus niet de enige met deze problemen Hoop van harte dat het helemaal goed komt
Oud 13-05-2006, 10:32
Verwijderd
Dat heb ik ook wel hoor.. maar mijn last is niet zo groot gelukkig
En ik wil mn gemiddelden van SE ook graag halen met CE (ja hoger mag ook naturlijk ), maar dat lukt met oefenen met een aantal vakken nu ook niet hoor (aantal ook wel, talen wel, zaakvakken niet zo).
Maar idd, in de zaal zul je wel geconcentreerder zijn, maar ook een grotere druk. En ja, dat met die kleine dingetjes die je over het hoofd ziet, dat komt me bekend voor, en ook dat je bepaalde oplossingen met economie bijvoorbeeld, er gewoon totaal niet op komt.. maar ja.. het enige is dat ik soms denk dat ik er te weinig aan doe en dat als ik dan onderuit ga, ik me dat dan erg ga verwijten, maar uiteindelijk zal het allemaal wel meevallen, ik verwacht niet dat ik het nog een jaar overz al moeten doen.. laten we maar proberen er het beste van te maken he

Succes aan allen die examen doen!
Oud 13-05-2006, 12:00
Ndimension
Ndimension is offline
Als je zelf nakijkt, moet je er vanuit gaan dat je behaalde punt in het echt nog lager zou zijn.

Maar goed. Als het er echt op aan komt, zul je heel geconcetreerd te werk gaan en kijk je alles 10921090211029 keer na voordat je het inlevert.
Oud 13-05-2006, 16:00
name.no
name.no is offline
Maar valt je punt, door de stress enzo, juist niet lager uit met de examens? Thuis met oefenen ben ik nu wel sneller afgeleid, maar met die examens weet ik geloof ik niks meer en ga ik veel meer twijfelen..
Oud 13-05-2006, 17:12
Verwijderd
Ik denk dat mn concentratie stukken hoger is met de échte examens, en dus mn punten ook wel, ondanks de zenuwen. Maar dat is persoonlijk
Oud 14-05-2006, 16:27
Verwijderd
We zullen het toch allemaal maar af moeten wachten he.. t is al bijna zover.
Oud 15-05-2006, 11:15
marrel
marrel is offline
Het ligt heel erg aan de tekst bij talen, en bij dingen als open vragen kijk je zelf vaak strenger na dan de docent zal doen. Gewoon wat blijven oefenen zodat je weet wat er van je verwacht gaat worden en dan komt het vast allemaal goed

Regels voor berichten