Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2006, 13:18
polysix
polysix is offline
Juist, ik ben iets te ruw met de computer bezig geweest en nu is het stekkertje van de speakers in de geluidskaart afgebroken, helaas zit het er net te diep in om er met de handen bij te komen. Iemand enig idee hoe ik het er uit kan krijgen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2006, 13:22
Verwijderd
Onboard geluidskaart?

Misschien dat een pincet werkt? Of je soldeert iets anders (spijker oid) aan de plug vast om hem er vervolgens uit te trekken.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 13:38
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Dukko schreef op 10-04-2006 @ 14:22 :
Of je soldeert iets anders (spijker oid) aan de plug vast om hem er vervolgens uit te trekken.
Dan lijkt lijm me verstandiger, aangezien op het "frontje" van de geluidskaart vaak met kunststof gewerkt wordt.
Oud 10-04-2006, 14:20
J-roenn
J-roenn is offline
en wat dan te doen als de soldeertin/lijkm ipv aan het afgebroken pinnetje aan het binnenste gedeelte van het aanslutinkje gaat zitten ?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 15:24
polysix
polysix is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 10-04-2006 @ 15:20 :
en wat dan te doen als de soldeertin/lijkm ipv aan het afgebroken pinnetje aan het binnenste gedeelte van het aanslutinkje gaat zitten ?
daar was ik ook al bang voor ja.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 15:38
Verwijderd
"Wat als" opmerkingen zijn alleen relevant als ze worden aangevuld door oplossingen waar ze niet meer van toepassing zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 16:09
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Dukko schreef op 10-04-2006 @ 16:38 :
"Wat als" opmerkingen zijn alleen relevant als ze worden aangevuld door oplossingen waar ze niet meer van toepassing zijn.
dat doet wouter bos ook nooit en die is ook heel populair

maar goed, je kan een pincet gebruiken, of geluidskaart er uithalen en kijken of er ergenst een openingetje zit zodat je vanaf de achterkant ergenst een paperclipje tussen kan wurmen en zo er uit duwen....
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 16:37
Gimme more beer
Citaat:
J-roenn schreef op 10-04-2006 @ 17:09 :
maar goed, je kan een pincet gebruiken, of geluidskaart er uithalen en kijken of er ergenst een openingetje zit zodat je vanaf de achterkant ergenst een paperclipje tussen kan wurmen en zo er uit duwen....
Die kans is erg klein. Dat zijn altijd van die standaardcontactjes en die kunnen niet open.

Lijm zou moeten werken, maar dan moet je het dus op het puntje van het item doen waarmee je het eruit wil gaan trekken, je moet niet gaan proberen lijm op de stekker te smeren.
Oud 10-04-2006, 18:37
Verwijderd
Ik ben bang dat lijm niet sterk genoeg is.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 19:09
Gimme more beer
Citaat:
Dukko schreef op 10-04-2006 @ 19:37 :
Ik ben bang dat lijm niet sterk genoeg is.
Ik denk dat het wel moet lukken, als je het maar zorgvuldig doet. Haal in ieder geval gewoon de kaart uit de PC.
Reageren

Regels voor berichten