Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2006, 20:15
Frondish
Frondish is offline
Weet iemand hoe ik goedkoop en snel met de trein naar Berlijn kan, de NS doet er 7 uur over, is er geen HSL ofzo? Het is voor 06 Mei, kan iemand mij alsjeblieft helpen, ik moet bij Berlijn-Ostbahnhoff zijn.
Oud 13-04-2006, 10:40
saartje19
saartje19 is offline
Ik ben met de ICE naar Berlijn gegaan, maar dat is vanuit Amersfoort ook nog 5 uur ongeveer. Hoeveel het kost weet ik niet meer, mar het vliegtuig (low-cast carrier) is igg wel goedkoper!
Oud 13-04-2006, 10:44
Roxy
Roxy is offline
Europa vraag ->
Oud 13-04-2006, 23:09
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Easyjet? of Air Berlin?
Oud 13-04-2006, 23:55
Verwijderd
Citaat:
saartje19 schreef op 13-04-2006 @ 11:40 :
Ik ben met de ICE naar Berlijn gegaan, maar dat is vanuit Amersfoort ook nog 5 uur ongeveer. Hoeveel het kost weet ik niet meer, mar het vliegtuig (low-cast carrier) is igg wel goedkoper!
Nee, maakt bijna niks uit of je wil op heel onhandige tijden vliegen. Trein is lekker comfortabel en snel, vliegen kan ook, maar wil je op relaxte tijden reizen dan betaal je ook meer. Misschien is de auto nog een optie. Als je iemand kent met een fuhrerschein.
Oud 14-04-2006, 09:19
saartje19
saartje19 is offline
Ik heb net ff gekeken. Van Amersfoort naar Berlijn Zoo is 5,5 uur en kost ongeveer € 180,00 met de ICE (zie ns) en als je met transavia vliegt vanaf Amsterdam dan kost het ongeveer € 60,- zonder toeslagen. Dit duurt maar 1,5 uur en de tijden zijn niet eens zo erg (rond 19 uur ofzo)
Oud 14-04-2006, 13:03
Verwijderd
Citaat:
saartje19 schreef op 14-04-2006 @ 10:19 :
Ik heb net ff gekeken. Van Amersfoort naar Berlijn Zoo is 5,5 uur en kost ongeveer € 180,00 met de ICE (zie ns) en als je met transavia vliegt vanaf Amsterdam dan kost het ongeveer € 60,- zonder toeslagen. Dit duurt maar 1,5 uur en de tijden zijn niet eens zo erg (rond 19 uur ofzo)
Handig dat je er even bij vermeld voor welke data deze prijzen gelden. Als ik op reis ga dan boek ik zeer op tijd mijn vlucht/reis. Dan ben je sowieso al goedkoper uit, meestal reis ik met meerdere mensen dan krijg je het 2de kaartje in de trein voor de helft dunkt me. Ok, hij hoeft niet per se met meerdere mensen te reizen, maar hij moet wel terug. Bij een retour met de trein kom je ook nog in een speciaal voordeliger tarief. Dan moeten er bij jouw vluchtkosten nog toeslagen worden opgeteld en dan ben je wel duurder uit met het vliegtuig. Niet zo eigenwijs dus. Ik wil het ook nog wel illustreren met een voorbeeld. Twee mensen die in A'dam wonen wil een lang weekend naar Berlijn van 19 - 22 mei

Met de NS kost dat:

retour 2e klas
voor 2 personen

totaalprijs
€ 116,00

Transavia:

Heenvlucht
2 volwassenen voor 19,99 euro 39,98 euro
Belastingen en toeslagen (details) 86,00 euro

Terugvlucht
Belastingen en toeslagen (details) 67,30 euro

Totaal 233,26 euro

Dus voor die paar uur extra tijdwinst betaal je het dubbele
Bovendien is Airberlin denk ik wel goedkoper.
Oud 14-04-2006, 13:25
saartje19
saartje19 is offline
Citaat:
MCH schreef op 14-04-2006 @ 14:03 :
Handig dat je er even bij vermeld voor welke data deze prijzen gelden. Als ik op reis ga dan boek ik zeer op tijd mijn vlucht/reis. Dan ben je sowieso al goedkoper uit, meestal reis ik met meerdere mensen dan krijg je het 2de kaartje in de trein voor de helft dunkt me. Ok, hij hoeft niet per se met meerdere mensen te reizen, maar hij moet wel terug. Bij een retour met de trein kom je ook nog in een speciaal voordeliger tarief. Dan moeten er bij jouw vluchtkosten nog toeslagen worden opgeteld en dan ben je wel duurder uit met het vliegtuig. Niet zo eigenwijs dus. Ik wil het ook nog wel illustreren met een voorbeeld. Twee mensen die in A'dam wonen wil een lang weekend naar Berlijn van 19 - 22 mei

Met de NS kost dat:

retour 2e klas
voor 2 personen

totaalprijs
€ 116,00

Transavia:

Heenvlucht
Belastingen en toeslagen (details) 86,00 euro

Terugvlucht
Belastingen en toeslagen (details) 67,30 euro

Totaal 233,26 euro

Dus voor die paar uur extra tijdwinst betaal je het dubbele
Bovendien is Airberlin denk ik wel goedkoper.
Dan zal ik je ook ff een 'voorbeeld illustreren' wijsneus!!
Wij waren met 4 personen bijna 600 euro kwijt aan de trein en als we met het vliegtuig waren gegaan dan waren we ongeveer, met alle toeslagen erbij 450 euro kwijt! Dus bijna 150 euro goedkoper en ongeveer 4 uur minder reistijd! De enige reden waarom we dit niet gedaan hebben was omdat mijn moeder niet durft te vliegen!
Oud 14-04-2006, 13:40
Verwijderd
Citaat:
saartje19 schreef op 14-04-2006 @ 14:25 :
Dan zal ik je ook ff een 'voorbeeld illustreren' wijsneus!!
Wij waren met 4 personen bijna 600 euro kwijt aan de trein en als we met het vliegtuig waren gegaan dan waren we ongeveer, met alle toeslagen erbij 450 euro kwijt! Dus bijna 150 euro goedkoper en ongeveer 4 uur minder reistijd! De enige reden waarom we dit niet gedaan hebben was omdat mijn moeder niet durft te vliegen!
Weet je hoe dat komt, omdat jullie dan nog zo'n binnenlandse reis erbij moeten betalen. Die is nogal prijzig, de reis met de ICE op zich niet.
Oud 14-04-2006, 13:40
Ivo
Ivo is offline
Je moet ook niet via de NS boeken, maar via de Deutsche Bahn. Als ik op de site van de DB kijk kom ik op slechts €87,20 of €97,20 voor een retour Amersfoort - Berlin Zoo (afhankelijk van de verbinding). En dan heb ik als heenreisdatum 6 mei genomen en de terugreis 2 dagen later. Reistijd is alles bij elkaar zo'n 6 uur. Dus hoe die 180 euro tot stand komt? waarschijnlijk gewoon door de gebrekkige internationale planner van de NS.

Bij vliegen moet je ook vooral de inchecktijd en de reistijd van huis naar het vliegveld niet vergeten. Ookal zit je maar anderhalf uur in de lucht, dat betekent niet dat je maar anderhalf uur onderweg bent.
Amersfoort-Schiphol is al circa 3 kwartier, 2 uur voor inchecken, anderhalf uur vliegen, half uur op koffers wachten in Berlijn, en dan nog naar de binnenstad. Alles bij elkaar is vliegen dan misschien net een uurtje sneller....
Oud 14-04-2006, 13:57
Verwijderd
Citaat:
Ivo schreef op 14-04-2006 @ 14:40 :
Je moet ook niet via de NS boeken, maar via de Deutsche Bahn. Als ik op de site van de DB kijk kom ik op slechts €87,20 of €97,20 voor een retour Amersfoort - Berlin Zoo (afhankelijk van de verbinding). En dan heb ik als heenreisdatum 6 mei genomen en de terugreis 2 dagen later. Reistijd is alles bij elkaar zo'n 6 uur. Dus hoe die 180 euro tot stand komt? waarschijnlijk gewoon door de gebrekkige internationale planner van de NS.

Bij vliegen moet je ook vooral de inchecktijd en de reistijd van huis naar het vliegveld niet vergeten. Ookal zit je maar anderhalf uur in de lucht, dat betekent niet dat je maar anderhalf uur onderweg bent.
Amersfoort-Schiphol is al circa 3 kwartier, 2 uur voor inchecken, anderhalf uur vliegen, half uur op koffers wachten in Berlijn, en dan nog naar de binnenstad. Alles bij elkaar is vliegen dan misschien net een uurtje sneller....
Die prijs krijg ik bij de NS planner ook. Saartje's prijs komt tot stand denk ik omdat zij niet Amersfoort, maar Eindhoven als beginpunt neemt ofzo. Nouja, het is nu wel duidelijk dat ik gelijk heb en dat reizen met de trein niet eens zoveel verschil maakt. Als de TS ook nog eens vertelt met hoeveel mensen hij op reis gaat en wanneer hij weer terug wil dan kunnen we voor hem echt de goedkoopste reis opzoeken.
Oud 14-04-2006, 14:41
saartje19
saartje19 is offline
Citaat:
Ivo schreef op 14-04-2006 @ 14:40 :

Nou nee, ik kom uit eindhoven en vanuit eindhoven kon je toen igg ook met het vliegtuig naar Berlijn en daar heb je maar een 1 uur nodig om in te checken. Toen wij met de trein naar Berlijn gingen, moesten we dus eerst van Eindhoven naar Amersfoort, wat ook nog ongeveer 1 uur is. Alles bij elkaar was ik dus met de trein zo'n 7 uur kwijt en met het vliegtuig zou dat maar 3 uur zijn.
Het verschil in reistijd hangt heel erg af van waar je woont!!!
En o ja, MCH ik had niet Eindhoven als beginpunt genomen, maar amersfoort!! Kijken maar bij de NS. Het natuurlijk zijn dat het niet helmaal klopt, maar daar kan ik verder ook niks aan doen.
Oud 14-04-2006, 14:45
Verwijderd
Citaat:
saartje19 schreef op 14-04-2006 @ 15:41 :
Nou nee, ik kom uit eindhoven en vanuit eindhoven kon je toen igg ook met het vliegtuig naar Berlijn en daar heb je maar een 1 uur nodig om in te checken. Toen wij met de trein naar Berlijn gingen, moesten we dus eerst van Eindhoven naar Amersfoort, wat ook nog ongeveer 1 uur is. Alles bij elkaar was ik dus met de trein zo'n 7 uur kwijt en met het vliegtuig zou dat maar 3 uur zijn.
Het verschil in reistijd hangt heel erg af van waar je woont!!!
En o ja, MCH ik had niet Eindhoven als beginpunt genomen, maar amersfoort!! Kijken maar bij de NS. Het natuurlijk zijn dat het niet helmaal klopt, maar daar kan ik verder ook niks aan doen.
Geef nou maar toe dat je geen gelijk hebt.
Oud 14-04-2006, 15:14
saartje19
saartje19 is offline
Citaat:
MCH schreef op 14-04-2006 @ 15:45 :
Geef nou maar toe dat je geen gelijk hebt.
Tuurlijk...ik zuig alles uit mijn duim! Ik weet toch zeker zelf wel waar ik die info vandaan heb en hoe lang het reizen is enzo...ik heb notabene zelf in die schijt trein gezeten! En voor mij was toen het vliegtuig nou eenmaal goedkoper en korter dan met de trein, jij was er toch niet bij...
Oud 14-04-2006, 15:25
hasseltboy
hasseltboy is offline
Ik zou vliegen, die trein schiet niet op.
Oud 14-04-2006, 15:26
Verwijderd
Citaat:
saartje19 schreef op 14-04-2006 @ 16:14 :
Tuurlijk...ik zuig alles uit mijn duim! Ik weet toch zeker zelf wel waar ik die info vandaan heb en hoe lang het reizen is enzo...ik heb notabene zelf in die schijt trein gezeten! En voor mij was toen het vliegtuig nou eenmaal goedkoper en korter dan met de trein, jij was er toch niet bij...
Ik hoop dat je genoten hebt van je te dure reis.
Oud 14-04-2006, 15:35
saartje19
saartje19 is offline
Citaat:
MCH schreef op 14-04-2006 @ 16:26 :
Ik hoop dat je genoten hebt van je te dure reis.
En waar slaat dat nou weer op...ik zeg alleen maar dat ik voor het vliegtuig zou kiezen, omdat het meestal goedkoper en sneller is!
Oud 14-04-2006, 17:24
Verwijderd
Citaat:
saartje19 schreef op 14-04-2006 @ 16:35 :
En waar slaat dat nou weer op...ik zeg alleen maar dat ik voor het vliegtuig zou kiezen, omdat het meestal goedkoper en sneller is!
Voor Berlijn dus niet of je moet Airberlin heel vroeg boeken.
Oud 14-04-2006, 18:12
Ivo
Ivo is offline
Sorry saartje, maar hoe jouw persoonlijke situatie is heeft de TS natuurlijk niets aan. Dus is het ook totaal zinloos om dat als antwoord te geven. Dat je op eindhoven een uurtje later kan inchecken heeft de TS namelijk ook niets aan, want de TS woont in Amersfoort en is die tijd dus wel weer aan extra reistijd naar het vliegveld kwijt.
Bovendien is de trein, na verrekening van toeslagen en reiskosten van en naar het vliegveld echt niet duurder als je op tijd boekt, maar juist stukken goedkoper, op de ICE krijg je namelijk ook 50% of 25% "vroegboekkorting". Waarschijnlijk hebben jullie dus gewoon pech gehad en waren de goedkope treinkaartjes al uitverkocht toen jullie naar Berlijn gingen. Dat heeft verder alleen weinig toegevoegde waarde aan dit topic.
Oud 14-04-2006, 19:06
saartje19
saartje19 is offline
Citaat:
Ivo schreef op 14-04-2006 @ 19:12 :
Sorry saartje, maar hoe jouw persoonlijke situatie is heeft de TS natuurlijk niets aan. Dus is het ook totaal zinloos om dat als antwoord te geven. Dat je op eindhoven een uurtje later kan inchecken heeft de TS namelijk ook niets aan, want de TS woont in Amersfoort en is die tijd dus wel weer aan extra reistijd naar het vliegveld kwijt.
Bovendien is de trein, na verrekening van toeslagen en reiskosten van en naar het vliegveld echt niet duurder als je op tijd boekt, maar juist stukken goedkoper, op de ICE krijg je namelijk ook 50% of 25% "vroegboekkorting". Waarschijnlijk hebben jullie dus gewoon pech gehad en waren de goedkope treinkaartjes al uitverkocht toen jullie naar Berlijn gingen. Dat heeft verder alleen weinig toegevoegde waarde aan dit topic.
Ja hoor wijsneus!
Ik werk bij een touroperator dus ik weet wel iets over vliegtickets enzo en meestal zijn deze wel goedkoper! En bij vliegtickets geldt overigens hetzelde, hoer eerder je boekt, hoe goedkoper!
Ik wist overigens niet dadt de TP uit Amersfoort kwam hoor!
Oud 14-04-2006, 20:30
Drez
Drez is offline
koop gewoon losse kaartjes, duurt wel langer maar is way cheaper. (of in het weekend zo´n 35 eu kaart).
Oud 14-04-2006, 23:27
Verwijderd
Citaat:
dReZ schreef op 14-04-2006 @ 21:30 :
koop gewoon losse kaartjes, duurt wel langer maar is way cheaper. (of in het weekend zo´n 35 eu kaart).
We waren er al ongeveer uit wat het goedkoopste is, maar TS prefereert liever de snelste optie geloof ik.
Oud 14-04-2006, 23:29
Verwijderd
Citaat:
saartje19 schreef op 14-04-2006 @ 20:06 :
Ja hoor wijsneus!
Ik werk bij een touroperator dus ik weet wel iets over vliegtickets enzo en meestal zijn deze wel goedkoper! En bij vliegtickets geldt overigens hetzelde, hoer eerder je boekt, hoe goedkoper!
Ik wist overigens niet dadt de TP uit Amersfoort kwam hoor!
Hooiiiiiiiiiiiii
WTF is een TP? De TS woont trouwens in Barendrecht, is toch nog een uurtje vanaf Amersfoort. Maar schatje, nog even over die vliegtickets. Die krijg je bijna niet zo goedkoop als dat NS kaartje zeker icm met de reis naar het vliegveld.
Oud 20-04-2006, 20:49
EvilConduct
EvilConduct is offline
Het duurt lang, maar je kan het volgende doen:

- zorg dat je op een zaterdag of zondag op een of andere manier op het 1e station na de Duitse grens komt (bijv Arnhem -> Emmerich)
- koop een Schones Wochenende kaart en reis voor 32 euro t/m 5 personen de hele dag door Duitsland heen

NB: geen ICE en zo mogelijk!
Advertentie

Regels voor berichten