Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2006, 21:54
ExVaal
ExVaal is offline
Titel spreek voor zich, zou dit niet vreselijk handig zijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2006, 21:57
ekki
ekki is offline
.
Geen idee of zoiets te implementeren is, maar ik ben voor .
Oud 21-03-2006, 22:00
Verwijderd
je kan toch op naam zoeken?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 23:35
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
je kunt zoeken op tekst "Gimme more beer schreef".
Oud 22-03-2006, 06:21
ExVaal
ExVaal is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 21-03-2006 @ 23:00 :
je kan toch op naam zoeken?
Ja, maar mensen die een beetje een "Veelgebruikte" nickname hebben, zoals ik, of bijvoorbeeld Schoen, vinden dan ook allemaal topics over kleding.

Plus dat er altijd van die kansloze naamzoeklijstjes op onzin zijn, en daar wil ik ook helemaal niet in gevonden worden.

@Gimme more Beer; Een knopje zou handiger zijn natuurlijk, en een extra handeling schelen. Plus ik denk dat jouw manier niet helemaal waterdicht is.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 08:32
Verwijderd
Citaat:
Vaal schreef op 22-03-2006 @ 07:21 :
Ja, maar mensen die een beetje een "Veelgebruikte" nickname hebben, zoals ik, of bijvoorbeeld Schoen, vinden dan ook allemaal topics over kleding.

Plus dat er altijd van die kansloze naamzoeklijstjes op onzin zijn, en daar wil ik ook helemaal niet in gevonden worden.

@Gimme more Beer; Een knopje zou handiger zijn natuurlijk, en een extra handeling schelen. Plus ik denk dat jouw manier niet helemaal waterdicht is.
Maar een knopje is moeilijk te implementeren, terwijl deze genoemde optie heel goed werkt.
Daarnaast veranderen we toch niets meer tot de nieuwe forumsoftware, jaja ik weet dat we dat al enige tijd zeggen
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 09:37
Verwijderd
Het is niet safe in te bouwen, als iemand op quote klikt kan het zijn dat hij de quote noeg verwijderd.
Of dat mensne handmatig quotes gaan aanpassen.

Je kunt toch emailnotificatie aanzetten.
(Of inderdaad, naamzoeken daarmee is het ook 9 van de 10 gevallen zo dat je bent gequote)
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 11:16
ExVaal
ExVaal is offline
Citaat:
********** schreef op 22-03-2006 @ 10:37 :
Het is niet safe in te bouwen, als iemand op quote klikt kan het zijn dat hij de quote noeg verwijderd.
Of dat mensne handmatig quotes gaan aanpassen.

Je kunt toch emailnotificatie aanzetten.
(Of inderdaad, naamzoeken daarmee is het ook 9 van de 10 gevallen zo dat je bent gequote)
Je zou natuurlijk de flag pas kunnen setten zodra hij het ook daadwerkelijk post. Er is namelijk al een functie zodat je terug kunt linken naar iemands originele post. (Dat je op de tijd kunt klikken)

Emailnotificatie is natuurlijk heel anders. Bovendien krijg ik al genoeg spam en andere vrijwel nutteloze mail.

@LL, die nieuwe forumsoftware komt volgens mij nog láng niet.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 11:34
M@rco
M@rco is offline
Het bestaat iig wel voor deze versie van de software:
http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=47149

Maar goed, ik denk ook niet dat er nog veel aanpassingen worden gemaakt aan deze software. Probleem is alleen dat niemand weet wanneer de nieuwe software komt
Oud 22-03-2006, 22:42
Roos
Roos is offline
Op naam zoeken, moet je eens proberen als je Roos heet

Krijg je echt 1000 topics die niks met mij te maken hebben
Oud 22-03-2006, 22:42
Verwijderd
Ja, doen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 23:08
Verwijderd
Citaat:
Vaal schreef op 22-03-2006 @ 12:16 :
Je zou natuurlijk de flag pas kunnen setten zodra hij het ook daadwerkelijk post. Er is namelijk al een functie zodat je terug kunt linken naar iemands originele post. (Dat je op de tijd kunt klikken)
Ja, maar wacht even.
Dat van ie link is al ingebouwd in de quote, je bent zelf degene die die link dus plaatst.

Hoe wil jij controleren of iemand daadwerkelijk een quote heeft gepost?

De enige toevoeging kan zijn een automatische naamzoek, dat komt dan nog het meest in de buurt.
Dat je dus email krijg op het moment dat iemand je naam post.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2006, 06:35
ExVaal
ExVaal is offline
Citaat:
********** schreef op 23-03-2006 @ 00:08 :
Ja, maar wacht even.
Dat van ie link is al ingebouwd in de quote, je bent zelf degene die die link dus plaatst.

De enige toevoeging kan zijn een automatische naamzoek, dat komt dan nog het meest in de buurt.
Dat je dus email krijg op het moment dat iemand je naam post.
Waarom heb je het nou constant over een email?

Je kan toch als iemand jouw postnummer (in jouw geval nu 20931395) quote deze post een nieuwe key geven?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2006, 07:40
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 22-03-2006 @ 00:35 :
je kunt zoeken op tekst "Gimme more beer schreef".
Dan lees ik alleen wat jij schreef, dat wil ik niet
Met citaat reageren
Oud 23-03-2006, 10:15
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Roos schreef op 22-03-2006 @ 23:42 :
Op naam zoeken, moet je eens proberen als je Roos heet

Krijg je echt 1000 topics die niks met mij te maken hebben
En zoeken met mijn nick werkt niet door dat streepje

Er zijn zoveel nicknames waarbij naamzoeken niet of niet goed werkt.
Oud 23-03-2006, 11:10
Gimme more beer
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 22-03-2006 @ 09:32 :
Maar een knopje is moeilijk te implementeren, terwijl deze genoemde optie heel goed werkt.
Nee, juist niet. Als de genoemde optie kan, kun je dus heel gemakkelijk een automated search naar die zoekstring achter een knopje plaatsen. Geef me 5 minuten uitzoektijd en 5 minuten implementeertijd en ik heb het waarschijnlijk geregeld
Oud 23-03-2006, 11:12
Gimme more beer
Citaat:
Grimm schreef op 23-03-2006 @ 08:40 :
Dan lees ik alleen wat jij schreef, dat wil ik niet
Oud 23-03-2006, 11:13
Gimme more beer
Citaat:
********** schreef op 23-03-2006 @ 00:08 :
Ja, maar wacht even.

Wat een onzin. De zoekquery is redelijk waterdicht, dat is alles wat je hoeft te implementeren. Dat er af en toe een foute post tussen zit (doordat iemand zégt "user schreef"), big deal.
Oud 23-03-2006, 12:59
ExVaal
ExVaal is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 23-03-2006 @ 12:13 :
Wat een onzin. De zoekquery is redelijk waterdicht, dat is alles wat je hoeft te implementeren. Dat er af en toe een foute post tussen zit (doordat iemand zégt "user schreef"), big deal.
Dat moet je dus niet doen. Dat is niet waterdicht. Wat wél waterdicht is dat je een aparte kolom in de database aanmaakt, waar een key in komt te staan die ge-set wordt als jouw postnummer opgenomen wordt in een andere post. Ook redelijk eenvoudig te implementeren, daar niet van.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2006, 16:40
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik vind het een topidee. Ik kom altijd topics bij nieuws en achtergronden tegen die niets met mijn naam te maken hebben en dat is irritant.
Oud 23-03-2006, 21:55
Gimme more beer
Citaat:
Vaal schreef op 23-03-2006 @ 13:59 :
Dat moet je dus niet doen. Dat is niet waterdicht. Wat wél waterdicht is dat je een aparte kolom in de database aanmaakt, waar een key in komt te staan die ge-set wordt als jouw postnummer opgenomen wordt in een andere post. Ook redelijk eenvoudig te implementeren, daar niet van.
Okee, maar dán ben ik het eens met de optie "nieuwe software" (al komt die er niet).
Oud 25-03-2006, 02:33
Verwijderd
(even onder voobehoud, ik heb gedronken)

Citaat:
Vaal schreef op 23-03-2006 @ 07:35 :
Waarom heb je het nou constant over een email?

Je kan toch als iemand jouw postnummer (in jouw geval nu 20931395) quote deze post een nieuwe key geven?
Ja, dan moet je dus ene xontrole doen op getallwn, hoe veilig is dat?

Citaat:
Gimme more beer schreef op 23-03-2006 @ 12:13 :
Ja, maar WQAAR zowek je dan op?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 17:47
ExVaal
ExVaal is offline
Citaat:
********** schreef op 25-03-2006 @ 03:33 :
(even onder voobehoud, ik heb gedronken)

Ja, dan moet je dus ene xontrole doen op getallwn, hoe veilig is dat?

Ja, maar WQAAR zowek je dan op?
Nee, geen controle op getallen (hoewel de kans dat iemand het juiste getal typt wat exact overeen komt met jouw postnummer vrij klein is) maar juist een extra flag setten in de database.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 19:30
Verwijderd
Citaat:
Vaal schreef op 25-03-2006 @ 18:47 :
Nee, geen controle op getallen (hoewel de kans dat iemand het juiste getal typt wat exact overeen komt met jouw postnummer vrij klein is) maar juist een extra flag setten in de database.
Je snapt me nog niet

Om die flag te zetten zul je toch eerst een controle moeten uitvoeren of je gequote bent.
Hoe wil je die controle uitvoeren
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 00:06
Manuzhai
Manuzhai is offline
Dit is allemaal best te doen (je kan voor een post een regex matchen op de pl-bbcode, en daar de user bijzoeken, en dat opslaan in een extra kolom), maar ik ga het niet doen voor de nieuwe forumsoftware er is.
Oud 26-03-2006, 05:21
ExVaal
ExVaal is offline
Citaat:
********** schreef op 25-03-2006 @ 20:30 :
Je snapt me nog niet

Om die flag te zetten zul je toch eerst een controle moeten uitvoeren of je gequote bent.
Hoe wil je die controle uitvoeren
Nou, zodra iemand op het quote knopje drukt, en vervolgens ook daadwerkelijk post, de flag setten.

Ipv http://forum.scholieren.com/newreply...ostid=20960212 krijg je dan:

http://forum.scholieren.com/newreply...Quote=20960212

Bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 09:18
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Vaal schreef op 26-03-2006 @ 06:21 :
Nou, zodra iemand op het quote knopje drukt, en vervolgens ook daadwerkelijk post, de flag setten.
Ja, maar dat is kut voor het geval iemand een quote kopieert naar een ander topic of op een andere manier er iets mee doet. Het matchen met een regex at post time is dan beter, denk ik. Blijft het alsnog een probleem wat je doet met meerdere quotes in een post, al is dat waarschijnlijk zeldzaam genoeg dat het niet zo belangrijk is (en in veel gevallen zullen meerdere quotes van dezelfde auteur zijn).
Oud 26-03-2006, 13:26
Gimme more beer
Citaat:
Manuzhai schreef op 26-03-2006 @ 10:18 :
Ja, maar dat is kut voor het geval iemand een quote kopieert naar een ander topic of op een andere manier er iets mee doet. Het matchen met een regex at post time is dan beter, denk ik. Blijft het alsnog een probleem wat je doet met meerdere quotes in een post, al is dat waarschijnlijk zeldzaam genoeg dat het niet zo belangrijk is (en in veel gevallen zullen meerdere quotes van dezelfde auteur zijn).
Is dat wel zo zeldzaam? Ik zie het vaak zat op N&A bijvoorbeeld.

Als je nou de PL tags in de posts uitleest en vervolgens de post-id toevoegt aan een quote-veld in de database, kun je redelijk gemakkelijk een overzicht maken van jouw eigen quotes. Ik weet alleen niet of het in jullie systeem netjes te implementeren is, maar dat kun je uitzoeken.

EDIT: Nadeel is wel dat je zo bij een EDIT de post kwijt bent.
Oud 26-03-2006, 14:13
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Manuzhai schreef op 26-03-2006 @ 01:06 :
Dit is allemaal best te doen (je kan voor een post een regex matchen op de pl-bbcode, en daar de user bijzoeken, en dat opslaan in een extra kolom), maar ik ga het niet doen voor de nieuwe forumsoftware er is.
Dan hoeft het al niet meer

http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=103768

Kwestie van een bestandje uploaden...

Laatst gewijzigd op 26-03-2006 om 14:15.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 14:19
Verwijderd
Citaat:
Vaal schreef op 26-03-2006 @ 06:21 :
En wat als iemand meerdere quotes in een post zet of de uiteindelijke quote er niet eens in laat.

De regexp. oplossing van Manu is nog het beste dan denk ik.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 14:54
ExVaal
ExVaal is offline
Citaat:
********** schreef op 27-03-2006 @ 15:19 :
En wat als iemand meerdere quotes in een post zet of de uiteindelijke quote er niet eens in laat.

De regexp. oplossing van Manu is nog het beste dan denk ik.
Ja, die regexp oplossing is echt bijna identiek aan die van mij
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 18:04
Verwijderd
Citaat:
Vaal schreef op 27-03-2006 @ 15:54 :
Ja, die regexp oplossing is echt bijna identiek aan die van mij
Ja, ver weg van ja
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 09:58
Verwijderd
Handig ideetje